Etanolul: un combustibil ecologic costisitor

De Cornel Șocariciu
Publicat Sambata, 08.08.2009
In urma unor noi studii realizate, oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca procesul de fabricatie al etanolului necesita o cantitate enorma de apa, facand din acesta un combustibil ecologic costisitor.

Tinand cont de faptul ca resursele de petrol ale lumii se micsoreaza rapid ne asteptam tot mai mult ca etanolul, un combustibil ecologic, sa inlocuiasca benzina sau motorina. In procesul de fabricatie al etanolului se utilizeaza diferite plante, iar amestecat in proportie de 85% cu benzina se obtine E85.

Ultimele studii realizate de Universitatea din Minnesota arata ca producerea combustibilului E85 este mult mai costisitoare decat se credea, procesul tehnologic al acestuia avand nevoie de o cantitate de apa de 3 ori mai mare decat era anticipat. Acest studiu arata ca sunt necesari aproximativ 2000 de litri de apa pentru a produce un litru de etanol.

Cercetatorii condusi de Sangwon Suh au ajuns la concluzia ca modul in care este irigata o plantatie influenteaza consumul cantitatii de apa utilizata pentru producerea etanolului. In acelasi timp, Michele Holbrook, profesor de silvicultura in cadrul Universitatii Harvard considera cultivarea plantelor pe camp ca fiind una din cele 6 “ sarcini imposibile” pe care acestea nu le pot indeplini.

Daca transform masa corpului meu in frunze de floarea soarelui, ar trebui sa beau 2 litri de apa la fiecare 30 de secunde”, a declarat Michele Holbrook.

Acelasi profesor a adaugat recent si cea de-a saptea sarcina imposibila pentru plante: producerea in cantitati mari de combustibil lichid din recolte.

via | thetruthaboutcars

Comentarii (6)

  • Marius_New
    Mult zgomot.....
    1.Domnule...niste asa-zisi inginerasi din lumea asta...u asa de multe "rasini" in cap......ceva de speriat.

    2.Sa fie foarte clar.

    Am inceput revolutia industriala cu motoare pe baza de aburi.

    Am continuat cu carburanti fosili (benzina si motorina). Si aici mai adaug ca dieselul e mai mult un moft al europenilor, care sunt mai conservatori prin definitie. Asiaticii si americanii sunt mai pragmatici si adora in continuare benzina.

    Pe viitor vor fi din ce in ce mai multe masini hibride. Apoi batalia suprema in tehnica auto va fi..........motoare electrice vs. motoare pe hidrogen vs. motoare electromagnetice. Punct. Restul....gen GPL, bioetanol, etc.....sunt niste gaselnite de moment. Nu-mi spun nimic acesti carburanti. Obiectiv si subiectiv nu vor avea niciun loc in istoria auto. Si atunci.....nu e cam mult zgomot pt nimic? :P
    3 8
  • sa moara capra.....
    1. de ce consideri motorina un moft? Se poate numi moft o solutie ce detine mai bine de 50% din piata Europeana? Nu trebuie sa fii de acord cu motorina ca si combustibil. Dar majoritatea spune altceva si in momentul asta pari sa inoti impotriva curentului. Asta daca nu locuiesti in asia sau america.

    2 de ce restul sunt GASELNITE? Lumea asta traverseaza o perioada de criza (nu la ce ec. ma refer) Asa zisii inginerasi cauta alternative. Viitorul apropiat ne va spune care dintre ele se va dovedi viabila. Pragmatismul nu se poate confunda cu adorarea...e o mica eroare in logica ta....

    3. La modul in care pui problema, foarte radical dealtfel, mi-e teama ca tu faci zgomot pentru nimic. Obiectiv si subiectiv.
    8 4
  • Stelian_Opincariu
    Marius_New are dreptate, pana la urma o sa fie teleportarea cum era in Star Trek.
    2 4
  • vremuri...
    Intr-un fel mai radical, Marius_New are dreptate. Atâta vreme cât discutăm de resurse epuizabile pe termen scurt, toate sunt mofturi temporare. La scara zecilor de ani.
    Hidrocarburile ne poluează şi asta o simţim zilnic pe propria piele, etanolul ne ia din terenurile cultivabile cu plante alimentare, când mii de oameni mor de foame zilnic în lume.
    Viitorul este electric, dar numai în condiţiile în care vom putem şi vom vrea să folosim cu adevărat resursele nelimitate ale Soarelui (direct şi indirect prin vânt şi valuri).

    În altă ordine de idei, un motor electric necesită mult mai puţină (şi mai ieftină) întreţinere decât un motor termic...
    2 0
  • mii de oameni mor de foame dintr-o proasta distributie a resurselor alimentare pe plan global. Occidentul are un exces alimentar. Lumea a treia nu are hrana (pentru ca nu are, in general nici suprafetele agricole) si pentru ca Occidentul prefera sa arunce la gunoi ceea ce nu consuma. Pamantul, la ora asta poate sa sustine fara probleme 6 miliarde de indivizi, dar totul e sa-i hranesti echitabil.

    In alta ordine de idei nu motorasul e problema ci materialele din baterica si sursele din care se produce curentul electric.
    1 0
  • numelre
    cool
    2va.ifolder.ru este mai multa informatie
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru