Organizația Euro NCAP a publicat în această săptămână o nouă serie de rezultate pentru testele de siguranță.
De această dată, vedeta a fost SUV-ul Tesla Model X, modelul producătorului american reușind să obțină un calificativ de 94% pentru sistemele de siguranță, egalând astfel rezultatul realizat de Model 3 în urmă cu câteva luni în dreptul aceluiași capitol dedicat tehnologiilor. Totodată, SUV-ul producătorului american a reușit să obțină un calificativ de 98% pentru protecția pasagerilor adulți. Performanța vine la scurt timp după ce noul Mazda CX-30 a obținut un calificativ de 99% pentru protecția adulților.
În dreptul capitolului dedicat protecției copiilor, Model X a obținut 81% din punctajul total, în timp ce pentru protecția pietonilor, SUV-ul americanilor a punctat cu 72%. Astfel, Model X obține calificativul maxim de 5 stele de siguranță.
În cadrul acestei sesiuni, alte 11 modele au intrat sub lupa specialiștilor de la Euro NCAP. Alături de Tesla Model X, pe lista organizației au intrat următoarele modele: Porsche Taycan, Audi Q7, Renault Captur, Subaru Forester, Skoda Octavia, Ford Mondeo facelift, Ford Kuga, Peugeot 2008, Volkswagen Sharan, Seat Alhambra și Jeep Renegade facelift.
Porsche Taycan: 5 stele
Un calificativ general de 5 stele a primit și Porsche Taycan, primul model electric dezvoltat de constructorul german. Așa cum era de așteptat, Taycan a obținut rezultate bune la toate cele patru categorii: 85% pentru protecția adulților, 83% pentru protecția copiilor, 70% pentru protecția pietonilor și 73% pentru sistemele de siguranță.
Audi Q7: 5 stele
Tot 5 stele de siguranță a primit și Audi Q7. SUV-ul producătorului german a obținut un calificativ de 92% pentru protecția pasagerilor adulți, 86% pentru protecția copiilor și 71% în dreptul capitolului dedicat protecției utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor. Noile tehnologii de siguranță au fost notate de specialiștii Euro NCAP cu 72%.
Renault Captur: 5 stele
Dezvoltat pe platforma noii generații Clio (5 stele Euro NCAP în sesiunea din luna mai), Renault Captur nu avea cum să nu puncteze bine în testele de siguranță.
Astfel, SUV-ul de segment B dezvoltat de francezi a încheiat testele Euro NCAP cu 5 stele. Protecția pasagerilor adulți a fost notată cu 96%, protecția copiilor a primit 83%, iar pentru protecția pietonilor, SUV-ul francez a încheiat testele cu un calificativ de 75%. Noile sisteme de siguranță s-au descurcat bine, iar Captur a primit 74% în dreptul capitolului dedicat.Skoda Octavia: 5 stele
Prezentată în urmă cu câteva săptămâni, noua generație Skoda Octavia a ajuns deja pe mâinile speciliștilor de la Euro NCAP. Modelul constructorului din Mlada Boleslav nu a dezmăgit și a încheiat sesiunea cu 5 stele de siguranță. Pentru protecția adulților, specialiștii Euro NCAP au acordat un calificativ de 92%, în timp ce pentru protecția copiilor, modelul cehilor a terminat cu 88%. Protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a fost notată cu 73%, iar sistemele de siguranță au primit 79%.
Ford Kuga: 5 stele
Noua generație Ford Kuga a fost prezentată în urmă cu câteva luni, iar SUV-ul producătorului american se pregătește să ajungă la dealerii din Europa. În urma testelor de siguranță, Kuga a încheiat cu un calificativ general de 5 stele. Protecția adulților a fost notată cu 92%, cea a copiilor a primit 86%, iar pentru protecția pietonilor, Kuga s-a "mulțumit" cu 82%. Sistemele moderne de siguranță au fost notate de specialiștii Euro NCAP cu 73%.
Ford Mondeo facelift: 5 stele
Ford Mondeo facelift a fost prezentat în premieră în luna ianuarie a anului curent, iar modelul de clasă medie al americanilor a primit o serie de îmbunătățiri în dreptul sistemelor de siguranță. În urma testelor Euro NCAP, Mondeo facelift termină cu un calificativ general de 5 stele. Pentru protecția adulților, Mondeo facelift a primit 96%, protecția copiilor a fost notată cu 87%, iar în dreptul protecției pietonilor, specialiștii Euro NCAP au notat 70%. Modul în care sistemele de siguranță au funcționat a fost notat cu 73%.
Subaru Forester: 5 stele
Subrau Forester este unul dintre modelele care s-a descurcat bine în testele Euro NCAP și a primit 5 stele.
Protecția pasagerilor a fost notată cu 97%, protecția copiilor a primit 91%, iar pentru protecția pietonilor, modelul nipon a primit 80% din punctajul maxim. Și sistemele de siguranță s-au descurcat bine, iar specialiștii Euro NCAP au acordat un punctaj de 78%.Peugeot 2008: 4 stele
Versiunea standard a noului Peugeot 2008 a obținut 4 stele de siguranță. Cu pachetul opțional de siguranță, SUV-ul francezilor a reușit să încheie testele Euro NCAP cu un calificativ maxim de 5 stele. În varianta de bază (cea care a fost notată cu 4 stele), Peugeot 2008 a primit un calificativ de 91% pentru protecția adulților, 84% pentru protecția copiilor și 62% pentru protecția pietonilor. Capitolul dedicat sistemelor de siguranță a fost notat cu 68%.
În cazul modelului echipat cu pachetul opțional de siguranță, specialiștii Euro NCAP au oferit următoarele rezultate: 93% pentru protecția adulților, 84% pentru protecția copiilor, 73% pentru protecția pietonilor și 73% pentru sistemele de siguranță.
Volkswagen Sharan și Seat Alhambra: 4 stele
Cele două monovolume ale Grupului Volkswagen au primit o serie de îmbuntătățiri, iar la finalul testelor, specialiștii Euro NCAP au acordat câte 4 stele. Pentru protecția adulților a fost acordat un calificativ de 89%, iar protecția copiilor a fost notată cu 78%. Protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a fost notată cu 59%, în timp ce sistemele de siguranță au primit 62%.
Jeep Renegade facelift: 3 stele
Cel mai slab rezultat din actuala sesiune de teste Euro NCAP a fost înregistrat de Jeep Renegade facelift. SUV-ul a primit doar 3 stele de siguranță din partea specialiștilor. Rezultatele categoriilor testate au fost: 82% pentru protecția adulților, 84% pentru protecția copiilor, 55% pentru protecția pietonilor și 58% pentru sistemele de siguranță.
Totuși, de unde au noua Octavia? Dacă nu mă înșel, doar în Cehia a fost pusă la vânzare. Conform Automarket, citez: ”Noua Skoda Octavia va fi disponibilă pe piața din Cehia până la sfârșitul acestui an, iar ulterior va ajunge și pe principalele piețe europene.”
Așadar, singura opțiune pentru ei e să o fi cumpărat din Cehia. Dar cum au reușit așa repede? Prezentarea Octaviei 4 a fost pe 11 noiembrie, iar ei au testat-o la atât de scurt timp. Mi se pare că ceva pute. Am mari îndoieli că producătorul nu a fost implicat în oferirea modelului de test.
Și apoi, cum cumpără ei fără ca producătorii să-și dea seama? Pe persoană fizică? Ce e pe stoc?
Where Does Euro NCAP Get the Cars for Testing ?
Up to 4 cars are needed for an assessment by Euro NCAP. If a car model is already on sale, Euro NCAP will generally buy cars from dealers, in the same way that consumers do. Cars are bought anonymously, either from a single dealer or from several. Once the cars are at the test laboratory, the manufacturer is informed of the vehicle identification numbers (VINs) and are asked to confirm the specification. If a production change has been made since the cars were produced, for example to an item of safety equipment, the manufacturer may ask for the current part to be fitted to the vehicle. This ensures that, when they are released, the results are representative of current production cars.
What If Cars Are Not Yet On Sale ?
It is important to publish results as soon as possible in the life-cycle of a vehicle so that as many consumers as possible are able to make an informed choice. This means that Euro NCAP sometimes will test cars which are not yet available at dealers. In these circumstances, Euro NCAP selects cars from early production. Euro NCAP may visit the manufacturing plant to choose cars at random or VINs may be selected randomly from a list provided by the manufacturer. When the cars arrive at the test laboratory, they are checked to ensure they have the correct items of safety equipment. Under no circumstance Euro NCAP will test vehicles that are not fully type approved, are not from series production or not legally sellable to the general public. Any evidence found - before, during or after the tests - that casts doubt on the production status of the vehicles, will automatically lead to an invalid result and follow up investigations.
Mulțumesc!