Pentru a testa noile reguli, EuroNCAP a supus deja la probe relevante o serie de maşini, iar rezultatele ilustrative urmează să fie publicate în 29 octombrie.
EuroNCAP nu dă niciun detaliu legat de proporţia pe care o vor avea testele sistemelor automate de evitare a accidentelor în punctajul final al unui model, însă este foarte probabil ca acestea să fie introduse între probele punctate în cadrul pachetului de Sisteme de Siguranţă, una dintre cele patru zone de punctare alături de Siguranţa Pasagerilor Adulţi, Siguranţa Pasagerilor Copii şi Siguranţa Pietonilor. În cadrul testelor, EuroNCAP va nota atât eficienţa sistemelor de acest tip în oraş (City), cât şi pe şosea, la viteze ridicate (Inter-Urban).
SUPRIZE LA TESTELE DIN SUA
EuroNCAP nu este singura organizaţie care pune accent pe acest tip de teste.
IIHS, omologul american al EuroNCAP, a publicat chiar astăzi un prim set de rezultate care vizează eficienţa sistemelor de frânare automată. Americanii au testat la viteză redusă (20 km/h) şi la viteză medie (40 km/h), aşezându-le în faţă un balon care simula o maşină care frâna brusc. Americanii au notat modelele, în funcţie de performanţele lor la acest test, cu trei calificative: Superior (între 5 şi 6 puncte), Avansat (2-5 puncte) şi De bază (1 punct). Pentru a atinge nivelul Superior, o maşină trebuia să reducă substanţial viteza în ambele teste. "Am decis să efectuăm testele la 40 km/h deoarece în dezvoltarea acestora am observat că rezultatele la această viteză sunt relevante şi pentru viteze mai mari. În plus, la viteze superioare am fi riscat avarierea maşinilor", spune David Zuby, director de cercetare IIHS.Dintre cele 74 de maşini din segmentele Mediu şi SUV testate de IIHS, doar 7 au primit calificativul de top Superior. Este vorba de Subaru Legacy (sistemul se numeşte Eyesight), Subaru Outback (Eyesight), Cadillac ATS, Cadillac SRX (ambele cu sistemele Forward Collision Alert, Automatic Collision Preparation), Mercedes-Benz C-Klasse (Distronic Plus şi Pre-Safe Brake), Volvo S60 şi Volvo XC60 (City Safety cu Collision Warning şi Full Auto Brake and Pedestrian Detection). Cele mai bune puncte au fost obţinute de modelele Subaru, care au evitat complet un impact în ambele teste de viteză.
De cealaltă parte a clasamentului au existat şi surprize mai puţin plăcute în cadrul testelor. Astfel, BMW Seria 3 şi X3 au primit calificativul De bază. Alături de cele două modele germane s-au aliniat pe lista sistemelor cu eficienţă scăzută şi Honda Accord sau patru modele din gama oferită de Ford în SUA: Edge, Explorer, Flex şi Fusion. "BMW Seria 3 dispune de un sistem care funcţionează doar dacă senzorii acestuia detectează faptul că maşina din faţă s-a mişcat înainte să se oprească. Această maşină primeşte calificativul De bază din acest motiv", afirmă oficialii americani.
MULTE SISTEME, PUŢINĂ EFICIENŢĂ
Testele americanilor au subliniat importanţa prezenţei tuturor sistemelor dedicate frânării automate pe un model. Astfel, S60 şi XC60 ar fi primit calificativul Avansat (2 puncte) dacă în echiparea lor s-ar fi aflat doar sistemul City Safety, deoarece acesta nu este foarte eficient la viteze mai mari.
Mai mult, modelele Cadillac ATS şi SRX ar fi primit un singur punct în loc de 5 (deci s-ar fi încadrat la calificativul De bază) dacă din echiparea maşinilor de test ar fi lipsit sistemul Automatic Collision Preparation.O altă subliniere a organizaţiei americane este cea legată de eficienţa sistemelor de avertizare a şoferului în cazul unui impact iminent. Din cauza denumirilor pompoase pe care le au aceste sisteme pe anumite maşini, ele par să ofere şi frânare automată, însă acest lucru este în unele cazuri fals. IIHS explică: "Sistemele de avertizare la impact îl anunţă pe şofer atunci cân detectează că maşina e pe punctul de a lovi un vehicul aflat în faţă, însă sistemul nu opreşte sau încetineşte vehiculul. Unele sistem de acest tip sunt oferite în pachete care includ şi frânare automată pentru reducerea vitezei în caz de accident, însă nu sunt construite pentru a evita complet un impact".
