EuroNCAP şi IIHS (SUA) au testat sistemele care evită accidentele cu ajutorul frânării automate. Unele modele de top au primit note slabe

de Mircea Meșter
Vineri, 27.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
EuroNCAP a anunţat că de anul viitor va include în punctajul final acordat unui model la testele de siguranţă şi o notă acordată pentru eficienţa sistemelor de frânare automată. Între timp, americanii de la IIHS au testat deja 74 de maşini, doar 7 primind calificativul maxim.

Sistemele care ajută şoferii să evite un impact sau să minimalizeze efectele unor accidente au devenit un element comun pe piaţă în ultimii ani. EuroNCAP va testa şi nota aceste sisteme, iar protocoalele noastre îi vor ajuta pe clienţi să discearnă între sistemele bune şi cele proaste

Michiel von Ratingen
Secretar General EuroNCAP
Punctajul maxim pe care EuroNCAP îl oferă maşinilor testate în propriile sesiuni de crash teste devine din ce în ce mai dificil de atins. Dacă acum trei ani a înăsprit sensibil criteriile de acordare a punctajelor, continuând să adauge anual noi reguli, organizaţia independentă europeană a anunţat astăzi că anul 2014 va veni cu un un test nou la care va fi supus fiecare model intrat sub lupa EuroNCAP. Acesta vizează eficienţa sistemelor de evitare a accidentelor cum este frânarea automată de urgenţă.

Pentru a testa noile reguli, EuroNCAP a supus deja la probe relevante o serie de maşini, iar rezultatele ilustrative urmează să fie publicate în 29 octombrie. 

EuroNCAP nu dă niciun detaliu legat de proporţia pe care o vor avea testele sistemelor automate de evitare a accidentelor în punctajul final al unui model, însă este foarte probabil ca acestea să fie introduse între probele punctate în cadrul pachetului de Sisteme de Siguranţă, una dintre cele patru zone de punctare alături de Siguranţa Pasagerilor Adulţi, Siguranţa Pasagerilor Copii şi Siguranţa Pietonilor. În cadrul testelor, EuroNCAP va nota atât eficienţa sistemelor de acest tip în oraş (City), cât şi pe şosea, la viteze ridicate (Inter-Urban).

SUPRIZE LA TESTELE DIN SUA

Sistemele de prevenţie a accidentelor frontale pot adîuga câteva mii de dolari la costul unei maşini noi. Noile noastre calificative le arată clienţilor care dintre aceste sisteme merită plătite în plus.

David Zuby
Director Cercetare IIHS

EuroNCAP nu este singura organizaţie care pune accent pe acest tip de teste.

IIHS, omologul american al EuroNCAP, a publicat chiar astăzi un prim set de rezultate care vizează eficienţa sistemelor de frânare automată. Americanii au testat la viteză redusă (20 km/h) şi la viteză medie (40 km/h), aşezându-le în faţă un balon care simula o maşină care frâna brusc. Americanii au notat modelele, în funcţie de performanţele lor la acest test, cu trei calificative: Superior (între 5 şi 6 puncte), Avansat (2-5 puncte) şi De bază (1 punct). Pentru a atinge nivelul Superior, o maşină trebuia să reducă substanţial viteza în ambele teste. "Am decis să efectuăm testele la 40 km/h deoarece în dezvoltarea acestora am observat că rezultatele la această viteză sunt relevante şi pentru viteze mai mari. În plus, la viteze superioare am fi riscat avarierea maşinilor", spune David Zuby, director de cercetare IIHS.

Dintre cele 74 de maşini din segmentele Mediu şi SUV testate de IIHS, doar 7 au primit calificativul de top Superior. Este vorba de Subaru Legacy (sistemul se numeşte Eyesight), Subaru Outback (Eyesight), Cadillac ATS, Cadillac SRX (ambele cu sistemele Forward Collision Alert, Automatic Collision Preparation), Mercedes-Benz C-Klasse (Distronic Plus şi Pre-Safe Brake), Volvo S60 şi Volvo XC60 (City Safety cu Collision Warning şi Full Auto Brake and Pedestrian Detection). Cele mai bune puncte au fost obţinute de modelele Subaru, care au evitat complet un impact în ambele teste de viteză. 

De cealaltă parte a clasamentului au existat şi surprize mai puţin plăcute în cadrul testelor. Astfel, BMW Seria 3 şi X3 au primit calificativul De bază. Alături de cele două modele germane s-au aliniat pe lista sistemelor cu eficienţă scăzută şi Honda Accord sau patru modele din gama oferită de Ford în SUA: Edge, Explorer, Flex şi Fusion. "BMW Seria 3 dispune de un sistem care funcţionează doar dacă senzorii acestuia detectează faptul că maşina din faţă s-a mişcat înainte să se oprească. Această maşină primeşte calificativul De bază din acest motiv", afirmă oficialii americani.

MULTE SISTEME, PUŢINĂ EFICIENŢĂ

Testele americanilor au subliniat importanţa prezenţei tuturor sistemelor dedicate frânării automate pe un model. Astfel, S60 şi XC60 ar fi primit calificativul Avansat (2 puncte) dacă în echiparea lor s-ar fi aflat doar sistemul City Safety, deoarece acesta nu este foarte eficient la viteze mai mari.

Mai mult, modelele Cadillac ATS şi SRX ar fi primit un singur punct în loc de 5 (deci s-ar fi încadrat la calificativul De bază) dacă din echiparea maşinilor de test ar fi lipsit sistemul Automatic Collision Preparation.

Scopul sistemelor de frânare automată este de a-i ajuta pe şoferii neatenţi să evite un accident cu maşina din faţă. E clar că abilitatea maşinii de a frâna când în faţă se află maşini care au oprit sau care au redus mult viteza previne cele mai multe accidente în oraş şi nu numai.

David Zuby
Director Cercetare IIHS

O altă subliniere a organizaţiei americane este cea legată de eficienţa sistemelor de avertizare a şoferului în cazul unui impact iminent. Din cauza denumirilor pompoase pe care le au aceste sisteme pe anumite maşini, ele par să ofere şi frânare automată, însă acest lucru este în unele cazuri fals. IIHS explică: "Sistemele de avertizare la impact îl anunţă pe şofer atunci cân detectează că maşina e pe punctul de a lovi un vehicul aflat în faţă, însă sistemul nu opreşte sau încetineşte vehiculul. Unele sistem de acest tip sunt oferite în pachete care includ şi frânare automată pentru reducerea vitezei în caz de accident, însă nu sunt construite pentru a evita complet un impact".

Printre celelalte modele europene testate de IIHS s-au numărat Audi A4 (calificat Avansat, 3 puncte), Audi Q5 (Avansat, 3 puncte), Jeep Grand Cherokee (avansat, 2 puncte) sau Mazda 6 (Avansat, 2 puncte).

Comentarii (60)

  • Tehnologia e inca la inceput. Insa e un semnal pentru directia in care ne indreptam. Masina autonoma. Ai auzit @dan_grc?
    34 27
  • Subaru
    Astia de la Subaru in ultimul timp iau calificative maxime la testele de siguranta atit la capitolul siguranta activa cit si pasiva.
    25 22
  • @Ghosn
    Dan nu te aude pentru BMW a iesit iarasi pe ultimele locuri si la acest capitol, ca si cu fiabilitatea motoarelor. Insa trebuie privita partea buna, oricum posesorilor de BMW nu le sunt necesare aceste sisteme de siguranta, deci rezultatele proaste inregistrate de cei de la BMW nu au nicio relevanta.
    Fanii BMW ar fi bine sa le scrie o scrisoare celor care produc BMW in care sa mentioneze ca nu sunt interesati de astfel de sisteme si in loc sa cheltuiasca banii aiurea pe dezvoltarea lor, mai bine s-ar concentra in continuare pe fabricarea a cate 50 de tipuri de motoare diferite anual, care mai de care mai bune. Poate pun chiar cate 2 motoare pe masina, unul pentru tractiunea fata de curand luata in considerare si celalalt pentru puntea spate, eventual in portbagaj.
    23 26
  • punctaj micut pentru BMW...... :( ......nu-i nimic, se repara in fata blocului, sau in garaj (pentru cei mai evoluati) . Orice fan trebuie sa-si up-dateze masina " de colectie". O surubelnita, 2 chei de treishpe si gata...

    deci, dai o caruta de banutzi pe sigla, de calitate nu mai pomenesc (importanti sunt caii de sub capota) - doar traim cu amintirea vremurilor de demult - mai esti si dezinformat prin pompozitatea denumirilor si POC! ii spargi outzele celui din fata!

    interesanta si prezenta in top-ul testelor doar a americanelor prezente pe piata din EU, cele vandute (aproape) exclusiv pe piata SUA nefiind decat la BASIC (erau cativa prin zona ce incercau sa convinga de siguranta oferita de pur-sangii de peste ocean)

    trist si de neieratat si pozitia unelor japoneze cu pretentii.

    Dar, ca deobicei, orice shut in posterior e un pas inainte
    10 16
  • Sa nu excludem posibilitatea ca balonul cu aspect de masina sa nu fie reperata de sistemul radar, ci mai mult de unul optic
    11 7
  • @ghosngay
    tu ce masina ai ma de comentezi?Logan cumva?
    16 25
  • Posesorii de bmw au nevoie doar de un cd cu manele si de loc in portbagaj pt sacul cu porumb :))
    17 20
  • Acum inteleg si eu comportamentul a 90 % din soferii cu "ultimul racnet de BMW-eu , fa!"...
    Mai in gluma, mai in serios, nu incadreaza si sistemul de cruci si icoane de pe parbriz? Ca mai nou vad ca si asta e o moda...

    Laudabila initiativa...
    10 20
  • @Ghosn

    Adica "Frunza", franarea automata in caz de pericol este una, condusul complet automat este altceva, n-am spus niciodata ca franarea automata la urgenta este inutila, repet, de fericirea condusului automat sa ai tu parte, eu sunt mai demodat.

    @@Ghosn

    Adica cel mai probabil Robert, Lexus-ul tau unde este in acest top? sau poate posesorii de Lexus IS, modelul precedent, sunt fericiti cand stiu de rezultatele de la IIHS la testele de impact.
    19 23
  • Mihai @dan_grc
    Nu, nu e alta... e doar inceputul... Nu ma astept sa intelegi.
    21 14
  • Iar eu nu ma astept sa intelegi ca Bmw este o marca pt cei care le place SA CONDUCA, inclusiv sa franeze, cei care vor sa le faca masina de toate, inclusiv sa conduca in locul lor, vor doar un mijloc de transport dar au bani de masina, daca este doar inceputul asta e, cum am spus, eu sunt mai demodat, imi place sa franez eu, cine nu se increde in abilitatile sale sa ramana la autobuz, tu probabil esti unul dintre cei care de abia asteapta sa faca masina totul pt ei, pe viitor poate si-o cafea.
    19 18
  • Bravo celor de la Subaru si Cadillac, despre Volvo se stie deci nu e o surpriza. Mercedes inca mai investeste in siguranta. Dezamagit de Honda.
    Ford incearca sa copie de la Volvo, ca doar de aia i-au si cumparat o perioada, insa nu prea le iese.
    Cat despre BMW si Audi, cine se asteapta sa iasa bine in astfel de teste ? Pai in primul rand testul pentru ele e din start gresit pentru ca ele nu pot circula cu 40 km/h ! La ele vitezometrul incepe de la 50 km/h, cum sa le poti testa si sa faca fata unui astfel de impact la 40 km/h ?
    Cam putini fani BMW comenteaza azi la aceasta stire. Sunt dezamagit. De oobicei sunt mult mai activi.
    7 20
  • Pe acest site sunt fani Bmw, Mercedes, etc si anti fani Bmw, Mercedes etc, adevarati fani japoneze de ex nu prea exista, doar viseaza la japoneze si spera ca daca scuipa pe aici dupa Bmw poate se simt mai bine, dar stim ca nu este adevarat, doar se amagesc, apoi mai exista si asa zisii fani Volvo, care se cred cei mai inteligenti doar pt ca se gandesc la Volvo, sa mai si detina unul e SF, exceptia este @Laucalin care e fan Volvo, dar de obicei stie ce vorbeste si apreciaza marcile dupa calitatile sale, nu dupa un posesor sau altul.
    19 4
  • Ivanof
    Este pt prima data cand intru la stirea aceasta pe ziua de azi si vad ca deja articolul este plin si de comuri derizorii dar si argumente bune pe tema.

    In mod temeinic, i-as atrage atentia redactiei AM ca userul dan_grc cam jigneste alti useri, desi nu-i treaba mea. Stiu cum este sa iti manifesti o anumita iritatie si sa iti versi orgoliu intr-un mod prostesc doar din cauza faptului ca brandul ''favorit '' a luat punctaj mic in urma unor rezultate devastatoare cu privire la aceste teste, dar toata aceasta relatie fan-BMW sau proprietar-BMW reflecta modul si caracterul dezobedient tras la indigo de majoritatea detinatorilor acestei marci. Nu ma mira.

    Felicitari japonezilor de la Subaru. Subaru nu numai ca reflecta maestria si eforturile depuse pt a creste gradul de siguranta al automobilelor sale, dar si modul in care abordeaza caracterul sportiv si dinamic, imbinat cu o fiabilitate desavarsita. Inca odata bravo !
    8 17
  • @Ivanof
    Acum sa si traduci ceea ce-ai vrut sa spui, daca ramane asa esti cam praf:). Dar ce coincidenta, brusc a aparut un Ivanof cu-n singur f dupa ce altul cu 2 de ff abereaza pe aici de multa vreme, dar de fapt este aceeasi persoana, inegalabilul @mafia, sau mai bine zis labilul @mafia.
    16 3
  • la BMW ...ca la toti "nemtii" de fapt, probabil este optional sistemul care opreste masina mereu...asa cum e cu restul componentelor decente.
    Vrei un volan mai rasarit...baga bani...vrei aer automat...baga bani...vrei geamuri electrice la toate usile???nebunaticule...baga bani :))
    Si americanii astia ...trebuiau sa ceara o versiune full...d-aia de costa dublu fata de masina de baza...in stilul pur "nemtesc"
    haha
    0 2
  • Ivanof
    ''anonimul'' , mintea ta chiar incearca sa emita ceva, dar din pacare a dat gresi de data asta.........mai baga o fisa , 1 aprilie a fost acum cateva luni. Deci nu te mai pacalii.
    5 16
  • @Ivanof
    Obsesia Bmw si pt userul @dan_grc te da de gol, unul singur era suficient de prost care facea acelasi lucru si care-l ataca sub multe nick-uri, @mafia , @samba si multe alte nume, ce inseamna bai desteptule "caracter dezobedient"?:)) . Obedient inseamna supus, cum vine caracter nesupus? Esti imbucurator de distrus.
    18 3
  • Eu apreciez marcile japoneze pentru fiabilitate si siguranta, Volvo pentru siguranta si fiabilitate. Deci sunt marci care pot combina si siguranta si fiabilitatea ca sa-ti ofere un raport bun pret-calitate.
    Nu pot aprecia BMW pentru ca nu-ti ofera nici siguranta (sunt implicate in foarte multe accidente) si nici fiabilitate - vezi studiile facute de englezi si germanii de la TUV.
    Deci, voi fani ai BMW-urilor, care le stiti pe toate, pentru ce le apreciati ??? In ce exceleaza ? Ce e asa super la BMW-uri si nu putem gasi la alte marci ? Cu ce e mai prejos o persoana care da 20.000 de euro pe o Toyota noua fata de un smecher care importa un BMW sh obosit din Germania ?
    7 16
  • inexorabil
    Mi se par incredibile progresele lui Subaru (pe care l-as alinta drept Saab al Japoniei) in privinta celui mai important aspect auto dintotdeauna: ocrotirea vietii! In locul celor de la Toyota Group, n-as mai sta pe ganduri nicio secunda, adica as demara imediat operatiunea de achizitie 100 % a actiunilor Fuji HI, pe care as declara-o prioritatea nr. 1 a concernului! (inclusiv ca sursa de inspiratie...sport). La fel ar trebui sa procedeze VAG cu Suzuki (trecand peste animozitatea din trecut...). Daca ar fi "baieti destepti", desigur.
    Eu v-am asigurat recent ca s-a conturat un trio formidabil in materie de siguranta reala (nu basini tehnologice ca in cazul altora!): Volvo-Subaru-Suzuki, care se pare ca a luat avans fata de restul...Apropo, Akerson, in loc sa cauti (fara sorti de izbanda) sa te lupti cu "zmeul cel mare" (Tesla), mai bine ai invarti o minune pe degete, hocus-pocus-preparatus, ca sa surprinzi lumea intr-un mod socant: fortarea achizitiei lui...Volvo (la pachet cu Geely, ca nu s-ar putea altfel; pe urma te poti debarasa de balastul "galben"). Numai deciziile imprevizibile, riscante, daca nu bulversante, pot rupe ritmul anost al pietei de astazi, chiar daca se cer imperativ stari de ordine precum prudenta si echilibru.
    12 5
  • @@Ivanof
    dezobedient= neascultator, nu numai nesupus, deci nu stiu care dintre voi doi este mai imbucurator de distrus. Paremi-se ca tu :))

    Propretarii de BMW chiar sunt indisciplinati si neascultatori cand vine vorba de respoectarea regulilor rutiere.Deci esti imbucurator de prost amice.
    4 17
  • Vali, dc crezi ca un fan Bmw chiar ti-ar raspunde la aceste intrebari? Dc ti-as spune la ce exceleaza? Daca as fi fost vanzator de Bmw si intrai in showroom iti spuneam, dar asa chiar nu ma risc. Cine a spus ca o persoana care da 20 000 pe o toyota noua este mai prejos decat un smecher cu Bmw sh? Cine? Si daca va spune cineva asta, e inainte de a ataca posesorii de Bmw si marca in sine sau dupa? E bine de precizat asta, apoi cine ti-a cerut sa apreciezi Bmw? Eu cu siguranta nu, eu cer doar sa nu va mai victimizati atat si sa va mai abtineti de la frustrarile astea ce tin de Bmw, daca se poate, nimeni de pe acest site nu v-a bagat pe gat aceasta marca.

    In incheiere, vezi ca acolo la inceput nu prea se intelege, apreciezi marcile japoneze pt fiabilitate si siguranta si Volvo pt siguranta si fiabilitate, deci sunt marci care combina aceste doua calitati, bravo, ai sintetizat foarte bine preferintele tale.
    20 9
  • Stai sa-ti spun si tie ceva, @Ivanof, cumva pathetic este marca inregistrata a domnului Robert? Ma gandeam eu, chiar nu stiu dc te mai obosesti atat cu jde mii de denumiri, semneaza-te Robert_444 sau fa-ti un cont si macar stim o treaba, tu nu intelegi ca nu poti sa te ascunzi sub alte denumiri?:).
    20 6
  • intru totul de acord cu Vali ..acum m-am intors din turul pe care l-am facut prin Croatia Ungaria si Austria ..cca 2300 km in patru persoane si bagaje si vechea mea japoneza a fost mereu la inaltime ca in tot acesti ani 9 la numar ...
    0 2
  • inexorabil
    Hai, mai Dane, tu chiar crezi ca Automarket va deveni pana la urma un loc ideal sau idilic, in care, pe scurt, X simpatizeaza marca cutare, Y cutare, Z cutare etc.--- toti sa vorbim pe rand, cu patos, despre ceea ce ne captiveaza, iar apoi sa ascultam frapati (sau macar atenti), cu respect si rabdare, parerile sau marturisirile celorlalti, in fond avandu-ne ca fratii, inecandu-ne (fara colac de salvare) intr-un ocean nemarginit de lapte si miere (fara amidon). Daca asa crezi, inseamna ca te-au molipsit Martorii lui Iehova (numai aia fabuleaza pe bune despre un ipotetic rai terestru), Sper ca nu esti mama naivitatii intruchipate :) Aici este Junglamarket, nu te-ai prins inca?!
    Gluma ca gluma, dar...ce te-am avertizat eu, @Mafia?! Ca-ti mai acord o sansa, asa te-am asigurat, nu? Nu te-ai saturat sa tot plasezi "fitile" in dreptul lui Dan? MA SFIDEZI pe fata, mai baiete, asta faci! Norocul tau chior este ca se doarme "la greu" in redactia AM (probabil s-o fi dat drumul mai devreme la agentul termic). Pai, Mircea, Bogdan, Sebastian si care mai sunteti la pupitru, oare nu voi insiva, din proprie initiativa, ne-ati propus odinioara (mie si lui Dan) sa devenim moderatori ai forumului?...Sau te pomenesti ca pe voi va amuza unele "comentarii" si de aceea nu mai stergeti nimic in ultima vreme; poate le considerati surse de bascalie locala, acolo, intre voi, la o cafea: "Fiti atenti ce zice cretinu' ala sau ala sau ala etc. Hahahahahaha. Bis! Mai vrem!". De fapt, ce-ati inteles voi din aceasta exasperanta sintagma "libertate de expresie"? Va rog sa nu-mi creati impresia ca ati inteles exact ce au inteles politrucii nostri din termeni ditirambici precum "standardele democratiei", "drepturile omului", "valorile europene" bla, bla, bla. De-aia nu ne mai rabda Dumnezeu si ne trimite toate molimele si cataclismele. Va jur: in momentul in care se va putea respira aer curat pe AM (adica sa curga de la sine, in mod reflex si perpetuu, un dialog realmente civilizat, cei neaveniti sau calcatori de reguli fiind imediat localizati, barati si zadarniciti in perspectiva), eu insumi imi voi afisa un stil adaptat situatiei: moderat ca tonalitate si restrans cantitativ (anti-logoreic). Basca strict axat pe subiect sau "on topic", cum ne englezim noi. Dar, cat timp ma vor izbi in mutra miasme insuportabile precum sicane de doi lei, figuratie de mahala (cateodata trivialitati propriu-zise) si muuuuult amatorism, la pachet cu poante oligofrenice, nu voi avea de ales decat sa fac si eu pe nebunul...Dixit!
    PS - Ma adresez tot voua, celor din conducerea AM: macar sa apreciati faptul ca eu, unul, nu vizionez absolut niciun alt site de factura automobilistica in afara de AM! De fapt, nici nu sinchisesc sa-mi largesc orizontul informational in domeniu, atata vreme cat AM imi ofera "baza". Tocmai pentru ca va pretuiesc, asa, si cu bune, si cu rele, inghit cu ghionturi reclamele agresive cu care nu mai incetati odata...Imi sugrum singur revolta instinctiva: "Lasa-i, ba, nu te ataca, ca din asta traiesc si ei, ce sa le faci? Tu nu esti tot un sclav al banului? Dar cine nu e?! Vremuri de cacao, de!"
    14 6
  • si totusi nam inteles un lucru......de ce va certati of topic pe stirea asta?
    4 1
  • @inexorabil
    Draga @inexorabil, o sa trec peste ''ironia'' ta, si o sa iti raspund civilizat asa cum am facut-o mereu. Ma gandesc ca ai niste ani, nu stiu, nu te cunosc in realitate. Posibil sa fi mai tanar sau mai batran, chiar nu stiu. In fine. Desi nu m-as fi asteptat de la o asemenea ironie din partea ta, prea putin 'magulitoare' si deranjanta .

    Cat despre Dan, trecand la o parte peste faptul ca aici nu am fost eu cel care a purtat conversatia de mai sus cu 'dumnealui', am incercat sa ii atrag atentia de ceva vreme in cel mai pertinent mod, ca face un lucru care nu este prea politicos. Toti avem slabiciuni pentru o anumita marca sau modele si unele persoane chiar investesc bani si timp in aceasta pasiune care este automobilul, dar cand lanseaza comentarii pe un ton transant si provocator ,discutia nu poate fi constructiva. Si vreau sa precizez ca ceea ce am spun eu acum prea putin are legatura cu comentariile de pe AM, ci mai degraba cu mai toate comentariile lui de pe un site concurent. Daca ai vedea cum se comporta cu userii de acolo nu '' la-i mai mangaia atat ''. Nu am chef sa ma apuc sa postez acum linkuri de acolo, dar daca va fi cazul chiar o voi face sa vezi limpede cu ochii tai.
    In rest sunt partial de acord cu el, chiar are ceva cunostiinte auto ( mai ales despre BMW ) in privinta motivelor, dar sa jigneasca mi se pare ceva de joasa speta. Indiferent ce comenteaza un om, cata vreme nu o face cu rea-credinta, nu are nici un argument uman sa il jigneasca.De aceea il indemn la temperatie. Eu exersez zilnic solicitari si intrebari mult mai superficiale si le reprosez oamenilor ca sa vad cum se manifesta '' intelectual ''. Nu suntem toti priceputi, educati sau motivati sa aflam. Nu am de obicei timp pentru astfel de negocieri dar o fac pentru ca a mai comentat, argumentat si am încredere ca poate deveni un membru util acelei comunitatii fara sa o mai jigneasca.

    Cu stima, Robert !
    4 16
  • inexorabil
    Hm! Chiar aşa? Ascultă, eu n-am nevoie de link-uri "doveditoare". Parcă am mai precizat şi altădată: eu nu mă pricep la nimic altceva pe lumea asta decât la oameni...Într-o zi mă voi încumeta să vă "convoc" pe amândoi la o întrunire pe viu şi atunci se va lămuri pricina...Ochii voştri nu vor minţi! Iar cine va refuza să vină sau cine va refuza cel mai accentuat, acela va fi cel vinovat de toată tevatura...Asta ca să nu mai afirmi că sunt părtinitor cu Dan. Fii atent, n-o să uit de intenţia mea! Până atunci, aţi face bine amândoi să nu vă mai acordaţi nicio atenţie unul altuia, nici aici şi pe niciun alt forum, ca şi cum nici n-aţi exista unul pentru altul...Nu mă interesează cum vă numiţi în realitate, Valentin, Robert etc., fiindcă eu am să vă "monitorizez" în continuu pe amândoi, chiar dacă nu voi interveni mereu...Deocamdată, tu pari într-un mic dezavantaj de credibilitate, deoarece nu mi-ai explicat faza cu fictivul "Suedezu", în care eu am crezut ca fraieru', şi nici de ce mi-ai cerut iertare, după ce ţi-au căzut măştile, din moment ce te considerai curat ca lacrima...
    13 5
  • libaroxeni
    @inexorabil...daca ai fi maimutza te-ai linge singur in posterior.

    tu nu te auzi ce scrii? "eu nu mă pricep la nimic altceva pe lumea asta decât la oameni"...bai da-ma dracu', cata modestie! Drept cine te crezi? Aici esti un NIMENI; un NO-NAME care se ascunde in spatele unui nick-name. Daca ai avea sange in instalatie macar te-ai semna cu numele real. Dar asa, cata ipocrizie! In cazul in care iti scapa amanuntul aici esti la fel ca noi ceilalti. Sau te crezi trimisul domnului pe site sa ne aduci pe calea cea dreapta?

    "Am sa va monitorizez continuu"...Da' cine pana lui Hector esti tu? Acuma ne "blagoslovesti" si cu o doza de narcisism schizofrenic dupa comenturile nesfarsite cu trimiteri la "cele sfite" de parca acest site s-ar numi "luminita din fundu' cimitirului"

    Sper din tot sufletul ca AM sa nu te hitoroniseasca ca moderator ca se duce naibii site-ul. Ne vom trezi cu o zilnica SCHIZOFAZIE (du-te la dex, nu stii ce insemna!) si zilnice texte habotnico-deviante si deviate de la subiect.
    8 17
  • Mai Robert, ce faci, dai linkuri in care arati ce fel vorbesc cu alti useri pe celalalt site? Chiar te rog sa pui niste link-uri, singurul user cu care m-am purtat necuviincios dupa parerea ta ai fost chiar tu, apoi mai mult de 20 de comentarii in cateva luni n-am pe acolo, in schimb tu esti terfelit zilnic de majoritate, eu stiu ca nu ti-a convenit cand am pus eu link-uri, la cererea unor useri seriosi, cu comentarii copiate de tine de pe AM si postate ca fiind ale tale, ti-am spus sa nu mai faci asta, ai continuat, am aratat comentariile originale, inca mai faci asta, dar mai rar.
    Acum sa revenim la AM, toata vara te-am mai bagat eu in seama? Deloc sau foarte rar, ce-ai facut tu? Ai venit cu zeci de comentarii cu @dan._grc cu avatarul meu si datele de la contul meu, asta pe langa alte comentarii scrise sub anonimat, stilul tau este inconfundabil, daca mai adaug si sutele, miile de comentarii sub @mafia, @samba, @suedezul, @pinguinul, care au fost absolut penibile si nesimtite, mai ai curajul sa vorbesti de discutii constructive si ton civilizat? Nu inteleg ce mai vrei, ai terminat alfabetul cu nick-uri posibile si imposibile, ce vrei tu de fapt? Am inteles ca esti irecuperabil, dar chiar n-am chef sa te "recuperez" eu.

