SEAT a traversat o perioadă financiară dificilă după izbucnirea crizei economice, însă abia anul trecut a reuşit să construiască o strategie prin care să revină pe linia de plutire.
După şapte ani consecutivi în care a înregistrat pierderi, constructorul aflat în portofoliul Grupului Volkswagen a anunţat că în 2015 a reuşit să înregistreze un profit de 6 milioane de euro după plata taxelor comparativ cu pierderea de 66 de milioane de euro din 2014.
Profitul a fost realizat ca urmare a vânzărilor în creştere, care au trecut de pragul psihologic de 400.000 de unităţi, dar şi datorită comercializării unor modele pentru care marja de profit a fost mai mare. Aceste lucruri au contribuit la înregistrarea celei mai bune cifre de afaceri din istorie, de 8.3 miliarde de euro.
Pe lângă vânzările în creştere pentru modelele Leon, Ibiza şi Alhambra în special în Germania, Italia şi Spania, Seat a profitat şi de faptul că SUV-ul Audi Q3 este produs la fabrica Seat de la Martorell.
În plus, perioada pozitivă a generat şi 350 de noi locuri de muncă în cadrul constructorului spaniol.2016, un nou an cu profit datorită SUV-ului Ateca
Producătorul spaniol este încrezător că va rămâne pe profit şi în anul 2016, în special datorită lansării primului său SUV, Seat Ateca, care va fi disponibil în showroom-uri începând din vară. În plus, compania pregăteşte un SUV de dimensiuni mai mici pentru anul 2017."Implementam strategia potrivită care ne permite să facem faţă cu optimism provocărilor de a rămâne profitabili pe termen lung. Avem un viitor luminos în faţă datorită lansărilor de noi produse şi a integrării noilor tehnologii din domeniile mobilităţii şi conectivităţii", spune Luca de Meo, preşedintele Seat.
Cu toate acestea, anul nu a început prea bine pentru Seat: în primele două luni, vânzările au scăzut cu 6.5% comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 46.789 de unităţi.
Via Seat
@womax designul este o chestie subiectiva as putea zice ca pe mine m-au plictisit deja asiatici cu designurile pokemon si luminite multicolore de copil de tata in bord.
in ultimii 3 ani compania tot pierde cota de piata iar cele peste 400.000 de masini vandute in Europa pe 2015 nu le-am gasit (poate ca sunt acolo pe undeva ca cea mai mare cifra identificata e undeva la 380.000, deci un +de 30.000 le distribuim ca pe steagurile lui conu' Fanica si ne ies fix peste pragu psihologic)
apoi stau si ma gandesc ca prostu' si incerc sa vad care sunt modelele alea cu marja de profit ridicata. O fi Alhambra sau Ibiza? ca copia aia de A4/5? numita Axeo s-a vandut ca slapii in prag de iarna.
in fine, 6 bulioane profit pe 2015, si au inceput vanzarile pe 2016 cu "-"
sunt curios pe ce culmi ii ridica SUV-ul