Printre celelalte modele europene testate de IIHS s-au numărat Audi A4 (calificat Avansat, 3 puncte), Audi Q5 (Avansat, 3 puncte), Jeep Grand Cherokee (avansat, 2 puncte) sau Mazda 6 (Avansat, 2 puncte).
Fanii BMW ar fi bine sa le scrie o scrisoare celor care produc BMW in care sa mentioneze ca nu sunt interesati de astfel de sisteme si in loc sa cheltuiasca banii aiurea pe dezvoltarea lor, mai bine s-ar concentra in continuare pe fabricarea a cate 50 de tipuri de motoare diferite anual, care mai de care mai bune. Poate pun chiar cate 2 motoare pe masina, unul pentru tractiunea fata de curand luata in considerare si celalalt pentru puntea spate, eventual in portbagaj.
deci, dai o caruta de banutzi pe sigla, de calitate nu mai pomenesc (importanti sunt caii de sub capota) - doar traim cu amintirea vremurilor de demult - mai esti si dezinformat prin pompozitatea denumirilor si POC! ii spargi outzele celui din fata!
interesanta si prezenta in top-ul testelor doar a americanelor prezente pe piata din EU, cele vandute (aproape) exclusiv pe piata SUA nefiind decat la BASIC (erau cativa prin zona ce incercau sa convinga de siguranta oferita de pur-sangii de peste ocean)
trist si de neieratat si pozitia unelor japoneze cu pretentii.
Dar, ca deobicei, orice shut in posterior e un pas inainte
Mai in gluma, mai in serios, nu incadreaza si sistemul de cruci si icoane de pe parbriz? Ca mai nou vad ca si asta e o moda...
Laudabila initiativa...
Adica "Frunza", franarea automata in caz de pericol este una, condusul complet automat este altceva, n-am spus niciodata ca franarea automata la urgenta este inutila, repet, de fericirea condusului automat sa ai tu parte, eu sunt mai demodat.
@@Ghosn
Adica cel mai probabil Robert, Lexus-ul tau unde este in acest top? sau poate posesorii de Lexus IS, modelul precedent, sunt fericiti cand stiu de rezultatele de la IIHS la testele de impact.
Ford incearca sa copie de la Volvo, ca doar de aia i-au si cumparat o perioada, insa nu prea le iese.
Cat despre BMW si Audi, cine se asteapta sa iasa bine in astfel de teste ? Pai in primul rand testul pentru ele e din start gresit pentru ca ele nu pot circula cu 40 km/h ! La ele vitezometrul incepe de la 50 km/h, cum sa le poti testa si sa faca fata unui astfel de impact la 40 km/h ?
Cam putini fani BMW comenteaza azi la aceasta stire. Sunt dezamagit. De oobicei sunt mult mai activi.
In mod temeinic, i-as atrage atentia redactiei AM ca userul dan_grc cam jigneste alti useri, desi nu-i treaba mea. Stiu cum este sa iti manifesti o anumita iritatie si sa iti versi orgoliu intr-un mod prostesc doar din cauza faptului ca brandul ''favorit '' a luat punctaj mic in urma unor rezultate devastatoare cu privire la aceste teste, dar toata aceasta relatie fan-BMW sau proprietar-BMW reflecta modul si caracterul dezobedient tras la indigo de majoritatea detinatorilor acestei marci. Nu ma mira.
Felicitari japonezilor de la Subaru. Subaru nu numai ca reflecta maestria si eforturile depuse pt a creste gradul de siguranta al automobilelor sale, dar si modul in care abordeaza caracterul sportiv si dinamic, imbinat cu o fiabilitate desavarsita. Inca odata bravo !
Vrei un volan mai rasarit...baga bani...vrei aer automat...baga bani...vrei geamuri electrice la toate usile???nebunaticule...baga bani :))
Si americanii astia ...trebuiau sa ceara o versiune full...d-aia de costa dublu fata de masina de baza...in stilul pur "nemtesc"
haha
Nu pot aprecia BMW pentru ca nu-ti ofera nici siguranta (sunt implicate in foarte multe accidente) si nici fiabilitate - vezi studiile facute de englezi si germanii de la TUV.
