Specialiștii Euro NCAP au publicat rezultatele celei de-a doua sesiuni de teste de siguranță din 2021. Printre modelele testate s-au numărat și noile Dacia Sandero și Logan, care însă au primit doar 2 stele din partea organizației independente.
Belgienii au depunctat modele Dacia din cauza sistemului de frânare automată de urgență. Acesta poate recunoaște doar alte mașini, nefiind capabil să detecteze pietoni sau bicicliști și nici nu dispune de un sistem pentru mențierea benzii de rulare.
"Siguranța a evoluat. În mod clar, Dacia și-a găsit bucata de piață și se concentrează pe ea, dar rezultatul de 2 stele arată o ambiție mică, chiar și pentru un model accesibil. Decizia lor de a nu oferi o cameră (care să detecteze pietonii și bicicliștii) este în mod clar neconformă cu piața și dezamăgitoare, deoarece Dacia este conștientă că mașinile lor vor trebui în curând să respecte noul Regulament general de siguranță," a declarat Michiel van Ratingen, Secretar General al Euro NCAP.
Reprezentanții organizației susțin că modelele Dacia s-au descurcat onorabil la nivel structural la testele de impact.
Dacă rezultatele la celelalte capitole ar fi fost la fel de bune, cele două ar fi primit 4 stele.În aceeași sesiune de teste, Euro NCAP a mai testat noile Skoda Eniaq iV și Volkswagen ID.4, ambele fiind recompensate cu punctajul maxim de 5 stele. Toate cele patru modele testate au fost echipate cu pachete standard de siguranță.
Rezultatele detaliate pentru fiecare categorie în parte vor fi publicate în 14 aprilie.
via Euro NCAP
Din ce spun ei, reiese ca ar avea 4 stele la siguranta pasiva (protectie adulti si pietoni), adica la protectia ocupantilor in caz de impact si ca e depunctata de absenta camerei si de recunoasterea benzii de circulatie..
Adică cifra 2 se scrie cu litere (mici, negre și enervante, recunosc), acordată cu ce mai e prin propoziții.
Altfel de acord că n-au vreo noimă steluțele lipite forțat de drăcoveniile electronice burdușite la ordin A.I.-scaraoțchist (și) în mașini.
De ce nu au așteptat până mâine?
Tocmai ....ca presa "fără interese ascunse", "care informează obiectiv și serios" :)))) să trâmbițeze sus și tare că mașinile astea au două stele.
Nici un om nu va putea contabiliza "răzgândiții" ( că vor fi mii sau zeci de mii - cine știe?) care luau în calcul o asemenea achiziție iar în urma știrii "de senzație" se vor reorienta (mă refer la nivel European, per ansamblu).
Din pacate accentul pe (NE)siguranta generala a modelelor producatorului auto din tara noastra face mai degraba casa buna cu PROFITUL decat cu PASAGERII!
Pentru asta FORD mai primeste o bila alba (din cele trei modele pe care le-a avut / le are in portofoliu, doua au obtinut toate cele 5 stele iar EcoSport un numar de 4 stele la testele EURONCAP)!!!!!
O rușine chinăzească
.........
Rușine vor doar profit...
Hooooooooo
La cum se merge pe la noi (pietoni - babe si mosnegi in maj cazurilor -care sar printre masini sa ajunga un tramvai care tocmai pleaca din statie) sau cum merg unii dintre chilotii neaosi romani carora li se flutura in ciuda faptului ca tu esti DEJA pe trecere eu zic ca SE IMPUNEA franarea de urgenta. Stiu ca multi se vor simti jigniti in abilitatile lor de soferi impecabili dar 200Eu in plus e mai bine decat un prost in spital sau un nevinovat ranit.
Putina perspectiva nu strica. Dar na...fudulia merge mana'n mana cu...
Sunt curios cum testeaza si sistemele active, ca mai dau si alea erori uneori.
O rușine de căruță
Este prost cine cumpără nu cine cere ?????
:))))))
citind ce ai scris mi-e clar ca nu ai condus niciodata o masina cu sistem de franare automat. Am avut masina 6 ani cu astfel de sistem si a intrat o singura data cand m-am grabit sa trec pe sub o bariera care se deschidea cam incet. La cea noua este ceva mai panicata avertizarea (unei coliziuni) dar nu si franarea.
Doar pe baza articolului pare intradevar ca Dacia a fost penalizata cam prea mult (om vedea cand apare testul complet). Pe de alta parte, dupa ce siguranta pasagerilor a fost imbunatatita considerabil, a venit vremea sa se puna accent si pe siguranta celorlalti participanti la trafic. Pentru ca asa cum spunea cineva la alt articol, cand bombardierii se considera mai destepti decat legile fizicii, e bine ca macar masinile sa gandeasca in locul lor, si sa-i evite pe cei din jurul lor.
Dacia Spring produsă în china are 0 stele
Luați cu pâine dragi Românii
Observatiile mele se potrivesc insa cu cele ale altor oameni din jurul meu, care nu s-au plans de asemenea intruziuni ale sistemului de franare. Acum ori ai tu cel mai agresiv sistem, ori te crezi la raliu pe strada.
Foarte scumpppppp
Rușine Dacia este mai scumpă decît în Franța, Italia,Spania
"Din 2022 și Dacia va trebui să aibe OBLIGATORIU, ÎN ECHIPARE STANDARD - conform cu Regulation (EU) 2019/2144 din 27 Nov 2019:
- avertizare privind somnolența și distragerea șoferului - aka DAW - Driver Attention Warning
- asistență inteligentă de viteză - Controlul adaptiv al vitezei de croazieră, aka ACC (Adaptive Cruise Control);
- cameră de March-Arrier sau senzori de parcare;
- înregistrator de date în caz de accident („Black Box”) - nu știu dacă BB e combinat cu eCall, că și eCall înregistrează date la un accident - adică date privind oră, dată, locație exactă, direcție de mers, ID vehicul, stare vehicul, stare airbag-uri, etc. - date sub formatul MSD - Minimum Set of Data - date care sunt păstrate 13 ore (poate că BB stochează un flux continuu de MSD...);
- asistență pentru păstrarea benzii de rulare - aka LKAS;
- frânare avansată de urgență - aka AEB VRU (AEB Vulnerable Road Users, adică AEB Pedestrian + AEB Cyclist), cu cameră video & stuff;
- centuri de siguranță îmbunătățite
New_car_safety_features_EU_Reg_2019___mandatory_from_2022.png
Abia atunci - dacă retestează - va primi Dacia mai mult de 2 stele, poate 3-4...
Deci în 2022 o altă scumpire în toată gama Dacia!"
Concluzie personală : pentru doritori- luați anul ăsta, fiindcă la anul veți privi cu jind la listele de prețuri de anul ăsta. Cel puțin o scumpire de 1 000 de euro....
O mașină SH, cum spui tu, are cel puțin 2 ani vechime. Adică este testată conform protocolului EuroNCAP de acum doi ani.
Dacă s-ar aplica protocolul din 2020, după care a fost testată Dacia Sandero, orice mașină care a avut 5 stele în 2017 ar avea cel mult trei stele acum. Iar o mașină cu 5 stele obținute în 2012 ar putea avea doar o stea acum.
Așadar, dacă vrei siguranță, eu zic să fii mai atent când citești anii de acordare a stelelor.
Cu stima!
Ti-as raspunde dar nu pot. Nu m-am inteles niciodata cu jigodiile raioase care latra cu spume prin gard.
Hooooooooo
"Atat putem !!!"
Ontopic:In caz de accident noul Logan s-ar comporta exact ca Renault-ul Clio de pe piata,aceleasi lonjeroane,sasiu,tabla,airbag-uri,doar ca Reno are 5 stele iar Dacia 2 din cauza unei banale camere inutile.
Ok, maşinile Dacia clar sunt foarte sigure, dar îi lipsesc aceste două înflorituri.
Depunctarea nemeritat de mare.
Lane assist.... da, ideea e bună, dar câte autostrăzi avem ???
Apoi cameră spate..... băi Dacia oricât de ieftini aţi fi, COSTĂ FOARTE PUŢIN să pui cameră, nu numai spate (au Suzuki toate, băi Dacia) dar şi cameră faţă, camere sub oglinzile laterale !!!
Îţi poţi monta aftermarket ieftin dar cam toţi producătorii auto pun doar cameră spate - DE O MARE ZGÂRCENIE ŞI LĂCOMIE
Nu înţeleg cum la producătorii auto, unde piesele sunt de serie mare, serie foarte mare, deci aceste piese (cele 4 camere) ar costa mult mult mai puţin decât aftermarket şi unde instalarea se face în masă.... anumite opţionale să te coste mai mult "din fabrică" decât să pui tu după "aftermarket" !!!
Nu există decât o singură explicaţie. PROFITUL LA FRAIERI CU ORICE PREŢ.
Vrei? Ia plăteşte tu triplu decât face.
Cam asta e.
Cam așa ar veni treaba...
ne iei ochii cu masuri de siguranta si tu nici macar 3 stele nu iei?
de ce sa dam aceeasi bani pe un sandero cand un clio are 5 stele?
dat fiind faptul, pentru dacia spring cat o sa obtineti?
Doar ca niste baieti (automarket) au zis ceva, am ajuns sa credem fara sa cercetam ?
Am alta masina, nu dacie si nu iau apararea Dacia. dar miroase a testul elanului daca va aduceti aminte si cu toate astea au cumparat europenii la greu dacia.
E simplu. Pentru cine vrea o masina de oras sau zone in jurul oraselor gen naveta de 15 km cu viteza de aprox 70 kmh e foarte buna dacia.
Pentru cine vrea confort sau siguranta de top dacia nu se adreseaza
Pentru cei care chiar cred ca Dacia e mai scumpa in Romania decat in Franta, am configurat 2 modele Sandero SW (cu aceleasi optiuni)
1. Site Dacia.ro> https://www.dacia.ro/gama-dacia/noul-sandero-stepway/configurator/accesorii.html?conf=https%3A%2F%2Fro.co.rplug.renault.com%2Fc%2FBABEs0AhhAiKuKv%2FAqWRbiyqV1HqGxY
2. Site Dacia.fr > https://www.dacia.ro/gama-dacia/noul-sandero-stepway/configurator/accesorii.html?conf=https%3A%2F%2Fro.co.rplug.renault.com%2Fc%2FBABEs0AhhAiKuKv%2FAqWRbiyqV1HqGxY
PS: "Aruncati" un ochi la preturile de la accesorii daca nu sunteti in stare sa configurati modelul.
Pentru Danut Alin Nuta> Prostia are talentul de a fi insistentă. (Albert Camus)
Sistemul de siguranta pentru pietoni si biciclisti ii protejeaza pe acestia si, in acelasi timp, pe unii idioti de soferi din Romania, beti, drogati, semianalfabeti, fara permis sau cu permis obtinut la negru, adica asa cum sunt foarte multi pe soselele noastre; multumesc "organelor". Ne-ati dat in 2021 masina pe care o meritam: scumpa, proasta si nesigura, adica tocmai buna pentru un popor sarac si fara coloana vertebrala. Cand stii din timp care sunt cerintele de securitate in 2021, sa vii pe piata cu acest produs neconform este dovada clara a felului cum suntem vazuti de voi. Ar fi frumos sa va demonstram ca daca suntem mai saraci nu inseamna ca suntem si prosti, sa va aratam ca avem ceva sange in instalatie.....dar, judecand dupa unele comentarii, sanse mici sa ne ridicam din mocirla, deci bravo, v-ati atins scopul.
Rușine Dacia !!!
:))))))
"May 3, 2011 — În Bulgaria, Ungaria sau chiar RepublicaMoldova, pieţe mai mici decât cea locală, Dacia practică preţuri mai mici decât în Romania."
Pentru ca asa pare am sa-ti explic.
1. n-am zis nimic de siguranta pasiva
2. n-am criticat dacia, am crezut de cuviinta sa-mi spun opinia cum ca prezenta unor camere ar fi binevenita
2. la general niste sisteme soft de siguranta pot reduce pierderi de vieti omenesti/pagupe materiale. Lasa mosnegii (ala a fost un exemplu) dar in trafic mai sunt si altii si nu toti soferii sunt shumaheri (asa cum ai impresia ca tu ai fi) si, cateodata, oboseala/neatentia ne loveste pe oricare dintre noi (nu-mi veni cu "daca nu stii sa conduci mergi pe jos - ar fi o replica tipica, imbecila de retardat")
3. sisteme active sunt un rau necesar (dar prezenta in numar mare pe masinile din occident dovedesc ca isi au rostul)
4. restul sunt povesti romanesti a celor cu 2 perechi de oo si inca 2 de neuroni, toparlanoi agresivi infricosati ca li se fura covrigu. Ma mira cum de nu cereti si eliminarea centurii de siguranta. Daca va rasturnati intr-o balta nu muriti ca prostii?
PS ma poti evita pe viitor
PS 2 stirea din 2011..nu e e cam veche? Cand vrei sa pui mana pe piete in dezvoltare mai abordezi si preturi mai mici.