Într-o perioadă ocupată cu premierele mondiale care vor face deliciul jurnaliștilor și al publicului la Salonul Auto de la Paris, care-și deschide porțile în cursul zilei de joi, organizația europeană independentă EuroNCAP a publicat rezultatele celei mai recente sesiuni proprii de teste de siguranță. Sub lupa analiștilor belgieni au picat de această dată trei modele recent lansate pe Bătrânul Continent: dacă noile generații Nissan X-Trail și Mercedes-Benz V-Klasse au reușit să se ridice la nivelul maxim de rating, cinci stele, Citroen C4 Cactus, un crossover de segment mic care este lansat în România în aceste zile, a primit patru stele EuroNCAP.
Cu 86% dintre punctele posibile la capitolul Protecția Pasagerilor Adulți, Nissan X-Trail și-a adjudecat cele cinci stele de siguranță datorită rezultatelor bune la capitolele Protecția Copiilor, Protecția Pietonilor și la capitolul Sisteme de Asistență, acolo unde X-Trail a adunat 75% din punctele totale posibile și a fost lăudat de EuroNCAP: "Nissan X-Trail a fost premiat pentru sistemele de evitare a accidentelor, precum cel de Frânare Automată de Urgență sau cel de Atenționare la părăsirea involuntară a benzii de rulare", se arată în comunicatul EuroNCAP.
Deși cele două sisteme nu sunt standard, EuroNCAP le-a notat pentru că majoritatea exemplarelor vândute de Nissan vor dispune de aceste pachete. Punctaje foarte bune a primit și Mercedes-Benz V-Klasse, cel mai mare monovolum al mărcii germane. 93% la Protecția Pasagerilor Adulți, 87% la Protecția Copiilor și 85% la Protecția Pietonilor, cel mai luxos monovolum de pe piață a adunat cinci stele fără emoții. EuroNCAP a notat faptul că V-Klasse beneficiază de sistemele prin care Mercedes-Benz a fost premiat pentru siguranță avansată în ultimii 5 ani (Collision Prevention Assist, Attention Assist și Pre-Safe), astfel că punctajele obținute la capitolul Sisteme de Asistență au fost și ele ridicate.Citroen C4 Cactus, unul dintre cele mai recente modele ale mărcii franceze, a reușit să adune patru stele la EuroNCAP, un rezultat pe care organizația europeană îl consideră unul "meritoriu" în contextul înăspririi grilei de punctare începând cu primăvara anului în curs.
Cu 82% la Protecția Pasagerilor Adulți și 79% la Protecția Pasagerilor Copii, C4 Cactus a fost depunctat din cauza lipsei unor sisteme avansate de siguranță la bord, capitol la care modelul francez a asunat doar 56% dintre punctele posibile.Mai multe detalii despre comportamentul celor trei modele la testele EuroNCAP puteți citi pe site-ul oficial al organizației europene.
las', bine ca-i non-conformist cactusu, ce conteaza siguranta?!? :-P