Estimări: vânzările de SUV-uri compacte în Europa vor stagna în 2020, dar urmează creșteri anuale până în 2025

de Paul Cosma
Joi, 13.02.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările de SUV-uri compacte în Europa vor stagna în 2020, la circa 2.2 milioane de exemplare, susțin analiștii. Însă, potrivit estimărilor acestora, vânzările în acest segment vor crește anual începând din 2021 și vor ajunge la 2.8 milioane de exemplare până în 2025.

SUV-urile compacte se numără printre cele mai căutate modele la nivel european, iar cota lor de piață s-a dublat față de nivelul din 2014.

Anul trecut, vânzările în acest segment au totalizat aproximativ 2.2 milioane de exemplare, conform LMC Automotive. Pentru 2020, analiștii estimează că vânzările vor stagna la același nivel din 2019, unul dintre motive fiind așteptarea unor noi generații pentru mai multe modele în 2021.

De altfel, analiștii susțin că SUV-urile compacte vor reveni pe creștere în 2021 și vor ajunge la vânzări de 2.4 milioane de unități. Potrivit acestora, segmentul va continua să crească anual, iar vânzările vor ajunge la circa 2.8 milioane de exemplare, până în 2025.

La ora actuală, SUV-urile compacte dețin o cotă de circa 13% din totalul pieței europene, iar analiștii susțin că popularitatea lor va rămâne, cel puțin pentru moment, la același nivel. Cea mai mare provocare este legată de atingerea țintelor de emisii CO2, ce ar putea conduce la o regândire a strategiei producătorilor.

Via Automotive News

Comentarii (5)

  • Anonim
    Mama Omida a stabilit ca vor urma cresteri !
    6 0
  • cat sa creasca? normal ca vor stagna la un moment dat.
    e un semn de dementa deja la cate "SUV-uri" vezi, trompete 2WD urci maxim o bordura cu ele.....
    8 3
  • @AM : toata lumea care are legatura cat de cat cu industria automotive stie care este motivul pt. care vanzarile vor stagna anul asta ( asta in cel mai fericit scenariu) si ar trebui sa stiti si voi si nu doar sa dati copy-paste la tot felul de informatii fara sens . Aia cu- "unul dintre motive fiind așteptarea unor noi generații pentru mai multe modele în 2021" - e o prostie . Adevaratul motiv este situatia din China , zona Wuhan fiind un mare furnizor pt. industria automotive globala. O sa vedeti in perioada urmatoare cum aproape toti marii furnizori de piese si subansamble auto isi vor inceta partial livrarile catre fabricile auto. Deocamdata au anuntat pt. 3 luni dar nu se stie de fapt cat o sa tina. Si pe la noi , mari jucatori ca Hella, Continental, Honeywell, Malle , Bosch , etc ..sunt deja afectati fiindca au anumite piese pe care le aduc din China ( e de ajuns sa fie un singur surub sau un mic comutator de plastic ) si pe care nu le pot inlocui peste noapte ( a se citi 6-12 luni) cu altele de la alti furnizori. Dacia se pregateste sa anunte intarzieri la comenzi de peste 3 luni ..Vor urma concedieri in industrie de ordinul sutelor de oameni la fiecare companie sau trecerea la program scurt .
    Asta este motivul si nu prostiile scrise mai sus in stire .
    6 0
  • @pipo.. curios e ca nu prea am văzut nicio componenta pe vreo mașina cu inscripția made in china... deși e clar ca mai toți producătorii importa din China
    0 0
  • @Ioeugen - stimate domn, cumpara placute de frana pentru Supernova, in cutie originala DACIA, si vezi ce scrie pe ele :) si au pret dublu !!!

    Pe multe produse pot fi scrise fraze de genul: made in ue, made for .... , etc, nu trebuie sa scrie made in china direct
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru