După ce am văzut că Ford Mustang a eșuat lamentabil în cadrul primelor teste EuroNCAP din 2017, a venit rândul altor modele europene să fie lovite de pereții organizației de siguranță. Noua sesiune de teste a implicat modelele Land Rover Discovery, Audi Q5, Toyota C-HR, Citroen C3, Fiat 500 și Ford Ka+.
O combinație a celor mai populare categorii de pe Bătrânul continent: cel al SUV-urilor, cu un avânt deosebit în ultimii ani, și cel al mașinilor mici de oraș.
Land Rover Discovery
Noul SUV englezesc a primit cinci stele din partea EuroNCAP, însă nu fără emoții. potrivit comunicatuli oficial, Discovery a arătat o serie de slăbiciuni în cadrul impactului frontal defazat, unde airbagul nu s-a declanșat corespunzător, riscând rănirea șoferului. De asemenea, în cadrul impactului lateral, portiera s-a deschis. Protecția oferită pasagerilor adulți s-a oprit la 90%, iar celelalte categorii au bifat și ele un punctaj foarte bun. Chiar dacă vorbim despre un SUV, protecția oferită pietonilor a fost evaluată cu 75 de procente.
Fiat 500
Actuala generație Fiat 500 a adunat deja o carieră impresionantă. Are 10 ani de activitate pe piața mondială și a fost recent revizuit pentru a păstra un aer proaspăt.
Totuși, cu o mașină lansată în urmă cu 10 ani nu poți avea pretenții de cinci stele. Așa că 500 a primit doar trei. Justificat, în contextul unor teste din ce în ce mai stricte.Problemele au început de la lipsa centurilor spate cu pretensionare. Au continuat apoi cu impactul frontal, în care Fiat 500 a oferit o protecție slabă șoferului și pasagerului. De asemenea, mașina nu beneficiază de o frânare automată de urgență.
”Fiat 500 este o mașină veche, iar micile îmbunătățiri făcute de italieni cu ocazia faceliftului nu pot ascunde asta. Clienții ar face bine să aștepte noua generație”, a declarat secretarul general EuroNCAP.
Ford Ka+
Ford a fost pus din nou la zid în cadrul ultimei sesiuni de teste. Noul Ford Ka+, un model subcompact venit tocmai din India și îmbunătățit pentru a se adresa europenilor, a obținut numai trei stele. Caracterizat drept ”mediocru” de către același oficial EuroNCAP, noul Ka+ a oferit protecție marginală pentru pieptul pasagerilor față, iar structurile bordului au prezentat potențial de rănire. Culmea, Ka+ a bifat un comportament bun în cadrul testelor de impact lateral și de impact cu stâlpul.
Citroen C3
Noua generație Citroen C3 le-a demonstrat însă tuturor că mașinile mici nu primesc neapărat note mici.
Comportamentul în cadrul impacturilor frontale și laterale a fost bun, francezul garantând un punctaj total de 88% pentru protecția pasagerilor adulți. A fost depunctat însă pentru lipsa unui sistem autonom de frânare de urgență și pentru scorul destul de mic obținut în cazul testului de impact cu pietonii.Toyota C-HR
Cel mai nonconformist model Toyota din ultimii ani a reușit să se ridice la înălțimea așteptărilor EuroNCAP. Culmea, a obținut cel mai mare punctaj pentru protecția pasagerilor adulți din această sesiune de teste, reușind să devanseze modelele premium Audi Q5 și Land Rover Discovery. 95% a fost protecția oferită adulților, similar celui oferit de Volvo S90, unul dintre modelele cel mai bine cotate modele din istoria EuroNCAP.
Audi Q5
Crossover-ul german, introdus pe piață la finalul anului trecut, a reușit să adune tot cinci stele. EuroNCAP a notat cu 93% protecția oferită adulților. Deși oferă un sistem de frânare automată de urgență și o mulțime de tehnologii de siguranță, Audi Q5 a primit doar 58% la capitolul sisteme de siguranță. Asta pentru că multe dintre ele nu sunt disponibile în echiparea standard.
Îmi arog dreptul sa critic (ce este de criticat) am dat totuși 17600€ pe Duster.( i-a ad litteram din DEX definiția cuvântului aroga)
Postarea mea de mai sus se refera: Numai iubitori de 5* ENCAP prin Romania! Totuși se dau batalii teribile acum in a înmatricula mașini care sunt 1* maxim 2
Dar daca iei ad litteram reglementarea europeana asupra subiectului o mașină 1* după noile metodologii de încercare si 2* după sistemul vechi este un vehicul corect deci nu pot fi criticați.
Bafta sa-ti iei mașină noua! Iți garantez merge si fără cheta! Cel mai greu lucru este sa te hotărăști si apoi sa nu-ti para rău de hotărârea luata!
ce inseamna sa nu stii nimic
toyoda pune pret pe siguranta de cand IIHS i-au pus la zid de la multe ori mai ales pt dezastrele cu cele 2 modele lexus la SOT in 2012 dar si cu modelele proprii camry si prius care au fost sifonate rau de tot, cine stie o sa isi aduca aminte de imaginile alea memorabile cu pilonu A rupt in doua si cu piciorul manechinului facut praf, zdrobit. Cum apare un nou test firme precum toyota trebuie sa se intoarca la plansele de design sa imbunatateasca masina ca sa nu pice noul test, Firmele precum volvo, pt care platesti de 3 ori mai mult, au centre speciale de teste unde sunt testate masinile ca sa simuleze impacte reale cu viteze diferite, cu mai multe masini, la unghiuri diferite etc.
asa ca ciocu mic, a luat si toyota odata, la un test nota mare egala cu volvo, cand or sa aiba toate modele nota maxima si cand nu or sa mai pice teste nou bagate, mai vorbim> Dar pana atunci toyota si mai ales fan boyy ei sa isi cunoasca lungul nasului cand vine vorba de siguranta.
Adevărul care îl văd este că Toyonta are cu 2% mai multă siguranță pentru ocupanții adulți decât Q5 care este o tigaie dintr-o clasă superioară ( înmulțit cu nr. de dinți la o adică îți rîmâne un dinte în plus).
Comparația Toyota- Volvo în materie de siguranță este pînă la urmă o chestie reală care arată un adevăr și nu o blasfemie așa cum o văd unii.
Ce poate fi mai penibil decat sa nu iei nota maxima la un examen la care stiai dinainte subiectele?
Pt ca IN SFARSIT au luat nota maxima la un test la care se stiu dinainte intrebarile, asta nu te face egal cu volvo iar o astfel de comparatie este scandaloasa