Primele vehicule comerciale alimentat cu hidrogen au fost deja lansate în Europa, iar această piață este așteptată să crească la cel puțin 60.000 de unități până în 2030.
În acest context, Asociația Constructorilor Europeni de Autovehicule susține că Europa are nevoie de cel puțin 1.000 de stații pentru alimentarea cu hidrogen a camioanelor, până în 2030.
În ciuda conformării și a găsirii de soluții pentru reducerea poluării, dar și a creșterii evidente a parcului de vehicule de transport alimentate cu hidrogen „infrastructura care este indispensabilă pentru realimentarea acestor camioane cu pile de combustie lipsește aproape complet. Din cauza înmagazinării mari de hidrogen vehiculele grele pur și simplu nu pot utiliza infrastructura existentă pentru autoturisme,” notează ACEA.
Într-un document adresat autorităților europene, reprezentanții asociației patronale a producătorilor europeni de autovehicule susțin că „această problemă trebuie abordată urgent.
Factorii de decizie politică trebuie să ia măsuri pentru a asigura o implementare rapidă a infrastructurii ca parte a revizuirii Directivei privind infrastructura combustibililor alternativi (AFID)”.Conform ACEA, ar trebui stabilit un obiectiv la nivelul UE de aproximativ 300 de stații de alimentare cu hidrogen adecvate camioanelor până în 2025 și de cel puțin 1.000 până cel târziu în 2030. Mai mult, un punct de alimentare cu hidrogen dedicat camioanelor ar trebui să fie disponibil la fiecare 200 de kilometri de-a lungul rețelei centrale TEN-T până în 2030. Iar o astfel de stație ar trebui să aibă o capacitate zilnică de cel puțin șase tone de hidrogen și un minim de două distribuitoare.
Conform documentului, cele mai multe puncte de încărcare cu hidrogen dedicate camioanelor ar trebui să se afle în Germania (300), urmată de Marea Britanie (150) și Franța (120). În cazul României sunt solicitate minimum cinci puncte de încărcare, unul în Bulgaria și 10 în Ungaria.
Via economica.net
O industrie de multe miliarde de euro, stau şi se plâng
Vor moca?
De unde atâta ipocrizie, când e vorba de ”early adopterși” snobi care vor să vadă puncte de încărcare peste tot atunci statul trebuie să facă (”vor moca”), dar când e vorba de autotrenuri de multe tone atunci nu mai trebuie?
A propos, s-a gândit vreunul care se plânge de lipsa locurilor de încărcare că pomana aia exagerată primită la achiziția electricei are rol de a compensa inclusiv neajunsul stațiilor deocamdată rare?
Din punctul meu de vedere este mult mai justificată investiția în stații de reîncărcare cu hidrogen decât în prize. Se adresează unor vehicule grele, poluante, care în general urmează rute prestabilite și pentru care se pot planifica traseul și opririle. Nu mai spun că firmele de transport chiar cotizează la buget prin tot felul de taxe ca să primească alții mii de euro pentru a doua sau a treia mașină.
Spre deosebire de plimbarea particularilor cu electrice, care se face voluntar pe orice traseu, iar stațiile ar trebui să se dezvolte firesc, dacă și unde există cerere.