Europa de Est, sursa de biocombustibili
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Productia de biocombustibili a noilor state membre UE va creste rapid, pe fondul majorarii productivitatii culturilor de plante utilizate la obtinerea biocarburantilor, iar regiunea va deveni exportator net catre primele 15 tari ale blocului comunitar, estimeaza firma F.O Licht, transmite Mediafax.
"Productia din Europa Est se mentine inca la un nivel redus, reprezentand mai putin de 10% din totalul realizat in UE, dar regiunea are potentialul sa acopere peste 25% din cererea blocului comunitar", a declarat Christoph Berg, senior economist la F.O. Licht.
"Noile state membre au un potential foarte ridicat. Dispun de teren, productivitatea este relativ scazuta, dar poate fi majorata pana la media la nivelul UE, prin realizarea unor investitii adecvate", a afirmat Berg.
Cele mai promitatoare segmente sunt obtinerea bioetanolului din cereale, in Ungaria si Polonia, precum si din sfecla de zahar, in Cehia, alaturi de producerea biodieselului din uleiuri precum cel de floarea soarelui, in Romania si Bulgaria, a explicat analistul de la F.O.
Licht, citat de Mediafax.Combustibilul biodiesel este produs din resurse regenerabile (rapita, floarea soarelui, porumb) si se utilizeaza la motoarele Diesel. Biocombustibilul poate fi amestecat in proportii diferite cu motorina, pentru a crea un amestec ce se utilizeaza drept carburant. Biodieselul reduce cu aproape 90% emisiile de dioxid de carbon si cu 98% pe cele de sulf.
Noile state membre, inclusiv Romania si Bulgaria, au potentialul sa majoreze cu 20% productia de biocombustibili obtinuti din cereale, respectiv cu 40% cantitatea produsa prin utilizarea unor plante precum floarea soarelui.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Oricum biodieselul are cam 90-95% din puterea calorica a motorinei dar avantajul este ca este regenerabil si polueaza mult mai putin. Modificarile la motoare sunt minime si realitatea este ca se poate folosi si in centralele termice pt producere de electricitate.
Dezavantajul este ca ars la temperatura mediului creaza calamina care daca nu este eliminata va distruge motorul. In general se foloseste in combinatie cu motorina 15% sau 25% si la anumite aplicati si mai mult.
Pt o ardere mai eficienta si mai curata se poate adauga un injector de APA in admisie care curata calamina si mentine interiorul motorului curat pe langa o marire considerabila de putere/eficienta.
Pt generator electric sau TIR pt a mari eficienta se poate adauga si gaz metan/propan in admisie 10% din volumul aerului. Astfel consumul poate scadea cu 30% - 40% si gazele poluante vor fi reduse considerabil dar si viata motorului va fi mult mai mare.
O aplicatie demna de luat in consideratie sunt vasele maritime ale caror motoare uriase merg in regim uniform. Sau la locomotive.