Parlamentul European pregătește o nouă legislație pentru emisiile de dioxid de carbon ale mașinilor, una care se anunță deja semnificativ mai dură decât cea din prezent. Parlamentarii au oferit marți un vot consultativ prin care recomandă adoptarea unor ținte dure pentru reducerea emisiilor.
Astfel, propunerea este ca emisiile medii de dioxid de carbon să fie reduse cu 20% până în 2025 și cu 45% până în 2030, comparativ cu limita de 95 de grame pe kilometru stabilită deja pentru anul 2021. Cu alte cuvinte, emisiile medii ale unui constructor auto trebuie să ajungă la numai 76 grame pe kilometru în 2025 și la 52.25 grame pe kilometru în 2030.
Votul final din Parlamentul European va avea loc în luna octombrie, în condițiile în care Partidul Popular European (PPE), cea mai mare structură politică din Parlamentul European, este în favoarea noii legislații. Totuși, pentru a intra în vigoare, legislația trebuie aprobată ulterior de fiecare stat membru al Uniunii Europene, iar țările cu industrie auto puternică precum Germania și Franta s-ar putea opune.
Misiune dificilă pentru constructori
În cazul în care noul regulament pentru emisii va fi aprobat, constructorii vor avea o misiune dificilă să-l respecte, întrucât există numeroase provocări.
Pe de o parte, clienții renunță treptat la mașinile diesel, care emit mai puțin dioxid de carbon, în special în favoarea mașinilor cu motoare pe benzină, care emit mai mult dioxid de carbon. În schimb, mașinile electrice au în continuare o cotă de piață infimă, de numai 0.75%, în timp ce cotă cumulată a mașinilor electrice și a celor plug-in hybrid este de numai 1.75%.
Pe de altă parte, noile teste pentru emisii WLTP sunt mai realiste, astfel că emisiile oficiale de dioxid de carbon sunt mai mari decât cele furnizate de vechiul standard NEDC.
Pentru a respecta noile reguli, constructorii vor fi obligați să lanseze din ce în ce mai multe modele electrice, însă strategia va da roade numai dacă vânzările acestor mașini vor crește semnificativ.
"Nu putem forța mașinile electrice pe gâturile oamenilor", explică oficialii Asociației Europene a Constructorilor de Autovehicule.Via Automotive News
PS prevad un vot pozitiv al Frantei. Cu Germania as avea unele emotii, dar daca se vrea unul din viitorii salvatori a UE, poate ca aproba pozitiv.
PS2....adevaru' e ca termenul de lobby (si ce prevede el) e un concept mai putin cunoscut. La noi. Motiv pentru care ne este greu sa acceptam faptul ca pana la VOTUL FINAL, apropos aici se facea vorbire de un VOT CONSULTATIV in privinta unei VIIITOARE LEGISLATII, se vor duce indelungi si intense negocieri (intre politic si economic) in urma carora se vor bifa compromisuri concretizate in valori, nivele si termene clare.
Adica in Europa facem ecologie pe spinarea noastra iar pe altii in doare-n ... De parca emisiile astea de CO2 raman doar pe teritoriul UE.
Dar niste impaduriri face cineva? Nu ar fi mai simplu sa plantezi niste copaci si sa te intereseze mai putin de cat CO2 emitem. Si aici nu ma refer doar la tarisoara noastra.