EXCLUSIV: Un roman a creat BMW-ul viitorului!

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 03.07.2008
Un designer roman a conceput o masina sport a viitorului apropiat. Bazat pe liniile BMW, conceptul se numeste Z0.

Daca de obicei gazduim in paginile Automarket creatii ale designerilor straini, astazi ne ocupam de un concept BMW gandit si realizat - deocamdata la nivel digital - de un roman. Este vorba de Andrei Avarvarii, un tanar a carui creatie inecarca sa imagineze masina sport a deceniului urmator. Numele sau nu este straini vizitatorilor fideli ai Automarket, Andrei fiind cel care creeaza imaginile digitale ale viitoarelor modele care vor aparea in lumea auto.

Conceptul se numeste Z0 si este imaginea a ceea ce Andrei numeste "o masina inteligenta, eficienta si prietenoasa cu mediul". Numele Z0 vrea sa induca ideea celei mai mici masini sport create de BMW, particula "0" reprezentand, de asemenea, imaginea lipsei totale a emisiilor poluante si reducerea conceptului la esenta sa.

Motorul prototipului BMW Z0 este un DOHC turbo de 1.6 litri care functioneaza pe baza de hidrogen. Acesta scoate 200 de cai si 220 Nm, fiind capabil sa ajunga in 4 secunde de la 0 la 100 km/h si la o viteza maxima de 220 km/h. Masa proprie a modelului este de 450 de kilograme.

Andrei Avarvarii - INTERVIU AUTOMARKET

1. Cine esti?
Sunt un mereu indragostit de automobil, care a descoperit devreme ca s-a nascut sa faca design auto. Drumul in acest sens a fost si este anevoios, dar cu atat mai palpitant si interesant. A trebuit sa devin mai intai economist pentru a-mi putea finanta studiile in domeniul designului industrial. Cu toate acestea cred ca pregatirea mea mixta (absolvent Contabilitate si Informatica de Gestiune in 2005 si absolvent Design Industrial in 2008) este un mare avantaj si nu un impediment in profesia pe care am ales-o.

2. De unde vine pasiunea pe care o ai pentru designul auto?
Cred ca este pur si simplu organica. Inca de mic am adorat masinile, de la Fordul Mustang (model ‘84) pe care l-am primit la 4 ani si pana la colectiile interminabile de “surpize” de la gumele de mestecat Turbo copilaria mea a fost marcata de automobil. In adolescenta mi-au cazut in mana primele reviste de specialitate, am inteles ca designul auto exista ca profesie, am realizat ca asta vreau sa fac si m-am apucat de desenat.

3. Care sunt visurile tale realizabile pe plan mediu si care este cel mai frumos vis profesional pe care il in acest moment?
Colaborarea mea curenta cu presa de specialitate este foarte interesanta pentru mine si mi-as dori ca pe termen sa continuu sa realizez astfel de ilustratii. In paralel as vrea sa trec la nivelul urmator, sa fac un master specializat pe designul auto in cadrul unei universitati din strainatate si/sau sa sa ma angajez in departamentul de design al unui constructor. Vise frumoase am multe, mi-ar placea sa pot proiecta vreodata un automobil care sa ramana ca icoana, un model BMW sau un automobil cu logo-ul Pininfarina pe laterale.

4. In ce masura crezi ca un designer roman se poate impune pe o piata dominata de nume grele ale industriei auto?
Desi nationalitatea si originile conteaza aici, ca in orice alt domeniu, pot fi depasite daca ai cu adevarat ceva de spus in design. Un exemplu bun in acest sens este Jozef Kabaň, slovacul care a pornit cu dezavantajele mentionate si a ajuns Chief of Exterior Design la Audi, avand trecut in portofoliu si caroseria celebrului Bugatti Veyron.

5. Care crezi ca este cel mai reusit model de serie existent in acest moment pe piata?
Multe elemente dau masura unui automobil, o sa rapund aici luand in calcul in primul rand designul. Ultimile modele Maserati desenate de Pininfarina sunt absolut superbe. Granturismo poarta pe buna dreptate numele unei categorii de masini, fiind cel mai frumos reprezentat al acesteia.

6. Care crezi ca e cel mai reusit concept prezentat in ultimul timp in industrie?
BMW Gina imi vine prima oara in minte. Caracterul “out of the box” al conceptului, si indrazneala m-au vrajit. Desi departe inca de un produs de serie, cred ca deschide noi cai pentru viitor. Mi-ar placea ca in curand masininile sa-mi poata face si la propriu cu ochiul.

7. Ai vreun designer preferat in industrie?
Liniile si filosofia Pinifarina imi plac cel mai mult.

8. Ce ai vrut sa conturezi prin conceptul BMW Z0?
Se anunta vremuri grele pentru automobile, in special pentru cele mai «insetate» (SUV-uri, automobile sport).

Z0 se doreste a fi un automobil sport adaptat deceniului urmator, care ofera o placere deosebita in pilotaj, intr-un pachet accesibil si ecologic. Trebuie mentionat ca a fost gandit in special pentru piata din SUA (regiunie calde : California, Florida, etc.)

9. Cum preferi: ideile tale recunoscute dar neaplicate sau ideile tale hulite dar aplicate?
Decat sa spuna toata lumea ca ideile mele sunt “OK” as prefera ca unii sa le gaseasca senzationale iar altii... necorespunzatoare. Orice designer isi doreste sa-si vada “rodul muncii” circuland pe strazi.

10. Care sunt caracteristicile conceptului Z0 regasite astazi pe modelele BMW?
Arhitectura cu motor frontal longitudinal si tractiune spate este specifica BMW. Alimentarea cu hidrogen este intents studiata de BMW in prezent, o serie limitata de exemplare Seria 7 cu aceasta tehnologie chiar ruleaza. Designul face cateva sacrifcii pentru a tine masa cat mai jos (450 kg ne-am propus noi) si nu are multe elemente de confort. Dar sloganul traditional BMW “The Ultimate Driving Machine” se potriveste perfect conceptului.

11. Care sunt particularitatile stilistice ale prototipului tau in comparatie cu ce are BMW astazi in gama?
Silueta cu bot lung si scaune amplasate in spatele centrului de rotatie al masinii se regasesc si la Z4. Grila BMW orientat pe orizontala face trimitere la roadsterul clasic 507 si la interpretarea moderna a acestuia, Z8. Linia spatelui si stopurile alungite amintesc si ele de celebrele automobile BMW. Caroseria bicolora leaga vizual masina de modelele de competitie, partea din fata desenand o sigla BMW exacerbata.

12. Care este modelul care crezi ca surprinde cel mai bine directia de design pe care o va lua industria auto in urmatoarea perioada?
Conceptul BMW CS cred ca va da nota nu doar pentru viitoarele modele bavareze ci si pentru multe alte automobile de lux.

Comentarii (52)

  • Felicitari!
    Deci se poate si in Romania, nu trebuie sa ne facem tot timpul idioti!
    0 0
  • andrei
    mey andrei uitete si la dacia
    dak tot esti roman si ati place sa creezi masini colaboreaza si u cu dacia si scoate o caroserie mai frumoasa ca ma-m saturat de cutia de chibrituri numai ta logan avem nevoie de oameni cu imaginatie ca voi scoate si u ceva mai sportiv pt dacia de ex vor sa scoata motorul de 133 de cai creeeazai o caroserie sport poate iese cava oricum ei nu au imaginatie deloc decat cutii de chibrituri
    0 0
  • pozele astea merg pe cocalari.com ... design varza
    0 0
  • frumos, dar...
    Sper sa nu ajungem sa vedem asa ceva pe strada prea curand. Arata a locomotiva decapotabila.
    0 0
  • mah este concept
    asta inseamna ca nu o sa arate neaparat asa dak ati vazut loganu brek cum arata concept ziceai ca e un vis si cand lau scos a fost tot asa simplint BMW asta e asa doar de prezentare cand o sa-l scoata o sa arate altfel multe se pot schimba
    0 0
  • xxxdesigner
    asta e design?
    Cu tot respectul, este doar o cutie cu 4 roti, nici macar concept nu ii poti spune, face bmw de rusine.. Nu este nimic inovator sau special...
    0 0
  • Iulica
    varza
    Parerea mea: deisgnul mi se pare 0, probabil de unde si numele Z0, sincer arata urat, chiar si pe langa vestitul logan (nu am si nu sunt fan logan), uitativa la ultimul concept de la BMW sa vedeti ce inseamna design si idei inovatoare, se numeste GINA, cautati pe youtube. Pe scurt sper ca baiatul asta sa mai incerce si alte modele, ca asta la ratat.
    0 0
  • aiurea
    are dreptate "
    asta e design?
    de xxxdesigner (03.07.2008, 13:49)
    Cu tot respectul, este doar o cutie cu 4 roti, nici macar concept nu ii poti spune, face bmw de rusine.. Nu este nimic inovator sau special...
    0 0
  • Daniel
    Ineficienta
    Deci acest concept este ineficient aerodinamic!!! este un design futurist si atita tot! asemenea concepturi auto sunt cu miile pe net fel de fel de propuneri indraznete dar cu randament aerodinamic si functional ZERO!... bine incercarile sunt laudabile dar pina la a fi puse in practica de multe ori este o cale fara punct final!
    ...si apropo de Logan, am mers azi cu "celebra" brek! fratilor este incomoda pentru toata lumea! degeaba spun ca are 6 sau 7 locuri! poate copii sa se simta mai bine in ea, in rest toata lumea sta chinuita in ea, inclusiv soferul!!! deci nu degeaba multi spun ca a fost scoasa la repezeala!
    0 0
  • aiurea
    ufff, dar arata rau de tot. designul e primitiv, simplut, copilaros. in plus nu exceleaza la elemente de siguranta.e o masina sport fara elemente de siguranta nu exista. iar ca un concept futurist e ratat din start. mi-e greu sa cred ca in viitor ne vom plimba cu locomotive decapotabile. eventual sa mai indulceasca detaliile si liniile...ar arata mai convingantor..\oricum..succes pe viitor
    0 0
  • sharky
    offf...
    @ david: auzi da tu esti asa credul incat sa iti treaca prin cap ca aceasta locomotiva pe roti cum a numito Alex mai sus chiar o sa intre macar in atentia producatorului? nu zic productie ca ar fi prea de tot. cat despre alex... cauta si tu un forum ceva de arta 3d si mai lucreaza ca mai ai mult.
    0 0
  • sharky
    pardon
    pardon, sfatul de cauta forumuri de arta 3d era pt designerul andrei. sorry alex
    0 0
  • DA
    parca e un tractor fara cabina trebuia oleaca mai rotunjit in fata in rest e ok
    0 0
  • mai-mai
    Destul de urit , dar pt . un bmw e ok......
    Incomparabil cu Peugeotul compatriotului nostru ! Aplauze si felitari pt. cistigator ! Dar si persoana prezentata aici , in loc sa asculte manele , incearca sa creeze ! Minunat !
    0 0
  • sunshine64sm
    Felicitari !
    Iată că şi noi putem face concepţii de maşini. Sîntem o forţă imensă, şi nu numai la creativitate. E dovada că avem şi oameni capabili. Bravo
    0 0
  • praf
    praf
    0 0
  • doamne..
    apreciez munca ta..daar cum ai putut sa pocesti asa de mult o asa MARCA ca BMW ..ce nu ai ales renault sau cevaa nuu bmw` doamne fereste..patrat..dezastru mondial daca ar aparea pe strada asa ceva, iesit de pe fabricile uzinei bmw.
    0 0
  • Neinteles
    Eu zic sa nu judecam atat de aspru, poate ca studiul a avut de respectat o anumita tema si in acest caz este cea mai buna lucrare. Cat despre design, este un concept abstract, inteles doar de specialisti. Intr-adevar destul de urat, dar ca produs final, daca va fi realizat probabil va avea o forma mai usor de inteles. Oricum ca o gluma este o combinatie de Z1 cu Z8 cu tractor :)))
    0 0
  • lol
    ce saracie.... :)
    0 0
  • Bravo Ava!
    Asta e Romania tara de doi bani in care daca cineva vrea sa ajunga sus toata lumea sare cu gura si incearca sa-l traga in jos. Oameni buni, daca nu stiti cat s-a luptat omul asta sa ajunga bagat in seama sau daca nu i-ati vazut alte concepte facute de el taceti din gura si nu mai comentati aiurea. Din partea mea nu pot sa spun decat felicitari Ava, te admir pentru tenacitatea si vointa prin care mergi catre visul tau. Pentru acei care ati comentat aiurea, mergeti si faceti o facultate de design, vedeti ce inseamna si apoi invatati sa apreciati. Sau luptati-va pentru un vis si veti aprecia altfel. Chiar asta va doresc, sa incercati sa faceti ceva in viata si sa va luptati pentru acel ceva iar apoi veti vedea altfel realizarea unui om. Inca o data, BRAVO AVA! Lupta si vei ajunge unde trebuie.
    0 0
  • Vasilica
    PRAFFFFFF MAXIM
    Doamne cat de urat este, cum sa fie designul viitorului un model patratos, urat cu spume care se inspira din masinile anilor 1930, baiatul acesta ar trebui sa se lase de glume.
    0 0
  • Locomotiva indeed
    Respect intentia romanului nostru de a crea o masina, sau ce o fi aia, insa, din pacate, este foarte nereusit modelul propus de el. Cred ca ar fi trebuit sa rupa gura targului cu un design "belea", care sa atraga atentia BMW... ar fi avut mult mai multe de castigat.
    Cine a asemanat modelul cu o locomotiva a zis bine :D
    0 0
  • etraspeed
    criticati
    voi trageti inapoi in mocirla pe oricine incearca sa ridice capul
    incercati sa faceti voi ceva si apoi sa vorbiti
    bravo Andrei Avarvarii !!!
    0 0
  • Andrei A, sa-ti spun un secret:
    Daca vor scoate pe strada o masina cu designul tau, intai o vor modifica pentru a trece testele EuroNCAP. La capitolul "pedestrian", forma data de tine da probleme mari, asa ca din munca ta nu va mai ramane aproape nimic. N-am uitat ca este un concept, dar totusi, o sa iti fie greu sa iti recunosti conceptul in produsul final.

    Respect pentru munca depusa. :)
    0 0
  • Ioneasca
    Z0?
    Cat de mult din firma BMW este in spatele acestei "creatii"? Domnule Andrei Avarvarii! V-a platit BMW s-o produceti? A fost un concurs? S-au v-ati gandit Dvs. ca ar fi bine sa va jucati 3 luni pe un software (most likely ne-copyright) si sa prezentati creatia? Aici e problema articolului: nu subliniaza aceste lucruri!
    Doi la mana: aveti un vis! Urmati-vi-l! Dar nu ne plictisiti cu articole cu titlu bombastic care nu spun, de fapt nimic si care sunt un fel de reclama ascunsa ca sa auda lumea de DVS si poate, cine stie?!

    Succes!
    Ioneasca
    0 0
  • Anonymus
    viitor=))
    Poate asa era viitoru' in anii '80-'90
    0 0
  • de la un DESIGNER
    dest222
    Lucrez ca design-er si apreciez efortul depus in lucrarea de mai sus, dar daca vreau sa fiu sincer atunci spun, ca acest concept din pacate nu este prea reusit. Insa cu timp cred ca o sa vedem modele mult mai bune de la Andrei.

    ...eu cred ca articolul asta este o reclama pentru Andrei, fiindca in acest moment in Romania sunt designeri cu concepte mult mai frumoase. Insa creatiile lor nu apare pe Automarket...
    ...oare de ce ? ....
    0 0
  • inamicul
    praf pulbere si alte cele ?!
    Dar voi ce faceti, comentati, criticati si in rest..o bere, o manea de la dacia 1300 sau Lada, o punga de seminte si o revista dedicata masinilor de unde va inspirati comentariile pe automarket. Baiatul chiar vrea, desenati voi in linii exacte ( incluzand un motor existent ) o masina, ce vreti voi !! Nici macar schita la masina pe care o detineti nu sunteti in stare dar aveti gura mare si ochi de expert ... Parerea mea JET !! ca sunteti varza si bravo ANDREI. pe viitor cu o colaborare si ceva experienta acumulata poate vei deveni un adevarat nume in industria auto
    0 0
  • ciudat
    Bizari "intelectualii" astia care se agita pe aici incercand sa-l sustine pe Andrei. De ce sa sustineti ceva de prost gust ? Cam toti romanii inghit tot ce li se baga pe gat...si voi inghititi la greu sustinand chestii de 2 lei. Poate ca are talent (lol) si pe viitor va prezenta ceva mai frumos. REPET : nu mai inghititi tot, d-aia in Romania cand te uiti la detalii te ia durerea de cap...si nu va mai dati mari intelectuali ca nu va ajuta cu nimic :) tot romani sunteti ... din pacate.. romani puri ;)
    0 0
  • Designeri romani
    Daca cumva nu stiati, jumatate din echipa de design Mercedes sunt romani.
    0 0
  • andrei
    cine nu intelege
    fratilor hai sa nu mai fim asa critici. omu a muncit la chestia asta, intradevar nu i-a iesit asa de bine, poate ar fi avut mai mult succes cu o balanta sau un bilant, dar totusi e de apreciat ca si-a dat silinta..sincer eu unu nu am mai auzit de acest domn designer cu toate ca citesc newsletteru' asta de ceva vreme.. poate da intradevar omu are vro sclipire sau un anume microb purtator de geniu, dar din acest "concept nu reiese nimic"... si oricum la ce stiri a inceput sa prezinte automarket in ultima vreme e de inteles... oricum pe langa toate astea as fi mandru sa avem si noi un desingner de renume mondial, dar cu asemenea ciudatenii nu vom reusi...masinile viitorului vor trebui sa aiba motoare mult mai mici, alimentate cu hidrogen, electrice sau orice combustibil ecologic si nepoluant, iar pentru asta formele aerodinamice vor fi musai... in fine, sanatosi sa fim ca deja barilul de petrol a ajuns la 145$.. sugestie: mai bine ai face un design pt o bicicleta sau tricicleta ceva, si jur ca nu e strop de ironie in ceea ce am spus..
    0 0
  • Arata ca un TRACTOR! hahahaha!
    0 0
  • grosolan
    Grosolan!
    De ce numai soferul are protectie la cap?
    Nu vreau sa vad asa ceva pe strazi.
    Sunt sigur ca sunt alte concepte mult mai reusite si designeri romani mult mai talentati. Voi cum de l-ati ales pe-asta nepriceput?
    0 0
  • shoferu
    ha ha haaaaa
    incredibil cate asocieri in comentarii cu logan... voi nu va dati seama ca baiatul asta a fost exmatriculat de la pitesti ? e secret lucrul, dar e adevarat... o sa aflati la ZOTV noua televiziune a lu diaconescu
    0 0
  • Tatal lui Andrei
    Mai baiete !
    Ti-am spus de atatea ori, cad vrei sa faci ceva intraba-ma intai si pe mine, sunt batran si stiu mai bine
    Ai facut o multime de greseli, ca mi-e rusine de tine, vorbim noi acasa !
    0 0
  • Dr.PArbriz
    Despre conceptul "Zet-zero"
    DIn pacate, este o incercare cam fortata pe un soft slabuts...Nu sunt noutati, doar ceva linii noi, un pic futuriste, departe de a avea o finalitate practica. La capitolul "Securitate pasiva" un mare ZERO. Aerodinamica - la pamant. Draga tinere coleg, ar fi trebuit sa mai lucrezi un pic inainte de a arunca setul se schitse in gura presei. Mai incearca, sau...ramai un bun contabil !
    Cu stima,
    Tataia
    0 0
  • toteu
    cam najpa... parca e renault spider... fara nici macar un parbriz sa nu-ti sufle vantu-n creier
    0 0
  • Mini-romanu'
    Incercarea moarte n-are!
    Apreciez munca depusa de om, chiar daca rezultatul nu e compatibil decat cu automarket.

    Ce nu inteleg este titlul bombastic: "EXCLUSIV: Un roman a creat BMW-ul viitorului!"

    Este SENZATIONAL (vezi, am prins lectia jurnalismului dupa ureche :o) cum in atat de putine cuvinte incap atat de multe ineptii:
    1. exclusiv - normal, un colectiv serios de jurnalisti auto l-ar fi incurajat pe autor dar nu s-ar fi compromis cu un articol hiperbolic;
    2. omul nu a creat decat niste desene - pana la stadiul de concept ar fi cam multi pasi: protectie pasiva pentru ocupanti si pietoni de crescut de la zero, design adaptat la fortele aerodinamice etc. - ca exemplu de talent nativ & lucrat vezi articolul cu rusu' de 22 ani care si-a dat si el cu parerea asupra cum ar trebui sa arate un renault alpine;
    3. bmw ar trebui sa-l si bage in seama;
    4. sper sa arate mult mai bine viitorul!

    Faina poanta cu Tatal lui Andrei insa sper ca acesta sa ia in seama feedback-ul primit de la noi pe "Z0" si sa progreseze astfel incat sa-l laudam data viitoare.

