La sfârşitul lunii iunie, EuroNCAP publica primele rezultate ale testelor de siguranţă desfăşurate după noi reguli stricte. Bilanţul era unul îngrijorător, cu mai multe modele populare etichetate cu doar patru stele.
Măcel la EuroNCAP: 3 stele pentru Megane, Citroen C-Elysee şi Peugeot 301
Printre ele şi Renault Megane, produsul popular al constructorului francez, recunoscut pentru progresele sale în materie de siguranţă.
Renault Twingo, doar patru stele
Istoria se repetă astăzi, când numele Renault apare din nou în comunicatul de presă al organizaţiei de siguranţă. Şi de această dată este vorba despre un punctaj de patru stele (Rezultate complete). Modelul vizat este însă micul Twingo, proaspăt introdus pe piaţa europeană săptămânile trecute.
Modelul urban, construit pe o platformă comună cu noul Smart Fortwo, a oferit o protecţie bună pasagerilor adulţi în cazul unui impact frontal. Doar pedala de frână a prezentat un pericol pentru piciorul şi glezna şoferului. Testul de impact lateral a trădat ceva slăbiciuni la nivelul pieptului. Aceleaşi slăbiciuni şi în cazul impactului cu un stâlp.
Twingo a fost sancţionat şi la nivelul sistemelor de siguranţă oferite, doarece EuroNCAP vizează acum echipare a modelelor cu sistem de frânare autonom. Twingo nu oferă această tehnologie, motiv pentru care a fost depunctat serios. Protecţia pentru pasagerii copii a fost ună, iar cea pentru pietoni a bifat 68%, un punctaj bun pentru testele EuroNCAP.
Toyota Aygo aduce patru stele fraţilor Peugeot 108 şi Citroen C1
Un alt model mini a fost etichetat şi el cu doar patru stele de EuroNCAP. Este vorba despre Toyota Aygo, care a înregistrat un procent de 80% pentru protecţia pasagerilor adulţi, cu 2% mai mult decât Twingo (Rezultate complete). Deşi celula de siguranţă a habitaclului a rămas stabilă, coloana de direcţie şi volanul au prezentat risc de rănire pentru şoferi de diferite mărimi. Impactul lateral a oferit protecţie bună, iar cel cu stâlpul a trădat câteva probleme la protecţia pieptului.Nefiind echipat cu sistem automat de frânare, Aygo a fost şi el penalizat aspru la capitolul Sisteme de Siguranţă. A obţinut tot 56 de procente ca şi Twingo.
În comunicatul oficial emis astăzi de EuroNCAP, organizaţia susţine că cele patru stele obţinute de Aygo se aplică şi celorlalţi doi fraţi francezi: Citroen C1 şi Peugeot 107. Tripleta este identică din punct de vedere al nivelului de siguranţă oferit.
Mercedes GLA, premiantul sesiunii de teste
Fără îndoială premiantul acestei sesiuni de testare a fost Mercedes-Benz GLA. SUV-ul de mici dimensiuni a primit cinci stele, prezentând un comportament aproape exemplar (Rezultate complete). A existat o protecţie adecvată însă nu excelentă pentru zona inferioară a picioarelor pasagerilor din faţă. Chiar şi în cazul impactului cu stâlpul rezultatul a fost bun.
În total, GLA a obţinut 96 de procente pentru protecţia pasagerilor adulţi, 88% pentru copii şi 67% pentru pietoni. La capitolul sisteme de siguranţă, Mercedes GLA a obţinut 70 de procente, fiind echipat în standard cu un sistem de frânare automată.
Citroen Berlingo, rezultat ruşinos pentru protecţia adulţilor
Veşti proaste pentru Peugeot şi Citroen. EuroNCAP a acordat doar trei stele modelului Citroen Berlingo, punctaj care se aplică şi lui Peugeot Partner (Rezultate complete). Modelul utilitar a fost taxat aspru pentru protecţia oferită pasagerilor adulţi: numai 58%, unul dintre cele mai slabe punctaje. Maşina recuperează însă puţin la protecţia oferită pietonilor şi la nivelul sistemelor de siguranţă.Taxiul din New York a primit doar trei stele
Tot în categoria modelelor utilitare testate în această sesiune intră şi electricul Nissan e-NV200, modelul care a fost recent ales să înlocuiască taxiurile londoneze. Modelul oferă o protecţie decentă pentru pasagerii adulţi (75%), protecţie bună pentru pasagerii copii şi pentru pietoni, dar un punctaj dezamăgitor la capitolul sisteme de siguranţă (38%). Acesta se datorează în principal lipsei unui avertizor pentru cuplarea centurii faţă şi pentru un limitator de viteză oferit opţional (Rezultate complete).
