Europenii au prins gustul SUV-urilor mari și premium: BMW X5 și Volvo XC90 sunt cele mai populare alegeri

de Bogdan Mirică
Miercuri, 14.12.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu recent arată că SUV-urile mari premium sunt tot mai căutate de europeni. Liderul segmentului, adică BMW X5, este amenințat de suedezul Volvo XC90.

Europenii sunt din ce în ce mai îndrăgostiți de SUV-uri. O demonstrează statisticile de anul trecut, care ne arată că segmentul SUV-urilor compacte și mici a crescut impresionant și a urcat în topul preferințelor europenilor.

Nu doar aceste crossovere abordabile sunt din ce în ce mai căutate. Chiar și cele mai scumpe înregistrează o cerere considerabilă. Volvo, Land Rover și Mercedes-Benz sunt printre brandurile care forțează acceptarea SUV-urilor mari.

Până în luna septembrie a acestui an, o analiza Jato Dynamics ne arată că segmentul a crescut cu 33%, până la o valoare de 185.000 de unități. Este cea mai mare creștere după cea a SUV-urilor compacte premium: 37%.

Anul acesta, vânzările din segment vor depăși valoarea de 235.000 de unități, un nou record. Urmează doi ani ceva mai lenți, întrucât ritmul lansărilor din segment va fi ceva mai slab. Însă, începând cu 2019, vânzările anuale din Europa vor depăși pragul de 250.000 de exemplare.

Cea mai bună creștere a consemnat-o Volvo XC90, care după nouă luni de activitate a reușit să se plaseze pe locul doi în clasamentul european, după liderul BMW X5.

Dacă ritmul creșterii se menține, XC90 ar putea să-l depășească pe X5 până la finalul anului. Audi Q7 încheie podiumul primelor nouă luni cu 24.535 de unități vândute și o creștere de 83% față de aceeași perioadă a lui 2015.

Model Unități vândute
Ian-Sept 2016
BMW X5 28.601
Volvo XC90 26.860
Audi Q7 24.535
Mercedes GLE 22.409
Range Rover Sport 21.767
Porsche Cayenne 12.353
Land Rover Discovery 12.032
Range Rover 10.150
Jeep Grand Cherokee 9915
BMW X6 9542

Culmea, atualul Land Rover Discovery, care urmează a fi înlocuit anul viitor de noua generație prezentată în toamnă la Paris, a înregistrat și el o creștere puternică, de 27%.

Și Mercedes s-a bucurat de o creștere importantă în segment. Asta pentru că a adăugat GLE Coupe gamei sale, care mai include GLS și G-Klasse. Toate cele patru modele mari au adus germanilor 38.322 de clienți în primele nouă luni ale anului.

În top și-a făcut apariția și Maserati Levante, care după numai trei luni pe piață a reușit să își atragă 910 comenzi.

Și SUV-urile hibride s-au bucurat de creșteri importante.

XC90 T8 este cel mai vândut model hibrid din segment. El trebuie să se lupte cu BMW X5 xDrive 40e și Porsche Cayenne S E-Hybrid. Toate aceste modele au înregistrat împreună o creștere de 299% în 2016. Ele trebuie să fure din clienții SUV-ului complet electric Tesla Model X, care a adunat 1901 de clienți în cele nouă luni ale lui 2016.

Cea mai importantă piață pentru SUV-urile mari premium este Germania, cu 28% creștere a comenzilor. Marea Britanie a venit pe locul doi, cu o creștere de 20% și 43.798 de unități. Urmează apoi Franța și Italia.

via automotivenews (înreg.)

Comentarii (8)

  • E normal....doar sunt masini utile si folositoare nu ? Ce ati vrea sa cumpere ? Limuzine de 7 metrii sau colivii ge Ford KA ?
    9 10
  • arogantul
    genial, prost gustul si mentalitatea americana s-a inradacinat si in europa

