Europa: Vânzările de automobile noi au scăzut la nivelul din 1993

de Sebastian Toma
Luni, 17.12.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările de automobile noi din Europa au atins nivelul din 1993 în primele 11 luni ale anului, iar luna noiembrie a marcat scăderi pe majoritatea pieţelor informează Automotive News.

Vânzările de automobile noi în primele 11 luni ale anului curent au atins cel mai scăzut nivel din ultimii 19 ani. Potrivit datelor ACEA citate de Automotive News, europenii au cumpărat doar 965.918 unităţi în luna noiembrie, înregistrând o scădere de zece procente faţă de luna noiembrie a anului trecut. Singura marcă de volum care a înregistrat o creştere a vânzărilor este Hyundai, ale căror vânzări au crescut cu 7 procente. Însă, marca soră a celor de la Hyundai, Kia, a înregistrat o scădere de 3.6 procente a vânzărilor în aceeaşi perioadă. Între timp, Renault a suferit cel mai mare declin de la un an la altul, înmatriculările Dacia şi Renault înregistrând la un loc o scădere de 27.4 procente în primele 11 luni ale lui 2012 în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

PSA Peugeot-Citroen a înregistrat o scădere de 16 procente a vânzărilor în raport cu anul precedent, pe când General Motors, noul partener al francezilor, a înregistrat o scădere de 13 procente pe piaţa din Europa. Ford a avut o scădere a vânzărilor de 10.3 procente, pe când Grupul Fiat a avut o scădere de 12.8 procente.

Volkswagen, cel mai mare constructor de automobile din Europa, a marcat o scădere de 2.5 procente la nivel de grup în noiembrie, pe când marca Volkswagen a înregistrat o scădere de 4.5 procente.

Urmareste Automarket
Cea mai mare piaţă auto din Europa rămâne Germania, cu toate că a înregistrat o scădere de 3.5 procente, iar locul doi îi aparţine acum pieţei din Regatul Unit. Pieţele din Franţa şi Spania au înregistrat scăderi de 19, respectiv 20 procente. Creşterea de 11 procente din luna noiembrie i-a ajutat pe englezi să depăşească Franţa la nivelul întregului an, alături de scăderile semnificative înregistrate de respectiva piaţă.

PIAŢA AUTO LA NIVEL GLOBAL ÎN NOIEMBRIE 2012

La nivel global, vânzările de automobile noi au crescut cu 1.9 procente în noiembrie, în ciuda scăderii dramatice de pe Bătrânul Continent.

Piaţa auto din China a rămas cea mai mare piaţă auto a lumii şi în cea de-a unsprezecea lună a anului, urmată de Statele Unite ale Americii. Creşterea de pe piaţa din China a fost de 3.4 procente în noiembrie 2012, totalizând 1.6 milioane unităţi, dar această creştere este mai mică decât cea înregistrată în perioada anterioară.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (7)

  • era de asteptat. nu stiu cum li se par vesticilor preturile, dar pt noi romanii, masinile noi au preturi mari. putini sunt cei care isi permit sa dea mai mult de 15000 eur pe o masina...si sub suma asta oferta e destul de mica.
    20 5
  • Interesant ca PSA, la ce probleme are, a scazut mai putin decat Renault, nu pun la socoteala Dacia pt ca de abia au aparut noile modele. Oricum aceste cifre cred ca se vor pastra si pe viitor, iar in cel mai bun caz va fi o stagnare in Europa pt majoritatea marcilor.
    6 4
  • in curand si in restul lumii se va resimti aceiasi scadere - oamenii tin masinile mai mult, este atat de simplu :)
    (daca in loc de 5 ani tii masina 6 ani ... si fac asta toti -- avem in al 6-lea an o scadere de 20% la vanzarile de masini noi)
    11 1
  • antonny
    @unckle ....au o scadere cum spui tu de 20% ,dar producatori auto sunt bucurosi pentru ca isi scot banii pe service .....deci consider ca e o proasta afacere sa ti o masina mai mult de 5 ani ......
    0 8
  • arhitect
    Acum 10...15 ani preturile actuale in euro ale masinilor erau la jumatate, practic aceleasi valori in marci germane. Sigur ca vorvim de automobile m sigure, m confortabile, m spatioase, cu m multe optionale si mai e si inflatia, dar preturile au crescut. E meritul lui Scheizer de la Remault ca a " inventat Dacia de 5000 eur " care, echipata decent, costa de fapt 10000.
    5 1
  • Am luat la 01 oct. un Clio din 2002 de la un tataie ,cu 27700km reali.Nu, chiar astia erau km, masina rulase numai vara si in iulie 2009 avea 18000, potrivit celor de la reprezentanta Renault. Ei bine , la achizitie, in aprilie 2002 costase 10800 de dolari ,bani cu care atunci luai 2 apartamente decomandate ,cu 2 sau 3 camere.(la Ploiesti). Era modelul full ,cu motor de 1.4 16v, 98 CP,aer,etc.Acum , echivalentul lui costa peste 15000 de euro, bani cu care iei ,in acelasi oras 1/2 apartament cu 2 camere-mai vechi.Deci, ne-am imbogatit noi ori doar ne-au scumpit masinile?
    6 0
  • Cred ca faci o comparatie intre mere si pere; mai mult ca sigur ca masina lui tataie era Clio Symbol pe cand masina de 15.000 euro e Clio (4 in cazul de fata). Eu unul am avut la inceputul anilor 90 reviste frantuzesti Auto Plus si nemtesti Auto Bild si-ti pot spune ca masinile erau la fel de scumpe si pe atunci. De ex un Renault 25 Baccara cu motorizarea V6 de top ajungea la 30.000 de dolari. S-au scumpit doar marcile care au evoluat gen tripleta coreeana care a devenit de volum din low cost. Un Cielo in 95, full era in jur de 12.000 dolari. Cat e un Cruze full acum? Sare de 20.000;
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru