În prezent, Comisia Europeană realizează o investigație pentru a demonstra că mașinile electrice importate din China sunt subvenționate. Potrivit celor mai recente informații, autoritățile au strâns deja suficiente dovezi și se pregătesc să publice raportul spre finalul acestui an.
Totodată, mai trebuie reținut faptul că de la începutul acestei investigații, adică luna octombrie 2023, și până acum, importurile de mașini electrice produse în China au crescut cu 14%.
Pentru a proteja producătorii europeni de automobile, Comisia Europeană ar urma să impună taxe vamale pentru mașinile cu zero emisii venite din China. Constructori ca BYD, Geely și SAIC se află deja sub lupa oficialilor europeni.
Așa cum era de așteptat, partea chineză nu este de acord cu această măsură și pune creșterea importurilor pe seama cererii tot mai mari pentru mașinile electrice produse în China și nu pe faptul că ele ar fi subvenționate și, astfel, ar fi mai accesibile decât rivalele din Europa.
Potrivit Ministerului Comerțului din China, această măsură este "un act protecționist evident, care va perturba și denatura grav industria mondială a automobilelor și lanțul de aprovizionare, inclusiv în UE, și va avea un impact negativ asupra relațiilor economice și comerciale dintre China și UE."
via Carscoops
Hoti imputiti care vand la suprapret.
De ce VW id3 se vinde in china cu 20.000 euro si cu 43.000 in europa.
Punct, nimic altceva nu mai conteaza, cand ai demonstrat jaful.
Cine mai tine minte mizeria de reclama platita din bani publici "Esti consumator european ai drepturi" Vai, vai.
Uite ce drepturi ai, sa fii lasat ca o carpa la uscat in fata tornadei de corporatii si legiuitorii sa ii protejeze pe corporatisti cu sponsorizari la campanii electorale (valabil la nivel european nu doar romania)
UNDE E CAPITALISMUL??!? Ca ne tot mint ca vai, capitalismul e bun pt ca promoveaza progresul si concurenta pt o oferta cat mai buna. Praf in ochi.
Tot legat de subvenții, eu nu înțeleg cum UE judecă treaba asta cu dublă măsură, avem de exemplu Polonia, țară care subvenționează masiv toată industria și pe urmă invadează toate țările europene cu prețuri de dumping (un măr polonez e la jumate de preț față de un măr francez). Unde e concurența aici?
Acum nu zic ca nu e bine lucrul asta, e chiar normal, doar sa nu mai urlam ca rusii si chinezii sunt bau-bau, cand noi facem absolut la fel.
Totusi, daca "uniunea" ar avea vreo treaba cu binele cetateanului european inainte sa puna taxe pe chinezarii ar trebui sa verifice ce e cu preturile masinilor in Europa. Nici macar nu ma refer numai la producatorii din europa. Chiar si cei din Asia vand aici mai scump. Eu pe astia i-as lua la puricat prima data. Exista exemple notorii deja (VAG si Renault), care vand extrem de accesibil in China si f scump in europa FIX aceleasi produse.
Insa UE = taxe. Taxe si normative imbecile, cum ar fi interzicerea cromului, reglementarea dopului de PET si a dimensiunii castravetilor.
Situatia interna a orezarilor nu e dintre cele mai bune, plus ca le va fi foarte greu sa puna bariere la exportul de baterii pentru ca, oricum, piata interna de masini electrice este in staganare iar nevoia de venituri din exporturi este absolut necesara.
Va iesi cu scantei si comunistoizii vor face spume la gura asa cum se vede deja din reactiile sforaitoare foarte asemanatoare cu gargara prietenilor de la Kremlin.
Si atunci europenii sa cumpere BMW iX3 made in Germany, la triplu pret decat un BMW iX3 made in China.
La fel cu multe altele.
Nu ii interesează de locurile de munca, le pasa de profiturile lor, de dividende, de bani...
Cei afectați vor fi doar clienții care vor avea o gama restrânsa de mărci auto de unde vor alege, la preturi uriașe.
Eu zic ca lucrurile nu sunt simple.