Toyota Corolla
Noua generaţie a compactei de la Toyota se mândreşte cu cel mai mare punctaj pentru protecţia pasagerilor adulţi din cadrul acestei sesiuni de testare. Corolla a obţinut 94% din punctele disponibile pentru protecţia adulţilor, în timp ce capitolul legat de protecţia copiilor a fost notat cu 82% din punctajul disponibil.
Capitolul Safety Assist a fost notat cu 66% din punctele disponibile. Modelul nipon a fost penalizat pentru că sistemul de limitare a vitezei nu se afla în lista de dotări standard. Protecţia pietonilor a fost evaluată la 67%.TOYOTA COROLLA - fişa completă a testului EuroNCAP (PDF)
Mazda6
Berlina de clasă medie a constructorului din Hiroshima este al doilea cel mai bine clasat model din această sesiune de teste, rezultatul său fiind de 92% pentru protecţia pasagerilor adulţi. Protecţia copiilor a fost notată cu 77% din punctele disponibile, în timp ce echipamentele de asistenţă a şoferului pentru evitarea unui accident au fost notate cu 81% din punctele disponibile. Protecţia pietonilor a fost evaluată la 66%.
MAZDA6 - fişa completă a testului EuroNCAP (PDF)
Lexus IS300h
Berlina hibridă a japonezilor a obţinut şi ea cinci stele de siguranţă şi a primit peste 90% la capitolul protecţia pasagerilor adulţi. Protecţia copiilor a fost notată cu 85%, cea mai ridicată valoare din această sesiune de teste (cu toate că sunt comparabile modelele testate astăzi), în timp ce protecţia pietonilor a fost notată cu 80% din punctele disponibile. Echipamentele active de siguranţă au fost notate cu 66% din punctele disponibile.
LEXUS IS300h - fişa completă a testului EuroNCAP (PDF)
Mitsubishi Space Star
Noua subcompactă a celor de la Mitsubishi nu a reuşit să obţină punctajul maxim la testele de siguranţă EuroNCAP, deşi protecţia ocupanţilor a fost notată cu 90% din punctele disponibile.
Modelul nipon a obţinut 72% din punctele disponibile pentru protecţia copiilor, iar protecţia pietonilor a fost notată cu 73%. Însă, Space Star a fost penalizat la capitolul Safety Assist, unde a obţinut doar 55% din punctele disponibile, oficialii EuroNCAP explicând că modelul nu are sistem de avertizare pentru pasagerii care nu poartă centura de siguranţă pe bancheta din spate şi că lipseşte limitatorul de viteză în dotarea standard.MITSUBISHI SPACE STAR - fişa completă a testului EuroNCAP (PDF)
Opel Adam
Deşi nemţii de la Opel se aşteptau la punctajul maxim în cadrul testelor de siguranţă EuroNCAP, Adam nu a reuşit să se ridice la aşteptările organizaţiei belgiene. Citadina din Ruesselsheim a obţinut 87% din punctele disponibile pentru protecţia pasagerilor adulţi, criticile EuroNCAP venind în cazul nivelului de protecţie al cutiei toracice în caz de impact lateral sau impact cu stâlpul, acesta neavând calificativul maxim. Protecţia copiilor a fost notată cu 72%, în timp ce protecţia pietonilor a fost cotată la 65% din punctele disponibile. Nivelul de echipamente de siguranţă din dotarea lui Opel Adam a fost notat cu 81% din punctele disponibile.
OPEL ADAM - fişa completă a testului EuroNCAP (PDF)
Via EuroNCAP
@Gabi, bai prostanucule. Caroseria noului Is este creata printr-o sudura revolutionara cu laser, eu nu inteleg dc va mai dati cu parerea daca sunteti atat de inculti unii dintre voi.Nu va mai bagati fratilor pe site-uri auto uni nu aveti habar de masini si va dati cu parerea...patetiK .
@Mario0406: Ce legatura are?
@Dacia Plant: Cand Fiat 500 primise 5 stele, atunci fusese 2007, intre timp, EuroNCap a fost "intarit" si mult mai strict in acordarea stelelor! Acum ar trebui sa fie cu 4 stele (daca ne luam dupa cazul Renault Kangoo-Mercedes-Benz Citan: 4>3 stele)!