Ar fi de urmarit punctajul pe care-l va obtine Smart. In situatia in care acesta va fi superior celui obtinut de Twingo, chiar ca se poate spune ca EuroNCAP are criterii absurde.
Aflam din acest articol ca si cei de la EuroNCap sunt batuti... in cap sau la fund, tot aia. O ard ba cu sistemele electronice de siguranta, ba cu vechimea masinilor testate (Megane si Berlingo, in asteptarea noilor generatii, culmea), or li s-a pus pata pe francezi. Astept cu nerabdare niste sanctiuni de la UE, cu privire la aceste exagerari.
Nu va mai dati cu parerea aiurea.
@ Pana
Chiar crezi ca producatorii nu stiu ce fac, cand scot un model nou? Nu isi fac niste calcule sa se incadreze intr-un pret si asta ii conditioneaza sa nu echipeze masinile cu tot felul de sisteme pt ca ar ridica pretul masinii si nu s-ar mai cumpara.
Apoi testarea modelelor mai vechi si puse in balanta cu unele noi e idioata. E cum as zice ca termopanele cu 3 camere, cum se produceau demult sunt mai proaste ca cele cu 5, 6 ...n camere, care se produc acum. Daaaah....e normal, e o evolutie....si nu are sens comparatia. Oare smartphone-urile sunt mai performante ca telefoanele cu disc? Ce-ar fi sa facem niste teste "Euronureche"...
Cui nu-i convine ca masina x nu are 5 stele ci 4 si asta e problema lui majora sa nu cumpere masina. Altii or s-o faca. Exista loc pentru toata lumea. Ce te faci daca nu ai bani de merzan de 5 stele si esti nevoit sa iti iei Renault ?
Vezi asta poate intelegi ceva: (quite big, quite expensive)
https://www.youtube.com/watch?v=L_OLeeNsnF0
Si hai sa nu fim mediocri si sa influentam aratand niste masini care luau o stea in plus la testele EuroNCAP de acum 10 ani, pentru ca aveau avertizor acustic pentru centuri necuplate. Oare daca cei de la TG testau un Golf 5 (ca ca nu zic Volvo S60 sau BMW Seria 3 care au luat pe vremea aia 4 stele) Richard Hammond era acum in pamant? Sau poate asta ai inteles tu dupa ce ai vazut acel filmulet din link.
Cee?!
"Se pare ca acum nu mai e chiar asa" Dar cand a fost vreodata cu twingo?! Esti pe dinafara ! Scrii ca sa te afli in treaba copile!
Pai si nu a fost asa?! Laguna 2 a fost prima masina care a luat 5* si la un moment dat toata gama de modele primise 5*. Era si normal sa se laude cu asta. Acum s-au schimbat regulile si din moment ce actualele punctaje iau in calcul si diferite gadget-uri, este posibil ca in cazul marcilor de volum sa vedem o serie de modele care nu mai ating punctajul maxim, pentru ca anumete gadget-uri ar ridica in mod nejustificat pretul masinii. Tinand cont de categoria din care face parte, Twingo s-a descurcat onorabil, asa ca nu mai fiti idioti.
Bine mah, ca sa fii tu fericit si implinit.
Cumpara-ti masina cu 5 stele, margarete, leduri sau ce vrei tu.
Altii o sa iti ia ce isi permit, indiferent ca are 3, 4 stele ...Whatever.
PS:
Daca Georgel de la VW pune 50 leduri (ca la tiruri) in plus pe lateralele masini si apoi se face un test EURONCAP si zic ca aduce o imbunatatire extraordinara la vizibilitatea din lateral si automat un aport la siguranta pasagerilor, nu inseamna ca Ionel de la Reno trebuie sa faca la fel pt ca nu e ca la romani (ce face omu face si maimuta). Fiecare firma isi are politica si planul ei in functie de studiile de piata si isi pozitioneaza produsele asa cum cred ei ca le aduce beneficii si daca ei considera ca inovatia lui Georgel nu le foloseste nu o implementeaza sau o impementeaza mai tarziu cand pretul acelei inovatii scade si merita aplicata si la produsele lor, adica in momentul in care inovatia nu afecteaza major pretul masinii.
In concluzie: daca nu iti plac masinile cu mai putin de 5 stele sau cu tehnologie din 2006 nu te obliga nimeni sa le cumperi. Nu inseamna ca esti mediocru ca achizitionezi asa ceva. Poate iti place un model vechi, poate o masina cu tehnologie mai veche dar care isi face treaba foarte bine vine cu un pret bun si satisface nevoile clientului. Cand cumperi ceea ce iti trebuie se numeste pragmatism, cand cumperi ceea ce iti zic altii ca iti trebuie ca zic ei ca e mai bine asa se numeste mediocritate ca sa nu zic prostie.
Deci...cumparati VW ca "e cele mai bune la stele"