Deci, voi fani ai BMW-urilor, care le stiti pe toate, pentru ce le apreciati ??? In ce exceleaza ? Ce e asa super la BMW-uri si nu putem gasi la alte marci ? Cu ce e mai prejos o persoana care da 20.000 de euro pe o Toyota noua fata de un smecher care importa un BMW sh obosit din Germania ?
Eu v-am asigurat recent ca s-a conturat un trio formidabil in materie de siguranta reala (nu basini tehnologice ca in cazul altora!): Volvo-Subaru-Suzuki, care se pare ca a luat avans fata de restul...Apropo, Akerson, in loc sa cauti (fara sorti de izbanda) sa te lupti cu "zmeul cel mare" (Tesla), mai bine ai invarti o minune pe degete, hocus-pocus-preparatus, ca sa surprinzi lumea intr-un mod socant: fortarea achizitiei lui...Volvo (la pachet cu Geely, ca nu s-ar putea altfel; pe urma te poti debarasa de balastul "galben"). Numai deciziile imprevizibile, riscante, daca nu bulversante, pot rupe ritmul anost al pietei de astazi, chiar daca se cer imperativ stari de ordine precum prudenta si echilibru.
Propretarii de BMW chiar sunt indisciplinati si neascultatori cand vine vorba de respoectarea regulilor rutiere.Deci esti imbucurator de prost amice.
In incheiere, vezi ca acolo la inceput nu prea se intelege, apreciezi marcile japoneze pt fiabilitate si siguranta si Volvo pt siguranta si fiabilitate, deci sunt marci care combina aceste doua calitati, bravo, ai sintetizat foarte bine preferintele tale.
Gluma ca gluma, dar...ce te-am avertizat eu, @Mafia?! Ca-ti mai acord o sansa, asa te-am asigurat, nu? Nu te-ai saturat sa tot plasezi "fitile" in dreptul lui Dan? MA SFIDEZI pe fata, mai baiete, asta faci! Norocul tau chior este ca se doarme "la greu" in redactia AM (probabil s-o fi dat drumul mai devreme la agentul termic). Pai, Mircea, Bogdan, Sebastian si care mai sunteti la pupitru, oare nu voi insiva, din proprie initiativa, ne-ati propus odinioara (mie si lui Dan) sa devenim moderatori ai forumului?...Sau te pomenesti ca pe voi va amuza unele "comentarii" si de aceea nu mai stergeti nimic in ultima vreme; poate le considerati surse de bascalie locala, acolo, intre voi, la o cafea: "Fiti atenti ce zice cretinu' ala sau ala sau ala etc. Hahahahahaha. Bis! Mai vrem!". De fapt, ce-ati inteles voi din aceasta exasperanta sintagma "libertate de expresie"? Va rog sa nu-mi creati impresia ca ati inteles exact ce au inteles politrucii nostri din termeni ditirambici precum "standardele democratiei", "drepturile omului", "valorile europene" bla, bla, bla. De-aia nu ne mai rabda Dumnezeu si ne trimite toate molimele si cataclismele. Va jur: in momentul in care se va putea respira aer curat pe AM (adica sa curga de la sine, in mod reflex si perpetuu, un dialog realmente civilizat, cei neaveniti sau calcatori de reguli fiind imediat localizati, barati si zadarniciti in perspectiva), eu insumi imi voi afisa un stil adaptat situatiei: moderat ca tonalitate si restrans cantitativ (anti-logoreic). Basca strict axat pe subiect sau "on topic", cum ne englezim noi. Dar, cat timp ma vor izbi in mutra miasme insuportabile precum sicane de doi lei, figuratie de mahala (cateodata trivialitati propriu-zise) si muuuuult amatorism, la pachet cu poante oligofrenice, nu voi avea de ales decat sa fac si eu pe nebunul...Dixit!
PS - Ma adresez tot voua, celor din conducerea AM: macar sa apreciati faptul ca eu, unul, nu vizionez absolut niciun alt site de factura automobilistica in afara de AM! De fapt, nici nu sinchisesc sa-mi largesc orizontul informational in domeniu, atata vreme cat AM imi ofera "baza". Tocmai pentru ca va pretuiesc, asa, si cu bune, si cu rele, inghit cu ghionturi reclamele agresive cu care nu mai incetati odata...Imi sugrum singur revolta instinctiva: "Lasa-i, ba, nu te ataca, ca din asta traiesc si ei, ce sa le faci? Tu nu esti tot un sclav al banului? Dar cine nu e?! Vremuri de cacao, de!"
Cat despre Dan, trecand la o parte peste faptul ca aici nu am fost eu cel care a purtat conversatia de mai sus cu 'dumnealui', am incercat sa ii atrag atentia de ceva vreme in cel mai pertinent mod, ca face un lucru care nu este prea politicos. Toti avem slabiciuni pentru o anumita marca sau modele si unele persoane chiar investesc bani si timp in aceasta pasiune care este automobilul, dar cand lanseaza comentarii pe un ton transant si provocator ,discutia nu poate fi constructiva. Si vreau sa precizez ca ceea ce am spun eu acum prea putin are legatura cu comentariile de pe AM, ci mai degraba cu mai toate comentariile lui de pe un site concurent. Daca ai vedea cum se comporta cu userii de acolo nu '' la-i mai mangaia atat ''. Nu am chef sa ma apuc sa postez acum linkuri de acolo, dar daca va fi cazul chiar o voi face sa vezi limpede cu ochii tai.
In rest sunt partial de acord cu el, chiar are ceva cunostiinte auto ( mai ales despre BMW ) in privinta motivelor, dar sa jigneasca mi se pare ceva de joasa speta. Indiferent ce comenteaza un om, cata vreme nu o face cu rea-credinta, nu are nici un argument uman sa il jigneasca.De aceea il indemn la temperatie. Eu exersez zilnic solicitari si intrebari mult mai superficiale si le reprosez oamenilor ca sa vad cum se manifesta '' intelectual ''. Nu suntem toti priceputi, educati sau motivati sa aflam. Nu am de obicei timp pentru astfel de negocieri dar o fac pentru ca a mai comentat, argumentat si am încredere ca poate deveni un membru util acelei comunitatii fara sa o mai jigneasca.
Cu stima, Robert !
tu nu te auzi ce scrii? "eu nu mă pricep la nimic altceva pe lumea asta decât la oameni"...bai da-ma dracu', cata modestie! Drept cine te crezi? Aici esti un NIMENI; un NO-NAME care se ascunde in spatele unui nick-name. Daca ai avea sange in instalatie macar te-ai semna cu numele real. Dar asa, cata ipocrizie! In cazul in care iti scapa amanuntul aici esti la fel ca noi ceilalti. Sau te crezi trimisul domnului pe site sa ne aduci pe calea cea dreapta?
"Am sa va monitorizez continuu"...Da' cine pana lui Hector esti tu? Acuma ne "blagoslovesti" si cu o doza de narcisism schizofrenic dupa comenturile nesfarsite cu trimiteri la "cele sfite" de parca acest site s-ar numi "luminita din fundu' cimitirului"
Sper din tot sufletul ca AM sa nu te hitoroniseasca ca moderator ca se duce naibii site-ul. Ne vom trezi cu o zilnica SCHIZOFAZIE (du-te la dex, nu stii ce insemna!) si zilnice texte habotnico-deviante si deviate de la subiect.
Acum sa revenim la AM, toata vara te-am mai bagat eu in seama? Deloc sau foarte rar, ce-ai facut tu? Ai venit cu zeci de comentarii cu @dan._grc cu avatarul meu si datele de la contul meu, asta pe langa alte comentarii scrise sub anonimat, stilul tau este inconfundabil, daca mai adaug si sutele, miile de comentarii sub @mafia, @samba, @suedezul, @pinguinul, care au fost absolut penibile si nesimtite, mai ai curajul sa vorbesti de discutii constructive si ton civilizat? Nu inteleg ce mai vrei, ai terminat alfabetul cu nick-uri posibile si imposibile, ce vrei tu de fapt? Am inteles ca esti irecuperabil, dar chiar n-am chef sa te "recuperez" eu.
@inexorabil
Numele meu este Dan Grecu, Valentin Ghionea este numele de pe site-ul in care e Robert "vedeta", l-am facut la repezeala si-am intervenit pt c-o luase razna, copia comentarii la greu de aici de ale mele, ale tale, ale lui @laucalin, etc...culmea, erau singurele comentarii in care era apreciat, el nu este in stare de asa ceva, adica si nesimtirea trebuie sa aiba o limita, apoi ca sa se razbune chipurile a postat si pe aici cateva comentarii sub numele de Valentin Ghionea ca sa creada lumea ca sunt eu, de parca stia AM acest nume, si-a dat si el seama ca pedaleaza in gol si-a renuntat la asta, acum eu ma intreb, cum am mai intrebat de cateva ori, cand vor veni modificarile promise acum mai bine de o luna? Nu stiu, sper ca vor veni intr-un final, deja este prea mult, cand unii nu mai au simtul ridicolului nu stiu cand sa renunte.
Treaba este ca e foarte greu sa nu-i dau atentie mai ales atunci cand comenteaza X sau Y si se gaseste domnul Dan, sa zica ca eu am postat, de parca numai eu as fi pe '' planeta asta ''. La aceasta stire nici macar nu prea am comentat, insa mai sus domnul Dan, ma acuza tot pe mine .Intelegi ?
Acum sa iti precizez cateva argumente cu fictivul '' suedezu '', dupa cum bine am spus, * eu exersez zilnic solicitari, intrebari, comentarii mult mai superficiale si le reprosez oamenilor ca sa vad cum se manifesta '' intelectual '' * . De aceea '' suedezu '' avea o alta motivatie, alte idei, scopuri, elevatii s.a.m.d. In '' suedezu '', am camuflat foarte bine caracterul partinitor ( in speta Volvo si Saab ), asta ca sa observ pe termen lung reactia oamenilor si cat de ''amiabili '' sunt cu cei a caror ' pasiune ' este alta decat a lor ( in legatura cu brandurile auto ) . Imi pare foarte rau pt Cuantic fiindca a crezut tot acest ''' teatru '' , desi de la bun inceput nu '' l-am avut pe el in vedere '' , sau pe tine sau pe altii care stiti sa apreciati dialogurile, comentariile, si chiar parerile sau marturisirile celorlalti.
Cu respect,
Apropo: =)) Ma faci sa rad cu comentariile '' copiate '' imi pare rau sa o spun dar ai cazut si tu in capcana la solicitarile superficiale '' intinse de mine ''. Asta am facuto doar sa vad reactiile altora, dar tu ai fost primul care a '' cazut '' .
O zi frumoasa.
Te vad putin deranjat, ti se ridica '' parul in cap '' cand vezi un comentariu in defavoarea ta, erijandu-te tot in spre mine evident, de parca numai eu as comenta aici:)) .
Orikum nu voi mai zabovi mult pe aici, dar cand vei ''calca iar stramb '' iti voi atrage atentia, macar asa te vei indrepta si tu. Pana si '' respectul de rigoare l-ai uitat ''.
O zi frumoasa !
Nu ma intrebati de unde stiu, stiu :))
Pai de unde sa stii, probabil de pe forum, tocmai ce-am spus ca sunt si pe forum e39, mare chestie, am 160 de cai si nici nu scoate fum, consuma si mai putin, sunt foarte multumit, anul viitor poate vii la intrunirea 2014, o sa afli si alte chestii. Comentezi pe E 39 club, pe bune? Cand? Asta ti-a mai ramas, sa-ti faci un cont la misto pe acolo, problema e ca trebuie sa-ti prezinti masina, cu Pajero pe care-l ai nu cred ca merge, apoi sa-mi atragi atentia la greseli...primesti ban pe termen nelimitat, acolo nu este PA sa aberezi la nesfarsit.
In fine, ma intreb de unde ai aflat ca detin un Mitsu Pajero ??? Posibil de pe PA cand am distribuit clipul in care eram filmat in trafic de un ''ghiolban '' de motociclist si pus pe trafictube si apoi pe youtube ( mare mi-a fost mirarea ) , de parca as fi avut eu vreo vina. Dar se pare ca multi sunt deosebit de tristi si frustrati in viata reala. Tu draga Dan esti doar in spatiul virtul, in realitate NU, practic asta inteleg eu dupa ce ti-am vazut ''infatiseara '' in profil :D. Pari un tip '' cumintel '' as putea spune si la locul lui, dar in ''spatiul virtual '' nu inteleg ce anume vrei sa demonstrezi ? vrei sa te razbuni ?.......daca DA, patethic, daca o faci din invidie iarasi ...patethic, deci patethic, pathetic cum spui tu.
