Euro NCAP propune un calendar pentru adoptarea tehnologiilor autonome: "Beneficiile pentru siguranța rutieră sunt uriașe"

de Daniel Popescu
Miercuri, 13.09.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Euro NCAP solicită constructorilor să introducă o serie de tehnologii autonome pentru a crește siguranța rutieră în următorii ani.

Euro NCAP, organizația indepedentă care testează practic aproape toate modelele noi lansate în Europa, anunță un nou plan pentru îmbunătățirea siguranței rutiere.

Organismul solicită constructorilor să introducă numeroase tehnologii autonome pe mașini și a stabilit chiar și un amplu calendar în acest sens:

● până în 2020: tehnologii de monitorizare a șoferului, sistem de schimbare automată a direcției în caz de urgență, sistem de frânare automată în caz de urgență;

● până în 2022: sistem de protecție pentru accidentele din spate, sisteme de siguranță pentru pietoni și cicliști; sisteme pentru îmbunătățirea extracției șoferului și pasagerilor în caz de accidente, sisteme de protecție suplimentare pentru copii;

● până în 2024: sisteme de comunicare între mașini.

Oficialii Euro NCAP susțin că implementarea acestor tehnologii va contribui la creșterea siguranței rutiere pentru șoferi, pasageri și pietoni. "Beneficiile potențiale ale șofatului automat sunt uriașe.

Dacă putem elimina eroarea umană ar trebui să vedem o scădere accelerată a numărului de accidente mortale și la salvarea a numeroase vieți", spune Michiel van Ratingen, secretarul general al organzatiei Euro NCAP.

Via Autocar

Comentarii (8)

  • cred ca inexorabil turbeaza :)

    PS e o observatie fara a declansa un flame.
    8 1
  • mircea badea
    si antivirus, nu?
    comunicatiile si scanarile astea nu ne iradiaza?
    3 4
  • Arogantul
    cu unele chestii sunt de acord, dar la faza cu comunicarea intre vehicule.... aici sunt de partea lui Inexo
    4 1
  • Toate bune si frumoase dar asta cu EXTRACTIA SOFERULUI...e chiat tare...
    Ce sa fie oare: o turela pentru acesta, un sac de box care sa-l arunce prin parbriz, o degajare in asfalt cu o grenada fumigene pentru a fi observat si de la Bruxelles, o decupatura secreta prin usa ?! Doamne, cate variante posibile si DOAR UN SINGUR SOFER ?!
    De ce nu si pentru extractia celorlalti pasageri din autovehicul, ei nu sunt asa importanti ?!..
    Bla-bla-bla.....
    6 2
  • E foarte usor sa le spui producatorilor "Faceti , ca noi suntem Dumnezei pe pamant si dam note!" Ma intreb cum ar fi daca cineva le-ar propune celor de la Euro in cap un calendar care sa propuna pentru urmatorii enspe ani posibilitatea testarii masinilor fara avarierea acestora sau furnizarea de proiecte pentru propunerile facute.... Cu alte cuvinte, daca propun ca masina sa sara peste pietonul care circula ca un zombi cu ichii in smartfon si catile pe urechi, sa furnizeze si tehnologia necesara!
    3 1
  • unii fara shuturi in fund nu trec parleazu' din diverse motive. Ori n-au curaj (ceea ce nu e cazul) ori nu vreau sa o faca (si este cazul pentru ca le scad smecherilor banutii din conturi)

    ca ne place sau nu, regulile SOLICITATE au dus, de-a lungul vremii, la diminuarea vizibila a accidentelor urmate de raniri grave si victime.

    Pe de alta parte in momentul in care din ratiuni de piata (castigarea de cota de piata ori clienti, etc) un singur jucator decide sa respecte solicitarile, punctand rezonabil noilor cerinte, ceilalti vor fi practic nevoiti sa il urmeze din motive evidente.
    4 1
  • inexorabil
    Vienezule, nu mă mai agit…Oricum, aproape că nu este zi lăsată de Sus în care să nu se pomenească pe AM de “trendul” electro-autonom. Prefer să mă complac în paseismul meu desuet, incurabil :P

    PS: “Sistemele” instalate pe maşinile viitorului vor asigura reducerea deceselor pe şosele? Nu neg, dar ia imaginaţi-vă că n-ar fi exclus, de exemplu, ca unul care a evitat orice pericol rutier să intre apoi în marea învolburată, ignorând avertismentele salvamarilor, urmând să fie adus la mal…mort. Dar tot ce ar conta este că maşina lui prezintă siguranţă maximă.
    4 2
  • Până când conducerea autonomă va deveni singura cale legală pentru deplasare pe drumuri publice, cred că se vor înmulți pistele pentru pilotaj clasic. Poate că aceste piste vor fi integrate în parcuri de distracție.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru