Euro NCAP, organizația indepedentă care testează practic aproape toate modelele noi lansate în Europa, anunță un nou plan pentru îmbunătățirea siguranței rutiere.
Organismul solicită constructorilor să introducă numeroase tehnologii autonome pe mașini și a stabilit chiar și un amplu calendar în acest sens:
● până în 2020: tehnologii de monitorizare a șoferului, sistem de schimbare automată a direcției în caz de urgență, sistem de frânare automată în caz de urgență;
● până în 2022: sistem de protecție pentru accidentele din spate, sisteme de siguranță pentru pietoni și cicliști; sisteme pentru îmbunătățirea extracției șoferului și pasagerilor în caz de accidente, sisteme de protecție suplimentare pentru copii;
● până în 2024: sisteme de comunicare între mașini.
Oficialii Euro NCAP susțin că implementarea acestor tehnologii va contribui la creșterea siguranței rutiere pentru șoferi, pasageri și pietoni. "Beneficiile potențiale ale șofatului automat sunt uriașe. Dacă putem elimina eroarea umană ar trebui să vedem o scădere accelerată a numărului de accidente mortale și la salvarea a numeroase vieți", spune Michiel van Ratingen, secretarul general al organzatiei Euro NCAP.
Via Autocar
PS e o observatie fara a declansa un flame.
comunicatiile si scanarile astea nu ne iradiaza?
Ce sa fie oare: o turela pentru acesta, un sac de box care sa-l arunce prin parbriz, o degajare in asfalt cu o grenada fumigene pentru a fi observat si de la Bruxelles, o decupatura secreta prin usa ?! Doamne, cate variante posibile si DOAR UN SINGUR SOFER ?!
De ce nu si pentru extractia celorlalti pasageri din autovehicul, ei nu sunt asa importanti ?!..
Bla-bla-bla.....
ca ne place sau nu, regulile SOLICITATE au dus, de-a lungul vremii, la diminuarea vizibila a accidentelor urmate de raniri grave si victime.
Pe de alta parte in momentul in care din ratiuni de piata (castigarea de cota de piata ori clienti, etc) un singur jucator decide sa respecte solicitarile, punctand rezonabil noilor cerinte, ceilalti vor fi practic nevoiti sa il urmeze din motive evidente.
PS: “Sistemele” instalate pe maşinile viitorului vor asigura reducerea deceselor pe şosele? Nu neg, dar ia imaginaţi-vă că n-ar fi exclus, de exemplu, ca unul care a evitat orice pericol rutier să intre apoi în marea învolburată, ignorând avertismentele salvamarilor, urmând să fie adus la mal…mort. Dar tot ce ar conta este că maşina lui prezintă siguranţă maximă.