Mărcile care au obţinut cele mai bune rezultate sunt Opel şi Kia, în timp ce Ford, Peugeot, Citroen şi Toyota au avut cele mai mari scăderi. Opel s-a bucurat de creşteri de 4.3 procente la nivelul înmatriculărilor din ianuarie datorită modelelor Mokka şi Adam, pe când volumele Kia au crescut cu aproape opt procente datorită mai multor modele din gamă. Ford a avut cea mai mare scădere a înmatriculărilor noi în ianuarie, de aproape 26 procente, urmată de PSA Peugeot-Citroen şi Toyota, care au scăzut cu 16 procente.
Grupul Volkswagen a înregistrat o creştere a înmatriculărilor noi şi a obţinut o cotă de piaţă de 24.4 procente în ianuarie 2013, cu toate că volumele au scăzut cu 5.5 procente.
În cazul concernului Renault, grupul a înregistrat o scădere de şase procente a înmatriculărilor noi, pe când marca Dacia a avut o creştere de 8.5 procente a vânzărilor. Vânzările grupului Fiat au scăzut cu peste 12 procente în ianuarie 2013, relevă datele ACEA. În ceea ce priveşte mărcile premium, BMW, Mercedes-Benz şi Jaguar Land Rover au raportat creşteri ale vânzărilor în raport cu ianuarie 2012.Via AutomotiveNews (înreg.)
Vor fi si motoare mai puternice pe Adam
E ciudat cum la inceputul anilor 90 vanzarile de masini au fost foarte scazute. La vremea respectiva vesticii aveau bani, nu era criza si vest-germanii nu investisera masiv in Germania de Est inca (e adevarat ca dupa le-a scazut nivelul de trai de aici si raca inca actuala est-vest pe teritoriul teuton).
Faptul ca Opel s-a vandut bine inseamna ca GM si-a facut treaba (si Chevrolet se vinde excelent la nivel mondial si are cresteri anuale de cateva procente si-n Europa). Oricum ca posesor de diverse marci, inclusiv de Opel si Chevrolet (si multe altele in trecut) pot spune ca cele doua reprezinta compromisul excelent intre dotari/calitate/costuri de intretinere/fiabilitate in timp.