Europa: Renault şi Chevrolet, indignaţi de reducerile oferite de Fiat şi PSA

de Sebastian Toma
Marti, 23.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Reprezentanţii Renault şi Chevrolet s-au declarat surprinşi de reducerile operate de rivalii de la Fiat şi PSA Peugeot-Citroen. Analiştii din industrie aprobă

Cea mai mare problemă a industriei este topirea completă a disciplinei legate de preţuri. În mod evident, Fiat şi Peugeot au exagerat.

Erich Hauser
analist Credit Suisse
Constructorii de automobile din Europa au început un veritabil război al preţurilor odată cu criza, iar unii dintre ei consideră că situaţia a ajuns la un punct critic. Potrivit datelor ACEA, vânzările de automobile înregistrate pe piaţa din Europa în 2012 au ajuns la cel mai slab nivel din 1995, iar unele estimări spun că situaţia se va înrăutăţi. Reprezentanţii Volkswagen consideră că unii competitori riscă să dea faliment dacă nu vor fi ajutaţi de stat. Între timp,reprezentanţii Renault şi Chevrolet au preferat să-şi exprime direct indignarea faţă de politicile de marketing ale rivalilor de la Fiat şi de la PSA Peugeot-Citroen.

"Competitorii de la Fiat şi de la PSA Peugeot-Citroen produc cifre înspăimântătoare, prin reduceri de până la 30 procente la preţul de vânzare al automobilelor noi.

Nimeni nu poate să obţină profit în Europa când există asemenea reduceri", a declarat Susan Docherty, şefa diviziei europene a Chevrolet, în cadrul unui interviu acordat la Salonul Auto de la Paris.

Urmareste Automarket
"Războiul preţurilor din Europa a devenit serios, iar acesta ar putea deveni una dintre cele mai disperate decizii luate vreodată de un constructor care are nevoie de lichidităţi", a declarat Carlos Tavares, COO-ul Renault, în cadrul unui interviu acordat celor de la Automotivenews.

Peugeot a înregistrat pierderi de 200 de milioane de euro pe lună în decursul primei jumătăţi a anului curent.

Philippe Varin, CEO-ul mărcii din Sochaux, estimează că pierderile vor fi reduse cu până la 50 procente în 2013. Pentru a realiza acest lucru, Peugeot va închide o uzină şi va concedia câteva mii de angajaţi implicaţi în producţie, în ciuda insistenţelor din partea guvernului francez.

Via Bloomberg, AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (29)

  • Decebal
    Nu asta este ideea cand vinzi un cazan?
    20 29
  • tot Carlos asta zicea ca trebuie sa ridice preturile la modelel Renaul, sa fie aliniate cu preturile de la VW pentru ca dupa parerea lui sunt asemanatoare ca si calitate si fiabilitate. Eu nu ma leg absolut de loc de diferentele de calitate si fiabilitate dintre Renault si VW doar ca asta-i cea mai penala scuza pe care am auzit-o vreodata pentru a ridica preturile.
    49 80
  • Am mai uitat ceva, cat timp au vandut cei de la Renaul cele mai ieftine masini de pe piata europeana (timp de cativa ani buni, Dacia) nu au zis nimic, acuma cum incep sa aiba concurenta incep sa faca scandal?
    39 68
  • @decebal
    Tu mai intai fa bani de un cazan nou, fie si cel mai ieftin de pe piata apoi sa vorbesti, ca asa e usor sa iti murdaresti toata ziua mainile completand ulei la vreun vw tdi si apoi din frustrare sa comentezi aiurea pe net sub anonimitate.

    Din partea mea este foarte bine ca reduc preturile, asta e concurenta, daca au de unde sa scada si inca au profit de ce nu? Pana la urma e o piata libera, cu cerere si oferta.


    De exemplu, in alta tara noul Opel Combo costa 20k euro la lansare, apoi 16k, iar acum cu programul rabla de la ei si cu un nou discount il iei la 11k sau 12k cu ceva optiuni.


    Astia de la Reno de fapt se oftica ca trebuie sa investeasca asa cum au anuntat in interioarele alea de 2 lei pline de plastic si materiale chinezesti, iar asta se va reflecta in pretul final al masinii sub pretextul ca "ne apropiem de vw si deaia"... daca erau suficienti de destepti sa gaseasca furnizori ieftini si buni, sa scada din alte parti fara sa faca masini de plastic cu interioare cu materiale care se exfoliaza la 10-20 mii de km, faceau si ei reduceri ca fiat sau pejo... dar ei vor calitate de vw, pret de reno si nu pot, altii chiar daca nu pot incearca si o fac mai bine ca ei avand de unde sa scada si ramanand si cu profit, si de aici oftica lor.
    21 50
  • oftica mai vine si de la faptul ca cei de la peugeot i-au intrecut la vanzari in europa pe ei, cei de la reno, chiar daca reno-urile sunt mai accesibile la pret cu toate reducerile peugeot cu tot...
    21 44
  • Da, pe la inceputul anului au fost discutii aprinse despre majorarile de preturi pe care vrea sa le faca Renault pe viitor, multi au spus( printre care si eu) ca nu este o idee tocmai buna chiar in aceste vremuri, chiar daca vor creste calitatea perceputa, pt ca in ultimele decenii Renault a oferit modele mai accesibile decat concurenta, in echiparile obisnuite, fiind un important argument. Era vorba de o crestere cu aproximativ 15-20% a viitoarelor Laguna, Megane si derivate din acestea, acum parca nu prea mai pare o idee buna (nici atunci nu era). Cu masuri protectioniste sau nu, marcile frantuzesti, alaturi de Opel, au scazut cel mai mult in Europa cam in toate tarile importante, ori sa creasca preturile una dintre cele care au scaderi importante, ar fi o nebunie.
    15 13
  • mi se pare normal sa se dea discounturi, avand in vedere veniturile in scadere ale clientilor
    20 6
  • Greu la deal...
    Unii n-au inteles nimic din articolul asta... Carlos Tavares atrage atentia asupra starii precare in care se afla industria auto, in speta PSA , Fiat care vand in pierdere tocmai pentru a pune mana pe lichiditati sa-si plateasca salariatii, datoriile etc. Intr-o economie de piata sanatoasa, reducerile masive n-au ce cauta pt ca afecteaza profitabilitatea si implicit dezvoltarea altor modele / tehnologii pe viitor. N-are treaba cu aparitia unor modele mai scumpe la Renault si nici cu cresterea perceptiei de calitate mentionate de Carlos Tavares acum cateva luni.
    64 4
  • Realitatea zilei
    Inventati mai putin. Faza cu asa-zisa exfoliere e inexistenta la actualele modele Renault. Din auzite toti stiu poezii nemuritoare, mai greu sa ai permis si contact efectiv cu masina respectiva...
    29 6
  • Am citit comentariile voastre si nu le contrazic insa as vrea sa va propun alta perspectiva asupra lucrurilor.

    Experienta in strategie pe care o am ma face sa inteleg altceva. Sunt cateva reguli in strategie una spune ca trebuie sa aperi marja de profit intr-o industrie astfel incat piata sa fie in continuare atractiva. O alta regula mai spune ca atunci cand vrei sa comunici cu o firma concurenta nu o faci in spatele usilor inchise (de aia exista autoritati care vaneaza orice fel de intelegeri) ci o faci prin declaratii, interviuri etc.

    Oamenii astia de la Renault si Chrysler nu spun decat atat, nu suntem de acord sa scada preturile in industrie astfel incat sa ne scada marja de profit. Ei atentioneaza ca daca PSA-Citroen incepe un razboi al preturilor atunci toata industria are de suferit. De citit: the prisoner's dilemma in strategie si o sa vedeti ca in anumite industrii jucatorii se "inteleg" intre ei astfel incat toti sa o duca bine. Aici PSA-Citroen strica "intelegerile" cu mutarea asta a preturilor. Orice om din marketing va poate spune ca lupta in preturi este cea mai periculoasa pentru o industrie si jucatorii ei.

    Cam despre asta e vorba in povestea asta, dar intelege numai cine trebuie, adica competitia directa. de citit michael porter - competitive strategy.

    @@Decebal. Sa stii ca Renault are furnizori care le ofera preturi bune. Ieftini, cum zici tu, aici e vorba de altceva. Ei vor sa isi pastreze marja.

    Normal ca pentru consumatori e foarte bine sa existe o competitie reala care duce preturile in jos. Din pacate interesele unei companii private sunt in dezacord cu cele ale consumatorilor. O companie privata cauta profitul. Consumatorii vor cel mai mic pret pentru un produs cat mai premium, o companie va dori sa extraga maximul de valoare de la consumator fara a oferi produse/servicii la maximul de calitate :-) e o chestiune de costuri marginale.

    Astept comentariile voastre.
    59 2
  • Pozitia celor de la PSA in privinta asta mi se pare una fireasca. Cand s-a lansat 206 Peugeot a intrat intr-o noua era, cea a vanzarilor foarte mari indiferent de segment. Au urmat apoi 307 care a fost considerata o masina de top in privinta confortului, sigurantei sau tinutei de drum. A fost o masina pe care Franta nu o mai avusese de multi ani. Dupa care a avenit randul lui 407, o masina care a socat pozitiv prin design, confort si placere la condus, dar a socat si negativ. Iar cu toate astea Peugeot vindea bine, cresterile fiind destul de mari de la an la an iar preturile erau la mai toate clasele peste Renault. Sa nu uitam ca Peugeot atunci nu ducea lipsa de colaboratori cu greutate, gen Ford, BMW, Mitsubishi sau Toyota.
    Dupa care a venit criza iar Peugeot a fost o tina vulnerabila tocmai datorita faptului ca francezii erau obisnuiti sa vanda la preturi foarte ridicate (uitati-va la preturile lui 308 de exemplu, mult mai mari decat la Megane). Situatia s-a imputit si Peugeot a trebuit sa faca ceva: a inchis o uzina, a concediat oameni, si-a regandit preturile si evident a venit cu ceva foarte ieftin si accesibil, 301. In Romania mi se pare ca porneste de la vreo 10000 de euro. Eu sincer m-am convins ce un lucru: fiecare constructor de volum este recomandat sa aiba si o marca mai ieftina si accesibila. VW au inteles primii asta si au cumparat in anii '90 Skoda. I-a urmat Renault. PSA trebuia de acum 10 ani sa fi renascut marca Talbot, asa cum spuneau acum 4-5 ani. Lucrurile ar fi stat altfel acum.

    Deci Peugeot ce face acum e sa recupereze teren si multi bani pe care i-au pierdut fiind prinsi descoperiti de criza. Ah, si sa nu uitam ca BMW inca se mai gandeste daca sa continue sau nu colaborarea cu PSA, Ford a incheiat colaborarea cu ei pentru diesel-uri demult si la motoare mici supraalimentate (care se cer foarte mult) PSA sta prost. Inca un capitol unde Renault sta mult mai bine (vezi aliantele cu Nissan si Mercedes).
    18 8
  • BaditzaEx
    sunt curios, puteti da AM discounturile atat de grozave ale celor de la PSA ?, eventual in raport cu concurenta , oricum Peugeot mi s-a parut tot timpul o marca care produce masini mai bune decat Renault sau cel putin care se aproprie mai mult de ideea de premium , cel putin la interioare oferind o calitate mult mai buna si mult mai apropiata de cei de la VW, renault fiind inca departe la capitolul asta
    13 28
  • Adevarul zilei
    @BaditzaEx
    Daca vrei sa stii discounturile poti incepe prin a citi articolul... reducerile sunt de pana la 30% la pretul de vanzare al masinii.
    Dovada ca esti superficial in analiza. La fel cum ti-ai format imaginea de Renault. Se apropie de ideea de premium? Ma lasi... Care produse? Gama DS?! Pai aia frate e special conceputa pt asa ceva si are preturi pe masura. Renault n-are o gama premium, dar a anuntat ca va crea in curand un brand premium / sportiv , posibil sub numele Alpine.
    Restul modelelor, atat la PSA cat si la Renault se incadreaza in ceea ce numim masini de volum. Un Twingo nu-i cu nimic inferior unui 107. De fapt se vinde chiar mai bine. La fel un Megane 3 nu e cu nimic mai pre3jos decat 308 si nici Clio 4 decat 208.... deci? despre ce vorbim aici? Megane 2 versus 308 si alte aberatii din astea?
    30 4
  • Au dreptate "greu la deal" si "cat"
    16 1
  • un oarecare
    Se desteapta si lumea in sfarsit!Si-au dat seama ca nu se merita masina noua, cand se devalorizeaza atat de repede!
    1 14
  • cosmin
    aceasta stire nu poate decat se ne bucure pe noi consumatori finali.
    7 2
  • @Greu la deal
    Adevarat ca articolul nu are legatura cu cresterea preturilor anuntata acum cateva luni, faceam o paralela, pe romaneste asta ii mai trebuie lui Renault acum, sa creasca preturile cu vreo 20% la viitoarele modele, si cred ca n-o vor mai face, daca da vor pierde si mai mult, evident e parerea mea.
    5 10
  • @un oarecare
    Daca te face sa te simti mai bine ca tu ti-ai luat un second-hand si nu ti-ai putut permite mai mult, e de inteles afirmatia ta... Sunt insa oameni care vor tehnologii noi si lipsite de uzura.
    18 2
  • un oarecare
    Sa ai tu bani de masinile second pe care le-am avut eu!Imi permit masina noua dar nu vreau sa dau banii!
    1 16
  • ce pierderi nene, voi nu stiti ca in industria auto din pretul unei masini profitul reprezinta si pana la 40%, deci sa faca reduceri daca e criza si vor sa vanda, pe asa zisul bum economic avreau preturi nejustificate - nu le plang de mila
    3 12
  • Profit 40%?! Poate pe planeta de pe care vii tu ! Aici pe Terra mai trebuie sa plateasca furnizorii, asociatii, salariatii etc.
    Un constructor premium va avea intotdeauna un profit mai mare per unitate, dar in general va vinde mai putin decat un constructor de volum. Sa-i bagam in aceeasi oala e o mare idiotenie.
    15 3
  • Giga Motors
    Asta-i clasica capcana "brici" pentru a-i prosti pe prosti (fraza favorita a lui Mircea Badea) in varianta comerciala ("scoala vietii" inseamna facultatea de comert, in primul rand :D). Mi se mai intampla si mie, cand sunt prins in ambuteiaj pe centura Bucurestilor si ma agreseaza la geam vanzatorii ambulanti de acareturi turcesti-chinezesti. Daca nu-i bag in seama, papagalii insistenti reduc turatia verbala pana la urma si trec la urmatorul pasager, poate-poate, daca nu cade, sigur trebuie sa pice fraieru', ca uite ce puhoaie de potentiale victime, pardon, de masini in coloana.......Iar daca ma pune dracu' sa-i intreb, da' numai din pura curiozitate, nu mai scap de ei nici mort, ar fi in stare sa vina dupa mine pana la marginea pamantului. Deci ii intreb: "Cu cat dai chestia cutare?" / "100 de lei"...."Hm, mult, in piata gasesc cu......" / (ma intrerupe) / "Iti las la 90 pentru dumneata!" / "Hai, pleaca, nu ma intereseaza la pretul tau !" (inchid geamul) / (nu se lasa, ciocane cu disperare) "60, ultimul pret, da-mi acum si gata" / "N-auzi, ma, ca nu vreau ?! Mars !" / etc. pe urma recita: 50, 40, 30, 20....."Hai, bre, nici cu 10 nu iei, ce dracu' ?! / "Pai daca imi dai la pret de chilipir, tu cu cat dracu' l-ai luat de la en-grosisti si mai ales ce calitate sa aiba in conditiile astea?!".....Stiftul l-a luat cu 5 lei, desigur. Numai ca n-ar fi atat de prost sa-mi spuna sau sa recunoasca.......Si mizeaza la inceput pe legea probabilitatii, adica se roaga in gand la "Doamne-Doamne" ăl cu cornite si codita sa-i scoata in cale trogloditul sadea (cu atat mai multi, cu atat mai bine ! ) care sa puna botul ca valoarea "marfii" lui atinge 100 de lei. Asa si cu "reducerile'" astea in lumea auto, menite sa-ti suceasca mintile si sa-ti ghideze iute mana spre portofel (sau card, dupa caz). Samsarii astia (constructori si dealeri laolalta, inhaitati in numele lui Zeus Profitus) chiar nu realizeaza cat de ridicoli devin cand "taie" pe bune din preturi, dandu-se singuri in vileag cu privire la cota reala de investitii pe care au rezervat-o pentru conceperea masinilor, adica auto-desconspirandu-se usor (chiar ca prostii, ei, marii destepti !) in privinta faptului ca ne ofera calitate de cacao (ehei, ca doar si-au facut ei calcule minutioase in prealabilul acestei decizii asa-zise "avantajoase pentru client", astfel incat tot "pe plus" sa ramana, dar unul tot consistent, ca de ! ). Si, oricum, cei 30 % "pomana" sau cat se vehiculeaza si-i vor recupera calm, cu rabdare, prin reteaua pieselor de schimb (Parts), dar ce noroc chior pentru dansii ca mintea prespalata a clientului nu bate, de obicei, pana la tenebrele mega-afacerilor pe spinarea lor, ci doar pana la caimacul superficial al satisfactiei de moment (exact ca porcu' caruia ii trantesti o galeata de laturi si nu-l mai auzi grohaind in capul tau, dansul neputand anticipa - spiritul de observatie nefiind scris in codul lui genetic - ca va flamanzi iarasi cat de curand......).
    3 11
  • @taz...sa sti ca ai dreptate,dar adaosul de 40% vine de la dealer(daca cumpara masina cu banul jos pot avea aceste discounturi de 40% sau ma rog in functie de cantitate si intelegeri...daca iei
    'marfa" fara s-o platesti ti se impun niste preturi...asta o stiu din sursa sigura pe un anumit brand)....ce profit are fabrica asta nu stiu ,dar nici o activitate economica nu are un profit rezonabil fara un adaos de macar 50%...eu imi mentin parerea ca aceasta criza in vinzari auto isi are originea si-n "umblatura" guvernelor la pretul energiei(gaz moto, benzol ,etc),care au generat (alaturi de banci,fmi)harababura de azi....singura solutie in revitalizare nu o vad decit intr-o revolutie a industriei auto(eliminarea partiala sau totala a hidrocarburilo)si netaxarea ei de guverne(pt ca se vor gasi si atunci motive)
    0 12
  • antonny
    Renault e indignata pe aproape toata lumea ,acum cateva saptamani ca Hyundai si KIA practica preturi mai mici acum Fiat si PSA .peste cateva luni o sa aive tupeul sa spuna ca Mercedes practica preturi mari ......
    2 11
  • antonny
    Renault e indignata pe aproape toata lumea ,acum cateva saptamani ca Hyundai si KIA practica preturi mai mici acum Fiat si PSA .peste cateva luni o sa aive tupeul sa spuna ca Mercedes practica preturi mari ......
    1 12
  • ca si o completare la comentariul meu de mai sus cred ca inteleg de ce Renault si Chevrolet sunt cei care comenteaza cel mai mult aceste scaderi de preturi.

    In primul rand sa ne uitam in portofoliul lor si o sa vedem ca cei doi acopera segmentele de jos si cele de mijloc. Daca PSA-Citroen si Fiat se duc si mai jos cu preturile atunci ataca doua segmente dintr-o lovitura si dau piata cu totul peste cap.

    De exemplu, Dacia este un brand low cost dar daca Peugeot ofera un pret apropiat de Dacia pentru un model din aceiasi clasa atunci cumparatorul de Sander s-ar putea sa zica ca mai strange un pic si cumpara un 308 ca nu e diferenta mare de pret dar e diferenta mare de dotari. In acelasi timp cel care vroia sa ia un Megan se va uita la un 308 daca pretul este cu mult mai bun. Asadar mutarea asta strica clar planurile si segmentarea facuta de Renault si Chevrolet.

    Scuze daca am comparat modelele gresit, nu sunt un specialist in masini.
    4 10
  • wauuu ce se supara dealerii auto cind dai cifre despre profit ...ha deci inseamna ca sint bine informat si apropo de cind practicati chestiile astea cu comentariu ascuns ?incet incet deveniti si voi ca autovitu" ca numai aia lasa numai ce ke convin?e incet-incet mergeti si voi la culcarica,
    1 10
  • hahahhahaha
    @lulu
    Lasa-l prietene, ca el e acel "inside man" atotcunoscator :)) Nu te pune cu el ! El stie tot ce tine de conspiratii, profituri de 40%, dealeri care n-au alta treaba decat sa voteze pe automarket... mda... copilarii din astea.
    10 1
  • @hahaha sau dealerul care sta cu ochii pe site
    1 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru