Europa: Hyundai şi Kia cresc producţia, în timp ce PSA face disponibilizări
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Uzina Kia din Zilina, Slovacia, va angaja încă 1.000 de salariaţi pentru cel de-al treilea schimb. Coreenii vor să-şi mărească producţia pentru a face faţă cererii întregistrate pentru Sportage şi Venga, dar şi pentru a se pregăti pentru 2012, când vor lansa succesorul lui Cee’d. Cei de la Kia vor investi un miliard de euro in uzina respectivă, iar decizia adăugării celui de-al treilea schimb va duce la angajarea a câteva mii de salariaţi la fabricile de componente ale furnizorilor Hyundai-Kia din zonă.
Vânzările Kia au crescut cu 4.2 procente în Uniunea Europeană în primele opt luni ale anului, atingând 180.000 de unităţi. Marca are o cotă de piaţă de două procente, potrivit informaţiilor furnizate de ACEA. Uzina Kia din Zilina produce şi modele Hyundai, alături de componente pentru acestea. Hyundai se bucură de o creştere pe piaţa din Europa, iar modelele construite în Slovenia par să fie la fel de populare precum fraţii lor de platformă de la Kia.
Între timp, PSA Peugeot-Citroen se pregătesc să renunţe la 10% din efectivele lor din Franţa.
Corporaţia franceză vrea să răspundă la economia care încetineşte prin renunţarea la muncitorii temporari. Prima ţintă este uzina Aulnay-Sous-Bois, de lângă Paris, unde PSA construieşte modelul Citroen C3. În februarie 2012, PSA îşi va închide centrul logistic de piese din Melun-Senart, iar producţia în alte uzine ar putea fi şi ea redusă. Francezii spun că viitorul uzinei din Aulnay este asigurat până în 2014, când va debuta înlocuitorul actualului C3. Între timp, cei de la PSA spun că cei 10.000 de muncitori care vor fi disponibilizaţi vor primi oferte de angajare în centrul de piese din Vesoul sau în alte uzine PSA din Franţa.Via | AutomotiveNews (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
-
Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat, respectând promisiunea mărcii italiene de a livra primul model 17 decembrie. Proiectul a fost lansat în timpul Marelui Premiu de F1 de la Monza din 2022. (20.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
asa a fost si cu dacia. produse mai ieftine cu garantie, care pt vestici sunt o gura de aer proaspat.
de ce sa platesti niste mii de euro in plus pt o masina obisnuita? ca scrie nu stiu ce brand? nope. dacia a dovedit-o si i-a spart la vanzari.
ca avem renault.
daca nu ma insel, la momentul anului '97-98 hyundai a dorit sa vina la dacia sa cumpere procentele care le vindea statul roman. doar ca la coreeni termenul de SPAGA nu a cazut bine si au refuzat colaborarea cu rrrrromania. cei de la reno au fost detul de orientati si au acceptat plata celor aferente, si printr-o politica foarte abila au reusit sa creeze un succes inimaginabil. investitia initiala oricum si-au scos-o din valorificarea a ceea ce au gasit la mioveni.
coreeni fara perspectiva, nu au investit in "mina de aur" din rrromania. care odata intrata in UE le deschidea multe usi.
peste tot in lumea asta se plateste lobby (romaneste spaga), si prostul a pierdut.
mai bine veneau si cumparau fabrica ARO, ca poate acolo aveau sanse, si astfel evitam si noi distrugerea unui brand intern
am avut masina frantuzeasca si nu imi mai iau in veci.
stirea asta e simpla pentru cine vrea sa o inteleaga. PSA, al 2-lea producator european dupa VAG are deja foarte foarte multi angajati, de 4-5 ori mai mult decat au cei de la kia cu fabricuta lor de la zilina sau unde au...in timp ce firmele mici precum kia, hyundai, dacia angajeaza 1000 de muncitori la inca cele 4000-5000, producatorii mari sunt nevoiti sa mai dea afara din zecile de mii...dar romanul compara dacia noua cu vw second hand, kia cu peugeot, vw cu audi second si tot asa...mentalitate de roman.
Cred ca nu va dati seama de realitatea in care traiti. Daca acum sunteti nemultumiti si dati din gura, stati sa vedeti ce-o sa se intample daca pun astia piciorul in prag si isi dau pe fata dragostea innascuta pentru oricine nu e ca ei.
Cu putin noroc, poate, intr-o zi o sa ajungeti la fata locului (china, india, japonia, coreea, etc) si o sa intelegeti sistemul si valorile dupa care traiesc indivizii astia. Nuvelele si legendele cu samurai, tai-pen samd sunt doar in carti. Cand v-or pune la treaba zi lumina cu plata pe mai nimic atunci o sa va dati seama ca viata in Europa e la distante astronomice de ceea ce astazi admirati prosteste ca niste copii de gradinita.
Aveti cea mai mica idee de pretul pe care il platesc coreenii la ei acasa pentru a fi competitivi si a ne distruge companiile? Munca la fel ca in cele mai negre perioade ale umanitatii, surmenaj, viata de familie nula, copii cu vietile distruse din fasa din cauza concurentei, samd. Daca asta vreti si vi se pare ok, copiatii, admiratii si cumparati-le izmenele pe care astazi vi le vand cu 50 de bani. Dar viata pe care ati avut-o pana acum va deveni in scurt timp de domeniul trecutului. La fel ca si libertatile individuale si nivelul de trai pentru care Europa a luptata secole in sir sa le castige.
Wow! Iti pute masina frantuzeasca? Sa vezi ce frumos pute orezul fiert cu carne de caine si creierul de porc pe care il mananci cu mana direct din teasta! Pentru care platesti juma' de salariu pentru ca in anumite culturi e o delicatesa si o onoare sa-ti fie indopate pe gat la mesele oficiale.
dupa cum scrie in articol, fabricile din UE produc masinile tot pt piata UE.
oricum toate comentariile tale pe care am apucat sa le citesc pana acum pe site pe aici sunt aberante, pline de frustrare si fara argumente.
acum revenind la viata coreenilor muncitori sclavagizati, e posibil sa fie real ce zici tu. dar cand ai o oferta de munca mult mai mare deca cererea e normal ca angajatorul sa decida conditiile si sa isi organizeze munca cum vrea el. asa este in CAPITALISM. asa este in economia de piata in care coreeni aia necomunisti joaca. si ai ajuns sa le plangi de mila lor, cand noi suntem vai si-amar? cand renault plateste un putulica de francez proaspat de pe bancile facultatii cu salariu de cateva ori mai mare decat un inginer roman experimentat. si mai are si spor de lumea a 3-a.
de ce draq europa vorbesti tu? ca sigur nu este a mea, roman, ci a lor. asa ca pentru mine nu prea conteaza ca vin coreeni si le dau la mecla putin pt o trezire generala