Bravo Subaru pt reusita, chiar ma bucur pt ei, stiu ca de multi ani lucreaza la sistemele de siguranta, pacat de honda accord ca nu are sistemele de siguranta activa la fel de bune precum cele pasive.
Se pare ca doar volvo domina la modul general atat pasiv cat si activ.
Cam astia sunt expertii in masini: la 20 de ani deja stiu ca BMW-ul e cea mai tare masina si ca poate fi condusa si fara permis, ca de doar e BMW, ce pana mea.
Si ca "meseriasul" asta sunt cu miile... asta e cel mai grav.
Si dupa asta mai si comenteaza ca lor nu le trebuie autoturism autonom, ca asta e placerea lor de a conduce si a omori pe altii !!!!
E si normal sa fie multe accidente avand in vedere gradul de cultura al majoritatii posesorilor de BMW.
Daca moare boul sau intra in parnaie atunci ferice de noi, dar ce te faci daca boul scapa, isi ia alt BMW si da peste tine data viitoare ???
Vezi tu retardel, la asta nu te-ai gandit cand comentezi ....
Si cand te-o nenoroci un smecher din asta, atunci sa vedem care-i imbecilul, pana atunci, drum bun si fara meseriasi cu BMW in cale.
Acuma, cateva observatii generale si apoi legate de BMW.
Sistemele de franare automata in caz de accident iminent nu sunt de ieri de azi, dar nici n-au fost implementate pe scara larga. Au fost pana acum cativa ani oferite doar pe modele high end si abia recent incep sa-si faca intrarea pe productia de masa. Fiecare producator a dezvoltat sistemele acestea in functie de buget si de importanta pe care o au ca si imagine, punctaj la siguranta si doar pentru foarte putini dintr-o grija reala de siguranta pasagerilor.
Despre BMW .... Dupa cum scrie clar in articol, "BMW Seria 3 dispune de un sistem care funcţionează doar dacă senzorii acestuia detectează faptul că maşina din faţă s-a mişcat înainte să se oprească. Această maşină primeşte calificativul De bază din acest motiv". Ce insemana asta? Ca este un sistem prost? Dupa mine, daca ai in fata o masina STATIONARA, trebuie sa fii complet distrat sau sa ai probleme serioase la mansarda sa nu franezi si s-o eviti. IIHA nu ne spune nimic cat de eficace este sistemul in conditiile in care detecteaza o masina in miscare si apoi cum reactioneaza cand aceasta se opreste brusc. Interpretarea datelor si depunctarea BMW mi se pare foarte trasa de par.
In al doilea rand, sa analizam un pic "politic" toata tevatura asta de la IIHA. Mai intai a fost SOT, in care au "decimat: cateva modele strategice pentru piata americana. Apoi au aruncat pastila de mai sus cu sistemul de evitare automata la coliziunii. Aceste doua teste n-au fost luate in serios de nimeni pana cand cineva foarte destept s-a hotarat sa le faca publicitate. In directia care trebuie :)
Cel mai corect mi se parea sa se spuna: Baieti, de la anul, sau peste doi ani, incepem sa luam in considerare testele urmatoare, in care se intapla asta si asta si ne uitam la aspectele X, Y si Z. Dar nu. S-a ales calea cea mai can-can, in care au trantit nume importante si au propulsat in fata no name-uri (gen subaru) care nu prezinta nici un pericol pentru vanzarile pe piata US.
Ma opresc aici pentru ca si asa m-am intins prea mult. Cat despre discutiile de mai sus, vor fi eterne. Atata timp cat exista indivizi cu un IQ sub limita suporabilitatii, papagali scandalagii si pietari cu limbajul scos din troaca porcului, asta va fi atmosfera pe site.
@Dan_Grc si @inexorabil, daca nu scriu nimic din varii motive, totusi imi cer scuze ca nu am timp, energie sau vointa sa mai intru in circul asta alaturi de voi. Va luptati cu morile de vant. Prostia si incultura afisate aici sunt cumplite. Si asta face cu atat mai grea porunca de ati iubi aproapele ca pe tine insuti si ati ierta si iubi vrajmasii. Daca in viata pot sa trec peste multe, tampenia si marlania mi se par cel mai greu de acceptat. Mai ales la fiinte uname cu acces la internet si care stiu sa scrie la tastatura.
