NOTĂ: Acest articol reprezintă o păcăleală de 1 aprilie. Orice asemănare cu realitate este pur întâmplătoare.
EuroNCAP a anunţat astăzi o schimbare dramatică de poziţie în strategia sa şi în regulile pe care trebuie să le respecte un automobil nou pentru a primi un punctaj cât mai mare la testele de siguranţă. După ani şi ani în care a sancţionat lipsa avertizoarelor de purtare a centurii de siguranţă şi chiar a evaluat sisteme de siguranţă bazate pe centuri în trei puncte cu pretensionare, organismul european independent vine cu o nouă concluzie: maşinile de astăzi au ajuns atât de sigure încât nu mai este necesar portul centurii de siguranţă pentru niciun pasager de la bord, cât timp acesta are cel puţin două airbag-uri gata să-l salveze în caz de accident.
Informaţia a venit dupa ani şi ani de studii de impact făcute de cei de la EuroNCAP.
Odată cu această veste, organismul european independent şi-a cerut scuze în mod oficial către toţi şoferii deranjaţi de purtarea centurii de siguranţă şi îi invită să achiziţioneze celebrele ”cotoare” de înlocuire a centurii. Astfel, maşinile lor nu vor mai emite sunete enervante atunci când şoferul sau pasagerul din dreapta nu poartă centura, iar airbag-urile rămân în continuare active şi pot să salveze ocupanţii în caz de impact. Reprezentanţii EuroNCAP explică noua concluzie pe fondul utilizării unor manechine de crashtest mai avansate, care imită foarte bine formele umane şi reacţia oamenilor la accident. Noile manechine au arătat că airbag-urile sunt suficiente în caz de impact pentru a proteja ocupanţii vehiculelor moderne, lansate după anul 2000. Pentru ocupanţii vehiculelor mai vechi, cei de la EuroNCAP păstrează recomandarea purtării centurii de siguranţă, cât timp nu este incomodă pentru aceştia. Legislaţia europeană se va schimba în curând în baza noilor recomandări ale EuroNCAP, pentru a nu mai sancţiona şoferii care nu poartă centura de siguranţă.
Comentarii (6)