EuroNCAP a publicat primele rezultate ale testelor pentru ESP
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Organizatia independenta Euro NCAP a inceput testele pentru evaluarea sistemelor de control al stabilitatii montate pe ultimele 40 de vehicule testate de acestia in 2009. Toate cele 40 de modele au trecut testul, desi Subaru Impreza si Afla Romeo Mi.To au fost criticate de cei de la EuroNCAP.
Testul a fost realizat de un volan operat de un robot, care efectua o manevra similara cu cea a elanului la o viteza de 80 km/h. Practic, robotul controla volanul pentru a simula schimbarea a doua benzi la aceasta viteza pentru a determina eficacitatea sistemului de control al stabilitatii. In cazul unor vehicule, cei de la EuroNCAP au efectuat doua teste, unul cu sistemul de control al stabilitatii oprit si unul cu sistemul de control al stabilitatii pornit.
In cazul lui Subaru Impreza, cei de la EuroNCAP au criticat faptul ca sistemul poate fi dezactivat din greseala fara ca soferul sa observe acest lucru. Pe de alta parte, sistemul de directie cu trei moduri de functionare al lui Alfa Romeo Mi.To, controlat de la comutatorul DNA, a fost criticat din cauza rezultatelor slabe pe modul dynamic, in care modelul a picat testul.
Cercetatorii britanici au descoperit ca vehiculele echipate cu un sistem de control al stabilitatii au cu 25% mai putine sanse de a fi implicate intr-un accident fatal.
In Marea Britanie, aceasta cifra inseamna reducerea numarului deceselor cu 380 pe an.Subaru Impreza
Audi A4
BMW X1
Hyundai i20
Opel Insignia
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Nu inteleg de ce ar fi picat testul...sau ce inseamna la ei sa pice testul ? Modul dynamic e cel mai "jucaus" si probabil ca ESP-ul intra mai tarziu dandu-ti posibilitatea sa te simti mai "sportiv".
Nu are rost sa iti readuc la cunostinta despre testul de stabilitate in care 159 bate Seria 3 si mercedes ? Acelasi test in care alfa sta pe ploaie mai bine decat peugeot pe uscat :)
oricum, ma bucur de noile idei ale celor de la NCAP ... vechile teste deja erau cretine, si nu mai spuneau altceva decat 5 stele la 95% dintre masini
http://www.youtube.com/watch?v=LyF2TnEBV7o
P.S: subscriu la tds. Mi se pare stupid sa testeze ESP in mod "race" si sa spuna ca nu iti corecteaza repede traiectoria.
diferente exista totusi la interventia esp-ului, tocmai de aceea a aparut acest test.
mito nu este singura maisna din test care are un astfel de system (de intarire a suspensiilor spate, raspunsului mai prompte la acceleratie etc)
___STIMA___
Si cei care cred ca EuroNcap e o prostie, e chiar un dobitoc. Masina pe care probabil o conduci are probabil airbag-uri si sisteme de siguranta din cauza celor de la EuroNcap si este mai sigura tot din cauza lor. Stimate "GreeN" eu as vrea sa te vad intr-o masina care goneste cu 30km/h catre un zid...sunt curios cum ai reactiona fara centura si airbag...Bafta
Daca tu imi doresti sa ma vezi "gonind" catre un zid cu SUPER VITEZA de 30 km/h ,fara centuri si fara airbag,eu iti urez sa iei permisu si sa nu ai parte de accidente :)
Robotu lu' peste din filmele astea nu face miscarile astfel incat masina sa continue pe aceeasi directie pe care se deplasa inainte de ocolirea obstacolului.... Ce testeaza si calculeaza astia de fapt? Mai au de lucru mult pana dezvolta un test corect.E totusi un inceput. Aplaudati-i ca sa le dam curaj! :P
Scopul sau ideea unui test sau al unui experiment este tocmai aceasta: de a avea exact aceleasi conditii la toate incercarile, cu
toti factorii identici, cu exceptia acelui factor pe care dorim sa il testam, si care devine singura variabila a experimentului. In acest
caz sistemul ESP. Iar viteza este calculata de asa natura incat se vede foarte clar ca ESP-ul te salveaza de la pierderea
traiectoriei (care face diferenta dintre a reintra pe sensul de circulatie sau a intra in basculanta de pe contrasens) chiar si la viteze mari, atunci cand nu apuci sa reduci viteza siunde maiestria soferului este insuficienta. Si se vede clar prin acest rest ca si un
sofer slab, care nu stie sa isi dozeze efortul, sau nu are prezenta de spirit sau timp sa franaze, si trage ca "animalul" de volan, va scapa dintr-un accident ca si facut daca are ESP. Daca faceau testul la 30, 40 sau 50 kmh cand acesta nu e necesar si masina isi pastreaza directia relativ bine si fara el, evident ca nu era relevant.
Sper ca acum s-a inteles de ce trage robotul ala ca disperatul de volan ;)
In ceea ce priveste "mai bun" sau "mai putin bun" aici ar trebui comparate cel mult masini din acelesi clase, cu motorizari asemanatoare (care se adreseaza acelorasi clienti) si fcaut comentariul de genul "corecteaza mai mult sau mai putin". De exemplu ar putea fi comparate Golf, Focus, Astra, C'eed, i30 etc.