Constructorii auto din Germania au ajuns recent la un acord final cu guvernul german pentru a evita interzicerea circulației mașinilor diesel în marile orașe ale țării.
Înțelegerea prevede că autoritățile locale nu vor interzice mașinile diesel cu condiția ca producătorii să realizeze modificări hardware la nivelul motoarelor sau să răscumpere mașinile diesel vechi de la actualii proprietari.
Întrucât modificările hardware sunt scumpe, producătorii preferă să răscumpere mașinile diesel vechi de la proprietari și să le ofere discount-uri la achiziționarea de mașini noi, ceea ce are ca efect secundar și creșterea vânzărilor.
Nu este clar ce vor face constructorii germani cu numeroasele mașini diesel vechi pe care le vor primi de la actuali proprietari, însă Comisia Europeană îi avertizează deja să nu încerce să le comercializeze în țările din Europa de Est, printre care se numără și România.
"Ar trebui să se stabilească clar ce se întâmplă cu mașinile vechi și cu cele care sunt ajustate necorespunzător din punct de vedere hardware.
Exporturile ar însemna să împingem problema calității aerului de la vest la est", spune Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru industrie.Înmatriculările de mașini diesel second-hand au crescut anul trecut în România cu 75%, la aproape 520.000 de unități, pe fondul eliminării timbrului de mediu. Tendința s-a inversat în acest an, cu o scădere de peste 7%, însă chiar și așa numărul mașinilor second-hand înmatriculate este foarte mare: peste 312.000 de unități în primele 8 luni.
Parlamentul European a adoptat săptămâna trecută reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 20% până în 2025 și cu 40% până în 2030, însă măsura trebuie aprobată de fiecare stat membru pentru a intra în vigoare.
Via Reuters
raspunsul samsarilor: "greu d-le greu, ca acuma au niste preturi .........."
:D
Vezi ca in RO exista multinationale de pe intreaga planeta inclusiv Rusia, China, Taiwan, SUA etc... si angajeaza sute de mii de romani platitori de taxe si impozite.