    Bafta Andrei!
    0 0
  • NimeniCuDacie
    Felicitari
    Ontopic: felicitarile mele creatorului. Ma bucura sa vad ca tinerii talentati in ale design-ului incep sa-si faca curaj sa iasa in fata! Tine-o tot asa!
    Offtopic: Nici macar la stirea asta nu scapam de comentarii de cocalar stresat cum ca Dacia e prea "patrata"... Trist, foarte trist!
    0 0
  • design
    Ciudat design. Nu prea inteleg cum o sa fie asta un automobil de viitor. Daca e de viitor e unul sumbru.
    0 0
  • Hitler a avut mai multă viziune
    Designul inseamna estetica, ergonomie, functioanlitate. Integrarea acestor caracteristici intr-un tot unitar.
    Ce vedem pur si simplu este un anti design. In spatele oricarui exercitiu de design se afla o filosofie estetica si functionala. Conceptul Z0 s-a bazat în ambele domenii pe idei negativiste. Cat de urat poate sa fie un automobil si cat de nefunctional (pe elemente si in intregime) poate sa fie.
    Nu zic de estetica care poate sa placa sau sa nu placa, dar din punct de vedere functional este o ratare.
    Spoilerul ala in forma de coasa nu are nici o noima nici estetica nici functionala, rotile fara aparatori de noroi i-ar face un calvar soferului la rularea pe suprafete umede sau pe ploaie, mai ales că nu are nici parbriz. Ce nu inteleg es este de ce, daca s-a pus un carenaj aerodinamic in spatele scaunului soferului, nu s-a pus unul si in spatele copilotului. In schimb depresiunea aia pe capota in dreptul soferului, m-a lasat interzis. Poate intra pe forum sa ne explice si noua ce rol are. Sunt tare curios.
    Ca viziune este un esec total, dar creatorul are talent in desenare, modelare. Poate mult mai mult decat ce a aratat aici.
    Nu comentez nimic de articol, pentru ca nu are sens.
    0 0
  • Mihnea
    AOLEO
    "Designerul" stie ca masina lui seamana cu un tractor si cu masinile de curse din anii '30?
    0 0
  • stire de cacat
    nici macar nu e stire, e o porcarie, un handy a desenat ceva in photoshop si alti handy au dat-o ca mare inventie
    0 0
  • Mini-romanu'
    Andrei, criticile sunt corecte insa ai sanse
    Eu zic sa iei din aceste mesaje ce este corect (gen asimetriile de pe partea pilotului care cauzeaza niste complicatii aerodinamice apreciabile) si sa faci cat mai multe proiecte.
    In felul asta o sa te rodezi si o sa dai si concepte reusite.

    Chiar si acest studiu poate fi imbunatatit dramatic daca incorporezi feedback-ul si te mai inspiri putin din clasici gen Caterham R500 (Lotus 7 reloaded).

    Nu trebuie sa iasa un OZN ci o masina plauzibila, fara prea multe "floricele" nerealiste.

    Baga mare - este o provocare si astept raspunsul peste vreo luna (noi desene - lasa softu' deocamdata - pe site) - asta daca nu pleci in vacanta :o)
    0 0
  • prudentul
    despre design auto
    Lama aia tăioasă din faţă o avea ceva legătură cu protecţia pietonilor (şi a gleznelor acestora)??
    0 0
  • n-are nicio treaba si nici nu va avea cu BMW. oricum felicitari. asteptam si alte variante.
    0 0
  • .......
    .....se vede ca e facut de un roman pt ca partea din fata arata a tractor...oricum,respect pt abilitatile lui tehnice de realizare...sincer ,cu design-ul nu prea le are....si am ceva experienta si studii in domeniul design-ului auto
    0 0
  • simion iulian alexandru
    salut
    Am citit articolul vostru ideea e ca pot sa desenez masini mult mai reusite decat majoritatea de pe piatza chiar am realizat(tunat)un opel si a iesit super bine .As vrea sa lucrez ca disigner dar nu am bani de studi am vreo sansa fara studii doar cu ideile si talentul?
    0 0
  • simion iulian alexandru
    salut
    alecs_iuly10@yahoo.com mail daca poate cineva sa ma ajute
    0 0
  • Design
    Salut, in calitate de designer, iti apreciez efortul, masina sincer iti spun ca este un esec total si tre' regandita si dezvoltata logic ideea, aerodinamica in primul rand este f proasta din cauza esteticii- cum spunea cineva mai sus "locomotiva decapotata" - deci sincer daca asta e tot ce poti ca designer auto n-ai sansa...
    0 0
  • Marin P.
    Inventii
    Am inventat Girohidrodina Universala apicabila si la autoturisme.Doresc sa ma contactez la telefon 0720844556.Ideal ar fi o simulare pe calculator.
    0 0
  • De-asta se fabrica LOGAN in Romania
    CAnd vad comentariile voastre imi dau seama ce romanasi sunt in jur. Masina este un concept futurist superb, original, absolut deosebit si care reprezinta foarte bine spiritul BMW. Nu trenuie sa fie o masina de productie ci doar un exemplu de design, cu personalitate si caracter. Dar romanul taran, ce sa inteleaga el??? face o scoala, o facultate, asculta manele si comenteaza .
    Traim in Roimania ............
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru