EuroNCAP va testa din 2010 si vehicule comerciale usoare
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Organizatia europeana independenta EuroNCAP va testa incepand cu vara anului viitor si vehicule comerciale usoare, o categorie de automobile ai carei membri nu au fost analizati la capitolul siguranta pana acum in context organizat. Tehnicienii si inginerii EuroNCAP se afla in perioada de stabilire a protocolului de testare a vehiculelor comerciale, analizand impreuna cu reprezentantii marcilor care vor fi standardele si testele la care vor fi supuse aceste masini.
Conform Fleetnews, care citeaza surse din cadrul EuroNCAP, notarea vehiculelor comerciale va fi realizata la fel ca pentru autoturisme, cu cinci stele care aduna punctele primite de un model la categoriile Siguranta pasagerilor adulti, Siguranta pasagerilor copii, Siguranta pietonilor si Eficienta sistemelor de siguranta. In aceste conditii, diferentele mari dintre cele doua categorii de teste vor in reprezentate de probele in sine. Astfel, un vehicul comercial va fi testat atat gol cat si plin cu marfa, ambele rezultate contand la punctajul final.
"Incercam sa atingem intreaga piata auto. EuroNCAP.
Iar vehiculele comerciale sunt o categorie in care putem sa facem cu adevarat diferenta", sustine Cordelia Wilson, oficialConform sefilor organizatiei europene, scopul introducerii vehiculelor comerciale usoare in testele EuroNCAP este reprezentat, la fel ca in cazul masinilor, de nevoia unui nivel de siguranta mai ridicat pentru acest tip de masini. "Producatorii auto nu au fost receptivi in prima faza la criteriile EuroNCAP, insa standardele ridicate ale clientilor au facut ca acestia sa faca din capitolul siguranta o prioritate absoluta. Producatorii de vehicule comerciale sunt si ei lenti in adoptarea unor inovatii tehnologice, cum sunt controlul tractiunii, asistenta la franare, limitatoarele de viteza sau monitorizarea presiunii in pneuri, care pot fi regasite pe aproape toate autoturismele de pe piata. Speram ca noile reguli EuroNCAP sa dezvolte o prioritizare a sigurantei si pentru acest tip de autovehicule", incheie Cordelia Wilson.
via | Fleet
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Renault a anunțat că pune la dispoziție propria sa tehnologie de stingere a incendiilor bateriilor de mașini electrice pentru toți producătorii. Noua tehnologie Fireman Access este prezentă la toate modelele electrice și hibride plug-in actuale ale mărcii. (18.02)
-
Un studiu realizat de mai mulți cercetători din Țările de Jos arată că pilotul automat adaptiv poate să producă mai multe accidente. Utilizarea sistemului sporește mai multă neatenție din partea șoferilor. (11.02)
-
Mercedes-Benz este brand-ul cu cele mai multe rechemări în service din Europa, în 2024, potrivit unei noi statisticilor dezvăluite de site-ul car-recalls.eu. Pe primele 3 locuri sunt două mărci germane și una franceză. (28.01)
-
Noua Dacia Duster Redust Sport: versiune tunată cu preț de peste 50.000 euro
-
Noul Volvo XC60 facelift: sistem multimedia mai rapid și materiale noi la interior
-
BYD va produce mașini electrice în Europa din octombrie
-
Primele imagini cu noul Mitsubishi Grandis, fratele geamăn al lui Renault Symbioz
-
Aceasta este noua Kia EV4: debutează în 27 februarie, în variantă hatchback și sedan
Comentarii (0)