Euro NCAP, organizația responsabilă cu testele de siguranță pentru mașini în Europa, a anunțat o serie de schimbări majore în cadrul testelor pe care le va efectua începând din acest an.
Cea mai importantă noutate este introducerea testului "Mobile Progressive Deformable Barrier", care simulează impactul frontal între două mașini. Astfel, mașina de test condusă cu 50 km/h intră într-un impact frontal cu o barieră deformabilă montată pe un troller cu masa de 1.4 tone care se deplasează de asemenea cu 50 km/h.
În cadrul testului, bariera joacă rolul părții frontale a unei mașini. Noul test va înlocui testul care simulează impactul frontal cu o barieră staționară, utilizat în ultimii 23 de ani.
O altă noutate este reprezentată de testul "Far-Side Impact", prin care Euro NCAP va analiza efectele unei coliziuni laterale pentru toți pasagerii, nu doar pentru cei aflați în imediata apropiere a zonei de impact. De altfel, manechinul folosit în cadrul testelor pentru adulți a fost îmbunătățit pentru a oferi rezultate mai realiste.
De asemenea, testele realizate pentru sistemul de frânare automată de urgență (AEB) vor include de acum și alte scenarii, inclusiv efectuarea unui viraj pe trecerea de pietoni.
În plus, tot în cadrul sistemelor de siguranță este introdus și un test care analizează sistemele de monitorizare a atenției șoferului la volan, inclusiv pentru detectarea oboselii sau a elementelor care pot distrage atenția de la drum.În cazul testelor de după accident, Euro NCAP va puncta și ușurința descarcerării persoanelor blocate în mașină după accident sau modul în care funcționează sistemul eCall.
Euro NCAP susține că modificările sunt semnificative și atrage atenția că "doar mașinile care oferă rezultate excelente la protecția în cazul accidentelor, la protecția după accident și la sistemele de evitare a accidentelor vor obține punctajul maxim de 5 stele".
Prin urmare, Euro NCAP avertizează clienții să fie atenți când vor compara rezultatele testelor din 2020 cu rezultatele obținute de alte modele până în 2019.
Nu în ultimul rând, Euro NCAP a anunțat că următoarele rezultate de teste de siguranță vor fi publicate "după vară", întrucât organizația nu a mai testat mașini în ultimele luni din cauza pandemiei de coronavirus.
Via Euro NCAP
Prin 2013-2014, Sandero avea rezultate apropiate de Captur la impactul frontal / lateral și restul, diferența finală între cele 5 stele ale lui Captur și cele 4 ale lui Sandero făcându-se la sistemele de asistență pe care Dacia nu le avea.