Europenii sunt din ce în ce mai îndrăgostiți de SUV-uri. O demonstrează statisticile de anul trecut, care ne arată că segmentul SUV-urilor compacte și mici a crescut impresionant și a urcat în topul preferințelor europenilor.
Nu doar aceste crossovere abordabile sunt din ce în ce mai căutate. Chiar și cele mai scumpe înregistrează o cerere considerabilă. Volvo, Land Rover și Mercedes-Benz sunt printre brandurile care forțează acceptarea SUV-urilor mari.
Până în luna septembrie a acestui an, o analiza Jato Dynamics ne arată că segmentul a crescut cu 33%, până la o valoare de 185.000 de unități. Este cea mai mare creștere după cea a SUV-urilor compacte premium: 37%.
Anul acesta, vânzările din segment vor depăși valoarea de 235.000 de unități, un nou record. Urmează doi ani ceva mai lenți, întrucât ritmul lansărilor din segment va fi ceva mai slab. Însă, începând cu 2019, vânzările anuale din Europa vor depăși pragul de 250.000 de exemplare.
Cea mai bună creștere a consemnat-o Volvo XC90, care după nouă luni de activitate a reușit să se plaseze pe locul doi în clasamentul european, după liderul BMW X5. Dacă ritmul creșterii se menține, XC90 ar putea să-l depășească pe X5 până la finalul anului. Audi Q7 încheie podiumul primelor nouă luni cu 24.535 de unități vândute și o creștere de 83% față de aceeași perioadă a lui 2015.
Model |
Unități vândute Ian-Sept 2016 |
BMW X5 | 28.601 |
Volvo XC90 | 26.860 |
Audi Q7 | 24.535 |
Mercedes GLE | 22.409 |
Range Rover Sport | 21.767 |
Porsche Cayenne | 12.353 |
Land Rover Discovery | 12.032 |
Range Rover | 10.150 |
Jeep Grand Cherokee | 9915 |
BMW X6 | 9542 |
Culmea, atualul Land Rover Discovery, care urmează a fi înlocuit anul viitor de noua generație prezentată în toamnă la Paris, a înregistrat și el o creștere puternică, de 27%.
Și Mercedes s-a bucurat de o creștere importantă în segment. Asta pentru că a adăugat GLE Coupe gamei sale, care mai include GLS și G-Klasse. Toate cele patru modele mari au adus germanilor 38.322 de clienți în primele nouă luni ale anului.
În top și-a făcut apariția și Maserati Levante, care după numai trei luni pe piață a reușit să își atragă 910 comenzi.
Și SUV-urile hibride s-au bucurat de creșteri importante. hibrid din segment. El trebuie să se lupte cu BMW X5 xDrive 40e și Porsche Cayenne S E-Hybrid. Toate aceste modele au înregistrat împreună o creștere de 299% în 2016. Ele trebuie să fure din clienții SUV-ului complet electric Tesla Model X, care a adunat 1901 de clienți în cele nouă luni ale lui 2016.
XC90 T8 este cel mai vândut modelCea mai importantă piață pentru SUV-urile mari premium este Germania, cu 28% creștere a comenzilor. Marea Britanie a venit pe locul doi, cu o creștere de 20% și 43.798 de unități. Urmează apoi Franța și Italia.
via automotivenews (înreg.)
@ Scorpionul
breakuri, ar trebui sa cumpere, sau cel mult cross-overe, asta daca tot zicem ca ne pasa de mediu, la ce dracu iti trebuie in buricul europei o masina de 2 tone si destul de inalta sa urce scarile? aaa daca traiesti in nordul suediei sau al finlandei, sau in tinutu secuiesc si nu mergi decat de drumuri forestiere, ok, inteleg, dar zi-mi ce folos ai de o basinarie dasta in buricul parisului sau al berlinului.
Sunt de acord cu crossover in loc de suv. Dar in afara de Macan nici un corss nu se ridica la nivelul unui suv premium momentan si nu tuturor le place Macan. Intre un X3 si X5 e diferenta uriasa. Intre Macan si Cayenne nu prea e. De aia si tendinta de a cumpara o clasa superioara automat mai mare pt. calitatea pe care ti-o ofera. Ai mers vreodata cu un SUV ? Daca ai fi mers, ai fi observat cat de bine si placut de condus e la volan si nu numai sa ai o pozitie inalta de condus nu cu curu pe asfalt fara vizibilitate buna ca la sedanuri, cope-uri sau chiar break-uri nu mai zic de limuzine si alte categorii. Exceptie cateva gen V90 Cross Country sau XC70 C.C care sunt mai inalte si te simti altfel. Vrei nu vrei, suv-ul devine iconic in ceea ce priveste grosul vanzarilor la masinile premium. E drept ca daca as locui in Paris cum spui tu sau orase mari, eventual orase mici si inghesuite cum sunt in Italia nu as merge cu un suv sau orice alta masina mare ci cu o masina mini gen Alfa Romeo Mito care imi place foarte mult. Dar daca faci drumuri lungi, un suv e de multe ori mai odihnitor ca multe limuzine ! Nu mai zic de alte clase de masini. In conculzie un suv il iei pt. confort, spatiu interior din belsug si siguranta ca pe orice drum o iei nu ramai acolo.
da, stiu ca asta vrea lumea, nimeni nu neaga asta, tot ce spun eu e ca nu e logic sa se vrea asta, cum ai spus si tu, sunt niste mituri, la care eu as adauga ca sunt niste mituri care au prins radacini si in europa, pt ca pana deunazi europa inca nu suferea de boala asta a suvurilor, dar a inceput sa le placa si fisdelinelor noastre sa isi duca pruncii la scoala cu Q7, X5 , ML, si mai nou XC90, ca in Merica, unde in buricul new yorkului toate siliconatele din east side isi duc odraslele la scoala cu Escalade.
@Dan, curat adevar ai grait
Daca tie iti place sa mergi lipit de asfalt e treaba ta. Dovada ca majoritatea prefera inaltimea !