"Competitorii de la Fiat şi de la PSA Peugeot-Citroen produc cifre înspăimântătoare, prin reduceri de până la 30 procente la preţul de vânzare al automobilelor noi.
Nimeni nu poate să obţină profit în Europa când există asemenea reduceri", a declarat Susan Docherty, şefa diviziei europene a Chevrolet, în cadrul unui interviu acordat la Salonul Auto de la Paris. "Războiul preţurilor din Europa a devenit serios, iar acesta ar putea deveni una dintre cele mai disperate decizii luate vreodată de un constructor care are nevoie de lichidităţi", a declarat Carlos Tavares, COO-ul Renault, în cadrul unui interviu acordat celor de la Automotivenews.Peugeot a înregistrat pierderi de 200 de milioane de euro pe lună în decursul primei jumătăţi a anului curent.
Philippe Varin, CEO-ul mărcii din Sochaux, estimează că pierderile vor fi reduse cu până la 50 procente în 2013. Pentru a realiza acest lucru, Peugeot va închide o uzină şi va concedia câteva mii de angajaţi implicaţi în producţie, în ciuda insistenţelor din partea guvernului francez.Via Bloomberg, AutomotiveNews (înreg.)
Din partea mea este foarte bine ca reduc preturile, asta e concurenta, daca au de unde sa scada si inca au profit de ce nu? Pana la urma e o piata libera, cu cerere si oferta.
De exemplu, in alta tara noul Opel Combo costa 20k euro la lansare, apoi 16k, iar acum cu programul rabla de la ei si cu un nou discount il iei la 11k sau 12k cu ceva optiuni.
Astia de la Reno de fapt se oftica ca trebuie sa investeasca asa cum au anuntat in interioarele alea de 2 lei pline de plastic si materiale chinezesti, iar asta se va reflecta in pretul final al masinii sub pretextul ca "ne apropiem de vw si deaia"... daca erau suficienti de destepti sa gaseasca furnizori ieftini si buni, sa scada din alte parti fara sa faca masini de plastic cu interioare cu materiale care se exfoliaza la 10-20 mii de km, faceau si ei reduceri ca fiat sau pejo... dar ei vor calitate de vw, pret de reno si nu pot, altii chiar daca nu pot incearca si o fac mai bine ca ei avand de unde sa scada si ramanand si cu profit, si de aici oftica lor.
Experienta in strategie pe care o am ma face sa inteleg altceva. Sunt cateva reguli in strategie una spune ca trebuie sa aperi marja de profit intr-o industrie astfel incat piata sa fie in continuare atractiva. O alta regula mai spune ca atunci cand vrei sa comunici cu o firma concurenta nu o faci in spatele usilor inchise (de aia exista autoritati care vaneaza orice fel de intelegeri) ci o faci prin declaratii, interviuri etc.
Oamenii astia de la Renault si Chrysler nu spun decat atat, nu suntem de acord sa scada preturile in industrie astfel incat sa ne scada marja de profit. Ei atentioneaza ca daca PSA-Citroen incepe un razboi al preturilor atunci toata industria are de suferit. De citit: the prisoner's dilemma in strategie si o sa vedeti ca in anumite industrii jucatorii se "inteleg" intre ei astfel incat toti sa o duca bine. Aici PSA-Citroen strica "intelegerile" cu mutarea asta a preturilor. Orice om din marketing va poate spune ca lupta in preturi este cea mai periculoasa pentru o industrie si jucatorii ei.
Cam despre asta e vorba in povestea asta, dar intelege numai cine trebuie, adica competitia directa. de citit michael porter - competitive strategy.
@@Decebal. Sa stii ca Renault are furnizori care le ofera preturi bune. Ieftini, cum zici tu, aici e vorba de altceva. Ei vor sa isi pastreze marja.
Normal ca pentru consumatori e foarte bine sa existe o competitie reala care duce preturile in jos. Din pacate interesele unei companii private sunt in dezacord cu cele ale consumatorilor. O companie privata cauta profitul. Consumatorii vor cel mai mic pret pentru un produs cat mai premium, o companie va dori sa extraga maximul de valoare de la consumator fara a oferi produse/servicii la maximul de calitate :-) e o chestiune de costuri marginale.
Astept comentariile voastre.
Dupa care a venit criza iar Peugeot a fost o tina vulnerabila tocmai datorita faptului ca francezii erau obisnuiti sa vanda la preturi foarte ridicate (uitati-va la preturile lui 308 de exemplu, mult mai mari decat la Megane). Situatia s-a imputit si Peugeot a trebuit sa faca ceva: a inchis o uzina, a concediat oameni, si-a regandit preturile si evident a venit cu ceva foarte ieftin si accesibil, 301. In Romania mi se pare ca porneste de la vreo 10000 de euro. Eu sincer m-am convins ce un lucru: fiecare constructor de volum este recomandat sa aiba si o marca mai ieftina si accesibila. VW au inteles primii asta si au cumparat in anii '90 Skoda. I-a urmat Renault. PSA trebuia de acum 10 ani sa fi renascut marca Talbot, asa cum spuneau acum 4-5 ani. Lucrurile ar fi stat altfel acum.
Deci Peugeot ce face acum e sa recupereze teren si multi bani pe care i-au pierdut fiind prinsi descoperiti de criza. Ah, si sa nu uitam ca BMW inca se mai gandeste daca sa continue sau nu colaborarea cu PSA, Ford a incheiat colaborarea cu ei pentru diesel-uri demult si la motoare mici supraalimentate (care se cer foarte mult) PSA sta prost. Inca un capitol unde Renault sta mult mai bine (vezi aliantele cu Nissan si Mercedes).
Daca vrei sa stii discounturile poti incepe prin a citi articolul... reducerile sunt de pana la 30% la pretul de vanzare al masinii.
Dovada ca esti superficial in analiza. La fel cum ti-ai format imaginea de Renault. Se apropie de ideea de premium? Ma lasi... Care produse? Gama DS?! Pai aia frate e special conceputa pt asa ceva si are preturi pe masura. Renault n-are o gama premium, dar a anuntat ca va crea in curand un brand premium / sportiv , posibil sub numele Alpine.
Restul modelelor, atat la PSA cat si la Renault se incadreaza in ceea ce numim masini de volum. Un Twingo nu-i cu nimic inferior unui 107. De fapt se vinde chiar mai bine. La fel un Megane 3 nu e cu nimic mai pre3jos decat 308 si nici Clio 4 decat 208.... deci? despre ce vorbim aici? Megane 2 versus 308 si alte aberatii din astea?
Adevarat ca articolul nu are legatura cu cresterea preturilor anuntata acum cateva luni, faceam o paralela, pe romaneste asta ii mai trebuie lui Renault acum, sa creasca preturile cu vreo 20% la viitoarele modele, si cred ca n-o vor mai face, daca da vor pierde si mai mult, evident e parerea mea.
Daca te face sa te simti mai bine ca tu ti-ai luat un second-hand si nu ti-ai putut permite mai mult, e de inteles afirmatia ta... Sunt insa oameni care vor tehnologii noi si lipsite de uzura.
Un constructor premium va avea intotdeauna un profit mai mare per unitate, dar in general va vinde mai putin decat un constructor de volum. Sa-i bagam in aceeasi oala e o mare idiotenie.
'marfa" fara s-o platesti ti se impun niste preturi...asta o stiu din sursa sigura pe un anumit brand)....ce profit are fabrica asta nu stiu ,dar nici o activitate economica nu are un profit rezonabil fara un adaos de macar 50%...eu imi mentin parerea ca aceasta criza in vinzari auto isi are originea si-n "umblatura" guvernelor la pretul energiei(gaz moto, benzol ,etc),care au generat (alaturi de banci,fmi)harababura de azi....singura solutie in revitalizare nu o vad decit intr-o revolutie a industriei auto(eliminarea partiala sau totala a hidrocarburilo)si netaxarea ei de guverne(pt ca se vor gasi si atunci motive)
In primul rand sa ne uitam in portofoliul lor si o sa vedem ca cei doi acopera segmentele de jos si cele de mijloc. Daca PSA-Citroen si Fiat se duc si mai jos cu preturile atunci ataca doua segmente dintr-o lovitura si dau piata cu totul peste cap.
De exemplu, Dacia este un brand low cost dar daca Peugeot ofera un pret apropiat de Dacia pentru un model din aceiasi clasa atunci cumparatorul de Sander s-ar putea sa zica ca mai strange un pic si cumpara un 308 ca nu e diferenta mare de pret dar e diferenta mare de dotari. In acelasi timp cel care vroia sa ia un Megan se va uita la un 308 daca pretul este cu mult mai bun. Asadar mutarea asta strica clar planurile si segmentarea facuta de Renault si Chevrolet.
Scuze daca am comparat modelele gresit, nu sunt un specialist in masini.
Lasa-l prietene, ca el e acel "inside man" atotcunoscator :)) Nu te pune cu el ! El stie tot ce tine de conspiratii, profituri de 40%, dealeri care n-au alta treaba decat sa voteze pe automarket... mda... copilarii din astea.