EuroNCAP va testa din 2010 si vehicule comerciale usoare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Organizatia europeana independenta EuroNCAP va testa incepand cu vara anului viitor si vehicule comerciale usoare, o categorie de automobile ai carei membri nu au fost analizati la capitolul siguranta pana acum in context organizat. Tehnicienii si inginerii EuroNCAP se afla in perioada de stabilire a protocolului de testare a vehiculelor comerciale, analizand impreuna cu reprezentantii marcilor care vor fi standardele si testele la care vor fi supuse aceste masini.
Conform Fleetnews, care citeaza surse din cadrul EuroNCAP, notarea vehiculelor comerciale va fi realizata la fel ca pentru autoturisme, cu cinci stele care aduna punctele primite de un model la categoriile Siguranta pasagerilor adulti, Siguranta pasagerilor copii, Siguranta pietonilor si Eficienta sistemelor de siguranta. In aceste conditii, diferentele mari dintre cele doua categorii de teste vor in reprezentate de probele in sine. Astfel, un vehicul comercial va fi testat atat gol cat si plin cu marfa, ambele rezultate contand la punctajul final.
"Incercam sa atingem intreaga piata auto. EuroNCAP.
Iar vehiculele comerciale sunt o categorie in care putem sa facem cu adevarat diferenta", sustine Cordelia Wilson, oficialConform sefilor organizatiei europene, scopul introducerii vehiculelor comerciale usoare in testele EuroNCAP este reprezentat, la fel ca in cazul masinilor, de nevoia unui nivel de siguranta mai ridicat pentru acest tip de masini. "Producatorii auto nu au fost receptivi in prima faza la criteriile EuroNCAP, insa standardele ridicate ale clientilor au facut ca acestia sa faca din capitolul siguranta o prioritate absoluta. Producatorii de vehicule comerciale sunt si ei lenti in adoptarea unor inovatii tehnologice, cum sunt controlul tractiunii, asistenta la franare, limitatoarele de viteza sau monitorizarea presiunii in pneuri, care pot fi regasite pe aproape toate autoturismele de pe piata. Speram ca noile reguli EuroNCAP sa dezvolte o prioritizare a sigurantei si pentru acest tip de autovehicule", incheie Cordelia Wilson.
via | Fleet
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a făcut un nou raport cu cele mai sigure mașini testate în 2024. Modelul care a fost desemnat cel mai bun performer a fost noua generație Mercedes-Benz Clasa E. (16.01)
-
Lamborghini a inițiat o campanie de rechemare pentru Revuelto. Campania vizează două exemplare ale modelului exotic care prezintă un risc de incendiu. (03.01)
-
Kia a fost nevoită să inițieze o campanie de rechemare pentru SUV-ul EV9 în Statele Unite. Aproape 23.000 de exemplare sunt vizate de o problemă cu prinderea scaunelor din spate, ale căror șuruburi de prindere lipsesc. (31.12)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Noua Dacia Duster va primi tracțiune integrală cu punte spate electrificată
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Subaru WRX STI revine după 3 ani de pauză. Disponibil exclusiv cu o cutie CVT
Comentarii (0)