Preţuri Renault Twizy în România: modelul electric cu două locuri pleacă de la 7.000 de euro
Pentru că nu există acelaşi standard de siguranţă pentru automobile şi cvadricicluri la nivel european, cei de la EuroNCAP au preferat să lase deoparte stelele de siguranţă folosite de obicei la publicarea rezultatelor pentru a evita comparaţiile între cele două categorii.
Aşadar, aceste rezultate vor fi evaluate doar prin prisma punctelor acordate în urma comportamentului cvadriciclurilor la testele de impact organizate de EuroNCAP, iar nivelul de siguranţă oferit poate fi cuantificat printr-un raport dintre punctajul obţinut şi punctajul maxim disponibil (16 puncte). La rândul lor, punctele sunt obţinute în principal pentru nivelul de forţă resimţit de senzorii din manechinele de crash-test, cu toate că exisă posibilitatea unor penalizări pentru performanţe slabe ale structurii sau ale sistemelor de siguranţă pasivă.Renault Twizy: 6/16
Cvadriciclul electric de la Renault a obţinut cel mai bun rezultat al acestei sesiuni de testare. Cu toate acestea, asta nu înseamnă că specialiştii de la EuroNCAP au fost mulţumiţi. Deşi forţele la care a fost supus manechinul nu i-au pus viaţa în pericol per ansamblu, au fost detectate niveluri periculoase ale forţelor resimţite la gâtul manechiului şi protecţia părţii superioare a corpului este slabă. De asemenea, nivelul de protecţie al femurului şoferului şi al genunchilor este slab. La impactul lateral, capul manechiunului a fost expus în afara vehiculului, ceea ce prezintă riscuri mari în lumea reală, aducând alte penalizări.
Tazzari Zero: 4/16
Zero nu are niciun airbag în dotare, iar centura în trei puncte care ţine şoferul s-a rup în urma impactului frontal. În urma acestui incident, modelul a fost penalizat sever de cei de la EuroNCAP, după cum s-ar fi întâmplat şi la un autoturism, dacă acesta ar avea o centură care s-ar desprinde de caroserie în urma impactului. Pe deasupra, uşa şoferului s-a deschis la impactul lateral, ceea ce înseamnă că există un risc mare ca şoferul să fie aruncat din vehicul în cazul unui accident grav.
Club Car Villager 2+2 LSV: 2/16
Acest cvadriciclu, folosit în spaţii publice închise sau chiar pe terenuri de golf, poate fi periculoas în caz de impact cu un alt vehicul, spun cei de la EuroNCAP.
Spre exemplu, la impactul frontal, volanul s-a deplasat înspre bancheta ocupanţilor cu aproape jumătate de metru. Pe de o parte, acest lucru a ajutat la disiparea energiei de impact, dar lipsa airbag-ului şi deplasarea exagerată a coloanei de direcţie au fost penalizate de organismul european de evaluare a siguranţei ocupanţilor. De asemenea, capul pasagerilor este expus la impactul lateral, lucru care prezintă un risc mare de deces în accidentele din viaţa reală.Ligier IXO JS Line: 2/16
La fel ca la Tazzari Zero, centura lui Ligier IXO s-a desprins la impactul frontal. Nici pentru acest model nu sunt disponibile airbag-uri, iar toate regiunile corpului sunt în pericol de a fi rănite în urma unui impact, notează cei de la EuroNCAP. Deplasarea accentuată a volanului indică un risc mare de rănire fatală a şoferului în cazul unui accident, iar centura nu protejează cum trebuie ocupantul, deoarece ajunge să stea prea sus pe abdomenul acestuia şi nu are un sistem care să prevină culisarea pasagerului sa pe sub braţul central al acesteia, ceea ce ar putea să ducă la un risc crescut de deces sau rănire gravă în urma unui accident.
Via EuroNCAP
Pe motor stii ca esti predispus la accidente si te echipezi corespunzator (desigur, daca te duce capul suficient de mult).
Cvadriciclurile de genul asta iti dau o falsa impresie de siguranta, din cauza sistemelor instalate pe ele (gen centuri de siguranta) care, pana la urma, sunt puse acolo doar ca vehiculul sa fie street legal...
P.S. Nu ma asteptam ca Twizzy sa fie cel mai bun model din test. As fi pariat pe Tazzari. Dupa cum ziceam, o falsa impresie de siguranta.
Aud mere aceleasi lucruri - autonimie mica ( romanul nu ca face putini km - face extrem de putini ) ba chiar mai mult este in stare sa dea pe i masina veche sau noua cu 200.000 km la bord ( reali sau nu, nu conteaza) o caruta de bani - doar ca este de afara, nu a rulat in romania si eventual este germana, sau mai aud faptul acuma ca nu este sigura. OK atunci - NU CUMPARATI RENAULT - La ford gasiti Focus Electric - 40.000 euro - vreti ? 160 km autonomie - suficient pt bucuresti ca sa nu vorbim de provincie - unde orasul are 10 km de la un cap la altul ?
Idea este - ca firea umana este foarte reticienta si ca sunteti foarte greu de convins. Eu nu am banii necesari ca ieri mi0as lua o masina electrica - de ce ? pentru ca nu am revizii - nu ma costa atat de mult carburantul ( sa traiasca Ponta ) am prize in parcarea blocului.
Dec i - intrebarea este - riscati sau nu ?
Ideea este ca aceste "jucarii" se vor vinde cand lumea va avea si un anumit grad de civilizate si de respect fata de cei din jur. Am condus in Berlin, Viena, Varsovia si prin Luxemburg si, desi multi aveau masini de peste 90-100 CP, toata lumea era civilizata, toti mergeau linistiti in coloana, nimeni nu claxona, nimeni nu intra pe linia de tramvai... adica se circula civilizat. Din cauza asta, oricat de genial ar fi Twizy, in Romania va fi un esec. Din pacate.
Si atunci care e solutia? Ne cumparam toti tancuri?
Nu cred ca poti sa iti cumperi masina in functie de idiotii din trafic...
Pana la urma condusul preventiv ajuta si el. Adica nu trebuie, in masura in care esti primul la semafor, sa te comporti ca pilotii de F1 la grila de start. Nu trebuie sa tisnesti in intersectie la 0,0001 secunde dupa ce s-a facut verde, fara sa te uiti unde te duci. Eu conduc in Bucuresti de 8 ani si nu am avut astfel de probleme (si sper ca nici nu o sa am). E totusi adevarat ca am evitat cativa bizoni...