EuroNCAP schimba criteriile de punctare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Organizatia EuroNCAP si-a schimbat criteriile de jurizare privind nivelul de siguranta al automobilelor testate. Astfel, daca un model nu are minim 60 de procente din gama de versiuni echipate scandard cu ESP, acesta nu va primi cinci stele EuroNCAP drept clasificare generala.
Clasificarea generala este obtinuta dupa ce automobilul este evaluat din patru puncte de vedere: protectia pasagerilor adulti, protectia pasagerilor copii, protectia pietonilor si sistemele de asistenta pentru siguranta. Ultimul criteriu este nou introdus si va permite EuroNCAP sa evalueze sistemele electronice de siguranta activa, care joaca un rol din ce in ce mai mare in evitarea accidentelor si minimizarea ranilor.
Noile criterii de jurizare au fost alese pentru micsora numarul de raniti, victime si mai ales numarul de accidente de pe drumurile din Uniunea Europeana. In conditiile in care un vehicul se descurca bine in primele trei categorii, dar nu are ESC, acest vehicul va primi maxim patru stele EuroNCAP.
ESP este un acronim care se revera la orice sistem electronic de control al stabilitatii. Aceasta decizie a fost luata in urma studiului intens al statisticilor, care au aratat ca sistemele ESP joaca un rol important in micsorarea gravitatii accidentelor si mai ales in prevenirea acestora.Primele rezultate ale testelor in baza noilor criterii vor fi publicate in februarie 2009. Din acel moment, clientii ar trebui sa urmareasca in principal clasificarea generala EuroNCAP si abia apoi celelalte clasificari, in caz ca doresc lamuriri suplimentare.
Pe langa aceasta masura, EuroNCAP a inceput testarea scaunelor pentru a studia comportamentul acestora la impactul posterior. Incepand cu anul 2009, toate vehiculele testate vor trebui sa treaca printr-un impact posterior, care va fi considerat parte integranta a pachetului de protectie al pasagerilor. Testele de impact frontal, lateral, precum si testele pentru siguranta ale pietonilor vor fi facute conform aceleiasi proceduri folosite pana acum.
Via | EuroNCAP
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
-
Noua generație Dacia Duster este supusă unei campanii de rechemare în service. Campania de rechemare, prima pentru noua generație Duster, a fost inițiată din cauza unei posibile defecțiuni la circuitul electric al mașinii. (12.11)
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (09.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Ma speriasem ca vor face ca frustratii de la ADAC, care puneau Honda civic pe primele locuri din cauza rezultatelor pt pietoni.
Euroncap se dovedesc intradevar seriosi.
@TOKYODREAM Sa nu asculti toti ce spun astia la TV/ADAC. Uita-te la imagini. Laguna este o masina genial de sigura. Orice alta nemtoaica s-ar fi rupt in 3 dupa lovitura aia. (in caz ca te refereai la testul respectiv) :D