EuroNCAP schimba criteriile de punctare
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Organizatia EuroNCAP si-a schimbat criteriile de jurizare privind nivelul de siguranta al automobilelor testate. Astfel, daca un model nu are minim 60 de procente din gama de versiuni echipate scandard cu ESP, acesta nu va primi cinci stele EuroNCAP drept clasificare generala.
Clasificarea generala este obtinuta dupa ce automobilul este evaluat din patru puncte de vedere: protectia pasagerilor adulti, protectia pasagerilor copii, protectia pietonilor si sistemele de asistenta pentru siguranta. Ultimul criteriu este nou introdus si va permite EuroNCAP sa evalueze sistemele electronice de siguranta activa, care joaca un rol din ce in ce mai mare in evitarea accidentelor si minimizarea ranilor.
Noile criterii de jurizare au fost alese pentru micsora numarul de raniti, victime si mai ales numarul de accidente de pe drumurile din Uniunea Europeana. In conditiile in care un vehicul se descurca bine in primele trei categorii, dar nu are ESC, acest vehicul va primi maxim patru stele EuroNCAP.
ESP este un acronim care se revera la orice sistem electronic de control al stabilitatii. Aceasta decizie a fost luata in urma studiului intens al statisticilor, care au aratat ca sistemele ESP joaca un rol important in micsorarea gravitatii accidentelor si mai ales in prevenirea acestora.Primele rezultate ale testelor in baza noilor criterii vor fi publicate in februarie 2009. Din acel moment, clientii ar trebui sa urmareasca in principal clasificarea generala EuroNCAP si abia apoi celelalte clasificari, in caz ca doresc lamuriri suplimentare.
Pe langa aceasta masura, EuroNCAP a inceput testarea scaunelor pentru a studia comportamentul acestora la impactul posterior. Incepand cu anul 2009, toate vehiculele testate vor trebui sa treaca printr-un impact posterior, care va fi considerat parte integranta a pachetului de protectie al pasagerilor. Testele de impact frontal, lateral, precum si testele pentru siguranta ale pietonilor vor fi facute conform aceleiasi proceduri folosite pana acum.
Via | EuroNCAP
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Renault a anunțat că pune la dispoziție propria sa tehnologie de stingere a incendiilor bateriilor de mașini electrice pentru toți producătorii. Noua tehnologie Fireman Access este prezentă la toate modelele electrice și hibride plug-in actuale ale mărcii. (18.02)
-
Un studiu realizat de mai mulți cercetători din Țările de Jos arată că pilotul automat adaptiv poate să producă mai multe accidente. Utilizarea sistemului sporește mai multă neatenție din partea șoferilor. (11.02)
-
Mercedes-Benz este brand-ul cu cele mai multe rechemări în service din Europa, în 2024, potrivit unei noi statisticilor dezvăluite de site-ul car-recalls.eu. Pe primele 3 locuri sunt două mărci germane și una franceză. (28.01)
-
Skoda Octavia facelift primește o versiune cu tracțiune integrală
-
Toyota: modelele de performanță vor păstra motoarele pe benzină și cutiile manuale
-
Noua Skoda Enyaq facelift a intrat în producție
-
Noua Kia EV4, detalii tehnice complete: 204 CP și 630 km autonomie
-
Teaser cu noul Audi A6 Avant. Data lansării, confirmată
Ma speriasem ca vor face ca frustratii de la ADAC, care puneau Honda civic pe primele locuri din cauza rezultatelor pt pietoni.
Euroncap se dovedesc intradevar seriosi.
@TOKYODREAM Sa nu asculti toti ce spun astia la TV/ADAC. Uita-te la imagini. Laguna este o masina genial de sigura. Orice alta nemtoaica s-ar fi rupt in 3 dupa lovitura aia. (in caz ca te refereai la testul respectiv) :D