EXCLUSIV: Un roman a creat BMW-ul viitorului!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Daca de obicei gazduim in paginile Automarket creatii ale designerilor straini, astazi ne ocupam de un concept BMW gandit si realizat - deocamdata la nivel digital - de un roman. Este vorba de Andrei Avarvarii, un tanar a carui creatie inecarca sa imagineze masina sport a deceniului urmator. Numele sau nu este straini vizitatorilor fideli ai Automarket, Andrei fiind cel care creeaza imaginile digitale ale viitoarelor modele care vor aparea in lumea auto.
Conceptul se numeste Z0 si este imaginea a ceea ce Andrei numeste "o masina inteligenta, eficienta si prietenoasa cu mediul". Numele Z0 vrea sa induca ideea celei mai mici masini sport create de BMW, particula "0" reprezentand, de asemenea, imaginea lipsei totale a emisiilor poluante si reducerea conceptului la esenta sa.
Motorul prototipului BMW Z0 este un DOHC turbo de 1.6 litri care functioneaza pe baza de hidrogen. Acesta scoate 200 de cai si 220 Nm, fiind capabil sa ajunga in 4 secunde de la 0 la 100 km/h si la o viteza maxima de 220 km/h. Masa proprie a modelului este de 450 de kilograme.
Andrei Avarvarii - INTERVIU AUTOMARKET
1. Cine esti?
Sunt un mereu indragostit de automobil, care a descoperit devreme ca s-a nascut sa faca design auto. Drumul in acest sens a fost si este anevoios, dar cu atat mai palpitant si interesant. A trebuit sa devin mai intai economist pentru a-mi putea finanta studiile in domeniul designului industrial. Cu toate acestea cred ca pregatirea mea mixta (absolvent Contabilitate si Informatica de Gestiune in 2005 si absolvent Design Industrial in 2008) este un mare avantaj si nu un impediment in profesia pe care am ales-o.
2. De unde vine pasiunea pe care o ai pentru designul auto?
Cred ca este pur si simplu organica. Inca de mic am adorat masinile, de la Fordul Mustang (model ‘84) pe care l-am primit la 4 ani si pana la colectiile interminabile de “surpize” de la gumele de mestecat Turbo copilaria mea a fost marcata de automobil. In adolescenta mi-au cazut in mana primele reviste de specialitate, am inteles ca designul auto exista ca profesie, am realizat ca asta vreau sa fac si m-am apucat de desenat.
3. Care sunt visurile tale realizabile pe plan mediu si care este cel mai frumos vis profesional pe care il in acest moment?
Colaborarea mea curenta cu presa de specialitate este foarte interesanta pentru mine si mi-as dori ca pe termen sa continuu sa realizez astfel de ilustratii. In paralel as vrea sa trec la nivelul urmator, sa fac un master specializat pe designul auto in cadrul unei universitati din strainatate si/sau sa sa ma angajez in departamentul de design al unui constructor.
Vise frumoase am multe, mi-ar placea sa pot proiecta vreodata un automobil care sa ramana ca icoana, un model BMW sau un automobil cu logo-ul Pininfarina pe laterale.
4. In ce masura crezi ca un designer roman se poate impune pe o piata dominata de nume grele ale industriei auto?
Desi nationalitatea si originile conteaza aici, ca in orice alt domeniu, pot fi depasite daca ai cu adevarat ceva de spus in design. Un exemplu bun in acest sens este Jozef Kabaň, slovacul care a pornit cu dezavantajele mentionate si a ajuns Chief of Exterior Design la Audi, avand trecut in portofoliu si caroseria celebrului Bugatti Veyron.
5. Care crezi ca este cel mai reusit model de serie existent in acest moment pe piata?
Multe elemente dau masura unui automobil, o sa rapund aici luand in calcul in primul rand designul. Ultimile modele Maserati desenate de Pininfarina sunt absolut superbe. Granturismo poarta pe buna dreptate numele unei categorii de masini, fiind cel mai frumos reprezentat al acesteia.
6. Care crezi ca e cel mai reusit concept prezentat in ultimul timp in industrie?
BMW Gina imi vine prima oara in minte. Caracterul “out of the box” al conceptului, si indrazneala m-au vrajit. Desi departe inca de un produs de serie, cred ca deschide noi cai pentru viitor. Mi-ar placea ca in curand masininile sa-mi poata face si la propriu cu ochiul.
7. Ai vreun designer preferat in industrie?
Liniile si filosofia Pinifarina imi plac cel mai mult.
8. Ce ai vrut sa conturezi prin conceptul BMW Z0?
Se anunta vremuri grele pentru automobile, in special pentru cele mai «insetate» (SUV-uri, automobile sport).