Aferim!
Ce m-ar deranja (daca pastila aruncata de Inexorabil contine adevar) ar fi sa existe moderatori din randurile noastre. Daca sunt 2-3 membri complet impartiali este o minune. Iar acestia intra oricum rar deci nu ar avea timp sa filtreze orgoliile noastre.
Legat de sistemele de evitare a coliziunilor nu as fi prea suparat ca BMW a primit nota slaba. Nu erau un etalon in domeniu. Se observa ca de multe ori modelul si nu marca castiga sau pierde puncte.
In ce ma priveste scaparea lor era suficient de mare cat sa ii pun ultimii in clasament.
Sunt total de acord ca daca mi-am luat masina ar fi bine sa casc ochii pe drum si sa nu imi pun viata in mainile unui sistem electronic. Dar oare acesta a fost scopul lor? Eu as spune ca nu si as nuanta putin ce spunea Inexorabil cu posibile exemple:
- infarct la volan in mijlocul autostrazii. Sistemul ar fi bine sa poata opri cand in fata este abuteiaj.
- roman parcat aiurea in curba ca sa priveasca muntii. Sistemul ar fi bine sa il vada si sa opreasca/evite (indiferent ca s-o gandi ca nu e masina si e tomberon, animal, copac)
- mers pe drum cu damburi cuplat cu obiceiul de a frana fara a pune calcaiul in podea. Din nou sistemul ar fi bine sa ma scoata din necaz si eventual sa imi expice ca sunt prost.
Cu alte cuvinte daca tot facem un sistem care previne coliziunile sa incercam sa ne dorim sa le evitam pe toate din orice directie in orice imprejurari. Si probabil ca BMW ca si ceilalti exact asta incearca.
Clasamentul doar ii pune in ordinea celor care au reusit cel mai bine.
adica
am stat in fata la volvo care venea spre mine -cred ca avea vreo 30 la ora -si s-a oprit fara ca soferul sa puna vreo frina
si am repetat chestia de mai mute ori cu diferiri soferi-unii nu s-au abtinut si au pus ei frina-si nu am fost lovit de masina
o sa spuneti ca sunt dus cu capul ca am stat constient in fata masinii-asta dupe ce am vazut la un test drive cum sistemul nu a functionat si au intrat cu volvo in parapetii ce erau pusi acolo
sint curios cum merg sistemele astea pe drum alunecos ! daca e gheata sau zapada ... soferul incearca sa puna o frina de motor suplimentar, dar daca intra in functiune un sistem dintr-asta se duce masina ca o sanie ... apoi ma gindesc si la senzorii aia pe unde or fi pusi ... de mergi cu masina pe zapada topita(zloata/ciorofleaca ori cum ii ziceti), te stropesc masinile din fata, pot oare sa fie afectati sau nu de miile de particule de sare amestecate cu zapada si altele ? ei au facut testul pe drum uscat, vreme buna, as zice conditii ideale, dar in unele zone mai sint si alte anotimpuri, nu doar vara eterna ...
in urma cu citiva ani am vazut o emisiune unde realizatorii incercau un sistem nou de la ford ce promitea ca va ajuta soferul sa tina masina pe traiectorie in caz de derapaj pe zapada/gheata ... au derapat si cu ala, poate nu asa de mult ca si fara el, dar concluzia lor mi se pare aci de actualitate : "CONDUCETI PRUDENT !!!" nici un sistem dintr-asta nu e perfect, el elimina o parte din problema, dar nu elimina problema complet !
@inexorabil, si nu numai ...
subaru a avut si la SOT o prezentare bunicica ... in sua se vinde binisor. desi sint cunoscute problemele lor cu motoarele boxer de 2.5 L ... unde citesti de marca asta se zice ca e buna ... cu exceptia motorului ! pai cum vine asta eu nu mai pricep ...
drumuri bune tuturor !
Ah, Lache, ce faci, tati, pleci ranjind?! :D Nu te induiosezi sa ne lasi aici, la cheremul oricarei (Huidu)me?