    @inexorabil

    Numele meu este Dan Grecu, Valentin Ghionea este numele de pe site-ul in care e Robert "vedeta", l-am facut la repezeala si-am intervenit pt c-o luase razna, copia comentarii la greu de aici de ale mele, ale tale, ale lui @laucalin, etc...culmea, erau singurele comentarii in care era apreciat, el nu este in stare de asa ceva, adica si nesimtirea trebuie sa aiba o limita, apoi ca sa se razbune chipurile a postat si pe aici cateva comentarii sub numele de Valentin Ghionea ca sa creada lumea ca sunt eu, de parca stia AM acest nume, si-a dat si el seama ca pedaleaza in gol si-a renuntat la asta, acum eu ma intreb, cum am mai intrebat de cateva ori, cand vor veni modificarile promise acum mai bine de o luna? Nu stiu, sper ca vor veni intr-un final, deja este prea mult, cand unii nu mai au simtul ridicolului nu stiu cand sa renunte.
    16 11
  • @inexorabil
    Draga, si galantule @inexorabil, ar fi un motiv foarte bun sa nu iti uiti propria intentie si chiar sa '' monitorizezi '', dar nu aici, fiindca pe AM are o alta abordare fata de useri, ( posibil vechimea ) nu stiu, insa aici este mai cuminte :D

    Treaba este ca e foarte greu sa nu-i dau atentie mai ales atunci cand comenteaza X sau Y si se gaseste domnul Dan, sa zica ca eu am postat, de parca numai eu as fi pe '' planeta asta ''. La aceasta stire nici macar nu prea am comentat, insa mai sus domnul Dan, ma acuza tot pe mine .Intelegi ?

    Acum sa iti precizez cateva argumente cu fictivul '' suedezu '', dupa cum bine am spus, * eu exersez zilnic solicitari, intrebari, comentarii mult mai superficiale si le reprosez oamenilor ca sa vad cum se manifesta '' intelectual '' * . De aceea '' suedezu '' avea o alta motivatie, alte idei, scopuri, elevatii s.a.m.d. In '' suedezu '', am camuflat foarte bine caracterul partinitor ( in speta Volvo si Saab ), asta ca sa observ pe termen lung reactia oamenilor si cat de ''amiabili '' sunt cu cei a caror ' pasiune ' este alta decat a lor ( in legatura cu brandurile auto ) . Imi pare foarte rau pt Cuantic fiindca a crezut tot acest ''' teatru '' , desi de la bun inceput nu '' l-am avut pe el in vedere '' , sau pe tine sau pe altii care stiti sa apreciati dialogurile, comentariile, si chiar parerile sau marturisirile celorlalti.

    Cu respect,
    3 17
  • @dan_grc
    De stiut, stiam de foarte mult timp cum te numesti in realitate, asta dupa ce ti-am vazut contul, de pe o pag de socializare, nu are rost sa dau nume. Te vad un om destul de matur, si chiar am ramas impresionant sa vad ca nu ai ''mintit '' , chiar detii un BMW, nu credeam. Sincere felicitari atunci, sa il stapanesti sanatos. Dupa caracterul si opiniile strict '' obsesive ''de pe aici m-as fi gandit ca esti doar un pusti care doar viseaza la asa ceva , nici decum sa si detina unul. Am renuntat, sa iti mai dau replici urate la ceea ce faci, asta din respect pt varsta pe care o porti.
    Apropo: =)) Ma faci sa rad cu comentariile '' copiate '' imi pare rau sa o spun dar ai cazut si tu in capcana la solicitarile superficiale '' intinse de mine ''. Asta am facuto doar sa vad reactiile altora, dar tu ai fost primul care a '' cazut '' .
    O zi frumoasa.
    4 16
  • Primul user care a cerut link a fost fanul Subaru VB_1One, esti cumva tot tu? Daca da, nu mai spun nimic, iar eu am spus cum ma cheama lui @inexorabil, nu tie, in fine, daca iar nu te mai bag in seama cat rezisti fara obiceiurile tale? Cateva zile, cateva saptamani? Incearca si tu sa faci la fel, adica sa nu ma mai bagi in seama, daca nu poti sau nu vrei nu e problema, eu ma descurc, tu mai greu, problema este ca m-am cam plictisit de aceste dscutii, tu nu te-ai plictisit de mai bine de un an de cand incerci sa ma pui la punct? Mai ales ca nu prea ai reusit, de fapt n-ai reusit nimic, daca iti place asa...atunci sa fie asa.
    15 8
  • Ma intreb de unde stii tu site-ul cu pricina, oare sa fie Robert...slabe sanse, pai la cate comentarii am eu pe acolo nu e problema ca nu apar in primii 10 useri, nici nu mi-am propus asta, mai grav este cand ai mii de comentarii si tot nu esti in primii 10, daca asta conteaza, apoi cu Constitutia...daca ti s-au sters sute de comentarii ai avut impresia ca esti pe trotuarul din fata blocului sau a parcului? Esti pe un spatiu privat si trebuie sa respecti niste reguli, altfel poti sa aplici Constitutia la tine acasa, chestia e ca orice faci tu pe fiecare comentariu scrie mare Robert, la tine nu se vede, dar la mine da:). Dar daca esti tu apreciat in alta parte nu vrei sa stai mai mult pe acolo? Aici esti o victima sigura, se fac abuzuri, drepturile omului sunt incalcate, du-te unde iti este mai bine.
    16 5
  • Este bine ca tot inventeaza astia sisteme de siguranta, nu de alta dar sunt foarte multi oameni batrani care nu au reactie in timpul mersului. Nu ma mira ca BMW nu este bun la asa ceva, ei inca mai fabrica MASINI, daia este in top. Sper sa apara masini care se conduc singure, asa cei care se dau soferi dar au nevoie de toate porcariile de siguranta or sa fie multumiti.
    10 3
  • inexorabil
    Trogloditul calomniator care aruncă venin pe gură ca un îndrăcit şi care mi-a inversat nick-ul habar n-are despre ce vorbesc eu aici...Moralişti improvizaţi care scriu "Domnul" cu "d" mic (cum de toţi care vor să mă spurce sunt certaţi cu limba română?!..."comenturi", "hitoronisire") am mai întâlnit în viaţa asta...Eu nu vreau decât să se facă lumină în cazul Dan-Robert, fiindcă m-am siderat din cauza acestui război psihologic, care nu se mai isprăveşte odată...Crezusem prima dată că ar fi doar o hârjoană între ei şi chiar îmi plăcea când mă amestecam şi eu şi rezulta o polemică interesantă între...GM (eu), BMW (Dan) şi Toyota (Robert). Dar amploarea conflictului ulterior, care înţeleg că s-a mutat pe alt site, depăşeşte puterea mea de înţelegere...Nu sunt Hercule Poirot, dar cred că ştiu deja cine este "criminalul"...Timpul mă va convinge dacă mă înşel sau nu...Nu vă spun ce indiciu m-a determinat să-mi dau seama în ultimul moment :) Finalmente, mă opresc aici, ca să nu se reverse iarăşi un anumit canal de dejecţii de mai sus.
    9 1
  • @dan_grc
    Te crezi mult prea important amice, esti putin cam deranjat, si nu te caracterizeaza pt varsta ta crede-ma. Nu ma face sa dau linkuri aici cu articole in care vb f ironic cu unul @Eugen, @Valeriu,@Gbrovo samd, in plus redactia ti-a atras atentia la spam-ul pe care il faci, nu mai zic userul @Iulian, @Mihail, etc. Chiar vrei ?. As putea f usor sa dau cateva copy/paste-uri la linkurile de acolo si sa vada lumea cum stie domnul @Valentin Ghionea, adica Dan, sa comenteze. Dar nu o fac, te-as face de ras aiurea, iar la varsta ta nu ar da bine.
    Te vad putin deranjat, ti se ridica '' parul in cap '' cand vezi un comentariu in defavoarea ta, erijandu-te tot in spre mine evident, de parca numai eu as comenta aici:)) .
    Orikum nu voi mai zabovi mult pe aici, dar cand vei ''calca iar stramb '' iti voi atrage atentia, macar asa te vei indrepta si tu. Pana si '' respectul de rigoare l-ai uitat ''.

    O zi frumoasa !
    1 13
  • Pai cum sa nu fie in directia ta daca ai un cv impresionant pe AM cu 15 nick-uri Robert, vezi ca singurele stiri in care cineva este marcat cu spam este userul Robert_444, ai o colectie impresionanta de astfel de comentarii, iti este usor sa dai copy-paste? Stiu:)), asta faci aproape zilnic, nu ma mai ameninta ca nu mai zabovesti pe aici, tine-te de cuvant, macar o data, poti?
    12 4
  • Nu s-a mutat conflictul pe alt site @inexorabil, acum cateva luni mi-am facut cont acolo doar sa arat niste lucruri pt ca-mi folosea comentariile, nu doar pe ale mele, i-am atras doar atentia sa n-o mai faca, apoi dupa ce redactia AM a facut public faptul ca @mafia=@samba=@suedezul etc...n-a mai intrat o perioada pe aici, dar acolo continua cu nesimtirile, si ce sa vezi, a intrat si @kumite acolo si-am inceput sa explicam cine este Robert, pt ca si-a cautat-o, a revenit pe aici incercand sa indrepte chipurile ceva, ce anume nu stiu, daca renunta la nesimtirile lui de pe AM, din partea mea poate sa fie cine vrea el pe alte site-uri si sa spuna ce vrea, de fapt celalalt site l-am descoperit din intamplare, mai bine n-o faceam, in rest singurul pe care comentez aproape constant este AM si forumul Bmw club e39 Romania.
    11 5
  • @dan_grc
    Ti-am mai spus eu ca te crezi prea important. Nu mai induce in eroare, nu a aparut nici un @kumite acolo, era doar unul @origami, de pe bmw club. Insa cel mai rau este ca ai cam jignit oamenii de acolo, si nici dupa ce ti-a atras redactia PA atentia nu te-ai potolit, evident ca mi-a atras si mie din cauza ta, si asta findca iti reaspundeam la opiniile jignitoare si ironice. Comentezi cam des pe acolo, iti place sa fi ironic si mai ales sa imi scoti mie ochii, dar te-ai pacalit f mult. Esti foarte '' apreciat '' acolo la rubrica CLUB, nu-i de mirare, toti se intreaba dc esti offtopic mai draga Dane. Apropo pe BMW club e39 RO intru si eu, sper sa nu te apuci de jigniri si acolo. Sigurele site-uri pe care comentez sun Piatauto.md, PeAsfal.ro care a aparut recent si a fost creat tot de redactia PiataAuto.md, pt romani, BMW club e39RO si AM doar cand incerc sa iti atrag atentia la greseli, asta ca sa stii.
    1 13
  • @dan_grc
    Apropo ai reprogramat la 160-165 cai ?ca spuneai ca are cuplu cv mai mic decat un 525, chiar daca puterea e la fe. Dar spene-mi cum este acum in treptele superioare ? :D

    Nu ma intrebati de unde stiu, stiu :))
    1 12
  • @@dan_grc

    Pai de unde sa stii, probabil de pe forum, tocmai ce-am spus ca sunt si pe forum e39, mare chestie, am 160 de cai si nici nu scoate fum, consuma si mai putin, sunt foarte multumit, anul viitor poate vii la intrunirea 2014, o sa afli si alte chestii. Comentezi pe E 39 club, pe bune? Cand? Asta ti-a mai ramas, sa-ti faci un cont la misto pe acolo, problema e ca trebuie sa-ti prezinti masina, cu Pajero pe care-l ai nu cred ca merge, apoi sa-mi atragi atentia la greseli...primesti ban pe termen nelimitat, acolo nu este PA sa aberezi la nesfarsit.
    13 4
  • @dan_grc
    Ca tot veni vb de acest forum, putini mi-au raspuns la topicurile cu problemele mecanice la BMW, probabil ceilalti se ascund de rusine :)).

    In fine, ma intreb de unde ai aflat ca detin un Mitsu Pajero ??? Posibil de pe PA cand am distribuit clipul in care eram filmat in trafic de un ''ghiolban '' de motociclist si pus pe trafictube si apoi pe youtube ( mare mi-a fost mirarea ) , de parca as fi avut eu vreo vina. Dar se pare ca multi sunt deosebit de tristi si frustrati in viata reala. Tu draga Dan esti doar in spatiul virtul, in realitate NU, practic asta inteleg eu dupa ce ti-am vazut ''infatiseara '' in profil :D. Pari un tip '' cumintel '' as putea spune si la locul lui, dar in ''spatiul virtual '' nu inteleg ce anume vrei sa demonstrezi ? vrei sa te razbuni ?.......daca DA, patethic, daca o faci din invidie iarasi ...patethic, deci patethic, pathetic cum spui tu.
    2 12
  • tot eu
    Dar acum serios, daca chiar se iveste ocazia, voi veni la intrunire numai ca sa ma intalnesc cu tine. Este invitat si 2inexorabil ,daca doreste, chiar vreau sa discutam ca oamenii, despre aceasta pasiune auto , fara ironii si alte lucruri.
    1 11
  • Asta de mai sus, tu chiar existi? Ori esti foarte deranjat la cap ori esti platit sa comentezi impotriva Bmw in principal, sanatos n-ai cum sa fii, niciun fan de japoneze nu merge atat de departe, sa intri pe un forum bmw si sa spui ce? Ca exista probleme mecanice la unele motoare? Wow, in caz ca nu stiai, toate forum-rile monomarca abordeaza si asa ceva, printre altele, sunt facute pt asa ceva, exista sectiune cu probleme tehnice si la marcile japoneze, oricum cred ca esti cel mai bolnav user care a fost vreodata pe AM, nu stiu cum te cheama, ce faci si cum esti in realitate, dar frate mai las-o naibii de treaba, mai ia o pauza.
    10 2
  • arogantul
    poate reusim totusi sa revenim la subiectul articolului

    Bravo Subaru pt reusita, chiar ma bucur pt ei, stiu ca de multi ani lucreaza la sistemele de siguranta, pacat de honda accord ca nu are sistemele de siguranta activa la fel de bune precum cele pasive.

    Se pare ca doar volvo domina la modul general atat pasiv cat si activ.
    2 2
  • Stire standard
    http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Accident+grav+in+Valcea+soldat+cu+doi+morti+si+patru+raniti
    Cam astia sunt expertii in masini: la 20 de ani deja stiu ca BMW-ul e cea mai tare masina si ca poate fi condusa si fara permis, ca de doar e BMW, ce pana mea.
    Si ca "meseriasul" asta sunt cu miile... asta e cel mai grav.
    Si dupa asta mai si comenteaza ca lor nu le trebuie autoturism autonom, ca asta e placerea lor de a conduce si a omori pe altii !!!!
    2 7
  • @stiri de la ora 5
    Unde mergi bai la noi cu-o masina autonoma? Astea vor fi pt autostrazi in viitor, dar la noi unde? Stati calare pe sterile cu accidente cu bmw, in felul asta dovediti ca sunteti inteligenti si ca aveti dreptate, dar esti un mare imbecil, stii dc? Sunt mai multe accidente cu alte marci care sunt mai multe pe strazi, inclusive camione si autocare, iar fraierii care cred ca pot sa face ce vor cu-n Bmw si mai conduc si fara permis, daca nu mor in accident, sa intre la parnaie pt ca merita.
    5 4
  • @@stiri de la ora 5
    Asa-i ca sunt multe stiri din astea ???
    E si normal sa fie multe accidente avand in vedere gradul de cultura al majoritatii posesorilor de BMW.
    Daca moare boul sau intra in parnaie atunci ferice de noi, dar ce te faci daca boul scapa, isi ia alt BMW si da peste tine data viitoare ???
    Vezi tu retardel, la asta nu te-ai gandit cand comentezi ....
    Si cand te-o nenoroci un smecher din asta, atunci sa vedem care-i imbecilul, pana atunci, drum bun si fara meseriasi cu BMW in cale.
    2 7
  • @stiristu de la ora 5
    Lasa ca-ti cumperi Volvo si poate sa intre in tine orice bmw, dar e posibil sa intre si-un camion ca sa fii sigur, cititind comentariile de mai sus am impresia ca ai un Pajero, nu bag mana-n foc, dar e posibil sa fii acelasi personaj, unul trist.
    1 0
  • Nu sunt fan BMW. Nu sunt fan-ul nici unei firme. Ca sa lamurim lucrurile de la bun inceput. Ma inchin doar lui Dumnezeu, lui Isus Cristos si Duhului Sfant. Atat si nimic altceva, probabil ca majoritatea celor care citesc AM. Nu am idoli sub forma de bani, masini, femei, averi, pozitii sociale si alte lucruri desarte si pierioare in timp.

    Acuma, cateva observatii generale si apoi legate de BMW.

    Sistemele de franare automata in caz de accident iminent nu sunt de ieri de azi, dar nici n-au fost implementate pe scara larga. Au fost pana acum cativa ani oferite doar pe modele high end si abia recent incep sa-si faca intrarea pe productia de masa. Fiecare producator a dezvoltat sistemele acestea in functie de buget si de importanta pe care o au ca si imagine, punctaj la siguranta si doar pentru foarte putini dintr-o grija reala de siguranta pasagerilor.

    Despre BMW .... Dupa cum scrie clar in articol, "BMW Seria 3 dispune de un sistem care funcţionează doar dacă senzorii acestuia detectează faptul că maşina din faţă s-a mişcat înainte să se oprească. Această maşină primeşte calificativul De bază din acest motiv". Ce insemana asta? Ca este un sistem prost? Dupa mine, daca ai in fata o masina STATIONARA, trebuie sa fii complet distrat sau sa ai probleme serioase la mansarda sa nu franezi si s-o eviti. IIHA nu ne spune nimic cat de eficace este sistemul in conditiile in care detecteaza o masina in miscare si apoi cum reactioneaza cand aceasta se opreste brusc. Interpretarea datelor si depunctarea BMW mi se pare foarte trasa de par.

    In al doilea rand, sa analizam un pic "politic" toata tevatura asta de la IIHA. Mai intai a fost SOT, in care au "decimat: cateva modele strategice pentru piata americana. Apoi au aruncat pastila de mai sus cu sistemul de evitare automata la coliziunii. Aceste doua teste n-au fost luate in serios de nimeni pana cand cineva foarte destept s-a hotarat sa le faca publicitate. In directia care trebuie :)
    Cel mai corect mi se parea sa se spuna: Baieti, de la anul, sau peste doi ani, incepem sa luam in considerare testele urmatoare, in care se intapla asta si asta si ne uitam la aspectele X, Y si Z. Dar nu. S-a ales calea cea mai can-can, in care au trantit nume importante si au propulsat in fata no name-uri (gen subaru) care nu prezinta nici un pericol pentru vanzarile pe piata US.

    Ma opresc aici pentru ca si asa m-am intins prea mult. Cat despre discutiile de mai sus, vor fi eterne. Atata timp cat exista indivizi cu un IQ sub limita suporabilitatii, papagali scandalagii si pietari cu limbajul scos din troaca porcului, asta va fi atmosfera pe site.
    @Dan_Grc si @inexorabil, daca nu scriu nimic din varii motive, totusi imi cer scuze ca nu am timp, energie sau vointa sa mai intru in circul asta alaturi de voi. Va luptati cu morile de vant. Prostia si incultura afisate aici sunt cumplite. Si asta face cu atat mai grea porunca de ati iubi aproapele ca pe tine insuti si ati ierta si iubi vrajmasii. Daca in viata pot sa trec peste multe, tampenia si marlania mi se par cel mai greu de acceptat. Mai ales la fiinte uname cu acces la internet si care stiu sa scrie la tastatura.
    8 6
  • inexorabil
    Salut, @zarnesteanu! Si, totusi, cei de la IIHS sunt baieti carora le functioneaza sublim "beculetele" de la mansarda...Mai concret, ultima lor "gaselnita" in materie de verificare riguroasa a gradului real de siguranta este operatia care urmareste traiectul autoturismului scapat de sub control si care se izbeste de spatele unui camion stationar, a carui bena in forma de paralelipiped, foarte dura, greoaie, cu muchii ascutite, "se brodeste" sa vina la nivelul...parbrizului. Practic, habitaclul masinii mici este raschetat de monstrul metalic fix, caz in care sansele de supravietuire ale nefericitilor ocupanti ai spatiului interior tind catre zero, indiferent de sistemele avansate de siguranta, activa sau pasiva. Cred ca nu realizam cat de vulnerabile sunt TOATE autoturismele din lume; de fapt, intr-o asemenea conjunctura, ce anume de incredere s-ar putea interpune protector intre pasageri si mastodontul colturos de fier? Un prapadit de parbriz ?!? Iti dai seama ca SOT devine apa de ploaie pe langa acest "deadly crash-test". Deocamdata, IIHS l-a incercat doar cu Chevrolet Malibu, dar rezultatele au fost atat de concludente, incat n-ar mai fi nevoie de cooptarea unor alte marci. In concluzie, eu va propun tuturora sa ne bucuram de masinile pe care le avem in prezent sau pe care intentionam sa le achizitionam in perspectiva, exact asa cum sunt ele din fire, bune sau proaste, fiindca, daca --- Doamne fereste! --- s-ar intampla sa fim implicati pe viu in faza cu "bestia" de camion si n-am avea norocul unei parti frontale mai ridicate din constructie, care sa nu permita masinii sa "intre" dedesuptul benei, atunci aleluia cu tot cu centura de siguranta, airbag si restul de sisteme "performante". Mai fericiti ar fi posesorii de dube sau microbuze...dar mai stii ce feste le poate juca si lor "stanca" metalica?
    6 1
  • Salutari! Va salut pe voi cei indreptatiti.Lipsesc cativa care au cu adevarat ceva de spus.@Mip,@mowgli.... @zarnesteanu are perfecta dreptate..Am fost doar o saptamana in Romania,dupa 11 ani.A fost de ajuns.Am plecat cu un gust amar.Frumoase locuri,dar este pacat,pentru ca e locuita.Am revazut si liceul unde am trecut bacul fara camera de luat vederi.Din pacate liceul asta a ajuns adapost pentru boschetari si aurolaci.Tot ce a fost de valoare dispare. Este foarte grav cand tziganii ajung sa fie mediatizati. Oare ma amendeaza cineva ca i-am numit tigani? Nu mai este cazul meu.Multi care comenteaza pe aici,habar nu au pe ce lume traiesc.Pune-i sa citeasca un subler sau un micrometru,si vei ramane surprins.Vor da fuga pe gugle. Sunt plini de fitze.Limbajul asta nu exista. Numai manele au in cap,dar sunt experti in teste de siguranta auto.Va pupa Brucan,dulce de tot pe fruntile luminate.Au trecut deja 20 de ani si ceva....E mai rau! Sanatate maxima! E timpul sa-mi iau talpasitza.Ii voi face pe multi fericiti!
    Aferim!
    9 2
  • marius
    misto...
    0 0
  • Nu pot sa intru in subiect fara sa remarc dialogul si argumentele celor dinaintea mea.
    Ce m-ar deranja (daca pastila aruncata de Inexorabil contine adevar) ar fi sa existe moderatori din randurile noastre. Daca sunt 2-3 membri complet impartiali este o minune. Iar acestia intra oricum rar deci nu ar avea timp sa filtreze orgoliile noastre.

