Organizația Euro NCAP, recunoscută la nivel european pentru testele de siguranță, a anunțat lansarea unui nou program de teste.
Numit Green NCAP, noile teste evaluează emisiile realizate în condiții de laborator și pe șosea și, în ciuda numelui, se adresează atât mașinilor electrice, cât și mașinilor care utilizează motoare diesel și pe benzină.
Astfel, fiecare mașină testată primește un așa-numit index de calitate a aerului (Clean Air Index) atât pe baza unui test realizat pe șosea, cât și pe baza unor teste de laborator. Toate aceste teste evaluează emisiile de hidrocarburi nearse (HC), monoxid de carbon (CO), oxid de azot (NOx) și particule (PN). De asemenea, testele de laborator sunt realizate la rece și la cald, dar și în modurile Eco, Sport și Highway.
În plus, fiecare model testat primește și un index de eficiență energetică, pe baza datelor de consum obținute în testele de laborator la rece, la cald și în modurile Eco, Sport și Highway.
În cadrul acestui test, consumurile în litri de benzină sau motorină sunt convertite în kWh, pentru a exista o comparație relevantă cu consumurile mașinilor electrice.Primul test realizat de Green NCAP include 12 modele, iar rezultatele sunt destul de previzibile: modelele electrice BMW i3 și Hyundai Ioniq au primit calificativul maxim de 5 stele, în timp ce Volkswagen Up! GTI a primit 4 stele.
Între timp, BMW X1 cu motor de 2.0 litri și Mercedes-Benz A200 au primit câte 3 stele, în timp ce Ford Fiesta 1.0 EcoBoost a fost clasificată la două stele. La rândul lor, Audi A7 50 TDI, Volvo XC40 T5, Subaru Outback 2.5 au primit câte o singură stea.
Green NCAP a testat însă inclusiv câteva modele cu motoare Euro 6b, care sunt încă în conformitate cu legislația europeană întrucât au fost lansate pe piața înainte de septembrie 2017. Modelele în cauză sunt Volkswagen Golf 1.6TDI, Fiat Panda 1.0 și o versiune anterioară de Ford Fiesta 1.0 EcoBoost, iar fiecare dintre acestea a obținut zero stele.
Gren NCAP menționează însă că rezultatele testelor pot diferi destul de mult pentru același model în funcție de motorizarea aleasă.
Pentru început, testele Green NCAP iau în calcul doar energia și consumul din timpul consumului, însă pe termen lung organizatorii intenționează să includă și energia utilizată pentru producția vehicului sau cea folosită pentru reciclarea ulterioară a componentelor.Via Green NCAP
Exista reglementari Europene și naționale care sunt obligatorii unde nivelul exigentelor este mult inferior celor de la NCAP