Organismul de siguranță rutieră Euro NCAP încheie anul 2024 cu 14 teste și rezultate noi. În ultima serie de teste din acest an au fost puse la încercare numeroase modele premium, dar și mașini accesibile și unele de la mărci noi, venite din China. Mai jos este prezentată lista completă cu ultimele teste și rezultate din acest an.
AUDI A5 – 5 STELE
Urmașul direct al vechiului Audi A4 a trecut cu bine testele de siguranță Euro NCAP. Noul model de clasă medie a obținut scorul maxim de 5 stele și a obținut procentaje decente la cele 4 capitole de siguranță. Astfel, noul Audi A5 a primit următoarele scoruri: 87% pentru protecția adulților, 88% pentru protecția copiilor, 78% pentru utilizatorii vulnerabili și 77% pentru sistemele de asistență.
PORSCHE MACAN ELECTRIC – 5 STELE
Versiunea electrică a lui Porsche Macan, complet diferită din punct de vedere tehnic față de versiunea cu motoare termice, a obținut 5 stele la testele Euro NCAP. În cazul SUV-ului electric al germanilor, protecția adulților a primit 90%, protecția copiilor a primit tot 90%, iar la categoria utilizatorilor vulnerabili, Macan Electric a fost notat cu 83%. La final, sistemele de asistență au fost notate cu 78%.
MAZDA CX-80 – 5 STELE
Noul SUV de dimensiuni mari al constructorului japonez a primit 5 stele la testele Euro NCAP. În cazul său, procentajele au fost următoarele: 92% pentru protecția adulților, 88% pentru protecția copiilor, 84% pentru utilizatorii vulnerabili și 79% pentru sistemele de asistență.
VOLVO EX30 – 5 STELE
Așa cum era de așteptat, fiind vorba de Volvo, noul crossover electric EX30 a obținut 5 stele și procentaje apropiate pentru fiecare dintre cele 4 categorii de siguranță: 88% pentru protecția adulților, 85% pentru protecția copiilor, 79% pentru utilizatorii vulnerabili și 80% pentru sistemele de asistență.
MINI COUNTRYMAN – 5 STELE
Noua generație Mini Countryman a primit scorul maxim la testele de siguranță.
Modelul britanic a primit și următoarele note: 83% pentru protecția adulților, 87% pentru protecția copiilor, 81% pentru utilizatorii vulnerabili și 79% pentru sistemele de asistență.SUBARU FORESTER – 5 STELE
Modelul japonezilor a trecut și acesta cu bine de testele de siguranță și a obținut scorul maxim de 5 stele. La protecția adulților, Subaru Forester a fost notat cu 83%, în timp ce protecția copiilor a primit 89%, iar la capitolul utilizatori vulnerabili, modelul japonez a luat 86%. În schimb, sistemele de asistență au fost punctul mai slab al modelului, fiind notate cu 72%.
LEXUS LBX – 5 STELE
Cel mai mic și mai accesibil SUV al mărcii a primit 5 stele la noile teste de siguranță. Modelul japonezilor s-a descurcat bine la toate capitolele: 82% pentru protecția adulților, 83% pentru protecția copiilor, 79% pentru utilizatorii vulnerabili și 76% pentru sistemele de asistență.
HYUNDAI SANTA FE – 5 STELE CU PACHETUL DE SIGURANȚĂ OPȚIONAL
Hyundai Santa Fe este singurul model din această serie de teste care a obținut două scoruri diferite. Echipat cu pachetul de siguranță opțional, noul SUV al sud-coreenilor a primit 5 stele. În schimb, cu pachetul de siguranță standard, Hyundai Santa Fe a obținut doar 4 stele.
Indiferent de pachetul ales, Hyundai Santa Fe a primit scorurile de 84% la protecția adulților, respectiv 88% pentru protecția copiilor. Scorurile sunt diferite la ultimele două capitole. Cu pachetul opțional, Hyundai Santa Fe a fost notat cu 77% la utilizatorii vulnerabili și cu 79% pentru sistemele de asistență. În schimb, cu pachetul standard, scorurile au fost de 70% pentru utilizatorii vulnerabili, iar sistemele de asistență au fost notate cu 69%.
MAXUS ETERRON 9 – 5 STELE
Primul din cele 4 modele din China testate aici se numește Maxus eTERRON 9 și este o camionetă electrică. Noul model a obținut scorul maxim de 5 stele, precum și procentaje mari la cele 4 criterii de siguranță: 91% pentru protecția adulților, 85% pentru protecția copiilor, 84% pentru utilizatorii vulnerabili și 83% pentru sistemele de asistență.
DEEPAL S07 – 5 STELE
Un alt model venit din China, de la o marcă mai puțin cunoscută, a primit și acesta 5 stele la noile teste Euro NCAP.
SUV-ul de dimensiuni mici a primit următoarele procentaje: 95% pentru protecția adulților, 87% pentru protecția copiilor, 74% pentru utilizatorii vulnerabili și 77% pentru sistemele de asistență.LEAPMOTOR C10 – 5 STELE
Un nume relativ cunoscut, noul Leapmotor C10 a primit 5 stele în urma efectuării testelor de siguranță. SUV-ul de dimensiuni compacte a avut următoarele note: 89% pentru protecția adulților, 85% pentru protecția copiilor, 77% pentru utilizatorii vulnerabili și 76% pentru sistemele de asistență.
RENAULT 5 E-TECH – 4 STELE
Noul Renault 5 E-Tech a primit 4 stele la testele Euro NCAP. Modelul de oraș al francezilor s-a descurcat destul de bine la capitolele de protecție, însă a fost tras în jos de sistemele de asistență. Iată care au fost notele: 80% pentru protecția adulților, 80% pentru protecția copiilor, 76% pentru utilizatorii vulnerabili, 68% pentru sistemele de asistență.
ALPINE A290 – 4 STELE
În esență, această mașină este versiunea de performanță a lui Renault 5 E-Tech. Așa că scorurile pentru cele 4 criterii de siguranță, precum și numărul de stele acordate sunt neschimbate.
MG ZS HYBRID – 4 STELE
Cel de-al 4-lea și ultimul model venit din China testat în această serie a fost noul MG ZS Hybrid. SUV-ul de dimensiuni mici, considerat un rival direct pentru Dacia Duster, a obținut 4 stele și următoarele scoruri: 75% pentru protecția adulților, 82% pentru protecția copiilor, 73% pentru utilizatorii vulnerabili și 76% pentru sistemele de asistență.
via Euro NCAP
https://piataauto.md/Stiri/2024/11/VIDEO-Chinezii-au-efectuat-un-test-de-siguranta-pentru-Lexus-ES-caroseria-masinii-dezintegrandu-se-din-punctele-de-sudare/
https://piataauto.md/Stiri/2024/11/VIDEO-O-agentie-din-China-a-facut-teste-de-siguranta-pentru-Mercedes-Maybach-S-Class-si-Range-Rover-si-le-a-declarat-nesigure/
Ușor cu pianul pe scări că se varsă clapele...
Chinezii au și CLTC, adică un fel de WLTP-ul lor, după care, dacă ar fi să îi dai crezare ai rămâne în pana prostului. Adică canci baterie. Fix așa e și cu stelele vietii & testele lor de siguranță.
Hai să fim serioși! În chinezi și în ruși nu am încredere nici să-mi scoată cățelul la plimbare.
Cu noul model o da chix la marele fix.
cravatica rosie de pionier ti-a pus-o la gat?
Nu de alta dar vezi doar ceea ce iti convine. Baga si testele cu masinile chinezesti, care se comporta chiar mai rau decat Lexus-ul ala.
Te saluta Xi!
Băi trepăduș, eu ziceam ceva de încredere, nu am pomenit niciun moment de economie. În cazul în care te-ai simțit dator să intervi pe lângă subiect ar fi cazul să cânți la altă masă.
un mare bravo si pentru leapmotor c10, ma bucur ca a obtinut 5 stele. deja nu mai e nicio supriza ca chinezoaicele iau 5 stele pe banda rulanta la euro-ncap.
@ds: aprob, la partea de incredere, chinezii mai au mult de lucrat. daca la consum chinezu mai fura curent ca sa dea bine la cifre, la testul euro ncap, stele obtinute sunt pe bune, nu prea au cum sa faca jonglerii. cat despre rusi, niste dist-rusi.
A iesit asa si asa, e un fel de passat care e un fel de superb, deci nici audi nu mai e ce era
NCAP l a testat, cauta la ei pe site uite un link
https://www.youtube.com/watch?v=nwCw307HZsU
"China o duce mult mai bine decât crede orice economie vestică"
Boala secolului XXI e ca oricine care își poate scrie gândurile pe internet are senzația ca e deținătorul adevărului. Scrie orice tâmpenie cu aerul de Știe Tot.
"pentru că ești spălat bine pe freză"
Ironia te lovește în frază :))
Eu am fost în China pe o perioada mai lungă când lucram pentru o firma care avea birouri și acolo.
În orașele mari cei care au profitat de deschiderea economiei către privați o duc bine, într-adevăr. Dar sunt o mica parte din populație. Foarte mică!
Am văzut acolo chestii de neimaginat în vest: sărăcie cruntă, oameni care trăiesc în cotețe, ca locuințe nu se pot numi, fără geamuri, fără podele. Sclavie modernă - oameni folosiți să care alimente sus pe munte pentru sume care le asigura fost existenta zilnica, în timp ce odraslele celor care îmbogățiti peste noapte folosesc telecabina.
Orașele mai puțin "populare" sunt mizerabile, cu locuințe gen cutii de chibrituri. Trenurile (nu cele de mare viteza, pe care și le permit doar 0.1% din populație) sunt de o mizerie de nedescris, la fel și gările. Aproape la fel ca în India.
Sistemul medical elementar (asemănător medicului de familie) zici ca e cabinet veterinar la ferma de porci. În Beijing! Aglomerat, insalubru, dezumanizat. Pacienții sunt tratați ca animale.
Contrastul e imens. Ai restaurante scumpe și pentru venitul meu (care e mare și la standardele vestice) aflate pe străzi desfundate, neasfaltate, fără iluminat public, lângă cocioabe. În Hong Kong!
Piețele (wet markets) sunt demne de filme distopiene.
Dar da, dacă ești printre cei foarte puțini care lucrează la internaționale și nu ca sclavi (gen Foxconn cu plase în jurul clădirii) o duci bine. În rest...
Nu știi ce vorbești, băiatule.