Esential
192 | CP dezvoltă motorul M50B25 al lui BMW E34 525i. |
10 | litri la sută a fost consumul mediu înregistrat de acest model pe parcursul expediţiei. |
192 | CP dezvoltă motorul M50B25 al lui BMW E34 525i. |
10 | litri la sută a fost consumul mediu înregistrat de acest model pe parcursul expediţiei. |
Suceveanul Ovidiu Jelea a organizat o expediţie de 13.000 km prin Europa care a vizat acesnsiunea Mont Blanc şi a vârfului Elbrus. Întregul traseu a fost parcurs la bordul unui BMW E34 525i din 1991 într-o lună, fără nicio problemă tehnică. Turul lui Jelea a trecut prin 15 ţări şi a avut următorul itinerariu: Bucureşti – Viena – Graz – Salzburg – Munchen – Stuttgart – Strasbourg – Luxembourg – Bruxelles – Rotterdam – Amsterdam – Hamburg – Copenhaga – Oslo – Stockholm – Rovaniemi – Helsinki – Sankt Petersburg – Moscova – Elbrus – Odessa – Suceava – Bucuresti.
Exemplarul folosit de Ovidiu Jelea pentru această expediţie este prima sa maşină şi s-a comportat de minune în ciuda vârstei venerabile de 19 ani. Modelul este echipat cu un motor M50B25 de 192 CP, fără VANOS, care a funcţionat perfect pe tot parcursul expediţiei şi a avut un consum mediu de 10 litri la sută în condiţiile în care a transportat patru pasageri şi a avut bagaje care au însumat aproximativ 200 de kilograme.
În ciuda opiniei defavorabile a majorităţii în ceea ce priveşte tracţiunea spate, Ovidiu Jelea a considerat că aceasta i-a oferit mai multă siguranţă decât i-ar fi furnizat un autoturism cu tracţiune faţă, iar exploratorul român declară că anvelopele de iarnă pe care le-a folosit l-au ajutat foarte mult.Pe viitor, Ovidiu Jelea pregăteşte un tur de iarnă al Americii de Nord având ca destinaţie vârful Mc Kinley din Alaska. Pentru viitoarea expediţie, Ovidiu Jelea vrea să folosească acelaşi BMW E34, pe care îl va trece peste ocean cu un vapor pentru a parcurge o călătorie de peste 30.000 kilometri. Exemplarul BMW E34 pe care l-a folosit Ovidiu Jelea în expediţia sa nu a primit nicio modificare pentru expediţia prin Europa întreprinsă de acesta, singura lucrare pe care a suferit-o acest model fiind o revizie generală la service-ul Automobile Bavaria.
Via | BMWBlog
Sa traiesti!...si bafta pentru excursia urmatoare din America de Nord.
Asa descrie Wikipedia pulul nord:Polul Nord este cel mai înalt punct al axei terestre, situat în Marea Glaciară Arctică. la polul nord nu există pâmânt doar o calotă de gheaţă, care pluteşte în Marea Glaciară Arctică, cuprinsă între coastele Asiei, Europei, şi Americii. Această mare comunică cu Oceanul Pacific de-a lungul strâmtorii Bering şi cu Oceanul Atlantic. Suprafaţa globală a acestei mări este de circa 14.000.000 km. Adâncimea ei este în medie de circa 1.500 m, având cel mai adânc punct de 5450 m. O mica lectie de geografie. Sa uzim de bine! :)
Cititi aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Elbrus
Motoare foarte puternice si la propriu si la figurat .
Multi zic ca nu ajung la 1 milion , depinde de modul de exploatare.
Daca esti vajait la cap si turezi motorul permanent e si normal ca motorul va ceda mult mai repede , daca Mergi mai mosnegeste ca cu un Mercedes-Benz o sa vedeti ca la BMW prinzi milionul cu orice motor , sau 2.0 L6 sau 3.0 L6 sunt motoare puternice care pot prinde milionul liber .
@edi80 - mai bine zis: daca vrei un Mercedes bun, ia-ti unul dinainte de '90
Da edi sunt deacord cu tine .
W203 Class 2001 e plin de rugina , masina intretinuta foarte bine .
W124 era masina puternica dar astea noi sunt slabe , puntea fatza e din aluminiu si se duce foarte repede .
W124 mergeam liber 20 000 mii prin Chisinau si nu se auzea nimic nici un zgomot , astea noi la 10 000 se duce o piesa undeva in jumatate se duc bratele .
Sunt in Sacramento si aici nu ploua .
Si va rog fara glume prostesti fatza de moldoveni, ca asa e romanul rade unul de altul si a ajuns la sapa de lemn numai cu rasul.
Si e pacat un asemenea popor .
Acum ori niciodata croieste-ti alta soarta !!!
Acum ori niciodată să dăm dovezi la lume
Că-n aste mâni mai curge un sânge de roman nu de magari !!!
Dar automarket a sters mesajul cela si s-a primit ca am raspuns omului dar la moment mesajul nu este .
Cu stima multa poporului ROMAN.
Oricum tractiunea spate nu iti da siguranta unei tractiuni fata pe zapada, gheata, nicicand si e bine sa nu dezinformati oamenii.
Cu atat mai putin unei tractiuni integrale.
De la bistrita la hammerfest am fost si eu la volanul unui focus 2006 tractiune fata si nu am avut nici o problema.
Pe zapada oricand aleg tractiunea fata in detrimentul celei spate, cum e si normal.
Felicitari pentru expeditie si la mai mare.
PS , pt gabi_o , in Scandinavia proiectoarele sint folosite ca si lumini de zi , deci e normal ca sa vezi masini cu proiectoarele aprinse ziua , fiind OBLIGATORIU sa ai luminile aprinse tot timpul .
Unde sunt "expertii" care sustin ca o masina mai veche de 3 ani nu-si merita banii? ca masinile de 20 de ani nu mai sunt masini?
Unde sunt "expertii" care sustin ca tractiunea spate e moarte curata iarna in special la bmw si ca nu urci nici macar bordura din fata casei?
Bravo Ovidiu si bravo BMW.
BMW-ul E34 este prima mea masina, cumparata cand aveam 19 ani.
Este a treia generatie a Seriei 5, o masina extrem de fiabila, robusta si cu performante sportive surprinzatoare pentru o limuzina. Desi are majoritatea gadget-urilor la moda pentru masinile actuale (computer de bord, aer conditionat, clima bizonala, oglinzi si geamuri electrice) este construita oarecum brut, iar brut are aici un sens pozitiv. Nu sunt foarte multe elemente electronice, iar cele care exista nu sunt sofisticate, dar sunt de cea mai buna calitate. Este un BMW la care daca ar fi aparut anumite probleme tehnice, le-as fi putut rezolva singur, tinand cont ca au fost suficienti kilometri facuti in zone izolate, unde nu am avut nici macar semnal GSM. Dar, inainte de toate, am stiut ca ma pot baza pe “legenda” care nu m-a dezamagit niciodata.
Propulsia (tractiunea spate): contrar opiniei majoritatii, consider mult mai manevrabil un autoturism cu propulsie decat unul cu tractiune pe rotile din fata, chiar si pe polei, iar asta mi-a oferit siguranta.
In sfarsit un om care stie ce vorbeste.