    Legat de sistemele de evitare a coliziunilor nu as fi prea suparat ca BMW a primit nota slaba. Nu erau un etalon in domeniu. Se observa ca de multe ori modelul si nu marca castiga sau pierde puncte.
    In ce ma priveste scaparea lor era suficient de mare cat sa ii pun ultimii in clasament.

    Sunt total de acord ca daca mi-am luat masina ar fi bine sa casc ochii pe drum si sa nu imi pun viata in mainile unui sistem electronic. Dar oare acesta a fost scopul lor? Eu as spune ca nu si as nuanta putin ce spunea Inexorabil cu posibile exemple:
    - infarct la volan in mijlocul autostrazii. Sistemul ar fi bine sa poata opri cand in fata este abuteiaj.
    - roman parcat aiurea in curba ca sa priveasca muntii. Sistemul ar fi bine sa il vada si sa opreasca/evite (indiferent ca s-o gandi ca nu e masina si e tomberon, animal, copac)
    - mers pe drum cu damburi cuplat cu obiceiul de a frana fara a pune calcaiul in podea. Din nou sistemul ar fi bine sa ma scoata din necaz si eventual sa imi expice ca sunt prost.

    Cu alte cuvinte daca tot facem un sistem care previne coliziunile sa incercam sa ne dorim sa le evitam pe toate din orice directie in orice imprejurari. Si probabil ca BMW ca si ceilalti exact asta incearca.

    Clasamentul doar ii pune in ordinea celor care au reusit cel mai bine.
    3 1
  • feraru3333
    eu am facut un test de genul asta pe viu
    adica
    am stat in fata la volvo care venea spre mine -cred ca avea vreo 30 la ora -si s-a oprit fara ca soferul sa puna vreo frina
    si am repetat chestia de mai mute ori cu diferiri soferi-unii nu s-au abtinut si au pus ei frina-si nu am fost lovit de masina
    o sa spuneti ca sunt dus cu capul ca am stat constient in fata masinii-asta dupe ce am vazut la un test drive cum sistemul nu a functionat si au intrat cu volvo in parapetii ce erau pusi acolo
    0 3
  • AndreiRN
    Si atunce ce rost mai are perna de aer pt pietoni de la Volvo?
    1 3
  • in principiu sint cam de acord cu ce zice @zarnesteanu ... dar ...

    sint curios cum merg sistemele astea pe drum alunecos ! daca e gheata sau zapada ... soferul incearca sa puna o frina de motor suplimentar, dar daca intra in functiune un sistem dintr-asta se duce masina ca o sanie ... apoi ma gindesc si la senzorii aia pe unde or fi pusi ... de mergi cu masina pe zapada topita(zloata/ciorofleaca ori cum ii ziceti), te stropesc masinile din fata, pot oare sa fie afectati sau nu de miile de particule de sare amestecate cu zapada si altele ? ei au facut testul pe drum uscat, vreme buna, as zice conditii ideale, dar in unele zone mai sint si alte anotimpuri, nu doar vara eterna ...

    in urma cu citiva ani am vazut o emisiune unde realizatorii incercau un sistem nou de la ford ce promitea ca va ajuta soferul sa tina masina pe traiectorie in caz de derapaj pe zapada/gheata ... au derapat si cu ala, poate nu asa de mult ca si fara el, dar concluzia lor mi se pare aci de actualitate : "CONDUCETI PRUDENT !!!" nici un sistem dintr-asta nu e perfect, el elimina o parte din problema, dar nu elimina problema complet !

    @inexorabil, si nu numai ...
    subaru a avut si la SOT o prezentare bunicica ... in sua se vinde binisor. desi sint cunoscute problemele lor cu motoarele boxer de 2.5 L ... unde citesti de marca asta se zice ca e buna ... cu exceptia motorului ! pai cum vine asta eu nu mai pricep ...

    drumuri bune tuturor !
    3 0
  • inexorabil
    Deci, ne-am lamurit: toata tevatura cu ultracomputerizarea masinilor, inclusiv ca masuri "garantate" de siguranta, a aparut nu atat din cauza aglomerarii traficului la scara globala, cat din cauza inmultirii...tembeloizilor care confunda drumurile publice cu circuitele de motorsport. Eu, unul, as elimina complet din vedere plamadirea utopiilor ridicole zise masina care evita orice accident sau masina in care nu mori niciodata. In schimb, as institui pedeapsa maxima pentru idolii vitezomaniei, astfel incat, in cazul savarsirii unor evenimente rutiere soldate cu morti sau raniti grav (sau schiloditi pe viata), respectivii imprudenti (ce spun eu?...dementi!) sa primeasca...inchisoare pe viata!!! Fara clementa juridica si fara drept de eliberare conditionata...Plus munca silnica "la greu". Ia sa vedem atunci cine ma-sa ar mai ravni sa se "arda in figuri". Iar daca tragediile de acest fel s-ar petrece pe fondul consumului de alcool, atunci injectia letala si-ar cere drepturile...Nu-mi place sa fiu categoric, avand in vedere ca doar Dumnezeu are drept de moarte si de viata, dar, daca este sa stau drept ca sa judec si mai drept, atunci cand, de exemplu, Stefan cel Mare ii lega de copaci si ii sageta necrutator --- surd si orb la rugamintile lor de indurare --- pe turcii si tatarii prinsi la pradat, la robit si/sau la omorat in tara lui, nu considera nimeni ca ar fi criminal, nici chiar dintre slujitorii Bisericii, ba inca l-au supranumit Cel Sfant. Dar acum am "evoluat" si ne cramponam de "drepturile omului", care decreteaza ca gunoaiele astea ordinare, care asasineaza (asta-i termenul adecvat!) oameni nevinovati pe strazi (sau chiar dintre pasagerii lor creduli, carora le "jura", cand se urca la volan --- eventual "umectati" in prealabil si de cateva pahare, numa' bune de insuflat "curaj" --- ca "stiu" ei ce fac, "n-aveti nicio grija") cu bolizii lor "ciumegi", "trebuie" sa traiasca netulburati, in cel mai rau caz fiind "potcoviti" cu 3-4 ani "cu suspendare" (tot asa isi suspenda si "Justitia" elementarul simt civic, dar si indispensabilul bun simt).
    Ah, Lache, ce faci, tati, pleci ranjind?! :D Nu te induiosezi sa ne lasi aici, la cheremul oricarei (Huidu)me?
    3 0
  • andrei
    Da treaba la IIHS nu e sa faca porcoi orice masina le pica pe mana?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru