EuroNCAP: Alfa Giulietta este cea mai sigură compactă din istorie!

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 02.06.2010
Alfa Romeo Giulietta a depăşit VW Golf în clasamentul celor mai sigure compacte din istorie. La aceeaşi sesiune EuroNCAP, BMW Seria 5 a primit 5 stele, iar Mazda CX-7 a scos 4 stele.

Organismul independent EuroNCAP a prezentat astăzi rezultatele celei mai noi sesiuni de teste de siguranţă conform noilor criterii. Modelele testate sunt Alfa Romeo Giulietta, BMW Seria 5 şi Mazda CX-7 facelift. Ca de obicei, specialiştii de la EuroNCAP au măsurat protecţia adulţilor, protecţia copiilor, protecţia pietonilor, nivelul de echipamente de siguranţă care previn accidentele şi protecţia la impactul din spate. Alfa Romeo Giulietta a devenit cea mai sigură compactă testată vreodată de organismul european, iar BMW Seria 5 este primul model care obţine punctajul maxim pentru nivelul sistemelor de asistenţă electronică. Pe de altă parte, Mazda CX-7 facelift a dezamăgit profund şi a obţinut doar patru stele la acest test.


Alfa Romeo Giulietta, cel mai nou model model al constructorului din Milano, a obţinut cinci stele EuroNCAP pe ansamblu. Protecţia pasagerilor adulţi a fost cotată la 97%, iar protecţia copiilor a fost cotată la 85%. Pietonii sunt ceva mai "puţin" protejaţi, Giulietta având un coeficient de 63% protecţie a pietonilor – zonele cu probleme fiind la nivelul parbrizului, in timp ce extremităţile capotei motor având protecţie marginală pentru pietoni.

Nivelul de sisteme de asistenţă de siguranţă a fost cotat la 86%, pentru sistemul ESP în standard şi pentru sistemul de avertizare a nepurtării centurii de sigurantă pentru toţi ocupanţii. Giulietta este cea mai sigură compactă testată de EuroNCAP conform noilor criterii. Cei de la Fiat se laudă că vor obţine cinci stele chiar şi în 2012, când criteriile de siguranţă EuroNCAP se vor înăspri.

BMW Seria 5 F10 a obţinut cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP. Modelul a primit 95% din totalul punctelor pentru protecţia pasagerilor, 83% pentru protecţia copiilor şi 78% pentru protecţia pietonilor. În cazul protecţiei pietonilor, modelul de la BMW a avut probleme la marginea capotei, care oferă protecţie slabă în cazul impactului cu un pieton şi cu două zone de pe parbriz, aflate la extremităţile acestuia – chiar în dreptul oglinzilor laterale. Pe de altă parte, modelul din Munchen a obţinut punctajul maxim pentru nivelul de safety assist, fiind echipat cu un sistem electronic de control al stabilităţii în standard, sistem activ de control al vitezei maxime în standard şi avertizoare pentru nepurtarea centurii de siguranţă pentru toţi pasagerii.

Modelul german este primul care obţine punctajul maxim la categoria Safety Assist.

Mazda CX-7 a obţinut cel mai slab rezultat din această sesiune de teste a celor de la EuroNCAP, primit doar patru stele la testele de siguranţă. Protecţia adulţilor a fost cotată la 76%, iar protecţia copiilor a fost cotată la 79%. Protecţia pietonilor a primit doar 43% din punctajul maxim, în timp ce nivelul de echipamente de siguranţă activă a fost cotat cu 71% din totalul punctelor disponibile. Modelul nu a primit suficiente puncte la protecţia pasagerilor adulţi pentru a obţine un total de cinci stele deoarece genunchii pasagerilor din faţă si femururile acestora sunt supuse riscului din cauza părţii inferioare a bordului. Protecţia pieptului a fost categorisită ca fiind slabă în cazul impactului lateral, iar protecţia în cazul impactului din spate a fost şi ea destul de slabă.

Via | EuroNCAP

Comentarii (23)

  • Andrei
    Alfa
    Bv ALfa Romeo !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :d
    22 9
  • firestarter
    viitoarea "Masina Anului" in clasa compacta
    In europa de vest succesul Alfei Giulietta este deja asigurat. Are toate atuurile pentru a musca serios din cotele de piata ocupate de Seria 1 si A3 si poate chiar sa atraga clientii modelelor Golf, Astra si Focus care si-ar dori o masina superioara. In Romania pe de alta parte nu ma astept la un mare succes in primul rand datorita ineficientei retelei de dealeri si serviciilor slabe post achizitie. Pe de alta parte, Romania este o piata imatura si nu va vedea in Giulietta o optiune in achizitie, motiv pentru care se vor conserva in continuare preferintele spre marci germane. Argumentul suprem al romanului va ramane setul de prejudecati fata de marca italiana dar si nevoia de a se simtii apartenent categoriilor sociale care se identifica cu marcile germane ;)
    33 7
  • onore alla Alfa
    Se pare ca italienii si-au facut temele constiincios de data asta. Fiind latini, nu trebuie condamnati, la fel ca si noi fac lucrurile calumea doar cand sunt cu cutitul la os.
    Am mare incredere in masina asta si sper sa fie un succes. Cand au spus cei de la Alfa ca Giulietta va fi mai sigura decat Golf si mai stabila si dinamica decat Focus, au fost luati la misto... ei uite ca incet incet demonstreaza ca au dreptate.
    Bravo Alfa!
    26 9
  • schumi
    Giulietta vs concurenta:
    1 - 0
    29 8
  • Napoleon
    bravo Alfa
    Nici nu ma asteptam la ceva mai prost de la Giulietta.
    Dar nu trebuie pusa langa Golf Focus Astra Megane C4 Bravo ..etc

    Daca te uiti la pret Giulietta joaca mai sus Seria 1, A 3
    15 6
  • niss_is_me
    A sosit vremea
    a sosit vremea ca Alfa Romeo sa fie ce a fost dintotdeauna...o masina aparte, o masina frumoasa, puternica si mai ales sigura...
    cum a spus si Firestarter ( membru ca si mine al AlfaClub) in Romania mai trebuie sa treaca timp pana aceasta marca va fi luata in serios, deocamdata masinile germane din care rasuna manele sunt la putere in tara asta...
    O data cu achizitionarea casei de design Giugiaro de catre Volkswagen...sunt semne ca voi vedea si un altfel de Golf, cel de acum nu este decat o evolutie minora in materie de design fata de predecesorul Golf 5 sau Golf 4... masinile astea parca arata la fel...
    Daca pun intr-o parcare 10 Golf-uri si o Alfa 147 automat se distinge de la 1 kilometru pentru ca este ALTCEVA...
    In rest....bafta multa celor care stiu ce inseamna CUORE SPORTIVO
    21 8
  • @ firestarter
    Nu cred ca exista un "set de prejudecati" in ceea ce priveste Alfa.
    Pana acum nu oferea nimic in plus la banii pe care ii cereau pe masini si romanul se uita la buzunar si apoi la inima.
    Daca Giulietta e atat de buna pe cat se spune, s-ar putea sa aiba succes si pe piata din Romania. Si aici revin la pret. Daca distribuitorii exagereaza cu pretul...
    7 3
  • Degeaba
    Este cea mai urata compacta,asa ca degeaba tehnologie,siguranta,samd.Cel putin pentru Alfa Romeo,de la care am pretentii la design.
    11 23
  • Napoleon
    aoleu
    Cine vorbeste :)

    Nu te uiti la tine cu porcheria aia din 2002 toamna, bot de dubita si cu interior si plastice de Logan.
    17 6
  • "behave children ..... "
    4 3
  • Crisitian
    mai e putin
    Sunt curios ce o sa faca Duster.

