Euro NCAP a testat 15 mașini: 14 au primit 5 stele, inclusiv Renault Austral și Honda Civic

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 16.11.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Specialiștii Euro NCAP au încheiat cea mai aglomerată sesiune de teste din 2022. Aceasta a inclus 15 mașini, inclusiv câteva electrice. 14 dintre ele au primit punctajul maxim de 5 stele.

Producătorii de automobile sunt din ce în ce mai determinați să obțină punctajul maxim de 5 stele la testele de siguranță Euro NCAP, notează reprezentanții organizației independente.

Acest lucru se vede cel mai bine după cea mai recentă sesiune, cea mai aglomerată din 2022. Au fost testate 15 mașini (inclusiv câteva cu zero emisii), iar 14 dintre ele au obținut mult râvnitul punctaj de stele.

TESLA MODEL S

Euro NCAP i-a acordat sedanului cu zero emisii Tesla Model S punctajul general de 5 stele. Procentajele pentru fiecare categorie testată sunt următoarele: 94% protecție pentru adulți, 91% protecție pentru copii, 85% protecție pentru pietoni și bicicliști, 98% sisteme de siguranță.

NIO ET7

Tot un model cu zero emisii, de această dată venit din China, este Nio ET7. Punctajul său de 5 stele vine tradus cam așa: 91% protecție pentru adulți, 87% protecție pentru copii, 73% protecție pentru pietoni și bicicliști și 95% sisteme de siguranță.

TOYOTA BZ4X

Cu cinci stele a fost recompensată și Toyota bZ4X. Aceasta a obținut 88% protecție pentru adulți, 87% protecție copii, 79% protecție pentru pietoni și bicicliști și cu 91% au fost notate sistemele de siguranță oferite în standard.

SUBARU SOLTERRA

Subaru Solterra este geamănul lui Toyota bZ4X, astfel că rezultatul nu avea cum să fie diferit. Toate procentajele sunt identice, inclusiv cele 5 stele la general.

DS9

Sedanul francez premium, DS9, este singurul model testat în această sesiune de Euro NCAP care nu a obținut 5 stele.

Cu un punctaj general de 4 stele, DS9 oferă 79% protecție pentru adulți, 86% protecție pentru copii, 67% protecție pentru pietoni și bicicliști, iar cu 67% au fost notate sistemele de siguranță.

HYUNDAI IONIQ 6

Modelul electric venit din Coreea de Sud a primit 5 stele, iar procentajele sunt după cum urmează: 97% protecție adulți, 87% protecție copii, 66% protecție pietoni și bicicliști, 90% sisteme de siguranță.

HONDA CIVIC

Atât de îndrăgită de clienți, Honda Civic a primit, la rândul său, 5 stele. Modelul nipon oferă 89% protecție pentru adulți, 87% protecție pentru copii, 82% protecție pentru pietoni și bicicliști și 83% au primit sistemele de siguranță.

TOYOTA COROLLA CROSS

Un alt model care a primit punctaj maxim este Toyota Corolla Cross. Punctajele sunt următoarele: 85% protecție adulți, 83% protecție copii, 87% protecție pietoni și 82% sisteme de siguranță.

NISSAN ARIYA

Și noul Nissan Ariya s-a descurcat foarte bine. Cele 5 stele ale sale se traduc cam așa: 86% protecție adulți, 89% protecție copii, 74% protecție pietoni și bicicliști, 93% sistem de siguranță.

RENAULT AUSTRAL

Înlocuitorul lui Kadjar, adică Renault Austral, se laudă tot cu 5 stele: 88% protecție adulți, 83% protecție copii, 69% protecție pietoni și bicicliști, 87% sisteme de siguranță.

LAND ROVER RANGE ROVER

Punctajul maxim la testele de siguranță Euro NCAP l-a obținut și Land Rover Range Rover. SUV-ul britanic a primit 84% pentru protecția adulților, 87% pentru protecția copiilor, 72% pentru protecția pietonilor și bicicliștilor și 82% pentru sistemele de siguranță.

LAND ROVER RANGE ROVER SPORT

Cele 5 stele ale lui Land Rover Range Rover Sport arată cam așa: 85% protecție adulți, 85% protecție copii, 69% protecție pietoni și bicicliști, 82% sisteme de siguranță.

SMART #1

Micuțul crossover Smart #1 a primit 96% pentru protecția adulților, 89% pentru protecția copiilor, 71% pentru protecția pietonilor și bicicliștilor și 88% pentru sistemele de siguranță oferite în standard.

Așadar, un punctaj general de 5 stele.

WEY COFFEE 02

Tot din China vine și Wey Coffee 02. Euro NCAP l-a recompensat tot cu 5 stele, după cum urmează: 94% protecție adulți, 87% protecție copii, 73% protecție pietoni și bicicliști și 93% sisteme de siguranță.

NISSAN X-TRAIL

Punctajul lui Nissan X-Trail din 2021 este derivat din cel al lui Nissan Qashqai. Așadar, cele 5 stele înseamnă: 91% protecție adulți, 90% protecție copii, 70% protecție pietoni și bicicliști, 95% sisteme de siguranță.

ISUZU D-MAX CREW CAB

Euro NCAP permite retestarea mașinilor, în cazul în care producătorii aduc modificări care îmbunătățesc siguranța. Este și cazul lui Isuzu D-Max Crew Cab, după ce constructorul a revizuit airbag-ul pentru genunchi de pe partea șoferului.

Punctajul general de 5 stele a fost, așadar, păstrat, iar procentajele arată cam așa: 86% protecție adulți, 86% protecție copii, 69% protecție pietoni și bicicliști, 83% sisteme siguranță.

Comentarii (6)

  • Doua concluzii:
    1. Masinile electrice sunt sigure, desi unii isi dadeau cu parerea ca iau foc, ca iau foc bateriile, ca sunt in tot felul...
    2. Se pare ca fac fata si chinezariile: NIO si Wey. Nu trebuie sa fii premium francez ca sa fii sigur.
    Asta dovedeste ca lumea vorbeste mult si fara sa stie ce zice.
    9 34
  • Gura pacatosului...
    ....adevar graieste:"lumea vorbeste mult si fara sa stie ce zice"!
    EuroNcap verifica siguranta in urma impactului, nu analizeaza riscurilor de incendiu avand drept cauza defectiunile la partea electrica.
    Oameni "nu-si dau cu parerea", sunt fapte verificabile. Daca vei cauta pe goagal "tesla incendiu" o sa gasesti aproape in fiecare luna cate o electrica ce ia foc fara motiv: la incarcare, in trafic, stationata.
    19 7
  • Gura....
    * riscurile
    0 0
  • @Mihai
    Electricele chinezești cat și coffee sunt făcute onorabil. spring și zoe sunt sicrie pe roți.
    DS9 nu este mașină premium.
    Toyota a redus costurile până i s-a dus dus toată protecția. Mașinile toyota sunt un pic mai sigure decât logan.
    .
    În concluzie, o Tesla Model S de 140 000 $ oferă o protecția bună. Nu-o nicio surpriză aici. Pentru tine a fost revelator pentru că mesteci marote.
    19 9
  • Rusinica la limuzina frantuzeasca. Punem si niste tehnologie in afara de arta?
    10 3
  • Mircea Badea
    e logic ca electricele sunt mai sigure la aceeasi clasa.

    ar putea chiar sa le puna niste "telescoape magnetice progresive" in zona din fata/sub capota.
    3 20

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru