Cea mai recentă sesiune de teste de siguranţă organizate de EuroNCAP a adus un rezultat bun pentru noua generaţie de modele Dacia, reprezentate la EuroNCAP de noul Sandero. Cu un rezultat general de patru stele din cinci, Dacia Sandero atinge cel mai bun rezultat din istoria constructorului de la Mioveni. Mai mult, datorită faptului că Logan berlină şi Logan MCV beneficiază de aceeaşi construcţie structurală, rezultatul bun atins de Sandero se transferă şi în CV-ul "fraţilor" săi de gamă.
Cele patru stele au fost întâmpinate într-o notă pozitivă de EuroNCAP, informaţiile publicate de organizaţia europeană contrastând puternic cu atacurile la adresa Dacia pe care EuroNCAP le-a publicat în momentul testului cu Dacia Lodgy, care a avut loc în luna noiembrie a anului trecut. Dacă atunci Dacia era criticată dur pentru că oferea doar trei stele pe un monovolum destinat familiei - rezultat considerat foarte slab de EuroNCAP, constructorul de la Mioveni reuşeşte de această dată să se ridice la standardele europene. Şi chiar dacă nu a reuşit să strângă rezultatul maxim de cinci stele, cele patru stele sunt o îmbunătăţire foarte importantă a comportamentului modelului în cazul unui accident, mai ales dacă luăm în calcul faptul că EuroNCAP şi-a înăsprit criteriile de testare între timp. Anterioara generaţie a lui Sandero primise trei stele EuroNCAP în 2008.
Maşini de oraş: modele cu 4 stele în istoria recentă EuroNCAP | ||||||
MODEL | AN TEST | STELE |
PUNCTE Pasageri Adulţi |
PUNCTE Pasageri copii |
PUNCTE Pietoni |
PUNCTE Sisteme de sig. |
DACIA Sandero | 2013 | 4 | 80% | 79% | 57% | 55% |
FIAT Panda | 2011 | 4 | 82% | 63% | 49% | 43% |
KIA Picanto | 2011 | 4 | 86% | 83% | 47% | 43% |
NISSAN Micra | 2010 | 4 | 84% | 79% | 58% | 57% |
CITROEN C3 | 2009 | 4 | 83% | 74% | 33% | 40% |
SIGURANŢA OCUPANŢILOR ADULŢI
EuroNCAP notează faptul că habitaclul nu a suferit modificări structurale la impact şi că protecţia oferită a fost bună la nivelul genunchilor şi femururilor şoferului şi pasagerului din dreapta.
Sandero a pierdut puncte însă la testul de impact lateral cu stâlpul, acolo unde protecţia la nivelul pieptului şoferului a fost considerată slabă. La impactul posterior, care măsoară nivelul de siguranţă oferit de scaune şi de tetiere la nivel cervical, Sandero a reuşit un rezultat mediocru. Per total, Sandero a adunat 80% din punctele maxim posibile la acest test.SIGURANŢA OCUPANŢILOR COPII
Cele mai pozitive remarci din cadrul testelor EuroNCAP au fost cele pe care Sandero le-a primit la capitolul Protecţia copiilor. Conform organizaţiei europene independente, Sandero a adunat maximum de puncte pentru protecţia copilului aşezat în scaunul destinat celor în vârstă de 18 luni. Testul destinat verificării nivelului de siguranţă oferit copilului de 3 luni a adus şi el un rezultat pozitiv. Sandero s-a achitat cu bine de protecţia copiilor şi la testul de impact lateral, acolo unde, notează euroNCAP, "ambele manechine au fost protejate corect, minimizându-se astfel riscul contactului între zona capului şi părţi ale interiorului maşinii". Sandero a primit laude şi pentru faptul că airbag-ul frontal poate fi dezactivat pentru a permite instalarea unui scaun de copil pe locul din dreapta faţă, însă modelul românesc nu a primit puncte la acest capitol din cauza faptului că nu oferă suficiente informaţii clare despre statusul respectivului airbag.
SIGURANŢA PIETONILOR
Designerii noului Sandero au colaborat strâns cu inginerii pentru a dezvolta o maşină care are grijă - măcar parţial - şi de pietoni. Sandero a obţinut maximum de puncte pentru protecţia pe care o oferă spoilerul frontal picioarelor pietonilor într-un eventual accident.
Totuşi, la fel ca multe alte modele din segmentele inferioare, Sandero a fost penalizat pentru zonele în care zona pelviană şi capul unui pieton adult ar putea lovi capota. Acestea au fost considerate ca slabe de către EuroNCAP.SISTEME DE SIGURANŢĂ
Apariţia sistemului ESP între echipamentele standard pe care le oferă Sandero odată cu noua generaţie a făcut diferenţa între rezultatul anterior de 3 stele şi cel actual de 4 stele EuroNCAP. Acesta a reuşit să treacă testele EuroNCAP cu brio. În plus, faptul că airbag-urile laterale se află şi ele în dotarea standard au cântărit greu în rezultatul final. Totuşi, Sandero a fost penalizat din cauza faptului că locurile din spate nu beneficiază de senzori care să avertizeze şoferul că pasagerii nu şi-au cuplat centurile de siguranţă.
CE MAŞINĂ A TESTAT EURONCAP?
Modelul testat de EuroNCAP a fost un Sandero 1.2 benzină în versiunea de echipare standard. Maşina a beneficiat de airbaguri frontale şi laterale şi de ESP.
EURONCAP: Sandero 2013 vs. Sandero 2008 | |
Impact frontal şofer | |
Impact frontal pasager | |
Impact lateral | |
Impact lateral cu stâlp | |
n/a | |
Protecţia pietonilor | |
* fata de 2009 s-au modificat conditiile de notare, dar in sensul ca acum sunt mai drastice testele
* cat despre reclama, ar fi o reclama mai ales daca iei in considerare concurenta: FIAT Panda, KIA Picanto, NISSAN Micra si CITROEN C3, in comparatie Sandero a iesit chiar bine
in plus celelalte au fost testate in 2009, daca iei exact acele modele din 2009 si le supui testelor din 2013 nu cred ca vor mai obtine 4 stele
Acum, sistemul de notare s-a schimbat in sensul ca e mai sever, deci cu atat mai laudabila oferta Dacia. E un concept de succes pe care Renault l-a simtit cu multi ani in urma.
Daca citesti mai atent articolul, ai sa vezi ca au testat versiunea "cheala", care insa, aproape ca nu mai are nici o legatura cu modelul precedent
Putin probabil.
Deformarea pilonului A nu tine de zonele de deformare controlata. Cred ca la asta se referea logansedan. Se vede ca incepe sa cedeze pilonul A.
Practic doar botul masinii pana la parbriz e zona care absoarbe energia impactului, decelerarea practic. Daca incepe sa se deformeze pilonul A practic nu mai este nici o structura care sa tina bordul sa nu intre in tine.
Sunt pe youtube filmulete cu Laguna 3 testata la 80 km/h - practic incepe sa cedeze pilonul A care la 64km/h in testele Euroncap nu prezenta nici o deformare.
Oricum testele Euroncap nu sunt realiste - spun si ei ca simuleaza o ciocnire frontala cu o masina din sens opus egala ca masa , fiecare circuland cu 55 km/h.
Iar chestia asta e un general valabil pentru toate masinile care ofera siguranta exemplara conform EuroNCAP.
Pe de alta parte in cazul unui impact frontal masina se face praf (lucru bun) iar tu scapi intreg. La fel si in cazul impactului cu un stalp. Iar daca te loveste unul in spate, ouch!
Daca e sa ne intoarcem la vechile moduri de acordare a stelelor, Logan 1 asa cum stim toti a obtinut 3 stele, Logan 2 ar fi obtinut 5. Eu zic ca in principiu e o diferenta destul de mare.
Poate ca era nevoie de o mai multa atentie la deformarea in cazul unui accident din spate. Insa cei care exceleaza la asta ii numeri pe degete, iar pretul masinilor e uneori triplu.
Sunt PATRIOT , dar nu vreau sa mor asa.........
Inteles?!!! Vrei sa-ti traduc?!
Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs of the driver and passenger. Dacia showed that a similar level of protection would be provided for occupants of different sizes and to those sat in different positions. "
Sursa: www.euroncap.com