Viitoarele norme Euro 7, care ar trebui să intre în vigoare de la 1 iulie 2025, pun pe jar industria auto. Nume cu greutate s-au declarat împotriva acestor standarde de emisii, inclusiv CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares.
În plus, 8 state membre UE, printre care și România, s-au declarat împotriva normelor Euro 7.
COSTURI DE 10 ORI MAI MARI DECÂT ESTIMĂRILE
Un studiu realizat de Frontier Economics vine acum să demonstreze impactul pe care îl va avea asupra costurilor acest Euro 7.
Spre exemplu, noile norme vor crește costurile de producție ale automobilelor și vehiculelor comerciale, echipate cu motoare termice, cu circa 2.000 de euro. Creșterea este mult mai mare în cazul camioanelor diesel și al autobuzelor: 12.000 de euro.
Așadar, asistăm la creșteri și de 10 ori mai mari decât estimările Comisiei Europene (180 - 450 de euro pentru mașini și 2.800 de euro pentru camioane).
Aceste costuri adiționale se vor regăsi, implicit, și în prețul pe care îl va plăti clientul pentru o mașină nouă.
"Industria auto europeană s-a angajat să reducă în continuare emisiile în beneficiul climei, al mediului și al sănătății.
Cu toate acestea, propunerea Euro 7 pur și simplu nu este modalitatea corectă de a face acest lucru, deoarece ar avea un impact extrem de scăzut asupra mediului la un cost extrem de ridicat," sunt cuvintele lui Sigrid de Vries, directorul general al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile.Acesta este de părere că o modalitate mult mai bună ar fi tranziția către electrificare, dar și înlocuirea mașinilor vechi cu modele Euro 6.
Trecerea la Euro 7 va declanșa și costuri indirecte, cum ar fi un consum mai mare de carburant. Pe durata de viață a unei mașini, costul combustibilului ar crește cu 3.5% sau, cu alte cuvinte, cu 20.000 de euro pentru camioane și cu 650 de euro pentru mașini.
via ACEA
Dar de asemenea ue tre sa dea miliarde de euro pt crearea infrastructurii de retele electrice. Pt imbracarea tuturor blocurilor, tuturor cladirilor cu panouri solare, si crearea de statii de alimentare in toate parcarie de blocuri (AC slowcharging) astfel incat toti din orase sa isi poata alimenta cu costul rezidential si chiar mai jos datorita fluxului de energie gratis de la soare.
Si abia apoi, incepi sa ceri de la cetateni sa treaca la electrice, sa ii oblifi, sa ii arzi cu taxe(cum vor si fac de acum in diverse zone ue)
Inca nu au auzit de ELECTRICE???
Costurile mari sunt la dieseluri si benzinare, nu la ELECTRICE!!!
Deci eu chiar nu vad problema.
Norvegienii se descurca, olandezii se descurca de peste 10 ani!!!
10 ani bai oameni buni. Va dati seama ce inapoiati sunt unii si cum sunt tinuti in trecut?
Olandezii aveau niste taxe enorme la dieseluri inca de acum 10 ani. Ii rupeau si cu BPM si cu road tax.
iar daca erau euro 6 pe bune nu mai trebuia sa upgradeze mai nimic acum.
nu vor sa avem un mediu mai curat si masini mai fiabile si resurse consumate mai putine, ca normal, le scad profiturile.