Comisia Europeană a redactat în această perioadă o propunere de lege pentru producția, utilizarea și reciclarea bateriilor utilizate pentru mașinile electrice.
Legea propusă vizează trei aspecte importante de care producătorii de baterii și constructorii auto trebuie să țină cont. Astfel, producătorii de baterii trebuie să menționeze cantitatea de emisii de dioxid de carbon din întregul proces de producție, de la activitățile de minare a materiilor prime până la producția efectivă și operațiunile de reciclare.
Pe baza acestor date, Uniunea Europeană ar urma să implementeze o limită maximă de emisii pentru producția bateriilor cu scopul de a impulsiona utilizarea de "energie curată" în procesul de producție.
De asemenea, Uniunea Europeană intenționează să interzică bateriile care utilizează materie primă provenită din anumite zone unde au loc abuzuri ale muncitorilor sau unde sunt folosiți copii care nu au dreptul legal de munci.
Nu în ultimul rând, până în anul 2030, producătorii vor fi obligați să recicleze 70% din litiul bateriilor uzate.
Noua lege vine în contextul în care cei mai mulți producători auto folosesc în prezent baterii produse în China (în principal de CATL) și Coreea de Sud (LG Chem și Samsung SDI). Europa a anunțat deja o serie de programe pentru a produce baterii pentru mașini electrice pe Bătrânul Continent, în special în Germania și Franța.
"Legea bateriilor va fi prima de acest fel și vine în contextul creșterii vânzărilor și a uzinelor de baterii care încep să apară în Europa. Indiferent că sunt produse în Europa sau nu, legea va garanta că bateriile folosite în Europa sunt mai curate și reciclabile", afirmă reprezentanții grupului de mediu Transport&Environment.
Asta cu emisiile mari de CO2 pentru fabricarea bateriilor, este gaselnita producatorilor clasici de masini pentru a nu aparea ei atat de rau. Dar emisiile de carbon pentru explorare, extractie, procesare, distributie a petrolului sunt comparate?
Daca vorbim de amprenta de carbon ca un indicator al activitatii unei companii, asta este intradevar un concept a carei implementare se tot incearca in europa, dar cred ca mai are ceva timp pana sa fie masurat/estimat la nivelul fiecarei companii.
https://www.greencarguide.co.uk/2020/09/polestar-to-publish-environmental-impact-of-its-evs/
Ei au facut apel si la transparenta in ce priveste extractia metalelor, uneori fiind folositi copii!
Sa vedeti in cativa ani ce lista de noi norme si taxe vor aparea pentru electrice, cam devreme. Cred ca si daca ar merge cu apa de ploaie masinile, tot s-ar gasi tot felul de grozavii de restrictii si obligatii.
De unde vom ști dacă cantitatea x este mai mare sau mai mică decât o cantitate pe care nu o cunoaștem??
PS. Dacă vă amintiţi cum începe clipul New Order – True Faith, cine credeţi că va ieşi învingător: AM sau eu?