ACEA a anunţat că înmatriculările de maşini noi din Europa au scăzut cu 9.7 procente în primele trei luni ale anului curent, comparat cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Vinovată de această scădere pare să fie piaţa din Germania, unde au fost înregistrate cele mai puţine livrări într-un sfert de an din ultimele două decenii. Scăderea pieţei auto din Germania este de 17 procente pentru luna martie, respectiv 12.9 procente pentru primele trei luni ale anului, iar asta a afectat constructori precum PSA Peugeot-Citroen, Ford şi Volkswagen. În tot acest timp, primele cinci pieţe auto ale Europei au scăzut şi ele, iar cele 17 ţări care folosesc moneda Euro au o rată a şomajului medie de 12 procente, cea mai mare din 1995 până în prezent.
ROMÂNIA, SCĂDERE DE 11.3% ÎN PRIMELE TREI LUNI
Piaţa auto din România a scăzut cu 11.3 procente în primele trei luni ale anului curent în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele ACEA. Însă, în luna martie, piaţa din România a scăzut cu 32.2 procente, valoare triplă faţă de media pe Uniunea Europeană pentru aceeaşi perioadă. În primele trei luni ale anului curent, în România au fost înmatriculate 12.387 de unităţi, în timp ce aceeaşi perioadă a anului trecut a consemnat înmatricularea a 13.965 unităţi noi în ţara noastră. Strict pe luna martie, România a avut 3.324 de înmatriculări noi, în raport cu cele 4.902 înmatriculări noi înregistrate în martie 2012.
Ţară | Evoluţie (%) ianuarie-martie 2013 vs. | ianuarie-martie 2012
Finlanda | - 42.2 |
Cipru | - 41.6 |
Olanda | - 30.3 |
Regatul Unit | + 7.4 |
Estonia | + 16.2 |
Islanda | + 23.9 |
"Piaţa de autoturisme din Europa de Vest este pe cale să atingă nivelul din 1993, iar Germania pare să fie în cădere liberă. Deşi profitabilitatea pe unitate nu este la fel de mare în Germania precum este în China, este încă un factor cheie pentru producătorii de automobile din Germania atunci când vine vorba despre încasări, iar actuala tendinţă este îngrijorătoare", declară Max Warburton, analist la Sanford C. Bernstein.
Dacia A CRESCUT ÎN PRIMELE TREI LUNI ALE ANULUI
În luna martie, vânzările PSA Peugeot-Citroen au scăzut cu 16 procente. Liderul pieţei europene, concernul Volkswagen, a înregistrat o scădere a livrărilor de 9.3 procente în aceeaşi perioadă, în timp ce marca Volkswagen a avut o scădere de 15 procente faţă de perioada corespondentă a anului precedent. Vânzările Ford în Europa au scăzut cu 16 procente în aceeaşi perioadă, pe când vânzările General Motors au scăzut cu 13 procente. Vânzările Toyota în aceeaşi perioadă au scăzut cu 17 procente, pe când Hyundai a înregistrat o scădere de 10 procente.
Grupul Renault a avut o scădere de 8.3 procente în primele trei luni ale anului curent în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Însă, marca Dacia a avut o creştere de 14.6 procente în aceeaşi perioadă, arată datele ACEA. Cota de piaţă a constructorului din Mioveni a crescut de la 1.7 la 2.1 procente, cu 64.898 unităţi înmatriculate în primele trei luni ale anului, faţă de cele 56.630 înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut. Printre mărcile care au realizat creşteri în primele trei luni ale anului se numără Mercedes-Benz, BMW, Kia, Honda, Land Rover, Jaguar, Mazda şi Seat (+0.6%).Marcă | Evoluţie (%) ianuarie-martie 2013 vs ianuarie-martie 2012 |
Lexus | - 37.1 |
Alfa Romeo | - 35.5 |
Chevrolet | - 34.3 |
Dacia | + 14.6 |
Honda | + 18.9 |
Jaguar | + 24.6 |
Via ACEA
Sunt curios cum va iesi PSA din anul fiscal 2013 tind cont ca in ultimii ani au avut rezultate dezastruase.
Marcile low cost vor urca probabil in continuare (insa Dacia e cam singura in segment, deci are un fel de monopol, pentru ca firmele de volum buget imediat superioare segmentului low cost, gen Hyundai-Kia, Skoda, Chevrolet costa cu 70-80% mai mult si aici ma refer la comparatia pe clase)
"Bancile nu mai dau credite"
"Industria auto este la pamant"
"Firma Y isi muta productia in Asia"
Asa si?
Daca semeni vant culegi furtuna.
Eu cred ca de fapt este o scadere spre normalitate.
Sunt prea multe masini in toata lumea, pe toate continentele si in mod special in Europa.
90% dintre masinile existente sunt in stare buna de functionare.
Pai ce vreti fratilor sa faca oamenii? Sa-si cumpere masina noua in fiecare an / in fiecare luna.
Eu am masina cumparata in 2007. Functioneaza perfect. Ce sa fac? Sa-mi cumpar alta si sa renunt la vacanta, la mancare etc ???
pai de ce as face asta?
Aceiasi intrebare isi pune orice cetatean normal la cap.
Modul actual de gandire trebuie radical schimbat.
Trebuie sa revenim la valori normale de viata. Adica consumam atat cat producem. Traiul pe datorie nu este sanatos.
acum vorbesc strict de romania, ca nu stiu ce inseamna neaparat pt un neamt sau francez suma asta.
@auto-x
sunt multe mașini in Europa => da 620 mașini /la 1000 de locuitori
pe toate continentele => nu este loc destul prin Asia îți spun statistica pt o țară de acolo India 2/1000 media 80/1000, Africa media 35/1000
O alta țară Rusia 150/1000 deci loc destul
Cred ca cei bogați încep sa se gândească putin și la cei săraci.
Creditul și industria auto este un rău necesar
Seat n-are ce cauta intre marcile de volum. S-o faca marca low-cost, concurent direct pentru Dacia. Altfel, Seat ramane o submarca inutila in contextul auto mondial.