Numeroasele nemulţumiri cu privire la activitatea companiilor de asigurări se rezolvă în multe cazuri doar prin acţionarea acestora în judecată, însă acest proces este frecvent unul lung şi constisitor.
Există însă şanse ca în viitorul apropiat acest lucru să se schimbe radical inclusiv pentru clienţii care au asigurări RCA şi CASCO la companiile de asigurări.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a lansat un proiect care prevede înfiinţarea unei Entităţi de Soluţionare Alternativă a Litigiilor (SAL-FIN). Astfel, un client nemulţumit se va putea adresa acestei entităţi pentru rezolvarea unui litigiu cu o companie de asigurări fie tradiţional, printr-o scrisoare trimisă la sediul SAL-FIN, fie printr-o cerere transmisă în format electronic. Procedura de soluţionare a litigiilor va fi gratuită pentru consumator, iar cheltuielile necesare pentru efectuarea de expertize, traduceri de documente sau orice alte probe vor fi suportate de SAL-FIN.
În cazul în care clientul va fi nemulţumit de modul în care SAL-FIN a rezolvat litigiul, el se va putea adresa ulterior instanţelor de judecată.Entitatea va fi finanţată de către ASF şi se va ocupa atât de litigiile pentru asigurări, cât şi de cele legate de pensiile private sau de companiile de pe piaţa de capital.
Via 1asig
O altă poantă a la Mișu Negrițoiu.