9. Cum preferi: ideile tale recunoscute dar neaplicate sau ideile tale hulite dar aplicate?
Decat sa spuna toata lumea ca ideile mele sunt “OK” as prefera ca unii sa le gaseasca senzationale iar altii... necorespunzatoare. Orice designer isi doreste sa-si vada “rodul muncii” circuland pe strazi.
10. Care sunt caracteristicile conceptului Z0 regasite astazi pe modelele BMW?
Arhitectura cu motor frontal longitudinal si tractiune spate este specifica BMW. Alimentarea cu hidrogen este intents studiata de BMW in prezent, o serie limitata de exemplare Seria 7 cu aceasta tehnologie chiar ruleaza. Designul face cateva sacrifcii pentru a tine masa cat mai jos (450 kg ne-am propus noi) si nu are multe elemente de confort. Dar sloganul traditional BMW “The Ultimate Driving Machine” se potriveste perfect conceptului.
11. Care sunt particularitatile stilistice ale prototipului tau in comparatie cu ce are BMW astazi in gama?
Silueta cu bot lung si scaune amplasate in spatele centrului de rotatie al masinii se regasesc si la Z4. Grila BMW orientat pe orizontala face trimitere la roadsterul clasic 507 si la interpretarea moderna a acestuia, Z8. Linia spatelui si stopurile alungite amintesc si ele de celebrele automobile BMW. Caroseria bicolora leaga vizual masina de modelele de competitie, partea din fata desenand o sigla BMW exacerbata.
12. Care este modelul care crezi ca surprinde cel mai bine directia de design pe care o va lua industria auto in urmatoarea perioada?
Conceptul BMW CS cred ca va da nota nu doar pentru viitoarele modele bavareze ci si pentru multe alte automobile de lux.
Adauga un comentariu
Modele BMW in Romania
-
BMW i3 facelift Preţ: 38.199 - 42.780 €
-
BMW i3S Preţ: 41.769 - 46.410 €
-
BMW i8 facelift Preţ: 142.502 €
-
BMW i8 Roadster Preţ: 158.032 €
-
BMW M4 CS Preţ: 124.950 €
-
BMW Seria 1 (3 usi) facelift (2015-2017) Preţ: 23.880 - 48.195 €
-
BMW Seria 1 (5 usi) facelift Preţ: n/a - 49.028 €
-
BMW Seria 2 Active Tourer facelift Preţ: 26.537 - 38.234 €
-
BMW Seria 2 Cabriolet facelift Preţ: 35.522 - 57.775 €
-
BMW Seria 2 Coupe facelift Preţ: 30.643 - 70.042 €
-
BMW Seria 2 Gran Tourer facelift Preţ: 27.846 - 39.781 €
-
BMW Seria 3 facelift Preţ: n/a - 85.750 €
-
BMW Seria 3 Gran Turismo facelift Preţ: 39.865 - 60.065 €
-
BMW Seria 3 Touring facelift Preţ: 33.180 - 58.025 €
-
BMW Seria 4 Cabriolet facelift Preţ: 45.339 - 93.069 €
-
BMW Seria 4 Coupe facelift Preţ: 39.330 - 123.998 €
-
BMW Seria 4 Gran Coupe facelift Preţ: 39.032 - 58.072 €
-
BMW Seria 5 Preţ: n/a - 120.012 €
-
BMW Seria 5 Touring Preţ: 51.825 - 64.498 €
-
BMW Seria 6 GT Preţ: 63.250 - 71.698 €
-
BMW Seria 7 Preţ: 92.404 - 178.976 €
-
BMW Seria 8 Preţ: 102.400 - 127.985 €
-
BMW X1 Preţ: 31.860 - 45.180 €
-
BMW X2 Preţ: 39.270 - 43.649 €
-
BMW X3 Preţ: 42.602 - 67.057 €
-
BMW X4 Preţ: 48.850 - 69.734 €
-
BMW X5 Preţ: 68.842 - 92.582 €
-
BMW X6 Preţ: 72.947 - 124.772 €
Ultimele stiri din Concepte
-
Francezii de la DS își doresc să transforme noul concept SM Tribute într-un model de serie produs în numere limitate. Dacă transformarea se materializează, este foarte probabil ca modelul să primească un motor V6 de origine Maserati. (20.11)
-
Kia a prezentat oficial un prototip al SUV-ului electric EV3. Acest prototip este un experiment în ceea ce privește utilizarea materialelor ecologice la interior. Aici sunt prezente câteva materiale rezultate din mere și ciuperci. (20.11)
-
Jaguar a confirmat oficial că va prezenta un concept electric de lux la începutul lui decembrie. Noul concept urmează să marcheze începutul noii epoci electrice pentru marca britanică. (11.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
asta e design?
de xxxdesigner (03.07.2008, 13:49)
Cu tot respectul, este doar o cutie cu 4 roti, nici macar concept nu ii poti spune, face bmw de rusine.. Nu este nimic inovator sau special...
...si apropo de Logan, am mers azi cu "celebra" brek! fratilor este incomoda pentru toata lumea! degeaba spun ca are 6 sau 7 locuri! poate copii sa se simta mai bine in ea, in rest toata lumea sta chinuita in ea, inclusiv soferul!!! deci nu degeaba multi spun ca a fost scoasa la repezeala!
Incomparabil cu Peugeotul compatriotului nostru ! Aplauze si felitari pt. cistigator ! Dar si persoana prezentata aici , in loc sa asculte manele , incearca sa creeze ! Minunat !
Cine a asemanat modelul cu o locomotiva a zis bine :D
incercati sa faceti voi ceva si apoi sa vorbiti
bravo Andrei Avarvarii !!!
Respect pentru munca depusa. :)
Doi la mana: aveti un vis! Urmati-vi-l! Dar nu ne plictisiti cu articole cu titlu bombastic care nu spun, de fapt nimic si care sunt un fel de reclama ascunsa ca sa auda lumea de DVS si poate, cine stie?!
Succes!
Ioneasca
...eu cred ca articolul asta este o reclama pentru Andrei, fiindca in acest moment in Romania sunt designeri cu concepte mult mai frumoase. Insa creatiile lor nu apare pe Automarket...
...oare de ce ? ....
De ce numai soferul are protectie la cap?
Nu vreau sa vad asa ceva pe strazi.
Sunt sigur ca sunt alte concepte mult mai reusite si designeri romani mult mai talentati. Voi cum de l-ati ales pe-asta nepriceput?
Ai facut o multime de greseli, ca mi-e rusine de tine, vorbim noi acasa !
Cu stima,
Tataia
Ce nu inteleg este titlul bombastic: "EXCLUSIV: Un roman a creat BMW-ul viitorului!"
Este SENZATIONAL (vezi, am prins lectia jurnalismului dupa ureche :o) cum in atat de putine cuvinte incap atat de multe ineptii:
1. exclusiv - normal, un colectiv serios de jurnalisti auto l-ar fi incurajat pe autor dar nu s-ar fi compromis cu un articol hiperbolic;
2. omul nu a creat decat niste desene - pana la stadiul de concept ar fi cam multi pasi: protectie pasiva pentru ocupanti si pietoni de crescut de la zero, design adaptat la fortele aerodinamice etc. - ca exemplu de talent nativ & lucrat vezi articolul cu rusu' de 22 ani care si-a dat si el cu parerea asupra cum ar trebui sa arate un renault alpine;
3. bmw ar trebui sa-l si bage in seama;
4. sper sa arate mult mai bine viitorul!
Faina poanta cu Tatal lui Andrei insa sper ca acesta sa ia in seama feedback-ul primit de la noi pe "Z0" si sa progreseze astfel incat sa-l laudam data viitoare.
Bafta Andrei!
Offtopic: Nici macar la stirea asta nu scapam de comentarii de cocalar stresat cum ca Dacia e prea "patrata"... Trist, foarte trist!
Ce vedem pur si simplu este un anti design. In spatele oricarui exercitiu de design se afla o filosofie estetica si functionala. Conceptul Z0 s-a bazat în ambele domenii pe idei negativiste. Cat de urat poate sa fie un automobil si cat de nefunctional (pe elemente si in intregime) poate sa fie.
Nu zic de estetica care poate sa placa sau sa nu placa, dar din punct de vedere functional este o ratare.
Spoilerul ala in forma de coasa nu are nici o noima nici estetica nici functionala, rotile fara aparatori de noroi i-ar face un calvar soferului la rularea pe suprafete umede sau pe ploaie, mai ales că nu are nici parbriz. Ce nu inteleg es este de ce, daca s-a pus un carenaj aerodinamic in spatele scaunului soferului, nu s-a pus unul si in spatele copilotului. In schimb depresiunea aia pe capota in dreptul soferului, m-a lasat interzis. Poate intra pe forum sa ne explice si noua ce rol are. Sunt tare curios.
Ca viziune este un esec total, dar creatorul are talent in desenare, modelare. Poate mult mai mult decat ce a aratat aici.
Nu comentez nimic de articol, pentru ca nu are sens.
In felul asta o sa te rodezi si o sa dai si concepte reusite.
Chiar si acest studiu poate fi imbunatatit dramatic daca incorporezi feedback-ul si te mai inspiri putin din clasici gen Caterham R500 (Lotus 7 reloaded).
Nu trebuie sa iasa un OZN ci o masina plauzibila, fara prea multe "floricele" nerealiste.
Baga mare - este o provocare si astept raspunsul peste vreo luna (noi desene - lasa softu' deocamdata - pe site) - asta daca nu pleci in vacanta :o)
Traim in Roimania ............