Etanolul: un combustibil ecologic costisitor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Tinand cont de faptul ca resursele de petrol ale lumii se micsoreaza rapid ne asteptam tot mai mult ca etanolul, un combustibil ecologic, sa inlocuiasca benzina sau motorina. In procesul de fabricatie al etanolului se utilizeaza diferite plante, iar amestecat in proportie de 85% cu benzina se obtine E85.
Ultimele studii realizate de Universitatea din Minnesota arata ca producerea combustibilului E85 este mult mai costisitoare decat se credea, procesul tehnologic al acestuia avand nevoie de o cantitate de apa de 3 ori mai mare decat era anticipat. Acest studiu arata ca sunt necesari aproximativ 2000 de litri de apa pentru a produce un litru de etanol.
Cercetatorii condusi de Sangwon Suh au ajuns la concluzia ca modul in care este irigata o plantatie influenteaza consumul cantitatii de apa utilizata pentru producerea etanolului. In acelasi timp, Michele Holbrook, profesor de silvicultura in cadrul Universitatii Harvard considera cultivarea plantelor pe camp ca fiind una din cele 6 “ sarcini imposibile” pe care acestea nu le pot indeplini.
“Daca transform masa corpului meu in frunze de floarea soarelui, ar trebui sa beau 2 litri de apa la fiecare 30 de secunde”, a declarat Michele Holbrook.
Acelasi profesor a adaugat recent si cea de-a saptea sarcina imposibila pentru plante: producerea in cantitati mari de combustibil lichid din recolte.via | thetruthaboutcars
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
2.Sa fie foarte clar.
Am inceput revolutia industriala cu motoare pe baza de aburi.
Am continuat cu carburanti fosili (benzina si motorina). Si aici mai adaug ca dieselul e mai mult un moft al europenilor, care sunt mai conservatori prin definitie. Asiaticii si americanii sunt mai pragmatici si adora in continuare benzina.
Pe viitor vor fi din ce in ce mai multe masini hibride. Apoi batalia suprema in tehnica auto va fi..........motoare electrice vs. motoare pe hidrogen vs. motoare electromagnetice. Punct. Restul....gen GPL, bioetanol, etc.....sunt niste gaselnite de moment. Nu-mi spun nimic acesti carburanti. Obiectiv si subiectiv nu vor avea niciun loc in istoria auto. Si atunci.....nu e cam mult zgomot pt nimic? :P
2 de ce restul sunt GASELNITE? Lumea asta traverseaza o perioada de criza (nu la ce ec. ma refer) Asa zisii inginerasi cauta alternative. Viitorul apropiat ne va spune care dintre ele se va dovedi viabila. Pragmatismul nu se poate confunda cu adorarea...e o mica eroare in logica ta....
3. La modul in care pui problema, foarte radical dealtfel, mi-e teama ca tu faci zgomot pentru nimic. Obiectiv si subiectiv.
Hidrocarburile ne poluează şi asta o simţim zilnic pe propria piele, etanolul ne ia din terenurile cultivabile cu plante alimentare, când mii de oameni mor de foame zilnic în lume.
Viitorul este electric, dar numai în condiţiile în care vom putem şi vom vrea să folosim cu adevărat resursele nelimitate ale Soarelui (direct şi indirect prin vânt şi valuri).
În altă ordine de idei, un motor electric necesită mult mai puţină (şi mai ieftină) întreţinere decât un motor termic...
In alta ordine de idei nu motorasul e problema ci materialele din baterica si sursele din care se produce curentul electric.