Estimări pesimiste: vânzările auto din Europa nu-şi vor reveni înainte de 2020

de Mircea Meșter
Luni, 27.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Conform unui studiu realizat de experţii auto de la AlixPartners, nivelul vânzărilor de maşini întâlnit în 2007 nu va mai fi egalat în Europa în acest deceniu.

Esential 16.8 milioane de maşini s-au vândut în Europa de Vest în 2007.
13.5 milioane de maşini se vor vinde în această zonă în 2013.
Veşti pesimiste din partea specialiştilor din zona analizelor de piaţă. Compania AlixPartners, specializată pe prognoze şi analize din domeniile principale ale industriei europene şi americane, anunţă că cifrele de vânzări întâlnite pe pieţele auto europene în 2007 - ultimul an înainte de declanşarea crizei economice - nu vor mai fi atinse cel puţin până în 2020.

Concluzia vine în urma unui studiu efectuat de AlixPartners, rezultatele acestuia sprijinind, de altfel, opiniile enunţate de voci importante ale industriei auto mondiale care anunţau că vânzările de maşini nu-şi vor reveni pe termen scurt şi mediu la nivel european. 

Este improbabil ca vânzările de maşini să atingă din nou 16 milioane de unităţi în Europa de Vest înainte de 2020.

AlixPartners
Raportul Global Automotive Outlook
Conform analizei, vânzările de maşini şi vehicule comerciale uşoare vor scădea în Europa de Vest cu circa un milion anul viitor, ajungând la 13.5 milioane în total.
Acest rezultat ar fi cu 3.3 milioane mai slab decât cel înregistrat în anul 2007, iar prognoza arată că revenirea la aceste cifre este improbabilă până la finalul deceniului.

via Automotive News

Comentarii (8)

  • Ptr. unii e chiar nasol.
    3 0
  • mda,cu cit a crescu gazu?? 100%??? acum se vineaza (cu ajutorul impozitelor)soferii care au masini cu litraje mAri ..asigurarile care pot deveni aberante(eu le stiu pe cele din uk)...intretinerea care a crescut de te doare mintea..in pizza asta vira si un pic de criza si tablou-i gata...partea haioasa ii ca petrolistii si statul au devenit asa de lacomi ca-si vor taia singuri craca de sub picioare(eu cel putin vreau sa-i vad pe petrolisti impuscindu-se-n cap cind vor vedea situatiile financiar-contabile;da ca sa se ajunga aici trebuie sa-i ajutam si noi cu un pic de boicot,cu un pic de transport in comun ,cu un pic de bicicleta ca masina electrica inca-i de domeniu sf)...cu statul e mai complicat ca asta-i plin de prostani(aialalti is lacomi)..asta ,statul,vrea sa si-i mearga economia si pe verticala si pe orizontala(pornind ce la cea auto fireste),da si daca se poate dupa ce ti-ai luat masina s-o mai platesti de vreo 2-3 ori din taxe si impozite.....e ca si cum imi iau eu ciinele la vinatoare si-l asmut pe vinat,dar "uitind sa-l dezleg de copac...si atunci imi fac eu socoteala:prin anul 2020 cind ciinele meu o sa mai creasca inca vrea 10m o sa fie capabil sa vineze si legat de copac...fireste daca n-o sa-si dea duhul pina atunci...hai sa auzim de bine!!!
    4 0
  • AndreiRN
    Pai in 20 de ani masinile electrice sau hibride vor fi majoritatea iar cele in folosinta acuma vor fi deja in China la reciclat.
    In EU majoritatea vor folosi transportul in comun.
    2 0
  • Cristi
    Nu sunt pesimiste pentru cei care vor un oras mai curat, mai putin aglomerat de masini care marea majoritate stau in trafic cu motorul pornit si care ridica temperatura orasului inutil. In particular pt ro, ar mai fi cei care isi doresc un oras mai putin incarcat de masini parcate pe trotuar printre care trebuie sa faci slalom fie pe jos fie pe bicicleta. Tot in domeniul ro, nu sunt pesimiste nici pentru cei care au masini si isi doresc sa poata parca undeva in conditii legale. Macar daca nu putem face parcari masini sa fie mai putine. In strainatate poti trai decent fara masina doar utilizand mijloace de transport in comun, biciclete sau (din pacate) scutere.
    0 0
  • @Cristi Eu as zice ca sunt pesimiste pentru o tara ca Romania pentru ca in loc sa se cumpere masini noi care polueaza din ce in ce mai putin, se vor cumpara mai multe second-uri si numarul masinilor va creste.
    In alta ordine de idei, primarii din Bucuresti nu au fost in stare sa faca cate o parcare supraetajata sau subterana care sa deserveasca o arie de 2km patrati in zona centrala care e saturata de atatea masini parcate anapoda. (plus interzis pentru parcatul pe trotuar sa pe prima banda)
    0 0
  • AndreiRN
    Dar ai habar cat costa o parcare supraetajata noua?
    Esti dornic sa scoti din buzunar contributia ta?
    0 0
  • La cate spagi si-au luat primarii de sectoare si cei generali in 20 de ani (sa nu mai zic de consilieri) puteau sa faca 20-30 de parcari supraetajate. Deci nu te mai da cunoscator. Primarul care este ia 60k de euro ca o firma sa monteze cabluri pe 3 km de strada. Cum ti se pare?
    0 0
  • AndreiRN
    Pai spaga face parte din cultura romaneasca de zi cu zi si e vinovat atat cel care ia cat si cel care da dar .......... pun pariu ca 80 - 90 % din populatie participa la actiunea Spaga asa ca .........
    Dupa spaga nu au mai ramas fonduri de constructie asa ca .... trebuie sa scoti din buzunar mai mult.
    Daca trebuie sa monteze calblurile subteran mi se pare cam putin 60k.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru