În 1997, Toyota Prius a devenit primul model hibrid din lume comercializat în masă, iniţial doar în Japonia, iar 3 ani mai târziu la nivel global.
În 2012, modelul a primit şi o versiune plug-in, iar pentru viitor constructorul japonez se gândeşte cu seriozitate să renunţe la varianta clasică a hibridului.
Astfel, este posibil ca de la cea de-a cincea generaţie Toyota Prius să fie disponibilă doar ca hibrid plug-in, întrucât scopul niponilor este de a reduce cât mai mult dependenta de combustibilii fosili. "În cele din urmă, PHEV (Plug-in Electric Vehicle) ar putea fi calea pe care trebuie să o urmăm", explică Shoichi Kaneko, asistentul şefului inginerilor pentru dezvoltarea lui Prius Prime.
De altfel, în versiune plug-in, Prius este mai eficient decât versiunea standard, întrucât oferă o autonomie electrică de 50 de kilometri, de două ori mai mare decât în cazul variantei care nu poate fi încărcată la priză.În plus, modelul poate rula în regim electric cu o viteză maximă de 135 de kilometri, spre deosebire de viteză maximă de 100 km/h oferită de versiunea standard.
De asemenea, emisiile de dioxid de carbon nu depăşesc 32 grame pe kilometru.Via Autoblog
Pietele vestice au mutat cererea de pe hybride clasice spre plug-in si full electric de ani buni capitol la care actuala generatie este cam sub orice competitor