Euro 7 lovește puternic în producătorii auto: costurile de adaptare, și de 10 ori mai mari decât estimările

de Alexandru Monenciu
Marti, 23.05.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui studiu recent, costurile de adaptare la noile norme Euro 7 vor fi și de 10 ori mai mari decât estimările făcute de către Comisia Europeană.

Viitoarele norme Euro 7, care ar trebui să intre în vigoare de la 1 iulie 2025, pun pe jar industria auto. Nume cu greutate s-au declarat împotriva acestor standarde de emisii, inclusiv CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares.

În plus, 8 state membre UE, printre care și România, s-au declarat împotriva normelor Euro 7.

COSTURI DE 10 ORI MAI MARI DECÂT ESTIMĂRILE

Un studiu realizat de Frontier Economics vine acum să demonstreze impactul pe care îl va avea asupra costurilor acest Euro 7.

Spre exemplu, noile norme vor crește costurile de producție ale automobilelor și vehiculelor comerciale, echipate cu motoare termice, cu circa 2.000 de euro. Creșterea este mult mai mare în cazul camioanelor diesel și al autobuzelor: 12.000 de euro.

Așadar, asistăm la creșteri și de 10 ori mai mari decât estimările Comisiei Europene (180 - 450 de euro pentru mașini și 2.800 de euro pentru camioane).

Aceste costuri adiționale se vor regăsi, implicit, și în prețul pe care îl va plăti clientul pentru o mașină nouă.

"Industria auto europeană s-a angajat să reducă în continuare emisiile în beneficiul climei, al mediului și al sănătății.

Cu toate acestea, propunerea Euro 7 pur și simplu nu este modalitatea corectă de a face acest lucru, deoarece ar avea un impact extrem de scăzut asupra mediului la un cost extrem de ridicat," sunt cuvintele lui Sigrid de Vries, directorul general al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile.

Acesta este de părere că o modalitate mult mai bună ar fi tranziția către electrificare, dar și înlocuirea mașinilor vechi cu modele Euro 6.

Trecerea la Euro 7 va declanșa și costuri indirecte, cum ar fi un consum mai mare de carburant. Pe durata de viață a unei mașini, costul combustibilului ar crește cu 3.5% sau, cu alte cuvinte, cu 20.000 de euro pentru camioane și cu 650 de euro pentru mașini.

via ACEA

Comentarii (10)

  • Asa se intampla de fiecare data cand niste birocrati rupti de realitate care si-au acordat singuri beneficii uriase din bani publici sunt pusi sa decida pentru toata lumea. Aceiasi birocrati au promovat motoarele Diesel acum 20 de ani, pe care le considerau curate si economice. Acum tot ei spun ca nu sunt bune, ca omoara copii. Acum vor sa impuna masini electrice si norme de poluare aberante, care arunca in aer preturile, ridica costurile de exploatare si desfasoara covorul rosu pentru producatori de pe alte continente. Probabil ca solutia va fi din nou, ca de fiecare data, taxe si pentru produsele chinezesti. Taxe peste taxe si norme peste alte normative. Oameni care n-au nicio isprava in toata viata lor le fac viata grea si scumpa celor care produc ceva si sunt independenti. Cam asta a ajuns sa fie UE. Stiu ca a critica UE e echivalent cu a fluiera in biserica sau a te atinge de subiecte tabu. Automat esti sosocar si aurist, putinist si antiprogres. Dar vom vedea cine a avut dreptate (daca se continua asa). Nu mai e mult.
    42 13
  • Romanica a mai pus in dezbatere noua forma de calcul al taxei de drum,in functie de cat mergi,staionezi,norma de poluare.Din 2026 taxa de drum ar creste la camioane de 6 ori,tarife ce se vor vedea la raft.
    8 2
  • @PMC, critică UE cât vrei, dar nu pot să țin cont - relativ la Euro7 și electrice - de părerile unui fan Diesel.
    9 22
  • ideea e sa renunte la tampenia de motoare termice, dar hotii nu vor. Ca din asta au facut miliarde.
    Dar de asemenea ue tre sa dea miliarde de euro pt crearea infrastructurii de retele electrice. Pt imbracarea tuturor blocurilor, tuturor cladirilor cu panouri solare, si crearea de statii de alimentare in toate parcarie de blocuri (AC slowcharging) astfel incat toti din orase sa isi poata alimenta cu costul rezidential si chiar mai jos datorita fluxului de energie gratis de la soare.
    Si abia apoi, incepi sa ceri de la cetateni sa treaca la electrice, sa ii oblifi, sa ii arzi cu taxe(cum vor si fac de acum in diverse zone ue)
    7 24
  • Andrei
    Ghinion! Săriți peste Euro 7 și treceți direct la EV.
    5 23
  • Dar de ce se mai agita cu ICE si normele euro 7?
    Inca nu au auzit de ELECTRICE???
    Costurile mari sunt la dieseluri si benzinare, nu la ELECTRICE!!!
    Deci eu chiar nu vad problema.
    Norvegienii se descurca, olandezii se descurca de peste 10 ani!!!
    10 ani bai oameni buni. Va dati seama ce inapoiati sunt unii si cum sunt tinuti in trecut?
    Olandezii aveau niste taxe enorme la dieseluri inca de acum 10 ani. Ii rupeau si cu BPM si cu road tax.
    6 23
  • @trotinetiști săraci
    Sunt trotinete la discreție, de ce stați pe forumuri auto?
    18 5
  • Andrei
    E ora de internet la Bălăceanca
    5 14
  • Mircea Badea
    vai, 180 de euro ne omoara, dar 5-10 mii cat au bagat in plus in ultimii ani nu se pun.

    iar daca erau euro 6 pe bune nu mai trebuia sa upgradeze mai nimic acum.

    nu vor sa avem un mediu mai curat si masini mai fiabile si resurse consumate mai putine, ca normal, le scad profiturile.
    6 14
  • Seriff
    @Mike, tu ai trecut la electrica sau tot cu autobuzul diesel mergi?
    10 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru