EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele unei noi serii de teste organizate pe platformele de crash-test ale organizaţiei independente europene. Sub lupa belgienilor au intrat cinci modele recent lansate în Europa, Tesla Model S, BMW Seria 2 Active Tourer, Skoda Fabia, Nissan Pulsar şi Suzuki Celerio, un al şaselea model testat de EuroNCAP fiind Renault Megane în versiunea sa facelift. În cazul modelului francez vorbim de fapt o retestare după ce Megane facelift a primit doar trei stele într-un test anterior EuroNCAP, compacta din Hexagon reuşind de această dată să atingă patru stele după ce inginerii Renault au remediat una dintre problemele sesizate anterior: lipsa unui indicator pentru legarea centurilor de siguranţă în partea din spate. Să vedem cum s-au comportat cele şase maşini testate de EuroNCAP.
Unul dintre cele mai interesante modele lansate în Europa în acest an, Tesla Model S, a adunat cinci stele EuroNCAP, chiar dacă punctajele reuşite de modelul full-electric american nu au fost extrem de ridicate la cele patru categorii principale de notare. Cu 82% din punctele totale posibile la capitolul Pasageri Adulţi, 77% la Pasageri Copii, 66% la Protecţia Pietonilor şi 71% la Sisteme de Asistenţă şi Siguranţă, Model S este unul dintre modelele care au reuşit in extremis să se califice ca punctaj total general la cinci stele. Cele mai mari lipsuri ale lui Tesla Model S au fost subliniate la testul de impact lateral cu stâlpul, acolo unde protecţia la nivelul pieptului este considerată mediocră, şi la protecţia pasagerului din dreapta, care din cauza unei probleme de umflare a airbag-ului loveşte bordul cu capul la impactul frontal. Conform celor de la EuroNCAP, Tesla Motors a rezolvat problema pe toate maşinile vândute clienţilor, cauza fiind legată de setările necorespunzătoare ale software-ului de calibrare. Nu în ultimul rând, Model S a fost penalizat pentru lipsa unui sistem de frânare automată la viteze de croazieră pe şosea şi autostradă.
Un model foarte relevant pentru piaţa românească testat de EuroNCAP este noua generaţie Skoda Fabia. În testul recent apărut pe Automarket vă spuneam că inginerii mărcii din Cehia au aşteptări mari de la modelul lor la capitolul siguranţă, iar speranţele lor se dovedesc acoperite de un rezultat excelent al modelului de segment mic. Cu 81% din punctele totale posibile la Protecţia Pasagerilor Adulţi şi la Protecţia Pasagerilor Copii, Fabia reuşeşte 69% la capitolele Protecţia Pietonilor şi Sisteme de Asistenţă, ceea ce califică modelul mărcii cehe la rating-ul maxim, de cinci stele.
Singurul capitol la care Fabia a punctat foarte slab a fost protecţia la nivel cervical pentru pasagerii din spate în cazul unui impact din spate, inginerii EuroNCAP notând faptul că acest lucru se datorează geometriei banchetei posterioare. De asemenea, Fabia nu a primit punctele pe care EuroNCAP le acordă pentru sistemele de asistenţă la părăsirea accidentală a benzii, pentru că modelul ceh nu dispune de acest tip de pachet.Primul monovolum BMW şi primul model cu tracţiune faţă a mărcii germane, Seria 2 Active Tourer, s-a dovedit o maşină reuşită din punctul de vedere al siguranţei la testele EuroNCAP. Noul model de familie al mărcii bavareze a adunat rating-ul maxim, cinci stele, cu punctaje bune la capitolele Pasageri Adulţi (84%) şi Pasageri Copii (85%), în timp ce Pietonii şi Sisteme de Siguranţă au fost notate cu 60%, respectiv 70% din punctele maxime posibile la aceste categorii. BMW Seria 2 Active Tourer este una dintre foarte puţinele modele testate de EuroNCAP care primeşte nota maximă la testul de impact lateral cu stâlpul, un Călcâi al lui Ahile pentru multe maşini din segmente superioare, însă este depunctat pentru că asigură o protecţie marginală la nivelul zonei inferioare a picioarelor şoferului la impactul frontal. Deşi există ca opţiune, sistemul care avertizează la părăsirea benzii nu a fost notat de EuroNCAP din cauza faptului că acesta nu va fi comandat pe majoritatea maşinilor vândute de BMW.
Una dintre apariţiile inedite ale industriei auto europene în această toamnă, noul Nissan Pulsar - rival în zona hatchback-urilor compacte cu Golf, Focus şi Megane - a reuşit şi el să adune cinci stele EuroNCAP după ce testele de siguranţă au reliefat un comportament bun la capitolele Pasageri Adulţi (84%) şi Pasageri Copii (81%). Protecţia Pietonilor a fost notată cu 75%, în timp ce Sistemele de Asistenţă au primit 68% din punctajul potenţial maxim. Pulsar s-a comportat bine la majoritatea testelor de impact, singura zonă în care modelul Nissan a fost notat ca mediocru fiind protecţia la nivel cervical a pasagerilor din faţă. la capitolul Sisteme de Siguranţă, Pulsar a fost privat de punctajele pe care le-ar fi putut primi pentru sistemul de frânare automată în oraş şi pentru cel de avertizare la părăsirea benzii.
Ambele sunt disponibile ca opţiuni pe modelul japonez, însă nu au fost luate în calcul pentru că nu vor fi prezente pe majoritatea maşinilor vândute de marca niponă.Suzuki Celerio, cel mai nou model din gama mărcii japoneze şi înlocuitorul lui Alto în segmentul mini, a primit trei stele EuroNCAP. Punctajul slab se datorează mai ales faptului că modelul nipon nu a primit puncte pentru testul de impact lateral cu stâlpul, EuroNCAP notând că airbag-urile laterale sunt doar pţionale pe acest model. Celerio a primit astfe doar 61% dintre punctele totale posibile la Protecţia pasagerilo Adulţil, fiind de asemenea depunctat pentru protecţia foarte slabă la nivel cervical pentru pasagerii din spate în cazul unui impact posterior. La capitolul Sisteme de Asistenţă, Celerio nu a fost punctat la trei dintre cele cele zone de punctare: limitatorul de viteză, avertizor la părăsirea benzii şi sistem de frânare automată, toate cele trei lipsind din dotarea modelului japonez.
După ce facelift-ul recent primit de Renault Megane a fost testat de EuroNCAP la finalul lunii iunie şi a primit doar trei stele din cinci, cei de la Renault au rezolvat câteva dintre problemele sesizate de organizaţia europeană independentă. La retestare, Megane a adunat acum punctajul necesar pentru un rating de patru stele după ce punctajul acordat la categoria Sisteme de siguranţă a crescut de la 48% la 56%. Motivul: implementarea unui avertizor pentru purtarea centurilor pe locurile din spate care lipsea la testarea anterioară. Toate celelalte note primite de Megane anterior (83% la Protecţia Pasagerilor Adulţi, 78% la Protecţia Pasagerilor Copii şi 60% la Protecţia Pietonilor) rămân nemodificate.
@Misha Majoritatea daca nu toate modelele actuale din clasa B de pe piata au 5 stele si aici ma refer la cele de volum si premium nu la Sandero/Logan care-s low-cost.
Modelul abia a fost lansat si astia de la NCAP deja stiu cu ce-l vor comanda clientii, foarte interesant.... si chiar daca au un glob magic de cristal, ce relevanta are ca nimeni nu comanda optiunea respectiva ? Este o decizie individuala, nu vad de ce este penalizat modelul auto ca tu nu vrei un element de siguranta in plus.
La fel de bine puteau sa-i dea o stea, pe premiza ca oricum multi nu poarta centura de siguranta si circula cu viteze neregulamentare.
Oricum ce face euronkak pe langa nhtsa e pistol cu apa
Eu nu te contrazic. Dar sa nu uitam ca Octavia II avea 4 stele, iar acum si Rapid si Fabia (modele pozitionate sub Octavia) au 5. Pentru Skoda chiar este un progres.
Ale 6 procente la ultima categorie i-au adus putin peste 4 nota, deci 4 stele abia abia capatate.
la fel cu si Tesla Model S a trecut f.f. putin de limita celor 5 stele.
Daca ma intrebati pe mine cel mai corect este sa dea verdictul in jumatati de stea + scorul calculat total.
Ex: 3.5 stele, scor (3.85)
Smecherie a la Renault. Oricum nu este prima data cand Renault procedeaza asa. Un gest lipsit de bun simt din partea unui constructor care se vrea a fi cel mai sigur dintre concurentii sai.
Fi mai explicit....
Renault au facut si fac in continuare masini foarte sigure. Scorul pentru adulti e mai mare decat la Tesla si Skoda. Daca dau puncte in functie de diverse sisteme ar ajunge sa nu mai accidenteze masina. Daca tot distrug masini, e important sa vada cum se comporta in aceasta situatie. Pana la urma nu conteaza cate sisteme ai, daca da altul in tine...
Practic masini precum Volvo S60, Peugeot 307, Skoda Octavia 1 facelift sau BMW Seria 3 au luat 4 stele pentru ca nu aveau acel.avertizor acustic de care am scris mai sus. Ulterior sistemul a fost foarte rapid implementat pe toata gama Renault si am avut cel mai sigur constructor din lume... conform EuroNCAP si conform unui amarat de avertizor acustic.
http://www.youtube.com/watch?v=d7iYZPp2zYY
Megane nici macar nu isis avea locul in discutie. este un model vechi de 6 ani gata sa iasa la pensie pus in aceeasi oala cu unele abia iesite de pe foaia de proiectare. Imi cer scuze daca am lezat decenta unora dar cand vezi cata rautate in capul unora iti vine sa-ti iei campii...
Este intr-un fel bine sa se dea niste calificative pentru aceste sisteme. Dar sa se dea o stea este prea mult. Daca te bazezi pe sistemele de avertizare cand te urci la volan mai bine iti arunci permisul de conducere la gunoi.
Iar acum au procedat exact la fel. Dintr-o data siguranta masinii a crescut fara sa se fi facut nimic concret. Imi pare rau, dar in acest moment Megane este o masina cu o siguranta de 3 stele. Nu trebuie sa-ti aminteasca un bipait sa-ti pui centura. Asta trebuie sa-ti intre in instinct.
Nu este vorba de ce imi convine mie sau nu. Acesta este adevarul, chit ca fanii Renault se aprind imediat cand ai tupeul sa te iei de marca lor de suflet.
ma bag si eu ca musca in lapte, dar poate te fac sa intelegi ce vrea sa spuna alpin.
ca megane, model vechi de niste ani, a luat 83% la protectia adultilor si 78% la protectia copiilor (cele mai importante repere, pana la urma), in timp ce fabia, de exemplu, model nou, a avut rezultate comparabile (81% si la adulti, si la copii). Iar megan a avut tot 83 si 78 si ultima data cand a fost testat, acum cateva luni. Deci diferenta dintre cele 3, 4 sau 5 stele EuroNCAP se fac doar la protectia pietonilor si la sistemele de siguranta, printre care si amaratul ala de avertizor pentru necuplarea centurilor spate
@Azazel-din pacate cred ca tu nu esti cel care intelege. Noi ne uitam la siguranta aratata de Euro Ncap. Daca ti se pare nerelevanta cum zici, nu stiu de ce comentezi despre ea. Chestia cu "instincte" si "aruncarea permiselor" este pur fantezie. In viziunea ta toti soferii sunt pui de Fangio sau Schumacher . Pai nu e chiar asa. Ai mosi care conduc, ai neveste si fice care conduc, ai barbati care pot fi neatenti care se gandesc la mizeria de zi cu zi si nu sunt numai gata sa inceapa cursa. Pentru acele multe cazuri iti trebui catoedata un enervant semnal audio pe care li s-a pus in vedere tuturor sa il aiba, iar cei care l-au uitat au fost penalizati, iar ceilalti au fost rasplatiti. Simplu. Siguranta masinii sigur nu se bazeaza numai pe dispozitivele pasive, in nici un caz, dar cum am spus mai sus, ajuta. Tu incerci sa spui ca masina in rest e dezastru , dar mai sus, "gogu" ti-a explicat ca la "pasiv" masina nu e asa rea pe cat zici tu ci doar au uitat cateva detalii. Iar daca tie ti se pare ca o stea e prea mult pentru acel echipament, ai fi putut spune despre :nesimtitii aia da la Ncap", nu aia de la Renault. Sunt fan Renault(pentru motive obiective nu ca am un Clio 12v din 1980) dar am si alte marci de masini in garaj si crede-ma le iubesc pe toate. Asa ca pot sa-ti spun ca sunt obiectiv ca nu incepe lumea cu o marca si se termina cu alta.Asa ca desi imi iubesc nevasta , nu pot sa nu recunosc frumusetaea si a altor femei.
@Lache-salutari si tie. Merge destul de bine. Doar ca vine iarna pe aici si nu sunt mare fan al ei. Nu prea mai poti face nimic..Toate cele bune!
Chestia asta cu centra de siguranta e ceva ce trebuie sa ii intre in instinct oricarui sofer. Atunci cand faci scoala, instructorul niciodata nu pleaca cu un elev daca nu isi pune centura de siguranta. La fel este si cu indicatoarele rutiere, insista sa fi f atent la ele. Imi amintesc ca atunci cand am facut scoala de soferi nu am vazut ca aveam "cedeaza trecerea". Instructorul a pus frana brusc, m-a dat jos si m-a pus sa sterg indicatorul cu tricoul. Si asa am facut. Iar chestia asta m-a facut sa casc ochii de doua ori cand ajung in orice intersectie.
In plus, atunci cand esti sofer si mai ai si niste pasageri in masina, practic se poate spune ca viata lor este in mainile tale. Din cauza asta nici un avertizor acustic nu trebuie sa inlature instinctul de a-ti pune centura de siguranta, indiferent ca esti sofer sau pasager. Si te intreb o chestie. Ok, hai sa zicem ca ai o masina cu acest avertizor si iti pui centura ca iti aminteste acel bipait. Ce faci daca apoi conduci o masina mai veche care nu are avertizor acustic si datorita acestui lucru uiti sa iti pui centura. Pai eu cred ca asta e o mare problema. A ta, ca sofer.
Deci consider ca acest sistem nu strica sa-l ai pe masina si isi are rolul lui, dar nu un rol chiar atat de important... pana la urma este catalogat cu o stea, deci reprezinta 20% din siguranta unei masini,conform EuroNCAP. Lucru care mi se pare gresit. Sper ca acum m-am facut inteles.
O seara buna!
Iar in final asteas unt criteriile care sunt hotarate de Euro Ncap nu de producatori. Ei de conformeaza doar la cererile in vigoare.
O seara buna si tie!
Si cand m-am referit la 20% m-am referit la faptul ca pentru sistemul acesta se ofera o stea din 5. Adica 20% din scorul final de 5 stele pe care poate sa-l ia o masina, este dat de acest procentaj, care se regaseste in acest sistem acustic. Nu pot sa fiu de acord. Mi se pare prea mult. Este binevenit, nu strica sa-l ai pana la urma, dar poate fi considerat un sistem vital daca i se acorda o stea. Ei bine vital este sa porti centura de siguranta mereu, nu sa-ti aduca aminte un bipait.
Iar noile sisteme de siguranta cer timp pana sunt imlementate corect, iar multe dintre ele sunt la inceput. Tu imi spui ca toti trbuie sa fim robotei si cand ne suim in masina de la copil la bunic , da la femeie la barbat , s conectam creierul la computerul masinii si sa facem tot ca la carte. Vezi ca toate accidentele care se intampla si in care ar fi putut fi salvate vieti tocmai iti spun ca nu este asa. De aia toate tiganiile aste "neimportante" trebuie integrate mai fortat, ba cu cate o amenda ba cu un pic de enervare. Iar Renault sa ia masuri pentru ca cineva din proiectarea masinii nu a tinut cont de asta in prima faza si sa le fie rusine, dar bravo llor pentru ca au vazut unde au gresit si au corectat situatia.
Suma respectelor, domnule! E mare lucru sa iti denumesti userul dupa o masina clasica pe care o admiri, dar in acelasi timp sa fii constient de ceea ce inseamna progresul si avansul tehnologic.
@Azazel
Era o vreme cand centura de siguranta era tratata cu tot atata seriozitate cat se acorda acum montarii unui senzor care sa avertizeze nepurtarea acestei de catre unul dintre ocupantii locului din spate.