    @ Scorpionul
    breakuri, ar trebui sa cumpere, sau cel mult cross-overe, asta daca tot zicem ca ne pasa de mediu, la ce dracu iti trebuie in buricul europei o masina de 2 tone si destul de inalta sa urce scarile? aaa daca traiesti in nordul suediei sau al finlandei, sau in tinutu secuiesc si nu mergi decat de drumuri forestiere, ok, inteleg, dar zi-mi ce folos ai de o basinarie dasta in buricul parisului sau al berlinului.
    14 8
  • @arogantul
    Sunt de acord cu crossover in loc de suv. Dar in afara de Macan nici un corss nu se ridica la nivelul unui suv premium momentan si nu tuturor le place Macan. Intre un X3 si X5 e diferenta uriasa. Intre Macan si Cayenne nu prea e. De aia si tendinta de a cumpara o clasa superioara automat mai mare pt. calitatea pe care ti-o ofera. Ai mers vreodata cu un SUV ? Daca ai fi mers, ai fi observat cat de bine si placut de condus e la volan si nu numai sa ai o pozitie inalta de condus nu cu curu pe asfalt fara vizibilitate buna ca la sedanuri, cope-uri sau chiar break-uri nu mai zic de limuzine si alte categorii. Exceptie cateva gen V90 Cross Country sau XC70 C.C care sunt mai inalte si te simti altfel. Vrei nu vrei, suv-ul devine iconic in ceea ce priveste grosul vanzarilor la masinile premium. E drept ca daca as locui in Paris cum spui tu sau orase mari, eventual orase mici si inghesuite cum sunt in Italia nu as merge cu un suv sau orice alta masina mare ci cu o masina mini gen Alfa Romeo Mito care imi place foarte mult. Dar daca faci drumuri lungi, un suv e de multe ori mai odihnitor ca multe limuzine ! Nu mai zic de alte clase de masini. In conculzie un suv il iei pt. confort, spatiu interior din belsug si siguranta ca pe orice drum o iei nu ramai acolo.
    8 10
  • Arogantul
    Pe bune, esti cel mai enervant personaj de pe AM, in sensul ca uneori spui chestii foarte corecte, cum a fost in articolul cu v90 cc, unde ti-am si dat manutza verde si apoi spui niste ineptii ,cum ar fi articolul de fata. In primul rand ma enerveaza ca transhezi niste chestii care sa te ajute pe tine sa iti sustii punctul de vedere, cum ar " ai mers vreodata cu un SuV? Daca ai fi mers,....." in prima faza pui in discutie competentele mele de a judeca un suv, adica ca poate nici nu am condus unul dar apoi tot tu dai si raspunsul, unul subinteles ca nu am condus, evident pt va acest raspuns te avantajeaza. Poate ma insel dar cred ca asta se numeste un falacy de tip red herring. Pe romaneste se spune ca mananci rahat. Ei bine ca sa iti raspund la intrebare ca sa nu mai traiesti cu indoieli existentiale, da, am condus, si nu doar ca am condus Suvuri in general ci am condus chiar si noul XC90, am facut un drive test imediat ce a aparut la dealerul local. D5 inscription. Si nu pot sa spun ca aceasta pozitie inalta imi place, ba dinpotriva, cand iei un viraj in viteza sau chiar unul la viteza mica dar foarte strans senzatiile nu sunt placute, poate mai putin neplacute in xc90 decat in alte suvuri dar oricum, tot neplacute. Cat despre afirmatia ta ca la drum lung te simti mai bine intrun suv decat intrun sedan sau break, este de o ineptie crunta, eu prin drum lung inteleg fie autostrada fie drum national sau un mix din ele. Tare sunt curios ce avantaje iti ofera un suv pe un astfel de drum, in afara de consumul monstruos cu care te vei putea lauda la prieteni mai tarziu cand dai la peste.
    11 2
  • @arogantul ti se potriveste numele.Asta vrea lumea, clientul nostru stapanul nostru, ce mai vrei mai mult de atat? Oamenii inca mai cred mitul ca un SUV, SAC etc. e mai sigur decat o berlina, vor o pozitie inalta la volan, garda la sol pentru ceva mai mult decat un drum neasfaltat si borduri si cam de asta se cumpara
    2 0
  • Au prins gustul, dar să nu exagerăm cu aceste cifre, în aceeași perioadă s-au vândut mai multe seria 5 decât X5, la fel și clasa E și Audi A6, nu știu S 90, pentru că nu se vinde de la începutul anului, ideea este că un SUV mare premium nu este neapărat mai sigur decât un sedan sau break de aceeași clasă, iar la utilitate nu știu ce poate avea în plus, mai ales acum când se poate oferi tracțiune integrală la aproape orice sedan sau break. Pot să spun din experiența că un X5, indiferent de generație, nu este mai confortabil ca un seria 5 sau mai plăcut la condus, este mai stabil și mai sportiv decât alte SUV- uri, dar eu unul n-aș alege niciodată un X5 în locul seriei 5.
    8 0
  • Arogantul
    @vabis
    da, stiu ca asta vrea lumea, nimeni nu neaga asta, tot ce spun eu e ca nu e logic sa se vrea asta, cum ai spus si tu, sunt niste mituri, la care eu as adauga ca sunt niste mituri care au prins radacini si in europa, pt ca pana deunazi europa inca nu suferea de boala asta a suvurilor, dar a inceput sa le placa si fisdelinelor noastre sa isi duca pruncii la scoala cu Q7, X5 , ML, si mai nou XC90, ca in Merica, unde in buricul new yorkului toate siliconatele din east side isi duc odraslele la scoala cu Escalade.

    @Dan, curat adevar ai grait
    8 2
  • @Arogantul
    Daca tie iti place sa mergi lipit de asfalt e treaba ta. Dovada ca majoritatea prefera inaltimea !
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru