EuroNCAP cere standardizarea semnelor de circulaţie din Europa
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
EuroNCAP şi EuroRAP vor să introducă un standard de semnalizare rutieră în Europa. Acesta standard vizează atât indicatoarele folosite, cât şi marcajele rutiere, iar scopul proiectului este uniformizarea acestor elemente pentru a ajuta şoferii care călătoresc în mai multe state europene. Cei de la EuroNCAP subliniază faptul că sistemele de avertizare la depăşirea benzii de mers au dificultăţi la acest capitol în unele state şi că sistemul ar funcţiona mult mai bine dacă toate marcajele rutiere ar fi desenate în acelaşi stil.
În cadrul programului European Road Assessment, EuroNCAP doreşte o colaborare strânsă între constructorii de automobile şi cei care construiesc şi amenajează drumurile din Europa. Dacă cele două parţi ar colabora, arhitectura drumurilor, marcajele de pe margine şi vehiculele inteligente ar putea salva mii de vieţi în fiecare an. Deşi sistemele respective au fost realizate în baza unor investiţii colosale, calitatea semnelor rutiere şi modul de realizare al acestora au fost ignorate.
Nicio ţară din Europa nu verifică sistematic nivelul de calitate al marcajelor şi semnelor rutiere.În primă fază, ambele organizaţii recomandă o colaborare restrânsă la 10% din cele mai aglomerate drumuri din Europa, responsabile pentru majoritatea accidentelor fatale. Studiile au arătat faptul că semnele rutiere nu arată la fel în toate ţările din Europa, de unde şi confuzia întâlnită de unii şoferi, care ajung apoi să provoace accidente grave.
Via | Cartech
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a făcut un nou raport cu cele mai sigure mașini testate în 2024. Modelul care a fost desemnat cel mai bun performer a fost noua generație Mercedes-Benz Clasa E. (16.01)
-
Lamborghini a inițiat o campanie de rechemare pentru Revuelto. Campania vizează două exemplare ale modelului exotic care prezintă un risc de incendiu. (03.01)
-
Kia a fost nevoită să inițieze o campanie de rechemare pentru SUV-ul EV9 în Statele Unite. Aproape 23.000 de exemplare sunt vizate de o problemă cu prinderea scaunelor din spate, ale căror șuruburi de prindere lipsesc. (31.12)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- Primele imagini neoficiale cu Mercedes-Benz Clasa S Coupe
oricum sunt la fel, un sofer care se ocupa cu drumuri internationale nu simte nicio problema