    Maxim 3 stele, un rezultat f. optimist
    5 4
  • firestarter
    @ syktasy
    Ceea ce a oferit Alfa in plus fata de alte marci este in primul rand tinuta de drum. Pe de alta parte, Alfa Romeo nu a fost nici o data o marca de larg consum ci mai degraba Fiat a incercat din rasputeri sa o faca mai comerciala. Eu detin 3 modele Alfa Romeo care fac parte din generatii diferite (10 ani distanta intre fiecare). Sunt masini diferite insa in oricare dintre ele regasesc detalii de comportament asemanatoare. Prima din cele 3 este o Alfa 100% (Alfa 33 1,7 boxer 16V QV caroserie mk2) si este de inainte de epoca Fiat. Urmatoarele doua, desi fac parte din era Fiat, pastreaza caracterul marcii iar cine crede ca o Alfa este acelasi lucru cu un Fiat se inseala grav. Spun asta pentru ca una dintre ele este un GTV V6 2.0 Turbo de 240CP iar a doua este un 147 1,9 JTD de 118 CP. Deci masini complet diferite, motorizari care n-au legatura una cu alta etc. Pentru cei care cauta intr-o masina strict argumente rationale care vin din zona confortului, Alfa Romeo pur si simplu nu este o masina pentru ei. Noile generatii incepand cu 159/Brera se orienteaza totusi spre tendintele mondiale fara insa a face rabat de la caracterul care a consacrat aceasta marca. Iar vis a vis de prejudecati... peste o luna Alfa Romeo aniverseaza 100 de ani timp in care mai mult de jumatate din istoria ei a fost dedicata curselor auto. Alfa Romeo a devenit o marca cu intentii comerciale abia dupa anii 50 iar productia in masa s-a dezvoltat in anii 70. Nu ma astept ca romanii sa vada in aceasta marca acel caracter sportiv si tocmai de aceea spun ca o sa prefere lamentari ge denul fiabilitate sau "e urata cu spume" si sa prefere sa isi conserve preferintele actuale. Nu mai departe de Ungaria, perceptia acestei marci este radical diferita fata de Romania. In primul rand pentru ca ei au avut acces la "masini straine" mult mai devreme ca romanii inainte de 89 si au stiut sa aprecieze altfel masinile. Spre exemplu, 33-ul meu o importat nou in 1988 in Ungaria iar in Romania aceasta masina a ajuns prin 1994, cumparata de cineva din Cluj.
    15 2
  • firestarter
    Corect batrine !Cat pentru Nap nefieret, mai citeste,mai autoeducate, si dupa aceea posteaza balarii.
    6 7
  • Autoitalia
    ce pacat ca baietii de la Autoitalia sau Perugia nu stiu sa vanda..... si mai au si un service la care trebuie sa ceri, ca altfel nu ti se ofera....

    Deh, suntem romani.
    (Eu am Lancia.)
    6 1
  • @firestarter
    "iar cine crede ca o Alfa este acelasi lucru cu un Fiat se inseala grav" WOW acel 147 are motorizare de fiat \platforma de fiat ...nici nu am avea de ce sa ne inselam!
    3 15
  • iata ca se confirma,o masina poate sa fie si frumoasa si desteapta.la mai mult alfa
    8 2
  • Andrei.P
    Ce motorizari de fiat are 147? Doar 1.9 jtd e motorizare de fiat iar motorul 1.9 jtd 16v era doar pe alfa la vremea respectiva. Are platforma derivatadin platforma de fiat totusi 147 are suspensie independenta pe spate, specific hatchurilor Alfa, si multe multe alte modificari pentru sportivitate. Spune-mi un fiat Hatchback cu 3.2 v6 in el.. sau fiat cu motoare twin spark.
    9 1
  • Firestarter
    A raspuns deja Andrei P anonimului care comenta mesajul meu. Alfa 147 are la baza platforma tehnica Fiat insa comparata cu Fiat Stilo nu sunt una si aceeasi masina. Diferentele intre 147 si Stilo sunt in primul rand pe partea trenului de rulare si in special in privinta arhitecturii puntii spate. In afara de asta, gama de motorizari si sistemul de transmii nu au prea multe in comun cu Stilo. Cum spunea si Andrei, in afara de motorul 1,9 JTD 8V, toate celelalte motorizari au fost folosite doar pe alfa. Varful de gama, si anume versiunea GTA, folosea propulsorul V6 3,2 de 250CP care era construit in fabrica de motoare Alfa Romeo de la Arese. Motoarele V6 Arese au fost simbolul marcii Milaneze si au fost considerate printre cele mai bune unitati in 6 cilindrii produse vreodata in lume. Acelasi motor insa in varianta de 2L Turbo il am pe GTV si pot spune ca il cunosc foarte bine. Pe de alta parte si Giulietta are la baza platforma C de la Fiat care este folosita si pe Bravo. Cu toate acestea, ca si in cazul modelului 147, platforma Giuliettei are diferente majore fata de cea folosita pe marca Fiat si practic rezulta doua masini foarte diferite in primul rand ca si comportament rutier. In cazul Giuliettei inca nu pot vorbi din experienta la volan insa pe de alta parte am condus aproape toate modele de Alfa produse de prin anii 70 pana in prezent. Mi-au scapat deocamdata Alfa SZ, 8C-ul si Alfa 6 :) A compara o Alfa cu un Fiat este aproximativ ca si cum ai compara un Audi cu un VW. Un Audi A3 este destul de diferit fata de un Golf desi in cazul modelelor din acest grup, diferentele sunt de cele mai multe ori doar la caroserie si la plaja de putere a propulsoarelor folosite. Nu spun ca este rau asa ci doar ca in cazul Audi cantareste mai mult valoarea marcii decat diferentele tehnologice.
    8 0
  • 3.2 de pe 147 este gm
    1 2
  • =))
    @mike: cine te-a mintit?
    GM nici macar nu are vreun motor de 3.2 in oferta actuala.
    2 1
  • no pi buni??? da pe brera si pe 159 ce e???"The engine was replaced in the 159 and Brera by a new 3.2 L V6 unit combining a General Motors-designed engine block with Alfa Romeo cylinder heads and induction. " e doar un motor cu design gm
    1 2
  • Firestarter
    nu va mai faceti de ras!!!
    Deci, sa ne intelegem foarte clar. Pe 147 si 156 au existat doar motoare V6 de produse 100% de Alfa Romeo fara vreo legatura cu Fiat sau GM. Pe 147 GTA a fost unitatea V6 3,2 iar pe 156 a existat un V6 2,5 si cel de 3,2 pe versiunea GTA. Dupa cum spuneam mai sus, unitatile V6 erau produse in fabrica Alfa Romeo de la Arese si reprezinta evolutia unitatii V6 dezvoltata de aceasta inca de la jumatatea anilor 70. Acest V6 a fost prima data folosit in versiune de 2,5L si 12V pe Alfa Romeo GTV la jumatatea anilor 70. De atunci au tot dezvoltat acest motor in diverse variante.
    Initial era pe carburatie dupa care au folosit injectia multipunct Bosch Motronic ML 4.1. Odata cu introducerea in gama a modelului 164 a aparut si propulsorul V6 3.0 24V dar si versiunea de 2L 12V Turbo.
    Ceea ce stiti voi despre colaborarea cu GM se rezuma strict la unitatea V6 folosita in prezent pe Alfa 159/Brera/Spider si care este practic un bloc motor produs de Holden dar cu chiuloase dezvoltate de Alfa Romeo. Una peste alta, recomand tuturor celor care vor sa ma contrazica sa incerce sa se informeze riguros pe subiectul Alfa Romeo inainte sa posetze ceva. Nu de alta dar se vor face de ras.
    9 1
  • te-a contrazis cineva ?? :D eu il admir doar pe ztele ca e habarnist!
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru