Modelele care s-au descurcat cel mai bine în această sesiune de teste de siguranță au fost Volvo XC90 și Audi Q7, spun cei de la EuroNCAP. SUV-ul din Suedia a impresionat specialiștii EuroNCAP prin comportamentul sistemelor de asistență a șoferului prin modul în care au funcționat sistemele de evitare a accidentului, capitole la care Volvo XC90 a primit punctaj maxim. Singurele două modele care n-au primit cinci stele de siguranță în cadrul acestei sesiuni de testare, Mazda CX-3 și Mitsubishi L200, au primit patru stele de siguranță din lipsa sistemelor de frânare autonomă în standard sau într-o echipare așteptată să fie populară pe piața din Europa. Cei de la EuroNCAP au adăugat faptul că Mitsubishi L200 și Mazda CX-3 sunt modele cu un nivel bun de siguranță, dar care au fost depunctate pentru lipsa dotării pe care EuroNCAP se bazează pentru a reduce dramatic numărul de accidente Europa.
Audi Q7
A doua generație a lui Audi Q7 a primit cinci stele de siguranță în urma evaluării EuroNCAP. Protecția ocupanților adulți a fost notată cu 94% din punctele disponibile, pe când protecția copiiilor a fost notată cu 88% din totalul punctelor. Protecția pietonilor a fost cotată cu 70% din puncte, valoare bună pentru un SUV, iar nivelul echipamentelor de asistență a șoferului a fost notat cu 76%. Modelul din Ingolstadt a fost depunctat pentru nivelul de protecție "marginal" al cavității toracice a șoferului la impactul frontal defazat cu bariera deformabilă. Același nivel de protecție a fost acordat și la impactul frontal integral. La impactul lateral și posterior, nivelul de protecție a fost bun pentru toate zonele evaluate.
Renault Kadjar
Kadjar a primit și el cinci stele la testele EuroNCAP, cu 89% din puncte pentru protecția adulților și 81% din punctele disponibile pentru protecția copiiilor. Nivelul de protecție al pietonilor a fost notat cu 4%, în timp ce eficiența sistemelor de asistență a șoferului a fost notată cu 71%. Kadjar a fost depunctat pentru nivelul de protecție "adecvat" al cavității toracice a pasagerului la impactul frontal defazat și pentru nivelul de protecție "marginal" pentru protecția cavității toracice a pasagerului din spate la impactul frontal integral. Modelul francez a primit și o critică la protecția la impactul posterior în cazul ocupanților locurilor din față, unde protecția gâtului a fost notată cu "marginal".
Celeallte zone au primit calificativul "bun".Volvo XC90
Noua generație a lui Volvo XC90 a avut cele mai bune rezultate ale acestei sesiuni de testare. Pe lângă cele cinci stele de siguranță, modelul suedez se mândrește cu 97% din punctele disponibile pentru protecția adulților, 87% din punctele disponibile pentru protecția copiiilor, 72% din punctele disponibile pentru protecția pietonilor și punctajul maxim posibil pentru sistemele de asistență a șoferului: 100%. Chiar și așa, modelul suedez nu a primit punctajul maxim la protecția pasagerilor, nivelul de protecție al tibiei dinspre interiorul vehiculului pentru ocupanții locurilor din față fiind notat cu "adecvat" la impactul frontal defazat, iar la impactul frontal integral, protecția cavității toracice a pasagerului din spate a fost notată cu "adecvat". La impactul lateral cu stâlpul, același calificativ, notat folosind culoarea galbenă pe zonele unde protecția nu este la nivelul "bun" (unde se folosește culoarea verde), a fost acordat la protecția cavității toracice.
Toyota Avensis
Modelul nipon de clasă medie a obținut cinci stele de siguranță și se bucură de un punctaj de 93% pentru protecția adulților, de 85% pentru protecția copiiilor și de 78% pentru protecția pietonilor. Nivelul echipamentelor de asistență a șoferului a fost notat cu 81%. Analiza manechinelor de crashtest în urma impactului frontal defazat a relevat un nivel de protecție "adecvat" pentru tibiile șoferului și pentru cavitatea toracică a acestuia. Nivelul de protecție asigurat pentru coapsele șoferului și pasagerului la acesti tip de impact a fost notat cu "marginal". În cazul impactului frontal integral, protecția cavității toracice a pasagerului din spate a fost notată cu "marginal". Celelalte zone au primit calificativul "bun".
Volkswagen Touran
Monovolumul compact german a primit și el cinci stele de siguranță în cadrul acestei sesiuni. Protecția adulților a fost notată cu 88%, în timp ce protecția copiiilor a fost notată cu 89% și protecția pietonilor a primit 71% din punctele disponibile. Sistemele active de asistență a șoferului au fost notate cu 76% din punctele disponibile. Impactul frontal defazat a adus un calificativ "adecvat" pentru tibiile șoferului și pasagerului, precum și pentru cavitatea toracică a șoferului. Același calificativ a fost acordat pentru nivelul de protecție al cavității toracice a pasagerului din spate la impactul frontal integral. Celelalte zone monitorizate au primit calificativul "bun".
Ford Galaxy
Galaxy, unul dintre cele două modele Ford dedicate familiilor testate în această sesiune a EuroNCAP a obținut cinci stele de siguranță. Punctajul pentru protecția adulților a fost de 87%, iar același procentaj din punctele disponibile pentru protecția copiilor a fost acordat și la categoria care este cea mai importantă pentru această clasă de mașini. Protecția pietonilor a fost notată cu 79%, în timp ce comportamentul sistemelor de asistență a șoferului a fost notat cu 71% din totalul punctelor disponibile. Galaxy a fost depunctat la protecția ocupanților pentru calificativul cel mai mic la protecția gâtului pasagerilor din spate la impactul posterior, pentru nivelul de protecție "adecvat" al cavității toracice a șoferului la impactul frontal defazat (același calificativ și la impact frontal integral) și pentru nivelul de protecție marginal al cavității toracice a pasagerului din spate la impactul frontal integral. Restul zonelor monitorizate au primit calificativul "bun".
Ford S-Max
Al doilea monovolum Ford testat de EuroNCAP în această sesiune a obținut cinci stele de siguranță. Nivelul de protecție al ocupanților adulți a fost notat cu 87%, iar același punctaj a fost acordat și pentru protecția copiiilor.
Nivelul de protecție a pietonilor a fost notat cu 79% din punctele disponibile, iar sistemele de asistență a șoferului au fost notate cu 71%. Ford S-Max a fost depunctat pentru nivelul de protecție "adecvat" al cavității toracice a șoferului la impactul frontal defazat și la impactul frontal integral, iar la acesta din urmă, protecția cavității toracice a pasagerului a fost notată cu "marginal". Protecția gâtului pasagerului din spate la impactul posterior a fost notată cu cel mai mic calificativ. Restul zonelor monitorizate au primit calificativul "bun".Mazda CX-3
CX-3, fratele mai mic al lui CX-5 și propunerea Mazda în segmentul crossoverelor de clasă mică, a primit doar patru stele la testele EuroNCAP. Modelul nipon a primit 85% din punctajul disponibil la protecția adulților, 79% la protecția copiiilor, 84% la protecția pietonilor și 64% pentru sistemele de asistență a șoferului. Modelul CX-3 a fost depunctat la impactul frontal defazat pentru nivelul de protecție "adecvat" al tibiei drepte a șoferului și a cavității toracice a acestuia. La impactul frontal integral, protecția cavității toracice a pasagerului din spate a primit calificativul "slab", iar protecția gâtului acestuia a fost notată cu "adecvat". La impactul posterior, protecția gâtului pasagerului din spate a fost notată cu cel mai mic calificativ.
Mitsubishi L200
Noua generație a lui Mitsubishi L200 a primit patru stele de siguranță la testele EuroNCAP cu 81% nivel de protecție al pasagerilor adulți, 84% nivel de protecție a copiiilor, 76% nivel de protecție a pietonilor și 64% din punctele disponibile pentru sistemele de asistență a șoferului. Pe lângă faptul că nu este oferit nici în echiparea opțională cu sistem de frânare automată în caz de impact iminent, L200 a fost depunctat pentru protecția "marginală" a coapselor șoferului și pasagerului la impactul frontal defazat, protecția "adecvată" a cavității toracice și a capului șoferului, protecția "marginală" a tibiei drepte a șoferului, protecția "adecvată" a labelor picioarelor șoferului, a tibiei stângi a șoferului și a tibiei drepte a pasagerului. În plus, protecția pasagerului din spate la impactul frontal integral a fost notată cu "marginal". Celelalte zone monitorizate au primit calificativul "bun". Interesant că acest model nu a primit cel mai slab punctaj la nicio zonă, dar a avut mai multe zone cu punctaj mai slab decât "bun".
Via EuroNCAP
Oricum dupa o anumita viteza Doamne ajuta .
Cele bune.
Pe de altă parte, am fost impresionat să văd cât de puțin se deformează noul XC90.
trebuie neaparat sa intru pe youtube sa pot sa vad fullscreen, sa reglez sunetul si sa sa la un punct care ma nitereseaza?
Deci, da, conteaza stelutele alea verzi, in caz de impact salvarea familiei tale conteaza mai mult decat performantele masinii...
Cât de bine te înțeleg. Așa și eu la aproape fiecare drum. Când merg în Vrancea mă trezesc pe E85 cu inconștienți și ignoranți care fac triplare (că merge lumea pe acostament) și trec razant pe lângă mine. Altul m-a depășit, după care a revenit pe acostament tăindu-mi fața razant.
Alte drumuri pe care le fac destul de des sunt București - Cluj și București - Zalău la soacră. Indiferent dacă vin pe ruta pe Valea Oltului sau pe Brașov - Târgu Mureș, de fiecare dată am emoții pe Valea Oltului, între Alba Iulia și Cluj și Târgu Mureș - Cluj. Pe rutele astea am văzut cei mai mulți bezmetici cum se aruncă în depășiri kamikaze. Au fost cazuri în care am frânat până s-a oprit mașina și am tras pe dreapta ca să treacă unul ca ăsta și să nu mă ia frontal.
Ce nu înțeleg la guvernanți e că dacă nu le pasă de siguranța noastră să ne facă autostrăzi, măcar să le pese de a lor înșiși și a familiilor lor. Că și ei merg pe aceleași drumuri și pot oricând să fie și ei loviți de bezmetici de genul.