EXCLUSIV: Un roman a inventat o cutie de viteze revolutionara
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa ce v-a adus in prim plan unul dintre cei mai talentati designeri romani ai momentului, in persoana lui Mihai Panaitescu, Automarket revine astazi cu un nou subiect in exclusivitate. Tanarul Robert Popa se inscrie si el pe lista celor care au potentialul de a revolutiona industria auto. De aceasta data nu vorbim despre design ci despre tehnologie, pentru ca Robert este inventatorul primei cutii de viteze fara... viteze.
Romanul a pus la punct o cutie botezata MVT, abrevierea cuvintelor Multi-Purpose Variable Transmission. Inventia tanarului promite un consum de combustibil mai mic cu 40% si o imbunatatire a performantelor tot cu 40%. Cutia de viteze poate fi montata pe orice tip de masina, de la automobilele pe care le vedem acum pe strada pana la vapoare.
In urma cu trei ani, Robert a infiintat impreuna cu ceilalti colegi ai sai, o echipa talentata de ingineri, compania romaneasca Jameron. De atunci si pana in prezent ei au muncit la revolutionarea industriei de masini, reusind sa obtina patente in diferite domenii. Cea mai mare realizare ramane insa cutia de viteze MVT.
Produsul este o transmisie noua si revolutionara care nu foloseste viteze si care functioneaza cu ajutorul unui variator de raport actionat electromagnetic si controlat electronic, printr-un sistem ce intra in componenta ECU.
Spre deosebire de actuala generatie CVT (Continuously Variable Transmission), inventia romanului reuseste sa preia orice cantitate de greutate, putere sau cuplu.Cutia MVT ajuta automobilul sa accelereze mai bine in curbe, sa fie mai stabil si ofera o foarte buna forta la franare. Popa sustine ca, montata pe automobile, cutia de viteze CVT ar putea chiar injumatati consumul de carburant.
Robert Popa a pus la punct chiar si o versiune Turbo MVT a cutiei de viteze, care exclude folosirea unor sisteme inutile, asemanatoare celor existente pe masinile actuale. Reducerea consumului de carburant se datoreaza turatiilor scazute ale motorului. Spre exemplu, un motor 1.9 TDI cuplat la o asemenea cutie de viteze poate atinge 100 de km/h cu numai 2000 de rotatii si poate mentine aceasta viteza cu numai 1000 de rotatii.
In modul Sport, cutia creste puterea de accelerare prin mentinerea turometrului in zona rosie, de la 0 km/h la viteza maxima. Un alt aspect revolutionar al acestei cutii este capacitatea de franare a motorului, cu aceleasi niveluri de presiune ca in cazul unei frane de urgenta.
Robert Popa vorbeste despre inventia sa ca fiind "un pas important catre viitor, o cutie de viteze fara viteze ce va revolutiona industria grea a masinilor si nu numai. Cutia ofera avantaje deosebite, performantele si consumul fiind imbunatatite cu 40%.
Acest lucru este posibil pentru ca MVT poate accelera o masina de la 0 la 100 sau 130 de km/h cu doar 1000-2000 de rotatii/minut si poate mentine aceasta viteza intre 500 si 1500 de rotatii/minut. Mai mult decat atat, cutia de viteze poate sa mentina viteza maxima intre 1500 si 2000 de turatii la motoarele mici, de pana la 1700 de cmc."In acest moment, principala problema a companiei Jameron si implicit a tanarului inventator roman sunt banii. Pentru ca proiectul sa mearga mai departe Robert Popa are nevoie de o suma formata din cinci cifre. Cu un astfel de ajutor proiectul ar putea fi dezvoltat si demonstrat. Robert este in cautarea unor investitori cu nume grele in industria auto, romanul declarand ca o potentiala investitie ar aduce profituri de opt cifre in contul ambelor parti implicate in dezvoltare si productie.
Pana in prezent tanarul roman a primit o oferta din partea constructorului BMC, care s-a oferit sa cumpere tot proiectul, si din partea turcilor de la Tirsan, care s-au oferit sa investeasca. Si unul dintre magnatii Turciei, care detine KOC Holding, a fost dispus sa finanteze inventia tanarului roman. Robert a declarat insa ca momentan asteapta ca si marii constructori ca Volkswagen si BMW sa devina interesati de inventia sa.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Porsche a pregătit o actualizare over-the-air pentru sistemele multimedia ale mașinilor sale. Odată cu noua actualizare, aplicația YouTube este acum instalată și poate fi accesată doar de pasagerii din față. (12.12)
-
BMW a lansat o nouă tehnologie de conducere autonomă, care permite mașinilor proaspăt construite să se conducă autonom în interiorul uzinelor. De această tehnologie beneficiază și Mini. (27.11)
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
"Robert este inventatorul primei cutii de viteze fara... viteze"......... Incredibil cat de departe te poate duce patriotismul!!! Cutia fara viteze a fost inventata de mult si e folosita de multi ani de zile, mai ales pe masinile japoneze.
"cutia de viteze poate sa mentina viteza maxima intre 1500 si 2000 de turatii la motoarele mici".........Ma gandesc ca masinile care vor fi echipate cu aceste cutii vor avea limitator de turatii???!!! Doar nu o sa treci de 2000 turatii ca depasesti viteza maxima a autoturismului, sau a bormasinii de reparat masini de spalat rufe pe vasele petroliere... Hai sa povestim Inventii...
Deocamdata CVT FACE, insa MVT e un proiect inca, nu a venit pe piata, e doar un proiect facut pe computer, dupa cum reiese din reportaj. Asa ca asteapta pana vine pe piata si sa demonstreze ca FACE si apoi o numim inventie si inovatie. Deocamdata nu FACE nimic.
...exista atatea variatii la aplicatia CVT, incat inca una nu reprezinta decat o evolutie, si nu o inventie...
ECVT de la Lexus e de fapt un semi-CVT, pentru ca are un raport final fix...
..continand o idee anterioara, e ca si cum ai veni cu un telefon mobil mai compact, mai dotat si mai rezistent si il numesti inventie...
Nu va e un pic rusine.
Felicitari ROMANULUI care a facut asta, merita toti banii. Poate cineva ar trebui sa faca lobby la Dacia-Renault si sa includa aceasta cutie pe noul model Duster :D Asta da revolutie :D
http://baby-benz.com/portal/content/view/254/
si un test de accelerare cu autotronic:
http://www.youtube.com/watch?v=AEy_7p0sDBw
Nu cred ca mi-ar placea sa conduc o masina cu asa ceva.
...dar ce imi usuc eu mainile pe tastatura, ca oricum n-o sa inteleaga copilul asta nimic...
Pana la a ma pronunta asupra inventiei, as vrea sa stiu mai multe detalii despre modul in care functioneaza cutia asta de viteze. Da, cunosc cum functioneaza o cutie de tip CVT, inteleg ce vrea sa zica prin variatie electromagnetica, dar mai multe detalii ar transforma articolul dintr-un promo la un produs virtual intr-un articol cu pretentii de profesionalism.
Alta intrebare ar fi: care e motivul "magic" pentru care suporta "orice putere"?
Mai mult decat atat, cutia de viteze poate sa mentina viteza maxima intre 1500 si 2000 de turatii la motoarele mici.
Viteza maxima se obtine la turatii mari unde motorul are suficienta putere. N-o sa mentii 180km/h cu un motor de 100 de cai la turatii mici pentru ca cei 100 de cai sunt doar la 6000rpm. La 2000rpm are 30 de cai si nu poate merge cu mai mult de 100km/h. Puneti mana pe carte si nu mai scrieti prostii.
De ex. pentru un tip de la marketing tot ce e nou e revolutionar pt. ca da mai bine, pentru ziaristi tot ceea ce este senzational e revolutionar, pentru un inginer trebuie sa ai o tehnologie complet diferita de ceea ce s-a inventat in domeniu, pentru un fizician tre sa pui bazele unei intregi discipline, etc.
Pentru toti carcotasii ce scriu aici si pt care Romania este kkt, va spun MUTATI-VA in alta parte!
Eu am facut pasul asta si de aici de unde sunt (lucrez ca economist pe bani grei, nu spal babe la fund!) ROMANII si ROMANIA mi se par fantastice !!!!!!!!!!!!!
Despre un ROMAN care a realizat ceva (fie vorba numa' de un chibrit asezat altfel intr-un ansamblu) trebuie scris si vorbit. MERITA!
Asa ca dragii mei compatrioti, trebuie sa fiti mai PATRIOTI - eu am fost, sunt si voi ramane ROMAN indiferent unde ma duc.
Pt ca sunt mandru de asta. Cand veti locui si voi in Vest, veti intelege de ce am aceasta atitudine.
Stiu ca acum pentru unii dintre voi Florin Salam si cine stie ce alt tigan lautar se cheama muzica si ca banul reprezinta totul. Stiu de asemenea ca dupa acest comment vor fi altele care ma vor baga si ma vor scoate, dar asta e - nu toti sunt civilizati si nu toti au beneficiat de o educatie.
Dar va doresc sa vedeti lucrurile altfel si sa fim cu totii ROMANI asa cum ne-am nascut ca sa le putem da peste nas celor care ne contesta (italieni, francezi, spanioli etc), care din punct de vedere al persoanei nu au nimic de oferit, ba chiar nu se ridica la inaltimea unui ROMAN.
Toate cele bune
un ROMAN adevarat
PS: Apropo, am multi prieteni ROMANI care lucreaza in Europa, la marile concerne auto - si nu la strans suruburi, ci la proiectare, cercetare si chiar management. Si pe deasupra pentru a beneficia de inteligenta lor strainii platesc bani grei de tot (adica undeva de la 5000 de euro in sus (se ajunge chiar f sus) pe luna+alte avantaje)
Coanda cind a construit primul avion cu reactie tot asa a facut, a luat un avion (CVT - analogie pentru idiotii care blameaza mai sus) si l-a facut cu reactie (MVT- tot pentru taratii respectivi)... este adevarat ca amin2 sunt avioane, dar uite ca dupa 1 secol inca folosim ce a facut coanda la scara mare.
cred ca cel mai mare succes l-ar avea tinerii romani cu PSA decit cu nemtii... Mult succes in continuare, pacat ca nu am asemenea fonduri ca as investi, macar din mindrie nationala daca nu altceva.
S-ar putea sa aveti dreptate cei care sustineti ca e noua cutie de viteze e doar o "evolutie" a CVT si nu ceva cu totul nou, insa in logica asta de la domnii Daimler si Diesel incoace nu s-a mai inventat nimic intrucat toate motoarele existente sunt versiuni imbunatatite (putin cate putin) a motoarelor initiale. Principiile de baza al motorului diesel de azi sunt aceleasi cu principiile de baza al motorului diesel initial. La fel si cu motoarele pe benzina. Sigur, de-a lungul timpului, cineva a mai venit cu ideea sa existe injectie de benzina electronica si nu mecanica, sa se construiasca motoarele din aliaje care permit presiuni mai mari etc.
Eu cred ca toti acestia au fost inventatori si ca urmare cred ca si romanul nostru a inventat ceva.
Altfel, daca stai sa te gandesti si inainte de inventarea cuiului existau icuri de lemn... o fi chiar asa mare diferenta intre ele?
Solutia 1 - Robert si partenerii pastreaza majoritatea de actiuni (51%) iar diferenta de 49 % cesiune pe actiuni pe cel putin 100 de alti actionari (1 actiune - 1000 euro) si problema ar fi cel putin din punct de vedere financiar rezolvata. Cu cat exista mai multe entitati cu atat controlul majoritatii este mai usor de tinut si se evita speculatiile pe care le poate face unul-doi investitori asadar atentie
mare Robert pentru ca te poti lacomi acum la 1-2 parteneri cu bani care ulterior te mananca cu fulgi cu tot numai din tertipuri avocatesti.
Sunt nationalist dar sunt si economist.
Solutia 2. finantare tip partida publica vezi enunt dar cu obligatia ca timp de cel putin 20 de ani sa nu existe dreptul de vanzare pentru consortiu strain iar in aceasta perioada majoritatea din profit sa o virezi in proiecte filantropice.
Solutia 3 ( numai daca visezi sume de 8 cifre) - renunti si iti schimbi cetatenia.
Le urez succes ...
Daca vreti un exemplu concret, e ca si cum cineva ar face un creion cu o mina care tine mai mult si e mai vizibila la scris si o numeste inventie.
Ok, e o imbunatatire, si astfel de imbunatatiri aduc onoare si prestigiu celor care le fac si poporului din care fac parte, dar de aici si pana la a da de pamant cu oricine indrazneste a nu-i glorifica pe respectivii, inseamna, ca de fapt, nu stii ce inseamna un roman destept si crezi ca doar asta este limita. Pai, de romanii care sunt adevaratii inventatori si ale ale caror scorniri se folosesc azi la scara larga, ce mai zicem, ce sunt, Dumnezei coborati pe pamant, Alpha si Omega? Sa inteleg ca asta ne e limita, a imbunatati ce altii au reinventat de mult?
Stima !
Mult succes inventiei si astept sa ma bucur de ea si pe masina
Astept sa scrie acolo principiul de functionare. La CVT este simplu, doua fulii variabile (implementarea este foarte dificila si complicata). La MVT care este principiul de functionare?
nu ma pricep la CVT, MVT sau alte prescurtari , dar ma pricep la faptul ca suntem romani carora ne place sa ne batem joc de munca altora.....in loc sa fiti atat de acizi in spatele unor nick-uri mai bine ati pune mana sa faceti ceva..... da-ti un leu pt ateneu....da-ti un leu pt fiecare inventator care face ceva bun....sau macar incearca.....
cu siguranta nu toata lumea este de acord cu ceea ce spun, dar voi respecta argumentele aduse contra bazate pe fapte nu pe vorbe.... pana atunci respect celor care fac ceva in romania si celor care ii scot in fata
Ai confundat cuplul mototor cu puterea.
Sper sa poata sa scoata o cutie de viteze care sa functioneze asa cum zic ei, numai ca nu au nimic care sa sustina ceea ce zic, decat au desenat niste poze pe calculator cu o carcasa de cutie de viteze (care pare a fi un motor electric), un Q7 si un Rav7.
Cat despre faptul ca ideea este descrisa foarte vag, spun doar atat: FOARTE BINE (pentru inventator). Cata vreme inventia (presupunand ca ea exista, desigur) nu a fost brevetata la OSIM si - foarte important - nu s-a inregistrat protectia si pe teritoriul altor state, oricine poate sa fure ideea daca ea ar fi descrisa in amanuntime. Stiti ca legislatia romana precizeaza in mod explicit ca ideea in sine NU este protejata, ci numai materializarea ei? (Puteti sa ma credeti pe cuvant in privinta asta, sunt avocat). Iar daca Robert Popa nu are bani sa plateasca taxa pentru a-i fi protejata inventia si in alte tari (se plateste o taxa pentru fiecare tara in parte) atunci degeaba are brevet de inventie in Romania, oricine din... SUA, spre exemplu, poate sa-i ia creatia si sa i-o foloseasca linistit (si absolut legal).
In concluzie, pentru a fi sigur, Robert trebuie sa-si inregistreze inventia (prin intermediul OSIM) in fiecare tara unde exista fabrica de automobile sau piese componente. Are ceva de munca, nu?
P.S. Comentariile dvs. sunt incomplete din punct de vedere critic pentru ca nimeni nu stie exact ce se afla in interiorul cutiei cu adevarat, decat Robert si Jameron.
Celor care sunt carcotasi , ar trebui sa fiti mandrii ca ne reprezinta ?ara si ca la varsta sa a reusit o asemenea inventie. Rusine tarii ca nu il ajuta cu investitia in acest proiect. A postat mai sus un "tanar" si a spus ca nu prea are cunostin?e in aces domeniu dar nu stie daca va functiona cu adevarat cutia ... vrea sa atraga atentia prin prostia sa ! Daca ati ajunge voi la nivelul lui ar fi putin spus "mandrii" de voi ! Dar este foarte trist sa ai in mana asemenea inventie ?i sa nu ai bani pentru a o construi ! Merita sa fie incurajat in aceste momente , celor care au postat impotriva lui nu se pot numi OAMENI sau cetateni romani ! Felicitari pentru inventie , sper sa-ti iei un Viper RT 10 si mie un E92 !
Daca am fi postat pe site-ul oficial Jameron principiul exact
de functionare si manipulare a puterii, Noi toti nu mai eram aici
sa comentam, intrucat inventia era furata.
2. Nu este inventie ci o imbunatatire:
Gresit, CVT nu este o inventie si nici o imbunatatire, este de fapt un mare drawback
si o consideram inventie deoarece a fost inventata de DaVinci acum 500 de ani.
3. Daca era posibil, o faceau deja marile companii:
Gresit din nou, "marile companii" platesc oameni ca mine sa impinga presigiul si tehnologia. Si asa cum cineva a spus la un moment dat mai sus, aproape toate inventiile au fost inventate de oameni necunoscuti si saraci.
4. Transmisiile, motoarele si cutiile actuale au deja randament 100%:
Jameron MVT incorporeaza parti in miscare, care amplifica PUTEREA FINALA, printr-un principiu secret deocamdata, componente care manipuleaza injectia in fiecare milisecunda, ce depinde direct de starea MVT din acelasi timp, Sisteme ca 294 Active si 294 Angle, Multi-Purpose Transmission Control (MTC), Central Unit (CPU) si foarte multe sisteme ce nu pot fi inca dezvaluite. Toate acestea reusesc sa faca o echipa in cutia MVT si sa progreseze catre performanta.
5. Oricum era motoarelor cu ardere interna a luat sfarsit:
Societatea este manipulata, cand Tesla roadster a fost lansat nu a primit aprobare, deoarece
consuma foarte putin curent electric. De ce? pentru ca petrolul nu ar mai fi profitabil. In primul rand Jameron MVT aduce performante paradoxale oricarui sistem mecanic! Nu conteaza principiul de functionare. In al doilea rand MVT poate fi montat pe orice si intelegeti ca motoarele cu ardere interna sunt si vor fi indispensabile multe decenii de acum inainte, si nu vorbesc de automobile.
6. Orice critica, negativa, este postata din nevoia de superioritate romaneasca.
7. Orice incurajari sunt binevenite, si va multumesc pentru ele!
8. Ne vedem in curand!
Pana o sa obtina baiatu asta,pe criza asta,suma aia cu 5 cifre...ies eu la pensie.
Oricum la noi s-au inventat f foarte multe chestii de-a lungul anilor despre care majoritatea nu stiu nimic si se vor mai inventa, minti luminate sunt destule, conditii nu prea sunt, dar se poate si asa.
Baietii au desenat o cutie de viteze pe calculator, au testa-o pe un Q7 desenat tot pe calculator si le-a iesit consum cu 40% mai mic si performante cu 40% mai bune. Acuma le trebuie o suma de 5 cifre ca sa ce? Sa realizeze un prototip al cutiei, sau sa-si cumpere Robert mult-visatul Q7?
Alaturi de Coanda, Vlaicu si multi altii, sa nu uitam ca si Hincu era foarte in voga la un moment dat ca mare inventator roman :-)
In loc sa fim cu toti mandri ca este un roman cel care a avut ideea si curajul...si nu un strain de oriunde ar fi?!!!
Strainii isi apreciaza foarte mult co-nationalii cand vine vorba de inventii (chiar si cele mai neinsemnate)!...si asta le-a adus numai castiguri!
Trebuie sa fie groaznic sa fii invidios....
Felicitari dle Robert Popa..tot respectul meu
bai, ce e asa de greu de inteles ca nu are nimik in comun cu ce exista la ora actuala? La cate cutii din cate stiti voi, se modifica raportul in functie de indicatiile primite de la ECU (asta daca stiti ce este asta... ?)!?
Cat despre faptul ca tine viteza maxima la 2000rpm e foarte bine, iar in cazul in care va trece prin cap sa accelerati mai tare, probabil veti constata ca va creste turatia, dar viteza va ramane aceeasi, probabil exista la cutie o limita de cuplu-viteza. Si cu cat e motorul mai puternic, va fi si viteza maxima mai mare.
Nu e greu de acceptat, grei de cap sunteti voi. va dati toti cu parerile pe aici... pffuuu... cati din voi aveti masini cu cutii automate?
Felicitari tinerilor pt inventie, speram sa aduca un mare plus industriei auto.
Nu-mi place cum suna asta, inseamna ca va creste uzura motorului foarte mult, mai ales daca tranzitia se face foarte incet (vezi clasa A cu CVT ca accelereaza mai incet decat Solenza mea si se tureaza ca o masinuta de jucarie).
"MVT poate accelera o masina de la 0 la 100 sau 130 de km/h cu doar 1000-2000 de rotatii/minut"
Adevarat, insa accelerarea se va face foarte incet, parerea mea, deoarece cuplul motorului este mic la turatii mici, iar pentru a amplifica eficient cuplul trebuie un motor cu putere mare (cai multi). Deci oricum ai da-o, inventia nu pare foarte eficienta. Sunt totusi nerabdator sa o vad functionand in realitate si felicitari ca designer-ul este roman.
Cat despre comentariile de mahala: nu guvernul este de vina ca nu dam inainte, ci aia ca voi care "manca samanta" si o scuipa pe trotuar, arunca mucurile de tigara pe geamul de la masina, se imbata prin baruri, merg cu masinile si calca oameni nevinovati, merg la gratar si isi lasa gunoaiele in urma si distrug totul ca deh, sunt ei mai smecheri. Natie de hoti occidentata. Asta au devenit multi indivizi din generatia de azi, tineri fara minte si viitor. Mai apare cate unul ca domnul Robert Popa, dar este imediat tras inapoi. "Ce mah u esti mai smecher sau cum?". Nu sunteti in stare nici sa analizati comentariul unui semen, daca nu va place dati cu trompa.
Asta este tot ce aveam de spus.
Toate cele bune
Motorul nu se uzeaza la rotatii mari, Mircea. El este facut sa "traiasca" intre parametri generatori ai puterii si cuplului maxim. Contrariul, apare la sub-turarea constanta a motorului, stimuland depunerile. 294 MVT nu accelereaza de la zero la viteza maxima cu redline in modul sport, ci in Launch control. Cu 2000 RPM cutia iti ofera o acceleratie decenta cu care poti efectua chiar si depasiri. Puterea pe care tu o ai la roata in timpul accelerarii necesare schimbarii unei trepte superioare, MVT o are la rotatii mici fara sa le mareasca. Acest lucru este posibil deoarece MVT "incuie" motorul. De exemplu daca tu accelerezi cu un 2.0 TDI 140 HP @4000 RPM, dintr-a 3-a pentru a-4a, ai nevoie de 80 HP (decent), insa maresti rotatiile doar pentru a satisface rapoartele, chiar daca depasesti cei 80 de cai, se poate face si cu 80 cand nu mai exista rapoarte. Este doar un exemplu, si este doar un mic factor, cutia contine multe alte sisteme pe care nu le pot dezvalui inca.
Pe mine ma terminan asta cu 600 lei pe luna nu imi pot breveta inventiile , nu imi permit un avocat iar daca le fac publice risc sa le breveteze alcineva , lupt singur impotriva legii , Osim asta e Romania ...