Tesla Model Y, Genesis GV60, Kia Niro și două modele cu zero emisii din China (Ora Funky Cat și Wey Coffee 01) au fost testate de către organizația de siguranță EuroNCAP.
Belgienii au remarcat performanțele tuturor mașinilor testate, în special pe cele ale modelelor din China care reușesc să se ridice cu succes la standardele înalte din Europa. Atât Ora Funky Cat cât și Wey Coffee 01 au fost răsplătite cu punctajul maxim de 5 stele.
Același punctaj l-a obținut Tesla Model Y, Genesis GV60 și Kia Niro (aceasta din urmă numai după ce a fost bifat pachetul Safety Pack). În configurație standard, Niro a obținut 4 stele la testele de siguranță EuroNCAP.
ORA FUNKY CAT
Așa cum spuneam, modelul cu zero emisii din China a obținut 5 stele. Specialișii au notat cu 92% protecția oferită adulților, cu 83% protecția oferită copiilor, 74% sunt trecute în dreptul protecției pentru pietoni și bicicliști, iar sistemele de siguranță au primit 93%.
WEY COFFEE 01
La fel de bine s-a descurcat și celălalt model chinezesc.
În cazul său, protecția pentru adulți a fost notată cu 91%, cea oferită copiilor cu 87%, protecția ofertă pietonilor și bicicliștilor a fost răsplătită cu 79%, iar sistemele de siguranță cu 94%.TESLA MODEL Y
Cu 97% protecție pentru adulți, 87% protecție pentru copii, 82% protecție oferită pietonilor și bicicliștilor și 98% trecute în dreptul sistemelor de siguranță, Tesla Model Y a fost "campionul" acestei sesiuni.
GENESIS GV60
Cu punctaj maxim a trecut și Genesis GV60. EuroNCAP a notat cu 89% protecția pentru adulți, cu 87% cea oferită pasagerilor copii, cu 63% protecția oferită pietonilor și bicicliștilor, iar 88% au primit sistemele de siguranță.
KIA NIRO
Modelul coreean a fost testat atât cu sistemele de siguranță standard cât și cu Safety Pack. În primul caz a obținut un punctaj general de 4 stele: 91% protecție pentru adulți, 84% protecție pentru copii, 75% protecție pentru pietoni și bicicliști și 60% au primit sistemele de siguranță.
Kia Niro cu Safety Pack a obținut 5 stele.
Primele două categorii sunt identice cu versiunea standard, dar protecția pentru pietoni și bicicliști a fost notată în acest caz cu 76%, iar sistemele de siguranță cu 79%.via EuroNCAP
Ce batjocură de nume au gasit chnezii.
- este simpatica foc
- are un portbagaj de 288 litri
- o autonomie destul de buna (400-420 km WLTP) - se pare insa ca are (ceva) probleme de originalitate in Europa dpdv al design-ului....
In U.K. pretul anuntat acum 3-4 luni incepea de la 30.495 £.
si
"niciodata chinezii nu vor vinde masini in Europa"
Mai tineti minte aceste afirmatii?
Imi este imposibil sa nu fac o analogie cu viitorul masinilor electrice
Au cumparat sau au facut join venture cu marci de renume din Europa si au beneficiat " gratuit" de toate inventiile.
Acum va apare concurenta interesanta.
pentru mult prea intepenitele industrii auto europeana, japoneza si americana, totul pare ca s-a terminat.
asa cum spuneam si la articolul asta https://www.automarket.ro/stiri/buick-envista-suv-compact-pentru-china-introduce-un-nou-limbaj-de-design-110189.html
producatorii auto din china, pe langa mai elitistii tesla si foarte atragatorii hyundai(gama ioniq) si kia(gama ev), au toate premisele sa domine piata cu produsele lor pentru urmatorii multi ani: au design, au calitate(!!!), au acces facil la materii prime, au capacitati de productie si resursa umana, au preturi bune, sunt originali(!!!!!!!!) si acum lovitura de gratie, ofera mult dorita siguranta la testele EuroNCAP.
@ds: si nici numele nu sunt deloc rele, de ce zici asta?? pentru noile generatii de cumparatori numele sunt perfect alese. poate aici in romania, astora de 45+ poate le suna ciudat, dar treaba este atent studiata, nu sunt nume alese la nimereala. unul care a prins dacia 1310 mai stramba din nas la telefon xiaomi si masina wey doar din cauza denumirii, dar cei din generatia millenials incoace nu mai au nicio greata.
asa cum pe piata telefoanelor mobile, jucatorii sunt china, apple si samsung, la fel se profileaza si piata auto: china, tesla si hyundai-kia, posibil si alte cateva startup-uri gen rivian, rimac, etc.
sigur ca mi-as dori sa reziste si producatorii consacrati din europa si japonia, dar nu prea vad cum, din moment ce pot oferi ce ofera si china la preturi mult mai mari,... pur si simplu nu-s competitivi.
aaa, si intepeniti fiind si neajutorati la nivel guvernamental printr-un proiect pan-european coordonat de trecere la mobilitatea electrica, se dezlipesc cu greu de benzina si motorina si in felul asta isi macina resurse importante. unii precum renault sau ford vad gaura in care urmeaza sa cada si macar incerca cumva s-o evite: sparg companiile in 2 entitati: electrica si termica, incercand usor usor sa se descotoroseasca de cea termica.
sper sa ma insel totusi, dar acum, vazand ridicarea fulminanta a chinei, predictia mea este sumbra, cu producatori precum mazda (il dau doar ca exemplu, am adorat mereu marca asta) se indreapta spre soarta si relevanta lui sony (ca sa dau un alt exemplu din japonia).
Păi americanii ne vând şi Tesla electrice şi gaz la vapor
Chinezii... naşpa sună viitorul pentru unii din constructorii auto vechi europeni, vechi americani şi japonezi
Diferentele s-au mai estompat de ultima data cand ai mai deschis tu netul.
Porneste-ti dieselul fara dpf si culca-te la loc.
După stelele euro NCAP vine moose test și abia apoi performanțe, consum, dotări, aspect.
Renault se îmcăpățânează să păstreze structura de conservă pentru Dacia. Cumpărătorii să fie fericiți. Veșnic.
The problem is there’s something wrong with the car and no one knows where it could come from.
Renault is said to be working on the problem to deploy a solution by the end of the year.
:)
Tehnologie aruncată pe piață în bătaie de joc!!!