4 STELE ÎN 2005, 3 STELE ÎN 2012
Versiunile pre-facelift ale acestor trei modele au obţinut patru stele EuroNCAP la sesiunea de teste din 2005.
Cei de la EuroNCAP spun că punctajul acestor modele a scăzut deoarece procedurile lor de testare au evoluat între timp, fiind mai stricte decât erau la vremea respectivă. Noul sistem de punctare pune mai multă importanţă pe prezenta ESP-ului şi a altor sisteme de siguranţă de acest gen, dar nu uită de siguranţa pietonilor sau de la comportamentul la impactul din spate. Noile criterii ale EuroNCAP privind siguranţa pietonilor au fost implementate în 2012 şi spunea că un automobil trebuie să obţină minimum de 60% din punctajul maxim la testul de impact cu pietonii pentru a fi eligibil pentru clasificarea de cinci stele EuroNCAP. În plus, organismul independent a decis ca automobilele testate să nu primească cinci stele de siguranţă dacă nu oferă ESP în standard, de unde şi clasificarea cu patru stele a unor modele care nu ofereau acest sistem de siguranţă pe toate versiunile.Unul dintre motivele pentru care tripleta franco-niponă a fost penalizată la EuroNCAP a fost lipsa airbag-urilor laterale şi a ESP-ului în standard. Cei de la Toyota au anunţat că se angajează să ofere în standard airbag-uri laterale pentru torace, airbag-uri cortină pentru cap, ESP în standard, sistem de avertizare privind portul centurii de siguranţă şi sistem de fixare ISOFIX pentur locurile din spate.
Partenerii de la Peugeot şi Citroen s-au angajat şi ei să facă aceleaşi îmbunătăţiri până în iulie 2013.Via Euroncap
Acu pe bune, eu unul m-am cam saturat de moda asta cu LED-urile.
Parerea mea, trebuie o alta abordare, din punct de vedere al felul in care comentam aceste stele. E o diferenta enorma de buget cand vine vorba cat se investeste in cercetare, dezvoltare pe partea de siguranta la anumite marci.
De la Dr. van Ratingen citire: "With this non-standard equipment fitted, the Aygo achieves a three-star result; without it, the rating would probably have been much worse."
Aleg si eu Sandero daca e sa comparam, sunt groaznice, am condus una si parca e masina de pitici :), mai bine stateam in Matiz, iar in portbagajul lor incap fix 2 plicuri. :))
Tocmai ca sunt niste mini-uri la pret de clasa mica (vezi sandero), trebuiau sa pluseze la siguranta.
Iar Sandero e o masina low cost, pe principiul accelptabil in ceea ce priveste calitatea si siguranta. Dar la un pret echivalent.
Iar daca Logan in 2005 avea 3 stele, dupa standardele actuale ar avea doua.
In general masinile de clasa mini le numarai pe degete. Punct.
Iar o testare EuroNcap se face dupa ce a aparut ceva nou la respectivul model. Cum e cazul Aygo/107/C1 din 2012. De aceea comparatia cu Logan din 2005 nu-si are rostul. Exista in prezent o generatie noua de Logan care poate scoate cel putin 3 stele in noile conditii.
Si da, paralela sandero - tripleta e deplasata nu numai pentru ca fac parte din segmente diferite, dar si pt faptul ca sandero e low-cost.
Referitor la Dacia, din principiu nu se merita comparatia cu cineva... concurent concret nu are. Iar la o marca low cost cuvantul de ordine este mediu... exceptie pretul si spatiul care sunt foarte bune. Chiar siguranta pe care o ofera Dacia in acest moment nu este punctul forte si inclusiv Renault spune asta. Totusi e de inteles.
Hai sa ne gandim ce avem in clasa mini: la o prima strigare Twingo, 107, C1, Panda, Ka, Up!, Adam, Citigo, Mii, Aygo. 10 la o prima... privire sa zic asa. Chiar daca unele au aceiasi platforma tehnica, comparatia isi are rostul din moment ce fiecare se vinde conform politicii unei singure marci "mama". Deci este un segment foarte disputat si sunt cativa care si-au facut un nume de referinta in clasa asta. Astfel ca este foarte greu sa te impui sau sa te mentii acolo sus. Si de data asta tripletii "si-au cam luat-o in freza".
ps: Up!, Adam, Citigo, Mii nu existau in 2005. Segmentul a devenit ceva mai "disputat" in ultimii ani.
Atat ?! Ceva contraargumente?! Pentru ce ai primit 6 voturi?! Ca te certi ca o cata in piata si te dai lovit in aripa de fiecare data cand esti prins pe picior gresit? Mda, razi. Cine te-a jignit? Cu ce drept poti sa inventezi lucruri si sa n-am voie sa-ti atrag atentia? Te-oi crede tu mare personalitate pe site-ul asta, insa nu esti deasupra logicii si a adevarului.
Atata timp cat esti singurul de pe site-ul asta care crede asta despre mine, zau ca nu ma intereseaza parerea ta despre ce crezi tu in privinta mea. Si daca importanta unei PARERI consta in numarul de voturi, te rog sa imi dau in continuare voturi negative (doar tu). Zau ca nu ma intereseaza. Hai, te pupa moi. ;)
Lasa abureala! Explica fraza asta daca poti: "siguranta pe care o ofera Dacia in acest moment nu este punctul forte si inclusiv Renault spune asta" . Tu ai scris-o, nu altcineva. Eu te-am contrazis. Ti-am spus ca-ti imaginezi declaratii care nu exista. Apoi incerci sa ma acuzi ca "traiesc in lumea mea", adica aceiasi chestie de care te consider eu vinovat. Sa inteleg ca mimetismul ideatic e strategia ta de a castiga un contraargument? Cam stupid si copilaresc, as spune...
Asa obisnuieste. Mai pune de la el ... sa faca pe interesantul.