EuroNCAP: Volvo şi Mercedes-Benz, mărcile cel mai bine dotate cu sisteme de frânare automată de urgenţă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Organizaţia independentă EuroNCAP, cel mai mare nume european în sfera siguranţei auto, a publicat rezultatele unui studiu care a vizat gradul de echipare al modelelor noi vândute în Europa cu sisteme de prevenţie a accidentelor. EuroNCAP a avut în vedere cunoscutele pachete de Frânare Automată de Urgenţă (FAU) care folosesc un sistem complex de radare şi de camere care analizează ceea ce se desfăşoară pe şosea în faţa maşinii. În cazul în care sistemul detectează un accident iminent, iar şoferul nu este atent, sistemele de acest tip - denumite diferit în funcţie de constructor - frânează maşina pentru a preveni un nedorit acident.
ÎN ORAŞ, PE AUTOSTRADĂ ŞI PENTRU PIETONI
În analiza sa, EuroNCAP a avut în vedere toate modelele tuturor constructorilor prezenţi în Europa şi a notat dacă acestea au un sistem FAU în versiunea standard, ca opţiune sau dacă nu îl au deloc. Analiza a fost realizată pe toate pieţele Uniunii Europene, astfel că un model care are în echiparea de bază un pachet de acest tip în Europa de Vest şi atât a fost notat cu un punctaj mai slab decât unul care îl are în echiparea de bază pe toate pieţele pe care e prezent producătorul. În plus, EuroNCAP a avut în vedere sistemele FAU din oraş (care au debutat odată cu City Safety de la Volvo şi care detectează un eventual impact până la 20 km/h), din afara oraşului (50-80 km/h) şi de impact cu pietonii, o tehnologie nouă pe care nu au îmbrăţişat-o decât doi producători până acum: Volvo şi Lexus.
Rezultatele EuroNCAP au fost "traduse" de organizaţia independentă europeană în bare orizontale pe care se regăsesc trei culori: verde pentru standard, galben pentru opţional şi roşu pentru lipsa sistemului la nivelul gamei.
La final, mărcile care pun cel mai mult preţ pe siguranţa activă imediată au fost considerate cele care afişează cât mai puţină culoare roşie pe bara orizontală, echivalentul unei game care oferă astfel de sisteme pe o parte cât mai mare a gamei proprii.
Volvo ŞI MERECEDES-BENZ, CAMPIONI
Campionii studiului EuroNCAP au fost Volvo şi Mercedes-Benz. Dacă Volvo le oferă clienţilor săi toate cele trei tipuri de sisteme (de oraş, de autostradă şi de pietoni) în standard pe toate modelele de generaţie nouă indiferent de piaţă, Mercedes-Benz a ieşit în evidenţă prin faptul că pachetele de siguranţă FAU sunt disponibile - standard sau opţional - pe cele mai multe modele din gamă. Astfel, doar monovolumul de familie R-Klasse nu dispune de acest tip de sisteme, acestea fiind însă standard pe noile A, B, ML şi GL.
Tot la capitolul premianţi s-au calificat şi mărcile japoneze Infiniti şi Lexus, dar şi britanicii de la Jaguar şi germanii de la Audi. În schimb, la categoria surprize interesante, aflăm că Ford are o proporţie mai mare de modele din gamă în care oferă sisteme FAU în comparaţie cu BMW (la niciuna dintre mărci nu vorbim însă de prezenţa acestor pachete în dotarea standard). De notat şi Mazda, care oferă pe noul CX-5 un pachet FAU în standard pe majoritatea versiunilor, dar care nu are astfel de sisteme pe niciunul dintre celelalte modele ale gamei.
ABSENŢE NOTABILE DIN LISTĂ: FRANCEZII ŞI ITALIENII
Există şi mărci care lipsesc din lista EuroNCAP pentru că acestea nu oferă un astfel de sistem pe niciunul dintre modelele lor.
Cele mai importante sunt absenţele tuturor mărcilor franceze (Renault, Peugeot, Citroen) şi italiene (Fiat, Alfa Romeo, Lancia), dar şi lipsa unor mărci japoneze de prestigiu, cum sunt Nissan, Mitsubishi, Subaru sau Suzuki.Mai multe detalii şi defalcarea rezultatelor pe modele pot fi consultate pe site-ul oficial EuroNCAP.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Cei de la Volvo si Mercedes cand se gandesc la siguranta nu se gandesc la stele EuroNCP.
Si referitor la cele doua marci, in opinia mea cred ca Mercedes este cel care a venit cu primele inovatii in sensul asta.
Totul a inceput cu Pre Safe in 2002 - inchiderea automata a gemurilor si trapei, strangerea centurilor in cazul unui viitor posibil accident puternic si evident franarea masinii - dotare standard pe Clasa S si CL) .
Si cu toate astea mai mult de jumatate din masinile costructorilor din tabelul de mai sus au 5 stele, deci ofera siguranta "maxima".
Edi, cred ca pasionatii Volvo apreciaza cam acelasi marci. Este si cazul meu :)). As mai adauga totusi si Honda :)
La S Class, daca masina "simte" un accident iminent, pretensioneaza centurile si intredeschide geamurile. Motivul? Are atat de multe airbag-uri incat daca se destind toate in acelasi timp, presiunea in interior poate creste peste limitele de siguranta.