Organizația Euro NCAP a testat 23 de modele pe parcursul anului 2018, iar acum a venit momentul să le aleagă pe cele mai sigure, în funcție de rezultatele obținute.
Astfel, Euro NCAP a anunțat că Mercedes-Benz Clasa A este modelul care a obținut cel mai bun rezultat în acest an și a ocupat astfel prima poziție în clasamentul general, dar și în segmentul mașinilor mici de familie.
Noua generație Clasa A a fost evaluată în luna octombrie și a impresionat prin rezultatele excelente obținute în cadrul testelor, cu calificative mai mari de 90% atât pentru adulți și copii, cât și pentru pietoni și alte tipuri de utilizatori ai drumurilor. În cazul testului pentru sisteme de siguranță, compactă germană a obținut un calificativ de 75%.
Între timp, Lexus ES și-a adjudecat titlul de cea mai sigură mașină în segmetul mașinilor de familie de mari dimensiuni. De asemenea, ES a fost și cea mai sigură mașină hibridă sau electrică testată în cursul acestui an.
Evaluat de asemenea în octombrie, noul Lexus ES a primit un calificativ de 90% pentru protecția adulților și pietonilor, în timp ce protecția copiilor a fost ușor mai modestă, de 87%, fără însă că Euro NCAP să menționeze în raport deficiențe importante la acest capitol.
În cazul sistemelor de siguranță, modelul a obținut un calificativ de 77%.Nu în ultimul rând, modelul electric alimentat cu hidrogen Hyundai Nexo a fost desemnat cel mai sigur model off-road de mari dimensiuni. La momentul testului, Euro NCAP a lăudat performanța lui Hyundai Nexo de a obține 5 stele în contextul sistemului de propulsie alimentat cu hidrogen, iar modelul a obținut calificative de 94% și 87% pentru protecția adulților și a copiilor.
În schimb, pentru protecția pietonilor, Nexo a primit doar 67%, însă singura mențiune negativă apare în dreptul pelvisului, pentru care protecția este slabă. În cazul sistemelor de asistență, Nexo a obținut 80%.
Euro NCAP a efectuat în acest an câteva schimbări în structura testelor. Principala noutate este că Euro NCAP testează acum și abilitatea sistemului de frânare automată de urgență (AEB) de a detecta bicicliști, ca urmare a creșterii numărului de persoane care utilizează biciclete pe drumurile publice. De asemenea, un test nou este și detectarea pietonilor pe timp de noapte, prin care Euro NCAP se va asigura că sistemele de siguranță funcționează permanent. Detalii complete despre procedura testelor găsești aici într-un articol dedicat.
Tot în acest an, Euro NCAP a testat în premieră sisteme autonome disponibile pe 10 modele, însă niciunul dintre acestea nu a fost capabil să evite accidente în cazul unor situații neprevăzute care se întâmplă frecvent în trafic.
Via Euro NCAP
Small overlap front
Driver-side - M
Moderate overlap front -G
Side - G
Roof strength - G
Head restraints & seats - G
CRASH AVOIDANCE & MITIGATION
Front crash prevention - SUPERIOR
Marginal= sub mediu, adica 2 din 4
Deci la toare are maxim, inafara de accidentul pe partea soferului adica situatii mai rare
1. Filmul din link-ul trimis este cu procedura numita: Small Overlap Frontal crash de la testele facute de IIHS in 2012.
Desi la procedura respectiva masina a fost notata cu "Poor" (nota minima), la restul testelor scorul a fost "Good" (adica nota maxima).
Acest lucru a condus la acordarea distinctiei "Top Safety Pick" pentru 2012.
2.EuroNCAP a testat Merc-ul W204 in 2009 si i-a dat 5 stele, ceea ce este oarecum similar cu rezultatul de la IIHS.
3.Procedura de testare a EuroNCAP este diferita de cea de la IIHS, si nu include acest "small offset frontal crash", deci nu se poate face o comparatie punct cu punct a filmuletelor.
Fake news much?
https://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mercedes-benz/c-class-4-door-sedan
Da, filmuletele arata masini distruse. Daca veti citi unpic veti constata ca asa sunt proiectate sa se comporte. Daca ati avea si rabdare (ca internet aveti) ati cauta si explicatiile unde: SURPRIZA Tiguan este Top Safety Pick pentru 2017. https://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/tiguan-4-door-suv
Din pacate, in era informatiei desi exista informatii la indemana, multi oameni, din lene (sau prostie), nu le folosesc si ajung la concluzii/actiuni total eronate/distructive. Si dupa aia se plang ca ii fura ONG-urile/corporatiile/si statul paralel.
Testele lor sunt mai dure dar asta nu schimba cu nimic faptul ca, de exemplu, Touareg-ul ramane una din cele mai sigure masini de pe piata americana sau europeana.
Este normal sa se faca acordeon. Asa sunt proiectate. Asa se absoarbe impactul.
Este normal sa mori in ele de la anumita viteza incolo. Acestea sunt limitele fizicii.
Un exemplu recent: Jeep.
În Europa cel puțin, este de preferat ca mașina sa se facă praf dar ocupanții să plece acasă sănătoși. Pt table există asigurări.
1. nimeni nu a pretins ca nu se deformeaza, ca nu mori in masini sau ca in 2012 ele erau gandite pentru small overlap test. Ulterior au mai umblat oricum la ele.
2. Nu iti face iluzii ca masinile americane ar fi mai safe. Sunt doar proiectate pentru testele de acolo.
3. 5 stele la noi echivaleaza, parca, cu good la ei. Nu te astepta sa auzi awesome sau fantastic.
1.Una dintre definitii spune ca "fake news inseamna raspandirea unor informatii false, eronate sau prezentarea lor intr-un context gresit..."
2.Afirmatia dv: "Euroncap e de toata jena,masini cu 5 stele se fac de ruaine la teatele americana."
3.Adevarul: ambele masini prezentate ca exemple au obtinut calificativ maxim (5 stele vs Good) atat la testele EuroNCAP cat si IIHS, indiferent de comentariile dumneavoastra (calificate?) asupra imaginilor. Dovezile sunt in link-uri (daca ati avut rabdare).
4.Despre modurile de testare ale celor 2 organizatii se pot scrie multe prostii, ideal ar fi sa veniti cu ceva studii/statistici despre incidenta tipurilor de coliziuni auto. Pana atunci enunturile dumneavoastra sunt doar pareri personale neavizate.
Daca veti insista cu lectura, poate veti descoperi ca diferentele de testare vin din diferentele dintre conditiile de trafic de pe cele 2 continente si atunci ceea ce este reprezentativ pentru America s-ar putea sa nu fie pentru Europa.
5.Referitor la testarea pe cadavre vs papusi exista multe informatii in literatura. Iar desi cadavrele pot indica mai bine tipul de leziuni pe care le vor suferi persoanele de la bord, cantitatea de informatii (de la senzorii instalati) si consecventa datelor este net superioara in cazul folosirii papusilor.
Toate informatiile de mai sus sunt disponibile gratis pe internet si nu cred ca necesita un nivel de cunoastere deosebit de avansat pentru a fi intelese.