EuroNCAP a publicat rezultatele ultimei sale sesiun de testare. Aceasta a vizat patru modele nou disponibile pe piaţa din Europa. Vorbim despre Jeep Cherokee, Peugeot 2008, Mercedes-Benz CLA şi Suzuki SX4. Sesiunea de testare a adus rezultate bune pentru cele patru modele testate, fiecare dintre acestea obţinând cinci stele de siguranţă.
Suzuki SX4
Compartimentul pasagerilor a rămas stabil în urma impactului frontal, iar manechinele de test au prezentat un nivel bun de protecţie pentru genunchii şi femururile pasagerilor din faţă. În cazul impactului lateral, modelul a obţinut punctaj maxim, oferind protecţie de nivel bun pentru toate zonele monitorizate. Impactul lateral mai sever, cu un stâlp, a prezentat un nivel adecvat de protecţie pentru piept şi abdomen, în timp ce capul şi şoldurile au fost protejate la un nivel considerat bun de specialiştii EuroNCAP. SX4 s-a descurcat bine şi la simularea de impact posterior, spătarele şi tetierele oferind un nivel bun de protecţie.
Jeep Cherokee
Habitaclul a rămas stabil în cazul impactului frondal, iar datele recuperate de la manechinele de test au relevat un nivel bun de protecţie pentru pasagerii locurilor din faţă. Impactul cu bariera laterală a adus punctajul maxim şi pentru Jeep Cherokee, pe când impactul cu un stâlp lateral a relevat un nivel de protecţie adecvat pentru cavitatea toracică şi bun pentru celelalte regiuni ale corpului. Tetierele şi spătarele scaunelor au oferit un nivel "marginal" de protecţie în cazul unui impact posterior.Mercedes-Benz CLA
În urma impactului frontal, compartimentul dedicat pasagerilor şi-a păstrat integritatea şi le-a oferit acestora un nivel bun de protecţie. Testul de impact cu bariera laterală i-a adus lui CLA punctajul maxim, modelul oferind un nivel bun de protecţie pentru toate zonele monitorizate. Însă, impactul lateral cu un stâlp a prezentat protecţie marginală pentru cavitatea toracică, manechinele prezentând urme de compresie la nivelul coastelor. Tetierele şi spătarele scaunelor au asigurat un nivel bun de protecţie în cazul unui impact din spate.
Peugeot 2008
Cei de la EuroNCAP au evaluat modelul 2008 în baza rezultatelor obţinute de 208. Cercetătorii au evaluat diferenţele dintre cele două caroserii şi au tras concluzia că nu sunt necesare alte teste la multe capitole pentru a evalua performanţele acestui model. Astfel, 2008 a prezentat un nivel bun de protecţie în cazul implactului frontal şi a impactului lateral cu o barieră. La impactul lateral cu un stâlp, modelul a oferit protecţie marginală pentru cavitatea toracică, la fel cum a fost cazul nivelului de protecţie oferit de tetiere şi spătarele scaunelor în cazul unui impact posterior.Via EuroNCAP
Comentarii (0)