Autorităţile americane par pregătite să convingă Volkswagen să adopte măsuri inedite ca parte a compensaţiilor pentru scandalul emisiilor izbucnit în toamna anului trecut.
Potrivit unor informaţii neoficiale dezvăluite de publicaţia germană Welt am Sonntag, Agenţia pentru Protecţia Mediului (EPA) din SUA a cerut constructorului german să construiască maşini electrice şi staţii de încărcare pe teritoriul Statelor Unite.
Volkswagen deţine o fabrică în SUA în statul Tennessee, însă nu este clar dacă americanii vor ca nemţii să producă acolo un model electric complet nou sau unul deja existent în gama. Singura maşină electrică pe care Volkswagen o are în prezent în portofoliu este e-Golf. Oficialii Volkswagen au avut o serie de discuţii cu EPA în 16 februarie, însă pentru moment au refuzat să dezvăluie natura discuţiilor.
"Discuţiile cu EPA sunt în plină desfăşurare şi nu comentăm conţinutul sau stadiul negocierilor", a precizat un purtător de cuvânt al Volkswagen, în timp ce reprezentanţii EPA au refuzat să facă declaraţii pe marginea acestui subiect.
Discuţiile au ca punct central o soluţie pentru cele 600.000 de maşini diesel care au nevoie de o soluţie tehnică pentru a rezolva problema emisiilor.
Un raport pe acest subiect este însă aşteptat abia în luna aprilie.Via Automotive News
Si daca se extinde la nivel mondial, oare vor avea de unde sa plateasca ditamai despagubirile ?
Deja eu cred ca gluma se ingroase. Ce se va intampla cu masinile aflate pe piata de auto rulate, importate dar neinmatriculate in Romania dar si cu cei care detin un model VW 1.2, 1.6 si 2.0 TDI si care vor sa-l vanda? Si daca tot aparuse in discutie si anul 2007, putem presupune ca motorizarile la care VAG a renuntat, printre care si 1.9 sau 2.5 TDI, erau si ele motoare cu emisii trucate?
E adevarat ca nu ma dau in vant dupa Grupul VAG, insa ceea ce aflam zi de zi despre ei ma face sa cred ca actiunile VW sunt o bataie de joc la adresa clientilor, concurenților, dar si a propriilor angajati. Chiar un analist economic german spunea ca este mai probabil sa castigi la loto decat sa prevezi cuantumul amenzilor si daunelor pe care le va plati Volkswagen global. Volkswagen vor trebui sa clarifice de la A la Z toate dedesubturile dieselgate. De abia dupa aceea, estimez ca in 5 -10 ani, vor avea posibilitatea sa revina in elita. In prezent sunt numarul 2 ca vanzari, insa cu siguranta o vor lua la vale. Sa fii numarul 2 si sa fraudezi nu inseamna sa fii elita...Volkswagen va trebui sa redevina marca iubita din anii '80 - '90, dar pentru asta este nevoie ca actualul CEO sa taie in carne vie. Si sunt convins ca exact asta se va intampla. Este nevoie de VAG in lumea auto. Iar in istoria lor , chiar au demonstrat ca pot realiza lucruri importante, nu doar sa manareasca teste de poluare. Actuala gama de motoare este o dezamagire totala : probleme de fiabiltate imense, si cer este ca acestia nu sunt de acrord nici in ruptul capului sa ofere prioritati maxime fiabilitatii motoarelor. Doar banul este prioritatea VAG.
Cat despre afirmatia ta ca actuala gama de motoare au probleme de fiabilitate , as zice sa te mai documentezi putin , ai ramas blocat cu motorul de 1.2 tsi care l-au rezolvat prin schimbare pe curea de la lant, motorul 1.4 tsi rezolvat si el, al mare de 2.0 iti pot spune cu siguranta ca nu mai mananca ulei. Plus ca au facut si service flexibil care in functie de mers, opriri si multi alti factori iti spune cand se duci in service. De exemplu la benzina pleaca de la 30.000 si 2 ani service-ul , daca mergi mult pe afara il faci la 2 ani , mult prin oras faci pe la 15.000.
In ultimul comentariu ai scris corect a avut probleme pe motoarele benzina, eu te corectasem mai sus cand ziceai de gama actuala de motoare, vezi este o diferenta .
Si la stirea despre Seat Ateca , vorbeai tot la subiect de dieselgate nu?
Exact despre asta vb , acum nu trebuie sa sari ca ars , nici eu nu caut cearta.
Eu nu am vazut pe nimeni pe aici sa spuna ca vw e langa audi si merc.
PS: Nu de putine ori pe acest website multi asociaza aceasta marca ca fiind una premium, cand de fapt ea este din prima linie. Basmele Volkswagen te-au inundat atat de mult, incat ai ratat toate aceste detalii spuse , comentate si apoi recomentate pana cand au ajuns la perimare. Cand aceasta marca este asociata ca fiind una premium, automat ea este comparata direct cu modele emblematice precum Audi, Mercedes-Benz , BMW sau respectiv altii constructori premium. Nu de putine ori Volkswagen Passat Mk.8 era comparat cu Audi A4 sau chiar cu BMW Seria 3 . Evident, asta nu ar fii o problema, am vazut utilizatori fani Kia-Hyundai, Renault, Toyota ,samd care fac exact acelasi lucru. Cel mai iritant este ca utilizatorii pro-Volkswagen sunt foarte multi, si sunt fixiti pe acest principiu destul de perimat: ''Volkswagem wannabe premium cars'' .Prin acest mesaj cred ca am incheiat orice discutie care nu vizeaza subiectul. Cu consideratie !
Eu nu vreau sa-ti schimb nici un mod de a comenta , doar ti-am zis ca deja esti foarte repetitiv ( poti analiza ultimele tale comentarii ).
Iarasi nu am spus nicaieri ca vw a inventat electricele, am spus doar ca subiectul era despre o compensare ( poti citi si articolul) iar o parere stricta pe acest subiect nu ai avut deloc si ai preferat sa vorbesti repetitiv.
Poti aborda cum vrei subiectele , serios acum :)
Vw nu este si nu va fi niciodata premium , cei care zic asta abereaza.
Cat despre sunt platit sa fac trafic , este la fel ca aia cu inundarea basmelor .. care nu ti se potriveste.
Toate bune
{Discuţiile au ca punct central o soluţie pentru cele 600.000 de maşini diesel care au nevoie de o soluţie tehnică pentru a rezolva problema emisiilor. Un raport pe acest subiect este însă aşteptat abia în luna aprilie}.
Cu consideratie !
"As we reported months ago, VW is skeptical about the short-term possibility of widespread EV adoption
(....)
So why the reticence on VW's part? It may have something to do with the company's dominance in the clean diesel market.
(...)
Tim Ellis, VW of America's President of Marketing says, diesel is an excellent interim technology between gasoline and electric vehicles. It makes sense for VW to stick with what it knows"
sursa:fastcompany.com